abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221655885
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:30 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb wel meer speeches van Hitler van rondom die tijd bekeken. Het begin. 1933.
En het ellendige is dat ie best vaak gelijk had. Of in elk geval issues benoemde die nu nog steeds onopgelost of minimaal relevant zijn.

Nu weten we allemaal hoe het eindigde. En daarmee is de man het ultieme kwaad.
Maar issues over Palestina en wat de Engelsen beloofden aan allerlei tegenovergestelde zijden, dat benoemde hij vaak.

Hij is niet altijd verkeerd geweest in al zijn toespraken in het begin. En dat is best naar om te zien.

En doen alsof die man vanaf het begin een totaal idioot was en het duitse volk maar idioot achter hem aan huppelde is echt te triest voor woorden.
Zou graag een discussie hebben waarin toespraken geduid worden. Maar begrijp ook de weerstand daartegen: het trekt raar soort volk aan
De filmpjes die wij vaak zien zijn de schreeuwende toespraken. Maar zo was meer dan de helft niet. Hij schijnt, zeker in het begin, echt wel grote zaken te benoemen op een normale manier.
Er zitten best een aantal tussen waarbij je, als je er door machine learning een engels stem onder laat zetten, zou geloven dat hij het heeft over het hier en nu.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 07:24:23 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221656041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 01:46 schreef capricia het volgende:
Kamervragen!
[..]
https://app.1848.nl/document/tkapi/597627

Wel interessant eigenlijk. Mag zoiets op de publieke omroep? Moet de tweede kamer zich hiermee bemoeien?
Lol Gaat PRO nu steigeren omdat het over Hitler gaat terwijl ze zelf voor het vernietigen van de staat Israel zijn?
De tijd die aan deze kamervragen besteed is kon beter gebruikt worden om problemen op te lossen.

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 26-08-2026 07:33:06 ]
  woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:00 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221656072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 07:24 schreef the-eye het volgende:

[..]
Lol Gaat PRO nu steigeren omdat het over Hitler gaat terwijl ze zelf voor het vernietigen van de staat Israel zijn?
De tijd die aan deze kamervragen besteed is kon beter gebruikt worden om problemen op te lossen.
Bron?
  woensdag 26 augustus 2026 @ 07:35:51 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221656075
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 07:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron?
Het nieuws. Als je het een beetje volgt weet je altijd waar mensen het over hebben en hoef je niet naar de bekende weg te vragen
NWS / PRO-jongeren: "Geen ruimte meer voor de staat Israël"
pi_221656076
Als alle anti VS, anti Israël en anti globalisme reacties overal lees dan denk ik dat veel juist liberale mensen met terugwerkende kracht hadden gevonden dan Hitler moest winnen.

Ze zijn iig niet blij dat Europa bevrijd is door de Amerikanen, Canadezen en Britten. Hadden liever een Duitse overwinning gezien.
Waarom: Hitler was zeer vooruitstrevend met biologisch boeren, minder vlees e.d.
Israël had niet betstaan en het M-O was waarschijnlijk rustiger.
De Amerikaanse economie was na de oorlog niet zo hard gegroeid en de VS was economisch een afnemer van de (Duitse)EU
De EU zou de grootmacht op de wereld zijn (waarschijnlijk)
Welke andere grote problemen er zouden kunnen zijn weet ik niet, ws een controlerende overheid en een communistische inslag.

Trouwens ik denk van niet. Ik sta achter de VS, en achter de acties die ze nu doen in Iran.
Israël mag ook zitten waar ze zitten zolang ze techniek en medische kennis leveren.
Vakman pur sang
pi_221656196
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 01:23 schreef capricia het volgende:
De publieke omroep is gewoon dramatisch.
Dat is mijn conclusie.

Of zou het 'een ander geluid is ook wel eens fijn' moeten zijn? _O-
Dus eigenlijk hoort ON niet onder de paraplu van de NPO op tv te verschijnen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221656251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 07:24 schreef the-eye het volgende:

[..]
PRO maakt gewoon dankbaar gebruik van het eigen doelpunt van ON. Je kan onmogelijk een punt maken met een uitspraak van Hitler en dus moet je dat ook nooit proberen. Het werkt alleen maar tegen je.

Dat er eerder Kamervragen over de jongerenafdeling van PRO zouden moeten zijn die Israël zijn bestaansrecht ontkent lijkt me logisch.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:43:09 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221656269
Wat zijn dat voor twee neppe slangen in die podcast zeg.
Wat een neppe gemaakte wijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:46:40 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221656281
Over Hitlers "rede over den Juden". Staat al jaren op youtube. Tsja, wereldberoemde speech van hem. Hij wist het altijd mooi met passie en strijd te brengen. Maar het zit vol met gaten.
Ook een vuilnisman kan tegenwoordig met vakantie en kan her en daar gaan staan als hij zou willen. Dat vastgeketend zijn aan de bodem is gezwets.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:52:20 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221656296
Sorry, maar je wéét dat zo’n uitzending heisa veroorzaakt. Ordinaire publiciteitsstunt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:52:49 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221656299
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 01:23 schreef capricia het volgende:
De publieke omroep is gewoon dramatisch.
Dat is mijn conclusie.

Of zou het 'een ander geluid is ook wel eens fijn' moeten zijn? _O-
Nog liever dat dan SBS6 Telegraaf/De Mol populistische bagger.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 08:56:55 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221656316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:52 schreef thedeedster het volgende:
Sorry, maar je wéét dat zo’n uitzending heisa veroorzaakt. Ordinaire publiciteitsstunt.
Maar wel een hele domme. Er zijn genoeg medestanders te vinden als je kritisch of tegen massa migratie bent maar op het moment dat er associaties met Hitler komen haken mensen af
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:03:06 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221656346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar wel een hele domme. Er zijn genoeg medestanders te vinden als je kritisch of tegen massa migratie bent maar op het moment dat er associaties met Hitler komen haken mensen af
Dat uitgerekend die omroep de speech laat zien is inderdaad tekenend.
pi_221656364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 23:08 schreef lbosse het volgende:
AH :')
Zeg gewoon Hitler
Fun fact: toen Albert Heijn kortstondig hun concept AH To Go naar Duitsland uitbreidde, moesten ze het daar voluit Albert Heijn To Go noemen vanwege de andere associaties die Duitsers met de initialen AH hebben :D
pi_221656516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hihi
pi_221656585
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:01 schreef Kottnauer het volgende:
Ik heb dat filmpje bekeken, maar vond het een warrige discussie.

Ten eerste over AH met zijn toespraak uit 1933: als je die beelden ziet en dat geluid hoort, dan kun je, los van wat hij feitelijk zegt toch niet anders concluderen dat het moet gaan om een psychiatrische patiënt.

Ten tweede over de stelling: te vaag en te warrig. Een elite of heersende klasse die dan tegen een gewortelde bevolking zou zijn? Abstract gezwets wat mij betreft. Er zijn, denk ik, eenvoudigere verklaringen beschikbaar voor de problemen die we (inderdaad) hebben.
Over die haattrirade. Hitler had het over Joden....
En Niemöller zei: "Hitler zegt dat gewoon heel goed"
pi_221656597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:01 schreef Kottnauer het volgende:
Ik heb dat filmpje bekeken, maar vond het een warrige discussie.

Ten eerste over AH met zijn toespraak uit 1933: als je die beelden ziet en dat geluid hoort, dan kun je, los van wat hij feitelijk zegt toch niet anders concluderen dat het moet gaan om een psychiatrische patiënt.

Ten tweede over de stelling: te vaag en te warrig. Een elite of heersende klasse die dan tegen een gewortelde bevolking zou zijn? Abstract gezwets wat mij betreft. Er zijn, denk ik, eenvoudigere verklaringen beschikbaar voor de problemen die we (inderdaad) hebben.
Over die haattrirade. Hitler had het over Joden....
En Niemöller zei: "Hitler zegt dat gewoon heel goed" (eerste seconde van deze film., Hitler komt op 8.30 min)

https://www.parool.nl/kunst-media/kamerleden-dringen-aan-op-vertrek-on-bij-npo-na-hitler-fragment~b2c69abc/
  woensdag 26 augustus 2026 @ 09:41:21 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221656634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 23:22 schreef the-eye het volgende:
Als je in het migratie debat Hitler erbij haalt ben je gewoon af, einde discussie
Er zijn inderdaad veel treffendere despoten die je er bij kan halen inderdaad.
pi_221656660
Ze voelen zich blijkbaar onaantastbaar.
pi_221656824
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gezien de uitkomsten van zijn boek en gedachtes en ideeen lijkt mij dit hier niet horen. Tenzij je de nazi en fascisme gedachtes aanhangt. Lekker hoor, je weet iig al de uitkomst.. zes miljoen sterven in een kamp en minimaal 100 miljoen op het slachtveld.
Als je niet mag spreken over iets, dan kan je er ook niet uit leren.
Het is ondertussen bijna 100 jaar geleden, mensen (zeker de jongeren) weten er niet veel meer van. Mijn generatie kent de verhalen nog van de grootouders en de ellende wat ervan is gekomen uit eerste hand.
Steek iets in een verborgen verdomhoekje en mensen zoeken dan alleen op wat ze willen horen plus het trekt dan juist het verkeerde volk aan.
De verboden vrucht is altijd de lekkerste dit dat.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:43:23 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221656968
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als je niet mag spreken over iets, dan kan je er ook niet uit leren.
Het is ondertussen bijna 100 jaar geleden, mensen (zeker de jongeren) weten er niet veel meer van. Mijn generatie kent de verhalen nog van de grootouders en de ellende wat ervan is gekomen uit eerste hand.
Steek iets in een verborgen verdomhoekje en mensen zoeken dan alleen op wat ze willen horen plus het trekt dan juist het verkeerde volk aan.
De verboden vrucht is altijd de lekkerste dit dat.
Dat je het uit baldadigheid weleens roept okee maar serieus een discussie of Hitler het op sommige punten misschien bij het rechte eind had is te onzinnig voor woorden
Wat is het volgende? Zag Dutroux misschien toch goed dat te veel vrijheid voor jonge meiden ook niet goed is?
pi_221657330
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 10:43 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat je het uit baldadigheid weleens roept okee maar serieus een discussie of Hitler het op sommige punten misschien bij het rechte eind had is te onzinnig voor woorden
Wat is het volgende? Zag Dutroux misschien toch goed dat te veel vrijheid voor jonge meiden ook niet goed is?
Als je een startpunt kan vinden voor de spiraal vertrekt, dan kan je ook die startpunten in andere kwesties leren herkennen.
Is het onmogelijk dat sommige dingen klopten? De eerste wereldoorlog was net gedaan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221657651
quote:

[..]
Wat je ook kan leren aan jongeren is dat problemen die toen plaatsvonden, nu nog steeds of alweer kunnen plaatsvinden. En dat problemen signaleren makkelijk is en het verleidelijk is een makkelijke zondebok aan te wijzen ipv de echte oorzaken (vaak beleid gerelateerd) op te lossen.
Krekker is de bom!
pi_221657773
quote:

[..]
Waarom?
pi_221657945
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand dat in 1933 wist.
:') Jij die in 2026 dit topic opent hoort dat wel te weten als je een beetje hebt opgelet bij geschiedenis dus heb je ook nog wat inhoudelijks te melden afgezien van de trollerige oneliners?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')