https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-nederland-a4935125quote:Kamervragen over ‘Hitler-verheerlijking’ in uitzending Ongehoord Nederland
Nieuws
Publieke omroep „Ja, er zijn bepaalde dingen van Hitler die ik ook vind”, zegt hoofdredacteur Joost Niemöller in een video die ON online zette. Pro en CDA vragen zich af of de omroep nog wel een plek in het bestel heeft en willen uitleg van minister Letschert.
[..]
https://nieuws.nl/enterta(...)n-maakt-eigen-keuzesquote:De NPO noemt het gebruik van een speech van Adolf Hitler in een onlineprogramma van Ongehoord Nederland! "vanzelfsprekend zeer beladen". Maar tegelijkertijd ligt de redactionele keuze en verantwoordelijkheid niet bij de NPO, maar bij de omroep zelf.
Jij bent mod.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:16 schreef vul_maar_in het volgende:
Moet dit echt?
Zet dan gewoon Adolf Hitler in de titel.
Wat heeft Wilders met Adolf Hitler te maken als ik vragen mag? Of ga je bewust off topic?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:16 schreef vul_maar_in het volgende:
Moet dit echt?
Of...hear me out.. Gewoon niet en gebruik wilders. Wij happen wel op het Hitlerstukje hoor, je onderschat ons.
Vraag me gewoon af waarom je op een quote selecteert. Nu moet iedereen het heel stuk gaan luisteren voor de context.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Jij bent mod.
Geen probleem als je het aanpast.
Heb de tijdsindicatie erbij vermeld. Tot de seconde aan toe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vraag me gewoon af waarom je op een quote selecteert. Nu moet iedereen het heel stuk gaan luisteren voor de context.
Dat bewijst mijn punt alleen maar. Een quote is geen interview, noch de strekking daarvan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Heb de tijdsindicatie erbij vermeld. Tot de seconde aan toe.
Mocht ik op YT het bewuste stukje vinden zonder het hele gesprek, zal ik dat hier posten.
Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:23 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik geef TS een kans om er iets van te maken...
Acht de kans klein.
https://nieuws.nl/enterta(...)n-maakt-eigen-keuzesquote:De NPO noemt het gebruik van een speech van Adolf Hitler in een onlineprogramma van Ongehoord Nederland! "vanzelfsprekend zeer beladen". Maar tegelijkertijd ligt de redactionele keuze en verantwoordelijkheid niet bij de NPO, maar bij de omroep zelf.
Niets, ik stel een vraag. Nogmaals geen antwoord is ook een antwoord.. ON (quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
[..]
https://nieuws.nl/enterta(...)n-maakt-eigen-keuzes
Als je het geen leuk topic vindt, dan sla je het over en ga je wat doen wat je wel leuk vindt. Toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:31 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niets, ik stel een vraag. Nogmaals geen antwoord is ook een antwoord.. ON () heeft het in een panel over Hitler en nu moeten wij het over Hitler hebben?
Ik denk dat mensen tegenwoordig hun eigen redenen hebben voor hoe ze denken. Maar goed als jij denkt dat die tijd relevant is...
1 Adolf Schnitzler voor je topic:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als je het geen leuk topic vindt, dan sla je het over en ga je wat doen wat je wel leuk vindt. Toch?
Het is een stelling van een omroep binnen ons publiek bestel en andere media berichten daar ook over. Zoals ik al postte.
Lijkt me een prima onderwerp. Geen noodzaak om in mijn DM te kruipen.
Als je iets ziet wat tegen de regels van Fok is, dan hoor ik het wel.
Je bedoelt afgezien van de verkapte antisemitische boodschap in zowel het fragment of bij ON? Het niet gewortelde volk zonder land waar hij het in dat fragment over heeft zijn de joden. Het is niet voor niets dat het publiek luidkeels 'de joden' terug riepen tijdens zijn speech.quote:
Ik denk dat niemand dat in 1933 wist.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:01 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je bedoelt afgezien van de verkapte antisemitische boodschap in zowel het fragment of bij ON? Het niet gewortelde volk zonder land waar hij het in dat fragment over heeft zijn de joden. Het is niet voor niets dat het publiek luidkeels 'de joden' terug riepen tijdens zijn speech.
Wetende dat 2 jaar na die speech ze zijn begonnen met het inperken van de rechten van de joden en 9 jaar later met het systematisch vermoorden van 6 miljoen joden ben ik erg benieuwd wat je er zelf inhoudelijk van wilt bespreken want afgezien van wat troll posts is er verder nog weinig zinnigs uit TS gekomen.
Dit lijkt toch wel Salonfähig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Is het een uitspraak van Hitler in 1933, en dus per definitie fout?
Dit kan toch gewoon naar onzin… wat is het nieuws?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:16 schreef vul_maar_in het volgende:
Moet dit echt?
Of...hear me out.. Gewoon niet en gebruik wilders. Wij happen wel op het Hitlerstukje hoor, je onderschat ons.
Genoeg nieuwsmedia schrijven hierover. Zie de OP.quote:
Er zijn inmiddels kamervragen over gesteld.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit kan toch gewoon naar onzin… wat is het nieuws?
Weer zo’n topic wat zorgt voor verdeeldheid en haat.
Ik zou deze direct wegzetten naar ONZ
Dan zou je topic content/TT moeten zijn: kamervragen gesteld n.a.v positieve uitspraken over Hitler. Maar dat is het niet. Je wil het hebben over of Hitler gelijk had.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels kamervragen over gesteld.
Lijkt me geen ONZ. Tenzij je de hele tweede Kamer als onzinnig weg wil zetten.
Ja, er zitten een stelletje debielen aan de knoppen hier. O god nog meer kamer vragen over onzin.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels kamervragen over gesteld.
Lijkt me geen ONZ. Tenzij je de hele tweede Kamer als onzinnig weg wil zetten.
Kamervragen naar ONZ voortaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, er zitten een stelletje debielen aan de knoppen hier. O god nog meer kamer vragen over onzin.
Dus pleur dit aub naar ONZ.
De vraag of je na bijna 100 jaar (fragmentje uit '33) mag vinden of Hitler op sommige punten, al is het ,aar vaag, een kern van waarheid aanraakt - naast het gegeven dat het een monsterlijke totaaldebiel was - vind ik best een topic waard.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zou je topic content/TT moeten zijn: kamervragen gesteld n.a.v positieve uitspraken over Hitler. Maar dat is het niet. Je wil het hebben over of Hitler gelijk had.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |