Citeer mij even. Want zo heb ik dat nooit gezegd.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het begon in het vorige topic dat LuxeRobots beweerde dat er bv nooit een echte discussie geweest was over het voortzettingsvermogen van Rusland vroeg in de oorlog, naar aanleiding van mij dat ik zei dat er al heel vroeg geroepen werd dat Rusland al uitgekakt was. etc.
Ze zijn ook direct boven in de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, die eigenlijk van meet af aan onhaalbaar waren. Dat maakt het ook wel een beetje lastig om een frozen conflict nog als overwinning te verkopen aan de bevolking. In het begin werd er nog gesproken over “Poetin een gouden brug bieden” maar het was toen al duidelijk dat de Russen met alles minder dan de totale capitulatie geen genoegen zouden nemen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens. De verwachting van Rusland mbt het verloop was ook helemaal fout. Dat heeft een Russische generaal allang toegegeven. Die verwachtten dat de helft van het Oekrainsche leger meteen de wapens neer zou leggen en dat de bevolking juichend aan de kant zou staan. Net zoals het min of meer bij de Krim gegaan was.
Had Rusland dit geweten, waren ze er nooit aan begonnen of ze waren er meteen goed ingegaan.
Ik ben hier niet de waterdragert.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok hoor. Geef maar een leuke stelling waarop we verder kunnen discussieren.
de user kan terugscrollen en het zelf exact lezen hoe we hier toe gekomen zijn.. Ik heb nu denk ik genoeg quotes teruggehaald op jouw verzoek.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Citeer mij even. Want zo heb ik dat nooit gezegd.
Jij schuift mij een standpunt in de schoenen, en dan mag ik zelf uitzoeken waar ik dat gezegd heb (wat ik nooit gezegd heb).quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
de user kan terugscrollen en het zelf exact lezen hoe we hier toe gekomen zijn.. Ik heb nu denk ik genoeg quotes teruggehaald op jouw verzoek.
Al die mensen die willen “onderhandelen” heb ik nog nooit met een voorstel zien komen hoe een dergelijke vrede er dan uit zou moeten zien. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Russen die met elke afspraak, verdrag of akkoord hun reet afvegen als dat even zo uit komt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:26 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de waterdragert.
Maar goed: rusland wil geen vrede, verwacht geen vrede en bereidt zich voor op uitbreiding. Ze militariseren namelijk het onderwijs. Iedereen die zegt dat er toch echt gepraat moet worden met rusland voor vrede is 1. onwetend, 2. onrealistisch en 3. een "useful idiot" voor rusland.
Zie artikel:
Russisch onderwijs militariseert razendsnel: jonge kinderen leren wapens gebruiken
Ik hoor graag tegenargumenten.
Is niet te ontkennen. Oekraine doet hetzelfde: https://japannews.yomiuri.co.jp/world/europe/20250226-240609/quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:26 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ben hier niet de waterdragert.
Maar goed: rusland wil geen vrede, verwacht geen vrede en bereidt zich voor op uitbreiding. Ze militariseren namelijk het onderwijs. Iedereen die zegt dat er toch echt gepraat moet worden met rusland voor vrede is 1. onwetend, 2. onrealistisch en 3. een "useful idiot" voor rusland.
Zie artikel:
Russisch onderwijs militariseert razendsnel: jonge kinderen leren wapens gebruiken
Ik hoor graag tegenargumenten.
Het is geen non-issue. Het zijn valse voorwendselen waaronder er nu ettelijke miljarden die kant opstromen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:19 schreef MaxMark het volgende:
Ik mis even het punt van die enorme discussie hierboven. Wat is het nut ervan? Users zeiden vroeger dat rusland failliet zou gaan - dat is nog steeds niet gebeurd. En dus? Open er wat mij betreft graag een topic over. Het gaat inhoudelijk al een hele tijd niet meer over de oorlog nu, maar meer over mensen die hun gelijk willen halen over een non-issue.
Het relevante verschil is natuurlijk wel dat Oekraïne is binnengevallen terwijl Rusland een imperialistische oorlog voert.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is niet te ontkennen. Oekraine doet hetzelfde: https://japannews.yomiuri.co.jp/world/europe/20250226-240609/
Laat kinderen lekker spelen zou ik zeggen..
Jij kan niet zo simpel zijn toch?quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is niet te ontkennen. Oekraine doet hetzelfde: https://japannews.yomiuri.co.jp/world/europe/20250226-240609/
Nog steeds vind ik het jammer dat destijds niet geprobeerd is Putin een uitweg zonder al teveel gezichtsverlies te bieden. Wát een ellende had dat bespaard. Nu te laat voor natuurlijk..quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze zijn ook direct boven in de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, die eigenlijk van meet af aan onhaalbaar waren. Dat maakt het ook wel een beetje lastig om een frozen conflict nog als overwinning te verkopen aan de bevolking. In het begin werd er nog gesproken over “Poetin een gouden brug bieden” maar het was toen al duidelijk dat de Russen met alles minder dan de totale capitulatie geen genoegen zouden nemen.
En dus zitten ze (en UA) nu vast in deze slijtageslag.
Zeg ik ook. Maar elk argument kun je volgens mij downsizen naar "maar rusland is de agressor en valt telkens buurlanden aan". Dat Oekraïne kinderen klaarstoomt om letterlijk voor hun bestaan en overleving van hun land/familie/etc te vechten, vind ik een ander nummer dan omdat je landen wilt binnen vallen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tis ook een beetje een grapje, ik heb ook verder geen flauw idee van veel technische aspecten en zit er vaak genoeg naastquote:Op zondag 30 augustus 2026 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een goede en nuttige user hoor!
Gewoon niet waar he.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is geen non-issue. Het zijn valse voorwendselen waaronder er nu ettelijke miljarden die kant opstromen.
Een uitweg zonder gezichtsverlies is toch een beetje zoals Sudetenland weggeven aan Hitler.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog steeds vind ik het jammer dat destijds niet geprobeerd is Putin een uitweg zonder al teveel gezichtsverlies te bieden. Wát een ellende had dat bespaard. Nu te laat voor natuurlijk..
Natuurlijk wel. Die economie van de Benelux samen hadden we er zo onder met het economische machtsblok dat we als EU zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gewoon niet waar he.
Men stuurt geen miljarden naar Oekraïne, omdat men denkt dat rusland op instorten staat. Dat weten de instanties/overheden die het geld sturen zelf prima. Men stuurt miljarden om een land en haar bevolking te beschermen en een kans te geven een brute overname door een aggresieve buur te voorkomen.
Dat is onmogelijk om met enige zekerheid te kunnen zeggen. We hadden Putin geen klinkklare overwinning hoeven te bieden, maar een uitweg zodat hij tenminste zijn bevolking onder ogen had kunnen komen. Zelf had hij heus wel geweten hoe de vork aan de steel zat.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een uitweg zonder gezichtsverlies is toch een beetje zoals Sudetenland weggeven aan Hitler.
Wat had dat moeten zijn dan? Serieuze vraag overigens.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog steeds vind ik het jammer dat destijds niet geprobeerd is Putin een uitweg zonder al teveel gezichtsverlies te bieden. Wát een ellende had dat bespaard. Nu te laat voor natuurlijk..
Ik zal wel te moe zijn, maar ik snap niks van je eerste en laatste alinea.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Die economie van de Benelux samen hadden we er zo onder met het economische machtsblok dat we als EU zijn.
Nog even los van het feit dat we de rekening komende jaren nog moeten gaan betalen. Ziet het er slechter uit dan 5 jaar geleden.
Uiteraard heeft de morele component ook geholpen.
Dat is bij die onderhandelingen in Istanbul grotendeels uitgewerkt. Misschien de jure overdracht van de Krim en Loehansk/Donetzk (die waren toch al de facto afgescheiden van te voren) en dan Oekraine serieuze veiligheidsgaranties. Zoiets dus..quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat had dat moeten zijn dan? Serieuze vraag overigens.
Rusland is vanaf dag 1 compromisloos geweest.
Putin heeft toch wel een paar off ramps aangeboden gekregen, die hij gewoon keihard heeft afgeslagen cq. genegeerd. Hij blijft gefocust op zijn originele doelstellingen van 2022 als een hondsdol konijn.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk om met enige zekerheid te kunnen zeggen. We hadden Putin geen klinkklare overwinning hoeven te bieden, maar een uitweg zodat hij tenminste zijn bevolking onder ogen had kunnen komen. Zelf had hij heus wel geweten hoe de vork aan de steel zat.
Het tijdspad wat het geworden is vind ik in ieder geval min of meer het ergst denkbare en dan kan het ook nog volkomen escaleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |