Er zitten best een aantal tussen waarbij je, als je er door machine learning een engels stem onder laat zetten, zou geloven dat hij het heeft over het hier en nu.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:30 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb wel meer speeches van Hitler van rondom die tijd bekeken. Het begin. 1933.
En het ellendige is dat ie best vaak gelijk had. Of in elk geval issues benoemde die nu nog steeds onopgelost of minimaal relevant zijn.
Nu weten we allemaal hoe het eindigde. En daarmee is de man het ultieme kwaad.
Maar issues over Palestina en wat de Engelsen beloofden aan allerlei tegenovergestelde zijden, dat benoemde hij vaak.
Hij is niet altijd verkeerd geweest in al zijn toespraken in het begin. En dat is best naar om te zien.
En doen alsof die man vanaf het begin een totaal idioot was en het duitse volk maar idioot achter hem aan huppelde is echt te triest voor woorden.
Zou graag een discussie hebben waarin toespraken geduid worden. Maar begrijp ook de weerstand daartegen: het trekt raar soort volk aan
De filmpjes die wij vaak zien zijn de schreeuwende toespraken. Maar zo was meer dan de helft niet. Hij schijnt, zeker in het begin, echt wel grote zaken te benoemen op een normale manier.
Lol Gaat PRO nu steigeren omdat het over Hitler gaat terwijl ze zelf voor het vernietigen van de staat Israel zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 01:46 schreef capricia het volgende:
Kamervragen!
[..]
https://app.1848.nl/document/tkapi/597627
Wel interessant eigenlijk. Mag zoiets op de publieke omroep? Moet de tweede kamer zich hiermee bemoeien?
Bron?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 07:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lol Gaat PRO nu steigeren omdat het over Hitler gaat terwijl ze zelf voor het vernietigen van de staat Israel zijn?
De tijd die aan deze kamervragen besteed is kon beter gebruikt worden om problemen op te lossen.
Het nieuws. Als je het een beetje volgt weet je altijd waar mensen het over hebben en hoef je niet naar de bekende weg te vragenquote:
Dus eigenlijk hoort ON niet onder de paraplu van de NPO op tv te verschijnen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 01:23 schreef capricia het volgende:
De publieke omroep is gewoon dramatisch.
Dat is mijn conclusie.
Of zou het 'een ander geluid is ook wel eens fijn' moeten zijn?
PRO maakt gewoon dankbaar gebruik van het eigen doelpunt van ON. Je kan onmogelijk een punt maken met een uitspraak van Hitler en dus moet je dat ook nooit proberen. Het werkt alleen maar tegen je.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 07:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lol Gaat PRO nu steigeren omdat het over Hitler gaat terwijl ze zelf voor het vernietigen van de staat Israel zijn?
De tijd die aan deze kamervragen besteed is kon beter gebruikt worden om problemen op te lossen.
Nog liever dat dan SBS6 Telegraaf/De Mol populistische bagger.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 01:23 schreef capricia het volgende:
De publieke omroep is gewoon dramatisch.
Dat is mijn conclusie.
Of zou het 'een ander geluid is ook wel eens fijn' moeten zijn?
Maar wel een hele domme. Er zijn genoeg medestanders te vinden als je kritisch of tegen massa migratie bent maar op het moment dat er associaties met Hitler komen haken mensen afquote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:52 schreef thedeedster het volgende:
Sorry, maar je wéét dat zo’n uitzending heisa veroorzaakt. Ordinaire publiciteitsstunt.
Dat uitgerekend die omroep de speech laat zien is inderdaad tekenend.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar wel een hele domme. Er zijn genoeg medestanders te vinden als je kritisch of tegen massa migratie bent maar op het moment dat er associaties met Hitler komen haken mensen af
Fun fact: toen Albert Heijn kortstondig hun concept AH To Go naar Duitsland uitbreidde, moesten ze het daar voluit Albert Heijn To Go noemen vanwege de andere associaties die Duitsers met de initialen AH hebbenquote:
Hihiquote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar wel een hele domme. Er zijn genoeg medestanders te vinden als je kritisch of tegen massa migratie bent maar op het moment dat er associaties met Hitler komen haken mensen af
Over die haattrirade. Hitler had het over Joden....quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:01 schreef Kottnauer het volgende:
Ik heb dat filmpje bekeken, maar vond het een warrige discussie.
Ten eerste over AH met zijn toespraak uit 1933: als je die beelden ziet en dat geluid hoort, dan kun je, los van wat hij feitelijk zegt toch niet anders concluderen dat het moet gaan om een psychiatrische patiënt.
Ten tweede over de stelling: te vaag en te warrig. Een elite of heersende klasse die dan tegen een gewortelde bevolking zou zijn? Abstract gezwets wat mij betreft. Er zijn, denk ik, eenvoudigere verklaringen beschikbaar voor de problemen die we (inderdaad) hebben.
Over die haattrirade. Hitler had het over Joden....quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:01 schreef Kottnauer het volgende:
Ik heb dat filmpje bekeken, maar vond het een warrige discussie.
Ten eerste over AH met zijn toespraak uit 1933: als je die beelden ziet en dat geluid hoort, dan kun je, los van wat hij feitelijk zegt toch niet anders concluderen dat het moet gaan om een psychiatrische patiënt.
Ten tweede over de stelling: te vaag en te warrig. Een elite of heersende klasse die dan tegen een gewortelde bevolking zou zijn? Abstract gezwets wat mij betreft. Er zijn, denk ik, eenvoudigere verklaringen beschikbaar voor de problemen die we (inderdaad) hebben.
Er zijn inderdaad veel treffendere despoten die je er bij kan halen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:22 schreef the-eye het volgende:
Als je in het migratie debat Hitler erbij haalt ben je gewoon af, einde discussie
Als je niet mag spreken over iets, dan kan je er ook niet uit leren.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gezien de uitkomsten van zijn boek en gedachtes en ideeen lijkt mij dit hier niet horen. Tenzij je de nazi en fascisme gedachtes aanhangt. Lekker hoor, je weet iig al de uitkomst.. zes miljoen sterven in een kamp en minimaal 100 miljoen op het slachtveld.
Dat je het uit baldadigheid weleens roept okee maar serieus een discussie of Hitler het op sommige punten misschien bij het rechte eind had is te onzinnig voor woordenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je niet mag spreken over iets, dan kan je er ook niet uit leren.
Het is ondertussen bijna 100 jaar geleden, mensen (zeker de jongeren) weten er niet veel meer van. Mijn generatie kent de verhalen nog van de grootouders en de ellende wat ervan is gekomen uit eerste hand.
Steek iets in een verborgen verdomhoekje en mensen zoeken dan alleen op wat ze willen horen plus het trekt dan juist het verkeerde volk aan.
De verboden vrucht is altijd de lekkerste dit dat.
Als je een startpunt kan vinden voor de spiraal vertrekt, dan kan je ook die startpunten in andere kwesties leren herkennen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat je het uit baldadigheid weleens roept okee maar serieus een discussie of Hitler het op sommige punten misschien bij het rechte eind had is te onzinnig voor woorden
Wat is het volgende? Zag Dutroux misschien toch goed dat te veel vrijheid voor jonge meiden ook niet goed is?
Wat je ook kan leren aan jongeren is dat problemen die toen plaatsvonden, nu nog steeds of alweer kunnen plaatsvinden. En dat problemen signaleren makkelijk is en het verleidelijk is een makkelijke zondebok aan te wijzen ipv de echte oorzaken (vaak beleid gerelateerd) op te lossen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat je het uit baldadigheid weleens roept okee maar serieus een discussie of Hitler het op sommige punten misschien bij het rechte eind had is te onzinnig voor woorden
Wat is het volgende? Zag Dutroux misschien toch goed dat te veel vrijheid voor jonge meiden ook niet goed is?
Waarom?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dat in 1933 wist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |