Inderdaad, dat is geen generalisatie.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, vind je? Dit is wat jij zei:
[..]
Dit is geen generalisatie dus?
Ja ja en wat let Nethanyahu of de rest van Israël om deze tegen te houden? Als een Palestijn dit soort duiven flikt is het terrorist en staat het hele leger de huizen in dat dorp te slopen.. Deze zogenaamde ultra nationalisten zijn wat de SA was voor de nazi's.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen inhoudelijke reactie meer, dat dacht ik al. Ik zou het advies dat je mij geeft dan ook vooral zelf ter harte nemen, dan hoef je volgende keer ook niet zulke onzin te komen verkondigen.
Die rol vertolken de Palestijnse terreurgroeperingen en hun adepten al.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ja en wat let Nethanyahu of de rest van Israël om deze tegen te houden? Als een Palestijn dit soort duiven flikt is het terrorist en staat het hele leger de huizen in dat dorp te slopen.. Deze zogenaamde ultra nationalisten zijn wat de SA was voor de nazi's.
Deze man wilde in 1944 al een genocide op de Joden in Palestina plegen door het drinkwater te vergiftigen (geholpen door Heinrich Himmler zelf)quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die rol vertolken de Palestijnse terreurgroeperingen en hun adepten al.
Herinner je je de eerste Arabische nationalist Amin al-Husseini nog? Dat was een collaborateur met Nazi-Duitsland. Net zoals de nodige Arabieren die hebben gediend voor Nazi-Duitsland.
Veel Palestijnen hebben bijna eenzelfde haat voor Joden als Nazi-Duitsland had, en dit sentimenten zijn helaas ook breder verspreid in de Arabische en Islamitische wereld. Hoe komt dat eigenlijk? Heb jij daar een verklaring voor?
Ah oké. Nou zie hieronder in de spoiler de joodse cultuur en de omgang met dierenquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder stukje Palestijnse cultuur dit weer, dieren stenigen.
Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit komt helaas vaker voor bij deze al zeldzame dieren, recent werd er nog eentje gered in Ramallah.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, daar maak jij geen onderscheid in. In de manier waarop jij post is elke Arabier even verantwoordelijk voor 7 oktober. Of dit nu een lid van Hamas is, een Palestijn of een 7 jarig kind, allemaal zijn het “het soort mensen waar veel Westerlingen tranen om laten”. Door de manier waarop je erover spreekt laat je duidelijk merken dat die mensen die traan niet verdienen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is geen generalisatie.
Zoals je zelf al aangaf zijn dit soort sentimenten ook onder jongeren en kinder en zeker onder volwassenen aanwezig in de Palestijnse samenleving. De nodige Westerlingen maken zich vervolgens enorm druk over burgers die om het leven komen, vooral als dit vrouwen, jongeren of kinderen betreft. Dat omvat dus óók zulke mensen, en daar maken zulke Westerlingen geen onderscheid in, daar staat men om te jammeren en schuimbekken.
Sterker nog, in de aantallen slachtoffers maken de Palestijnse beleidsbepalers in de Gazastrook (lees: Hamas) geen onderscheid tussen burgers en strijders zoals we weten. Westerse media en activisten nemen deze aantallen gewoon over.
Dan sta je dus in elk geval ten dele, je druk te maken over terroristen en/of diens adepten. De mensen die euforisch in de straten stonden toen doodgemartelde Israëlische burgers en doorheen werden gereden alsof het trofeeën waren.
quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah oké. Nou zie hieronder in de spoiler de joodse cultuur en de omgang met dierenIk vraag mij hier meteen drie dingen af:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom moet je hier direct beginnen over anderen? Waarom verleg je dit naar Joden in het algemeen? Je trekt het hiermee veel breder dan dit gebied. Is dit een Freudiaanse verspreking? Hoe weet je dat het de door mij geposte video excessen zijn?
Het komt overals je nogal geschrokken bent van de beelden die ik heb gepost en in een reflex meteen de aandacht hiervan wil afleiden en in de bres springen voor de Palestijnen.
De beelden die vervolgens aansleept raken voor het merendeel kant noch wel, hier zit een video bij van een soldaat in Irak waarbij dan wordt gezegd dat dit een Joodse Amerikaan zou zijn? Afkomstig van het bekende antisemitische account 'Jvnior'.
Jij projecteert graag iets op een hele groep en ik doe gewoon hetzelfde. Precies hetzelfde, geen enkel verschil.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij hier meteen drie dingen af:
Waarom moet je hier direct beginnen over anderen? Waarom verleg je dit naar Joden in het algemeen? Je trekt het hiermee veel breder dan dit gebied. Is dit een Freudiaanse verspreking? Hoe weet je dat het de door mij geposte video excessen zijn?
Het komt overals je nogal geschrokken bent van de beelden die ik heb gepost en in een reflex meteen de aandacht hiervan wil afleiden en in de bres springen voor de Palestijnen.
De beelden die vervolgens aansleept raken kant nog wel, hier zit een video bij van een soldaat in Irak waarbij dan wordt gezegd dat dit een Joodse Amerikaan zou zijn? Afkomstig van het bekende antisemitische account 'Jvnior'.
Nee hoor. Ik deel een relevante actualiteit, jij komt met videos van de Irak-oorlog aan van antisemitische accounts. Van mij mag je posten wat je wilt, ik probeer slechts te begrijpen waarom je doet wat je doet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij projecteert graag iets op een hele groep en ik doe gewoon hetzelfde. Precies hetzelfde, geen enkel verschil.
Nu je merkt dat dit iets met je doet en je weerstand voelt hoop ik dat je nu eindelijk eens gaat begrijpen dat wat jij zo graag doet, mensen over een kam scheren, niet kan en incorrect is.
Waarom noem jij het in het ene geval cultuur en ben je in het andere geval van mening dat het om individueel gedrag gaat?quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik deel een relevante actualiteit, jij komt met videos van de Irak-oorlog aan van antisemitische accounts. Van mij mag je posten wat je wilt, ik probeer slechts te begrijpen waarom je doet wat je doet.
Als ik een video post van Palestijnen die een hyena de dood in stenigen, krijg jij blijkbaar de drang om de aandacht daarvan af te leiden en nota bene over Joden in het algemeen te beginnen. Dat is nogal bedenkelijk.
Geweld tegen dieren is in de Palestijnse samenleving helaas een breder probleem. Vooral tegen hondachtigen omdat deze in Islam als onrein worden gezien.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom noem jij het in het ene geval cultuur en ben je in het andere geval van mening dat het om individueel gedrag gaat?
Ik spiegelde jouw redenering. Ik liet zien hoe makkelijk dezelfde redenering leidt tot een conclusie die jij zelf kennelijk ook onredelijk vindt.
Ik ga je simpelweg een spiegel.
Welke video is volgens jou incorrect? Dan pas ik mijn post aan
Nee niet weg lopen en over anderen beginnen. De dagelijkse pogroms op palestijnen door deze zionistische knokploegen halen gelukkig nu wel het nieuws. Ze zijn zo brutaal dat ze het nu openlijk doen en zelfs de pers aanvallen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die rol vertolken de Palestijnse terreurgroeperingen en hun adepten al.
Herinner je je de eerste Arabische nationalist Amin al-Husseini nog? Dat was een collaborateur met Nazi-Duitsland. Net zoals de nodige Arabieren die hebben gediend voor Nazi-Duitsland.
Veel Palestijnen hebben bijna eenzelfde haat voor Joden als Nazi-Duitsland had, en dit sentimenten zijn helaas ook breder verspreid in de Arabische en Islamitische wereld. Hoe komt dat eigenlijk? Heb jij daar een verklaring voor?
Dat is nog altijd minder wreed dan een ezel achter je pickup binden en kapot trekken. Of wat je zionistische nazi's met waak honden deden of vee.quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder stukje Palestijnse cultuur dit weer, dieren stenigen.
Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit komt helaas vaker voor bij deze al zeldzame dieren, recent werd er nog eentje gered in Ramallah.
[ twitter ]
En die post ging dus over de Palestijnse cultuur. En jij voelde vervolgens toch echt drang mijn post te weerleggen omdat je de Palestijnse cultuur wilt verdedigen. Dat mag natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat je daartoe zet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
Ik verdedig hier geen Palestijnse cultuur. Ik betwist jouw specifieke redenering. Dat gruwelijk gedrag van sommige Palestijnen automatisch een uiting van “Palestijnse cultuur” is. Als dierenmishandeling daadwerkelijk een breder maatschappelijk probleem is.kunnen we dat gewoon bespreken. Maar “een maatschappelijk probleem” en “de cultuur van een volk” zijn niet hetzelfde. Mijn voorbeelden waren een spiegel test: als jouw redenering bij joden meteen als een onterechte generalisatie wordt gezien, waarom geldt diezelfde maatstaf dan niet voor Palestijnen?
Welke dagelijkse pogroms precies?quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee niet weg lopen en over anderen beginnen. De dagelijkse pogroms op palestijnen door deze zionistische knokploegen halen gelukkig nu wel het nieuws. Ze zijn zo brutaal dat ze het nu openlijk doen en zelfs de pers aanvallen.
Een dier stenigen is minder erg dan ezel stelen en achter een auto meenemen?quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is nog altijd minder wreed dan een ezel achter je pickup binden en kapot trekken. Of wat je zionistische nazi's met waak honden deden of vee.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 06:03 schreef Since2003 het volgende:
Wat een gestoorde appelsap
[..]
[ x ]
Denk maar niet dat mensen met dat soort woorden niet door hebben waar je het over hebt.quote:The term "juice" is sometimes used online as a phonetic code word or "dog whistle" for "Jews," and the juice box emoji (🧃) or references to specific juices like "apple juice" are occasionally used in antisemitic memes or comments to evade content moderation filters.
Dit is een uitstekende ontwikkeling. Dit zouden nul landen meer moeten financieren. Er zou ook nul hulp naar de Palestijnen moeten gaan. Geen hulpgoederen, zeker geen financiële middelen, niets.quote:Op maandag 31 augustus 2026 01:00 schreef UitStraling het volgende:
Stoppen het financieren van terrorisme, wat een gek idee, er is nog hoop voor Europa,
https://www.jpost.com/international/article-906918
Ja val de boodschapper aan door een vergezocht complot te verzinnen in plaats van inhoudelijk te reageren op zijn post.quote:Op maandag 31 augustus 2026 06:03 schreef Since2003 het volgende:
Wat een gestoorde appelsap
[..]
[ x ]
Geef die mensen wapens dan hoeven ze dieren, zoals de hyena en zionistische tuig , die hun kinderen en vee bedreigen niet te stenigen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En die post ging dus over de Palestijnse cultuur. En jij voelde vervolgens toch echt drang mijn post te weerleggen omdat je de Palestijnse cultuur wilt verdedigen. Dat mag natuurlijk, maar ik ben benieuwd wat je daartoe zet.
Het vormt onderdeel van een bredere trend die we helaas in het Westen zien omdat de Palestijnen hun samenleving veel rooskleuriger voor te doen dan deze is. En kritiek over deze mensen dient al snel met hand en tand bestreden te worden.
Vervolgens kom je met een bizarre, tegen het antisemitisme aan schurende claim over de 'Joodse cultuur', wat hier geen passende tegenstelling is want dan had je de 'Israëlische cultuur' moeten zeggen. Pijnlijke verspreking dus.
Jouw generalisering slaat als een tang op varken, mijn post zit een flinke kern van waarheid in. Als je beleidsbepalers hebt die burgers belooft voor het eigenhandig afmaken van honden, dan is er sprake van een breder cultureel probleem.
[..]
Welke dagelijkse pogroms precies?
[..]
Een dier stenigen is minder erg dan ezel stelen en achter een auto meenemen?
Hmm.
Dit is wellicht een Arabische en Islamitische denkwijze, in die wereld is stenigen soms nog als straf wordt gehanteerd.
Neem anders even je medicijnen in.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Geef die mensen wapens dan hoeven ze dieren, zoals de hyena en zionistische tuig , die hun kinderen en vee bedreigen niet te stenigen.
Ben je alweer vergeten hoe je vriendjes omgingen met een hondje? Hoe ze die geknuppeld hebben terwijl die geen bleef kwaad deed en niet eens van hen was. Of de ezel achter de truck vast binden en hem dood trekken? Of ben je lekker selectief bezig weer.
Je cluster B persoonlijkheid komt steeds meer naar voren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |