Amerikaanse drek is veelal niet van toepassing op Nederland.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:07 schreef Monomeism het volgende:
[ afbeelding ]
Dumbing Down
is de frase.
Er is een aantal jongerencampings in Nederland waar je vanaf 15 jaar zonder ouders mag verblijven. Bekendste is Appelhof op Terschelling. Daarnaast gaan veel jongeren ook wel naar België. Tevens kunnen jongeren ook prima op vakantie naar het buitenland zonder ouders. Je moet wat papieren invullen en meegeven, maar kan prima verder.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou graag de naam van de camping. Ik ben heel benieuwd waar een 16 jarige in Nederland een camping kan boeken. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat hij met een aantal meerderjarige jongeren mee mocht en gelogen heeft over zijn eigen leeftijd… ook met betrekking tot dat bier.
Ook graag de link naar die treinkaartjes van ¤7,95, en trouwens treinkaartjes bestaan niet meer.
hier de voor de ouders link.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou graag de naam van de camping. Ik ben heel benieuwd waar een 16 jarige in Nederland een camping kan boeken.
Dan moet ik je gelijk geven.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
hier de voor de ouders link.
Vanaf 15 mogen je kinderen daar al naar toe
Haha, camping puin en zand. Gingen ze 40 jaar geleden al naar toe. Vanuit Eindhoven op de brommer.quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
hier de voor de ouders link.
Vanaf 15 mogen je kinderen daar al naar toe
Dat werd vroeger beschreven als een 'pretpakket'. Ik heb daardoor ook heel veel interessante musea gezien.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:25 schreef Basp1 het volgende:
Het je maar tekenen,muziek of handvaardigheid in je pakketkeuze moeten stoppen en je had een flinks dosis kunstgeschiedenis gehad. Ik ben er ieder geval daardoor mee naar het kroller muller en het stedelijk in Amsterdam gegaan. En wat lokale musea in de provincie Limburg.
Eh nee hoor, genoeg kinderen die thuis onderwijs krijgen/een zgn officiele vrijstelling hebben gekregen, zoals mijn neefje. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het kan nog steeds.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan ben je strafbaar, in Nederland geldt de indoctrinatie-plicht
Ik had dus geen pretpakket en ben nu wetenschapper. Tegen het zere been van Basp1, want die was ook graag wetenschapper geworden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat werd vroeger beschreven als een 'pretpakket'. Ik heb daardoor ook heel veel interessante musea gezien.
Je kan een vrijstelling krijgen maar dat zal goed gemotiveerd moeten worden. Nederland kent een stringente schoolplicht. In de UK en VS is dat anders. Toen ik logeerde bij mijn neef in de UK en het goed weer was belde de vrouw van mijn neef de private school op. Vandaag komt Ivar niet want we gaan naar het strand. Zoiets is hier ondenkbaar. Ik was verbaast maar we hebben een leuke dag aan het strand gehadquote:Op maandag 31 augustus 2026 14:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eh nee hoor, genoeg kinderen die thuis onderwijs krijgen/een zgn officiele vrijstelling hebben gekregen, zoals mijn neefje. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het kan nog steeds.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat deze film zijn tijd vervooruit was en ons een blik in de toekomst biedt die mogelijk niet eens zo ver van de waarheid af zit.quote:
Mijn "pretpakket" was wiskunde,scheikunde, natuurkunde,engels, nederlands en dan handvaardigheid erbij. Mijn Duits was te slecht daarom dat laten vallen voor handvaardigheid.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat werd vroeger beschreven als een 'pretpakket'. Ik heb daardoor ook heel veel interessante musea gezien.
Dat begin is er toch al in de vorm van de vele bijles centra die overal de kop opsteken?quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit soort problematiek lost zich vanzelf op in de vorm van privéscholen als het te erg uit de hand loopt.
Het is gewoon een documentaire manquote:Op maandag 31 augustus 2026 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat deze film zijn tijd vervooruit was en ons een blik in de toekomst biedt die mogelijk niet eens zo ver van de waarheid af zit.
Van een gerenommeerde wetenschapper als jou had ik als simpel boertje dan in ieder wel verwacht dat je eerder een simpel Google zoek opdracht onderzoekje zou doen ipv valselijk te beweren dat we in Nederland niet aan culturele vorming in het middelbaar onderwijs doen..quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik had dus geen pretpakket en ben nu wetenschapper. Tegen het zere been van Basp1, want die was ook graag wetenschapper geworden.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Amerikaanse drek is veelal niet van toepassing op Nederland.
Ophouden hiermee.
Soms om mijzelf te trainen wel. Plus je kunt dan zien of je verkeerde input hebt geleverd en de rekenmachine met rare waardes komt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 11:13 schreef XDo het volgende:
[..]
Jij rekent ook op papier na of je rekenmachine het wel bij het juiste eind heeft?
Ik heb begrepen dat dit, ondanks de slechte resultaten, alleen maar verder doorgevoerd gaat worden.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn dochter loopt stage voor de PABO in een klas waar ook een Down-syndroompersoon zit. Daar gaat een onevenredig deel van de aandacht van de leerkracht naar toe. Dat betekent automatisch dat die aandacht dus niet naar de andere kinderen gaat. Om één toch eerlijk gezegd kansloos iemand gezellig 'mee te laten doen' wordt dus een hele klas opgeofferd. Voor de 25% beste leerlingen kan dat niet zoveel kwaad, voor de 25% die aan de onderkant zit juist wel. Stoppen met dat soort politiek-correcte onzin
En dit. Zodra je de (al erg lage) minimumnorm gehaald hebt is er geen enkele uitdaging meer.quote:
Ze zijn hier voor het geld, niet voor de integratie.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:16 schreef Zoddie het volgende:
Als ik naar mijn ouders loop verbaast het mij ook nog altijd dat allochtoonse kinderen die hier geboren zijn met name hun eigen taal nog gebruiken.
Zeker als ik weet dat bij sommigen hun ouders ook hier geboren zijn.
Dan blijft hun taal #1 ook al ben je generaties verder.
En daar dan wel een paar honderd euro per uur voor rekenenquote:Op woensdag 2 september 2026 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Soms om mijzelf te trainen wel. Plus je kunt dan zien of je verkeerde input hebt geleverd en de rekenmachine met rare waardes komt.
Op het werk nu ook weer aan de hand. Deloitte flikkert alles in een excel/Ai en er komen een paar rare resultaten uit die je met simpel hoofdrekenen al kunt spotten. Toch flikkeren ze het weer bij ons over de schutting met de vraag voor controle.
Er wonen er nu ook zoveel dat intergreren ook niet echt meer hoeft, niet voor volwassenen in ieder geval.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ze zijn hier voor het geld, niet voor de integratie.
Dat gezegd hebbende: als je naar B&B de liefde kijkt zie je dat Nederlanders in het buitenland ook 0,0 integreren: alles doen en kopen bij collega-Nederlanders in de buurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |