Ik kom die verhalen nog steeds tegen anders, dat er niet echt discussie meer over is is omdat het niet echt NWS meer is lijkt mequote:Op zaterdag 29 augustus 2026 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Topicreeks: Revolutie in Oekraïne?
Het is wel grappig om deze reeks in eind 2022 terug te lezen. Toen gingen de discussies er vaak over of Rusland nu wel of geen wasmachines vanaf het front nodig had om zijn raketten te besturen, of ze wel of niet hun soldaten volkomen ongetrained de dood instuurden (omdat levens Russen niets interesseert, en of ze nu wel of niet hun laatste artillerie-granaat deze week nog of pas volgende week zouden verschieten.
Ondertussen zijn we dus 4 jaar verder dan toen. Gelukkig zijn die discussies inmiddels doodgevallen
Alles op alles ja? De resultaten zijn wel erg mager dan. Duurde al drie a vier totdat je zag dat de productie hier en daar kon worden opgeschroefd of bepaalde landen wat noodzaak begonnen in te zien.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja?
Maar doe nu niet alsof dergelijke karikaturen niet massaal door zelfverklaarde 'experts', politici, en aan de leiband lopende media de ether is in geslingerd.
Nu dat verhaal gezien de enorme schade die Rusland aanricht, het feit dat Rusland gebied weet te bestendigen, en dat Europa alles op alles moet zetten om er in elk geval een remise voor Oekraine uit het vuur te slepen lijkt men niet meer achter die karikaturen van toen te staan.
Rusland organiseerde het WK 2018.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waar ik 1998 schreef had 2016 moeten staan.. Beide jaren was Frankrijk de host.
Excuses.
Ik denk niet dat Poetin genaaid is. Het westen is vrij voorzichtig met hem omgesprongen. Poetin kreeg de Nord-Stream 2, een mooie mogelijkheid om gas te leveren aan West-Europa. Het Duitse "Wandel durch Handel" is niet bepaald uitgekomen.quote:Ik ben ook van de lijn, hij is genaaid door de EU.
quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben ook van de lijn, hij is genaaid door de EU.
En Rusland heeft een geschiedenis dat iedere generatie een keer heeft meegemaakt dat Rusland is binnengevallen door een buitenlandse macht.
En denk dat weinig normale leiders een hoge pet ophebben van Bush, maar dat is offtopicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bewondering voor de hervormingen die hij heeft doorgevoerd en het terugbrengen van Rusland op het hoogste internationale niveau in economische en militaire zin. Ik heb geen Poetin portretten in mijn huis hangen ofzoquote:En de bewondering ja, ik snap je.
Maar het moet wel in verhouding staan.
De oorlog is verschrikkelijk. Het is misselijkmakend om ingestorte flatgebouwen te zien waar burgers (waaronder) kinderen te zien liggen. Dat maakt het ook zo ambivalent om Poetin op één manier te duiden ( de media kan het ook niet) omdat er wel degelijk een verhaal is van een succesvolle staatsman die veel heeft betekent voor zijn burgers, maar aan de andere kant een optionele oorlog is gestart waar vele Oekraïners het leven bij laten.Dat wordt ook nog wel eens vergeten. 1e en 2e wereldoorlog....quote:En Rusland heeft een geschiedenis dat iedere generatie een keer heeft meegemaakt dat Rusland is binnengevallen door een buitenlandse macht.
Er moet overigens ook meer ruimte komen voor het verhaal dat Amerika helemaal geen belang heeft tussen vriendschap tussen Europa en Rusland."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
Onze stock aan hardware is behoorlijk uitgeput.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Alles op alles ja? De resultaten zijn wel erg mager dan. Duurde al drie a vier totdat je zag dat de productie hier en daar kon worden opgeschroefd of bepaalde landen wat noodzaak begonnen in te zien.
1. In jouw aangeleverde bron is Polen wel degelijk rijker dan Rusland.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nauwelijks
Russian Federation
2025 49,568.1
Poland
2025 54,262.4
Bron: https://data.worldbank.or(...)P.PP.CD?locations=RU
Rusland is vergelijkbaar met een land als portugal.
Ja, dat denk ik ook. Al is de hulp van de EU en UK aan Oekraine ook echt wel substantieel. China heeft al aangegeven dat het voor hen onacceptabel is dat Rusland verliest (dat is iets anders dan dat ze per se willen dat Rusland wint). Voor de EU is dat idem zo voor Oekraine. Dus krijg je een proxy-oorlog tussen Rusland en Oekraine waarbij machtige derden de boel aan de gang blijven houden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 23:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland ook wel flink meer geholpen wordt dan men had verwacht. Noord Korea levert aan de lopende band en China waarschijnlijk ook, al is dat een beetje vaag allemaal. En het westen treuzelt vooral naar mijn idee.
Nee, dat was eind 2022/2023 eigenlijk doorlopend het onderwerp van gesprek, of Rusland nu aan het einde van zijn latijn was of niet. En dat de 'kill-ratio' tussen Rusland en Oekraine ongeveer 1/20 in het voordeel van Oekraine was.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 23:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het al gezegd is, zal het echt de uitzondering geweest zijn.
Het zou natuurlijk mooi in jouw narratief passen. Maar wordt hier bijzonder slecht onderbouwd.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat was eind 2022/2023 eigenlijk doorlopend het onderwerp van gesprek, of Rusland nu aan het einde van zijn latijn was of niet.
Maar je quote? Wil je suggereren dat ik dat dan gezegd heb? Waarom staat mijn naam er dan niet bij? Of dat ik iets soortgelijks heb gezegd?quote:Op zondag 30 augustus 2026 00:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie is "ons"?
Ik krijg niet de indruk dat jouw standpunt:
[..]
Hier erg breed gedragen wordt?
Kleine 10%quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
1. In jouw aangeleverde bron is Polen wel degelijk rijker dan Rusland.
2. Per hoofd van de bevolking is niet bepaald de beste rekenmethode als het over de gemiddelde persoon (Rus) gaat. Rijken halen het gemiddelde flink omhoog, maar maken het leven voor de armen niet bepaald beter. Het gaat er ook om hoe welvaart verdeeld is.
Bekijk deze YouTube-video
Door een aantal werd dit wel gezegd. Een ander groot deel zag vooral een conflict waar geen einde in zicht was, in ieder geval niet de komende 10 jaar. Wat er verder werd geconstateerd was dat Rusland offensief eigenlijk niets meer kon brengen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat was eind 2022/2023 eigenlijk doorlopend het onderwerp van gesprek, of Rusland nu aan het einde van zijn latijn was of niet. En dat de 'kill-ratio' tussen Rusland en Oekraine ongeveer 1/20 in het voordeel van Oekraine was.
Dat is wel een goed punt op het eerste gezicht. Maar je zult mij hier ook niet betrappen op het verdedigen van standpunten op tactisch gebied waar ik niks van af weet. Dus bijvoorbeeld over tactieken die door infanteriegroepen gebruikt worden om voor drones onzichtbaar te blijven. Daar is mijn kennis inderdaad verouderd voor. Ook lees ik wel mee als het gaat over tactieken en technieken om ballistische raketten of vliegtuigen uit de lucht te schieten met luchtafweer, maar zal ik daar nooit iets over roepen, hooguit een vraag over stellen. Want het is mijn vakgebied niet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 00:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Probleem is dat NATO/Amerika in oefeningen ook in de pan gehakt worden. Onze militairen moeten weer opnieuw leren graven, dus waarom zou jouw inzicht van meerwaarde zijn? Laat staan dat jij een autoriteit zou zijn.
Knap gedaan van Poetin, Rusland met al haar energievoorraden en grondstoffen is ingehaald door Polen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kleine 10%
Overigens zijn veel zaken goedkoper in Rusland dan in Polen. Polen is ook al behoorlijk duur.
De welvaart in Polen is ook niet gelijkmatig verdeeld hoor.
Als je tot op de enkele man gaat uitrekenen wie er nu buiten staat met een spike of KKW dan is het helemaal teleurstellend. Zeker als je meeneemt wat we ook nog duurzaam kunnen ondersteunen. Want iets er neer zetten en iets aan de gang houden zijn twee verschillende dingen. 2 batajons op 1 as, waarbij het voortzettingsvermogen uit de andere brigades moet komen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 09:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
13 Legerkorpsen. Wij hadden tijdens de koude oorlog eentje (1LK) waarvan 1 divisie (de 5e) volledig mobilisabel was.
We kunnen nu met hangen en wurgen net aan 1 divisie ophoesten en dat moet dan ook nog samen met de Duitsers...
Hier is het toch minder onderwerp van gesprek op dit moment dan drie jaar geleden toen het vooral daar over ging qua discussies dan..quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kom die verhalen nog steeds tegen anders, dat er niet echt discussie meer over is is omdat het niet echt NWS meer is lijkt me
De discussie werd vooral gevoerd met diegenen die dit beweerden natuurlijk..quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Door een aantal werd dit wel gezegd. Een ander groot deel zag vooral een conflict waar geen einde in zicht was, in ieder geval niet de komende 10 jaar. Wat er verder werd geconstateerd was dat Rusland offensief eigenlijk niets meer kon brengen.
Polen heeft ook een flinke economische ontwikkeling doorgemaakt. Dat moet gezegd worden.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Knap gedaan van Poetin, Rusland met al haar energievoorraden en grondstoffen is ingehaald door Polen.
Wat blijf je toch oeverloos dom ouwehoeren over een verder gewoon helemaal niet exceptionele leider die in een land met een immense natuurlijke rijkdom werkelijk niets uitzonderlijks op economisch gebied heeft bereikt, niets wat niet ook door landen als Polen, Hongarije en zelfs bijna door fukking wit-rusland is bereikt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Polen heeft ook een flinke economische ontwikkeling doorgemaakt. Dat moet gezegd worden.
Gewoon een successtory met hulp van de EU en hard werken. De gemiddelde Pool werkt hard, of zoekt haar economische kansen in het buitenland.
Voor mijn gevoel nietquote:Op zondag 30 augustus 2026 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier is het toch minder onderwerp van gesprek op dit moment dan drie jaar geleden toen het vooral daar over ging qua discussies dan..
die vind ik maar lastig serieus te nemen en die doet dat eerder meer dan minderquote:Ruzzia gaat binnenkort kapot, ook de Krim wordt binnenkort heroverd!!!
ai overzicht zegt wat?
Tja. Maar die user is verder wel altijd correct en speelt nooit op de man of laat zichzelf niet eens verleiden tot trol-gedrag. Wat dat betreft een prima user.quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:29 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast bespreken we in NWS het nieuws dus dat het langskomt vind ik niet zo heel gek
als Rusland volgens analisten met 10.000 tanks begint en er vervolgens 8000 kapot zijn dan schrijft er iemand een artikel dat Rusland door zijn tanks heen raakt, dat bespreken we dan hier alleen ben jij een van de weinigen die daar de conclusie 'dit is binnenkort klaar jongens' aan verbind en die vervolgens op iedereen in deze ellenlange reeks projecteert en dat is een vals argument imo
er is er in mijn ogen maar 1 die regelmatig dingen roept als
[..]
die vind ik maar lastig serieus te nemen en die doet dat eerder meer dan minder
je mist het punt volledigquote:Op zondag 30 augustus 2026 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Maar die user is verder wel altijd correct en speelt nooit op de man of laat zichzelf niet eens verleiden tot trol-gedrag. Wat dat betreft een prima user.
En veruit de oudste in dit topic, dus ook beetje respect
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |