Ja dat idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:21 schreef HiZ het volgende:
Dolly was echt zo iemand over wie ik nou echt nooit een negatieve gedachte heb gehad. Op de een of andere manier wist ze altijd te verbinden zonder het gevoel te geven dat ze wegliep.
De wereld is een heel fijn mens minder rijk.
Hahaha deze kende ik niet. Die ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
"I was the first woman to burn my bra, it took the fire department four days to put it out."
Als dat waar is...Dang.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:08 schreef Barbusse het volgende:
Jolene en I will always love you beide schrijven in 1 dag
Twee tijdloze klassiekers schrijven in 1 dag is gewoon epicquote:
Dat zijn Freddy Mercury/George Michael achtige toeren. Wat een topper was die dame tochquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Twee tijdloze klassiekers schrijven in 1 dag is gewoon epic
En haar liefdadigheidswerk en humor maakten haar gewoon een geweldig mens. Ik ben geeneens een country fan of zo, maar Dolly...absolute legend
(Bijna) Reeds besprokenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:17 schreef Frutsel het volgende:
Volgende orkaan in het Atlantische/catibische gebied gaat Dolly heten.
Dat ze maar een grote mag worden.
Bye Jolene...
Maar die Orkaan is echt? Cool.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Misschien gaan ze nog een mooie bergketen met 2 flinke pieken naar haar vernoemen.
De Dolly Partons
Ja gaat morgen of overmorgen gebeuren denk ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
(Bijna) Reeds besproken
[..]
Maar die Orkaan is echt? Cool.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat zijn Freddy Mercury/George Michael achtige toeren. Wat een topper was die dame toch
quote:Alongside her music and acting, Parton was an astute businesswoman and philanthropist. She founded the film and TV production company Sandollar, with former manager Sandy Gallin, which went on to produce hits such as Buffy the Vampire Slayer and the Father of the Bride film series. In 1986, she took a stake in the Silver Dollar City theme park in Tennessee and renamed it Dollywood, doubling its size over the next two decades, and a Dollywood-branded spa, cabin complex, theatre-restaurant concept and waterpark have since been opened.
The Dollywood Foundation, funded through these business ventures and creative projects, was created in 1988, initially awarding college scholarships and running a scheme to help children complete high school in her native Sevier County, Tennessee. In 1995 Parton began her Imagination Library project, which sent an age-appropriate book to every child in the county every month until they were five. “My father could not read and write, and I saw how crippling that could be,” she explained. It expanded nationwide in 2000, internationally in 2006, and nearly 25m books are now distributed each year across the US, Canada, Australia, the UK and Ireland.
In 2022, Jeff Bezos donated $100m (£83m) to the foundation. That year, Parton explained that as well as improving child literacy, “it’s the fact they get recognised. They get this little book with their little name on it in the mail, and they feel special. They start taking pride in themselves, and they know that somebody out there is thinking of [them].”
Parton has also set up a reserve in 2003 to help preserve the bald eagle; contributed $500,000 to the opening of a Sevier county hospital in 2006; coordinated relief efforts for those affected by the Smoky mountain wildfires of 2016; and contributed to an HIV/Aids charity album. She supported Black Lives Matter and transgender rights, opposing a North Carolina “bathroom bill” that restricted transgender people’s access to toilets (Parton was also nominated for an Oscar for her song in trans drama Transamerica, entitled Travelin’ Thru).
She made a number of donations to Vanderbilt University Medical Center in Nashville, Tennessee, where her niece was treated for leukaemia. The most high profile of these was in 2020, when she donated $1m for research into Covid-19, which formed the basis for the eventual Moderna vaccine.
Ze kunnen het dus welquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:05 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik denk dat dit een van de spaarzame topics in NWS kan zijn waar niemand het nodig vind rommel te komen schoppen![]()
No one can hate Dollyquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Donatie ter ere van Dolly
De nabestaanden vragen iedereen de zangeres daarin te taggen of anders een bericht achter te laten op de website van de countryster.
Ook vraagt de familie om in plaats van bloemen een donatie te doen aan Dolly Parton’s Imagination Library, de stichting van Parton.
Het is een project waarmee kinderen worden gestimuleerd om meer te lezen.
Ja, een van de grootste gulle delers van vermogen aan mensen die het nodig hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:56 schreef Perox het volgende:
Ik wist het niet helemaal maar blijkbaar was ze een enorm goed persoon buiten een muzieklegende.
RIP Dolly.
Dat doen ze niet met mensen meestal. Staat ze niet al in Tusseaud?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:35 schreef Red_85 het volgende:
Sad. Niet leuk.
80.
Kan je niks van zeggen. En een mega legacy.
Gelukkig hebben we die en kunnen we die nog opzetten.
Ik heb Jolene op ouderwetsch 45" single, en die heb ik hard opgezet toen ik het nieuws hoorde 🥲quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat doen ze niet met mensen meestal. Staat ze niet al in Tusseaud?
Niet vreemd de ziekte is gewoon de eind punt voor iedereen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 04:19 schreef TLC het volgende:
Blijkbaar had zij kanker, wat n k.tziekte blijft dat![]()
Zelfs hier weet ze posthuum nog mensen te verbinden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:05 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik denk dat dit een van de spaarzame topics in NWS kan zijn waar niemand het nodig vind rommel te komen schoppen![]()
En als Marylin Monroe een liedje verdient, dan Dolly Parton ook.
Get on it Elton!
Dat verschilt per persoon.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 05:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Niet vreemd de ziekte is gewoon de eind punt voor iedereen.
https://www.rtl.nl/boulev(...)leed-kort-aan-kankerquote:Dolly Parton leed voor haar dood kort aan kanker. Dat heeft de familie van de dinsdag op 80-jarige leeftijd overleden countryzangeres bevestigd. Om welke vorm van kanker het ging, is niet bekendgemaakt.
en een heel stuk leukerquote:Op woensdag 26 augustus 2026 00:12 schreef TLC het volgende:
De wereld was een stuk vredelievender geweest met Dolly als president van de VS
quote:“If you see someone without a smile, give them one of yours.”
En ook al zo lang he. Hippocrates himself heeft deze ziekte destijds al karkinos genoemd, het oud-Griekse woord voor cancer.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 04:19 schreef TLC het volgende:
Blijkbaar had zij kanker, wat n k.tziekte blijft dat![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |