Is het misschien een idee om het eens niet over personen die je al dan niet mag te hebben, maar over het TV programma en het spel zelf?quote:
De verraders is eigenlijk het orgineel als je kijkt naar tv programma's . De wolven is qua look en feel het dichtst bij het spel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 21:22 schreef Jaytje07 het volgende:
Ik weet dat eigenlijk de verraders de kopie is, maar tering zeg...Wat een slap aftreksel van de verraders. Er zit geen snelheid niets in, de tussenfilmpjes zijn tenenkrommend en Soundos...die bewijst weer eens dat ze niet grappig is en dat voice over zijn echt een vak is.
I know, daarom zei ik ook dat verraders eigenlijk de kopie is. Maar de verraders heeft er een veeeeeel beter programma van gemaakt. Ik vraag me serieus af waarom dit gemaakt isquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 21:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De verraders is eigenlijk het orgineel als je kijkt naar tv programma's . De wolven is qua look en feel het dichtst bij het spel.
Verder eens Soundos geen presentatie talent.
Ik vind de deelnemers ook beetje vervelend met hun oe en aa.
Ik vind de verraders psychologisch beter in elkaar zitten.
Ik wil de 2de aflevering wel een kans geven.
Zodat Disney+ aan wetgeving kan voldoen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 21:39 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
I know, daarom zei ik ook dat verraders eigenlijk de kopie is. Maar de verraders heeft er een veeeeeel beter programma van gemaakt. Ik vraag me serieus af waarom dit gemaakt is
Het is een speciaal voor dit programma gebouwde set in Frankrijk. Niet alleen voor Nederland, maar voor meerdere Europese versies van het programma. Zo besparen ze kosten, net als bij De Verraders. Daar zagen we dit jaar een nieuwe locatie om die reden.quote:Op zondag 30 augustus 2026 07:58 schreef ThijsTH het volgende:
Ik ga het wel volgen, maar ben er niet van onder de indruk.
Het lijkt gewoon exact de Verraders maar dan in een ander jasje omdat ze anders copyright gedoe krijgen.
Wat ik me overigens wel afvraag is of die huisjes in Nederland staan of het buitenland. Want als dit een productie dat ze uit andere landen hebben aangekocht dan lijkt het me teveel moeite alles in Nederland na te bouwen en denk ik dat dit "dorpje" al ergens anders opgebouwd stond?
Ja precies, zoiets vermoedde ik alquote:Op zondag 30 augustus 2026 09:09 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Het is een speciaal voor dit programma gebouwde set in Frankrijk. Niet alleen voor Nederland, maar voor meerdere Europese versies van het programma. Zo besparen ze kosten, net als bij De Verraders. Daar zagen we dit jaar een nieuwe locatie om die reden.
Leuk je weer te zien hier!quote:
Vraag het aan @Selmar (hij is het échtquote:Op maandag 31 augustus 2026 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Zouden ze er nou echt in slapen,in die hutjes? Of is het, bij wijze van spreken, allemaal in een paar dagdelen opgenomen met een hotelkamer erbij?
Ha Selmar, ik begreep dat je het ‘echt’ bent.quote:
😎quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ha Selmar, ik begreep dat je het ‘echt’ bent.![]()
Sliepen jullie echt in die hutjes? Zat er wel een plee in dan?
En hoe kan het dat jullie niet horen of er naast je een deur opengaat als daar een wolf uitsluipt voor overleg?
Grote nep dus, die hutjes en de opsluiting.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
😎
En er was apart sanitair (buiten).
En burgers kunnen niets horen omdat iedereen een koptelefoon met knalharde muziek op krijgt.
Maar dan zit je niet bepaald op- en afgesloten gedurende de nacht, wat wel gesuggereerd wordt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:33 schreef svann het volgende:
Net als eenvoudige trekkershutjes op een camping met een centraal sanitairgebouw, denk ik.
Zou kunnen.
Het was 40 graden…quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Grote nep dus, die hutjes en de opsluiting.![]()
Als in de speltechnische ochtend pas blijkt welke deelnemer niet naar buiten komt, maakt dat niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Grote nep dus, die hutjes en de opsluiting.![]()
Zonder een primeur, ben je nog aanwezig in de gehele aflevering 2?quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:55 schreef Selmar het volgende:
[..]
😎
En er was apart sanitair (buiten).
En burgers kunnen niets horen omdat iedereen een koptelefoon met knalharde muziek op krijgt.
Toch vind ik het jammer, dat soort doen-alsof.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:00 schreef svann het volgende:
[..]
Als in de speltechnische ochtend pas blijkt welke deelnemer niet naar buiten komt, maakt dat niet zoveel uit.
Je kunt beide programma's alleen maken met beroemdheden die weten hoe het werkt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Toch vind ik het jammer, dat soort doen-alsof.
Bij de Verraders wordt in elk geval echt overnacht in het kasteel en loopt de productie over de gangen om te verbloemen dat de Verraders naar hun overleg gaan. Dat vind ik als kijker gewoon tof, dat het echt is en ze zich daar op die kamers gek zitten te maken.
Dat doen alsof ze in kabouterhuisjes slapen is een beetje kinderachtig, naar mijn idee. Alsof je kijkers gekke Henkies zijn. Doe het gewoon écht, als je toch de moeite neemt zo’n programma op te tuigen en maak die hutjes echte onderkomens. Is psychologisch ook van waarde voor het spel.
Zoals ik zei, het was 40 gradenquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bij de Verraders wordt in elk geval echt overnacht in het kasteel en loopt de productie over de gangen om te verbloemen dat de Verraders naar hun overleg gaan. Dat vind ik als kijker gewoon tof, dat het echt is en ze zich daar op die kamers gek zitten te maken.
Dat doen alsof ze in kabouterhuisjes slapen is een beetje kinderachtig, naar mijn idee. Alsof je kijkers gekke Henkies zijn. Doe het gewoon écht, als je toch de moeite neemt zo’n programma op te tuigen en maak die hutjes echte onderkomens. Is psychologisch ook van waarde voor het spel.
Bij al dit soort programma's (o.a. De Verraders, Hunted, Expeditie Robinson, Wie Is De Mol) worden dit soort doen-alsof zaken toegepast.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat dus, deelnemers die weten hoe een TV-productie werkt, is wel zo makkelijk…quote:Op woensdag 2 september 2026 00:01 schreef spapaars het volgende:
[..]
Je kunt beide programma's alleen maken met beroemdheden die weten hoe het werkt.
Wat impliceer je hiermee?quote:
Ja dat snap ik allemaal ook wel, ik ben niet achterlijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij al dit soort programma's (o.a. De Verraders, Hunted, Expeditie Robinson, Wie Is De Mol) worden dit soort doen-alsof zaken toegepast.
Gesprekken tussen deelnemers worden vanuit verschillende posities vastgelegd, vaak vanuit de perfecte hoek met hier en daar een close-up.
De camera's staan er dus bovenop en dit soort programma's zijn daarom dus niet echt als 'spontaan' te bestempelen…
[..]
Dat dus, deelnemers die weten hoe een TV-productie werkt, is wel zo makkelijk…
Dat laatste zeg ik dan ook niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik allemaal ook wel, ik ben niet achterlijk.
Het gaat mij erom dat, wanneer je zoiets simpels als je 'ze slapen in hutjes' in je programma presenteert als onderdeel van het spel, je dan niet door de mand moet vallen omdat dat overduidelijk niet zo is. Organiseer het beter, of doe niet alsof.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste zeg ik dan ook niet.
Maar 'echt' is er in dat soort programma's niet veel…
Klikkerdeklik, krengquote:Op woensdag 2 september 2026 08:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat, wanneer je zoiets simpels als je 'ze slapen in hutjes' in je programma presenteert als onderdeel van het spel, je dan niet door de mand moet vallen omdat dat overduidelijk niet zo is. Organiseer het beter, of doe niet alsof.
Dat TV-maken theater is, snap ik ook wel. De goede producties zorgen dat dat theater op de juiste momenten en locaties, op een geloofwaardige manier wordt gemaakt. En op andere onderdelen, die te overduidelijk niet kloppen, achterwege wordt gelaten. Met wezenlijke onderdelen van je productie rommel je niet. Bij de Mol weten de deelnemers niet wie de Mol is. Bij de Verraders zijn ze daadwerkelijk intern op het kasteel zodat ze 24/7 gek worden etc.
Nee, je ziet Rachel (als burgemeester) de box van Marieke openen. En wij mogen gewoon nog even niet zien wat ze is 😀quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
Begreep ik nou goed dat er volgende week iemand bij kwam?
Ik kon niet zien wat voor rol de weggestemde persoon had.
Appen gaat lastig zonder telefoon 🤣quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:54 schreef Momo het volgende:
Tja dat ze niet echt in de huisjes slapen, had wel een vermoeden omdat ze zo klein waren en geen sanitair te zien was. Maar hadden ze wel in de huisjes geslapen bij 20 graden? Lijkt mij wel dat je iedereen in een hotel ook uit elkaar moet houden en mensen niet met elkaar gaan appen in bed.
Oei toch 24 uur ongeveer zonder smartphone voor jou? Maar als je een week niet te bereiken bent zullen mensen dat wel opvallen denk ik(hoe lang duurde de opnames van het spel), misschien dat ze dan denken dat je aan WIDM of Expeditie Robinson meedoet danquote:Op zaterdag 5 september 2026 22:21 schreef Selmar het volgende:
[..]
Appen gaat lastig zonder telefoon 🤣
Nog iets langer, maar wel in een weekend, dus viel niet zo op.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Oei toch 24 uur ongeveer zonder smartphone voor jou? Maar als je een week niet te bereiken bent zullen mensen dat wel opvallen denk ik(hoe lang duurde de opnames van het spel), misschien dat ze dan denken dat je aan WIDM of Expeditie Robinson meedoet dan
Deze vraag is nu 2 keer expliciet gesteld en 2 keer geheel niet beantwoordt.quote:Op zaterdag 5 september 2026 21:54 schreef Momo het volgende:
Maar hadden ze wel in de huisjes geslapen bij 20 graden?
Nouu jammer zeg!!quote:
Dit vind ik ook wel leukquote:Op zaterdag 5 september 2026 21:52 schreef Momo het volgende:
Jammer Selmar dat het zo snel erop zit, wel leuk dat wij nog niet helemaal weten wie wie is. Al heb ik wel vermoedens, maar dat kunnen ze natuurlijk ook sturen in de montage.
Ik had natuurlijk ook het onschuldige meisjes kunnen zijn…quote:Op zondag 6 september 2026 12:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit vind ik ook wel leuk![]()
Bij Yassine ligt het er wel héél dik bovenop, ook met het voorstukje van volgende week. Ben benieuwd of die aanname klopt![]()
En wel grappig dat er iemand verbaasd was dat Selmar een burger was, die heeft het spel volgens mij nog niet helemaal begrepen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |