De vraag of je na bijna 100 jaar (fragmentje uit '33) mag vinden of Hitler op sommige punten, al is het ,aar vaag, een kern van waarheid aanraakt - naast het gegeven dat het een monsterlijke totaaldebiel was - vind ik best een topic waard.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan zou je topic content/TT moeten zijn: kamervragen gesteld n.a.v positieve uitspraken over Hitler. Maar dat is het niet. Je wil het hebben over of Hitler gelijk had.
Gezien de uitkomsten van zijn boek en gedachtes en ideeen lijkt mij dit hier niet horen. Tenzij je de nazi en fascisme gedachtes aanhangt. Lekker hoor, je weet iig al de uitkomst.. zes miljoen sterven in een kamp en minimaal 100 miljoen op het slachtveld.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
De vraag of je na bijna 100 jaar (fragmentje uit '33) mag vinden of Hitler op sommige punten, al is het ,aar vaag, een kern van waarheid aanraakt - naast het gegeven dat het een monsterlijke totaaldebiel was - vind ik best een topic waard.
Premium bron in OP - > slotjequote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Fragment van AH (Adolf Hitler voor de duidelijkheid, geen Albert Heijn) uit 1933.
Nu bij de publieke omroep.
Vanaf 8.39 mins.
Bekijk deze YouTube-video
De stelling daarbij is:
De kosmopolitische elite staat vijandig tegenover het gewone gewortelde volk.
Hoe kijk je hier inhoudelijk tegenaan?
Is het een uitspraak van Hitler in 1933, en dus per definitie fout?
Of is het zo dat er een heersende klasse is die uiteindelijk wil toewerken naar een soort internationaal idee waarbij het uiteindelijk niet meer uitmaakt of jij een Nederlander bent of een Nigeriaan.
Waarbij culturen vervagen en ook regionale talen zoals het Nederlands minder belangrijk worden?
En voor de mods: het is een fragment en stelling van ook de publieke omroep. Ik hoop dat daar over gesproken kan worden.
Indien niet, dan merk ik dat wel.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-nederland-a4935125
[..]
https://nieuws.nl/enterta(...)n-maakt-eigen-keuzes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |