Er is denk ik geen topic over Hezbollah - Israel of wel?quote:5 minuten van een compilatie van Hezbollah-aanvallen 🟨 tegen het Israëlische leger 🇮🇱 in Zuid-Libanon 🇱🇧
Enkele observaties:
🔸De oorlog in Oekraïne is 4,5 jaar geleden begonnen, wat deed Israël? De huidige droneoorlog vindt plaats sinds 2023, hebben ze dat niet gezien?
🔸Wanneer je het aantal luchtverdedigingssystemen ziet, open en bloot opgesteld, zonder beschermingsnet, groepen van 10 soldaten, voertuigen zonder extra bescherming tegen drones, vraag je je af of ze de oorlog in Oekraïne wel hebben gadegeslagen... En we hebben het over Hezbollah (een gewapende groep die in 2024 is onthoofd, constant wordt getroffen) en Israël, het land met een van de beste legers ter wereld.
Zichtbare tekortkomingen:
🔹Geen camouflage van de uitrusting
🔹Geen extra bescherming van voertuigen (netten, stalen kooien...)
🔹Posities van artillerie en luchtverdediging open en bloot
🔹Soldaten in groepen bijeen, soms groepen van 6 tot 10 man, terwijl de oorlog in Oekraïne de spreiding van soldaten heeft geleerd
🔹Geen anti-dronedefensie (er zijn waarschijnlijk stoorzenders, maar FPV's met glasvezel kunnen niet worden gestoord)
🔹Waar zijn de Israëlische FPV's? Waar is de jacht op FPV-piloten? We hebben het over een oorlog waarin Israël totale luchtmachtoverheersing heeft
In de afgelopen jaren zijn FPV-drones zeer duidelijk zichtbaar geweest in Oekraïne, maar niet alleen daar:
🇸🇾 HTS in Syrië
🇲🇲Rebellen in Birma
🇲🇽Kartels in Mexico
🇲🇱Djihadisten/rebellen in Mali
🇸🇩Leger in Soedan
🇪🇹Rebellen in Ethiopië
🇾🇪Leger en rebellen in Jemen
Als zelfs na 4,5 jaar oorlog in Oekraïne, zelfs Israël, een van de meest moderne legers ter wereld, niet in staat is lessen te trekken uit de droneoorlog, betwijfel ik dat het Franse leger dat wel is… Ik zeg het en herhaal het, de prioriteit is niet om piloten of voorraden drones te hebben!
De prioriteit is dat alle soldaten/commando's worden opgeleid in de strijd tegen drones, camouflage en de "nieuwe regels" die voortvloeien uit de droneoorlog. Een luchtmacht of artillerie zal de soldaten niet redden die in groepen blijven, hun voertuigen niet camoufleren en zich niet verspreid en discreet verplaatsen…
Israel is ook de kampioen als het gaat om het verbergen van verliezen en schade. Iran schijnt ook aanzienlijke schade te hebben aangericht in Israel, wat goed verborgen is gehouden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:39 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[..]
Er is denk ik geen topic over Hezbollah - Israel of wel?
Hezbollah brengt de IDF meer verliezen toe dan ik dacht. Zie video en het opvallende gebrek aan adaptievermogen van het Israelisch leger, iig wat we op deze beelden zien.
Hmmm.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:36 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Israel is ook de kampioen als het gaat om het verbergen van verliezen en schade. Iran schijnt ook aanzienlijke schade te hebben aangericht in Israel, wat goed verborgen is gehouden.
Er waren destijds genoeg beelden van inslagen in Israel. Als je kijkt naar de schade in de Golfstaatjes die door de VS werden verdedigd, kun je concluderen dat het in Israel niet anders zal zijn. Of geloof je nog steeds in de mythe dat het Iron Dome‑systeem ondoordringbaar is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmmm.
Heb je hier een paar bronnen van?
Waar er beelden van zijn dan is het toch duidelijk dat dit gewoon bekend is? Jij had het over dat er schade zou zijn die Israël wist te verbergen. Dan neem ik aan dat je daar een bron van hebt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 08:48 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Er waren destijds genoeg beelden van inslagen in Israel. Als je kijkt naar de schade in de Golfstaatjes die door de VS werden verdedigd, kun je concluderen dat het in Israel niet anders zal zijn. Of geloof je nog steeds in de mythe dat het Iron Dome‑systeem ondoordringbaar is?
Dit is een gevolg van al die enthousiaste fake filmpjes waarin je Tel Aviv zag instorten. Je ziet hier dat er dus mensen zijn die daar echt intrappen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar er beelden van zijn dan is het toch duidelijk dat dit gewoon bekend is? Jij had het over dat er schade zou zijn die Israël wist te verbergen. Dan neem ik aan dat je daar een bron van hebt.
Voor iemand die zo kritisch is op propaganda tegen Israël ben je wel heel goedgelovig de andere kant op.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zijn de vermeend zielige en onschuldige kinderen waar veel Westerlingen tranen met tuiten om huilen.
[ twitter ]
Als jij zelf al bevestigt dat deze sentimenten er inderdaad zijn, waarom beticht je mij dan van goedgelovigheid?quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor iemand die zo kritisch is op propaganda tegen Israël ben je wel heel goedgelovig de andere kant op.
Zijn deze kinderen er? Absoluut. Is dit een beeld wat onder alle kinderen leeft? Betwijfel ‘t.
Vanwege je generalisatie.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als jij zelf al bevestigt dat deze sentimenten er inderdaad zijn, waarom beticht je mij dan van goedgelovigheid?
Kan elke keer weer uit de kast:quote:
Ik generaliseer niet, jij denkt iets in mijn post te lezen wat er niet staat.quote:
Een video uit 2005. Bijzonder.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:56 schreef Darkomen het volgende:
Gelukkig leidt Israël de volgende generatie via hetzelfde principe op.
https://www.middleeastmon(...)ake-chilling-remark/
https://www.facebook.com/reel/1108281907909692/
2005 dus? Inmiddels opgegroeid: https://www.timesofisrael(...)lag-on-temple-mount/quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, jij denkt iets in mijn post te lezen wat er niet staat.
[..]
Een video uit 2005. Bijzonder.
Nee, hoe graag jij het wellicht ook wil zitten dit soort sentimenten niet breed verspreid in de Israëlische samenleving.
Er staat letterlijk in dit artikel dat het over 'ultra-nationalist Israeli youths' en 'far-right politicians' gaat. En we weten natuurlijk ook wel wie dat betreft, namelijk het gespuis dat op Ben Gvir stemt. Die staat in de peilingen voor de verkiezingen ergens tussen de 5% en 8% van de stemmen. Kortom, een zeer kleine maar tevens zeer radicale minderheid.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:10 schreef Darkomen het volgende:
[..]
2005 dus? Inmiddels opgegroeid: https://www.timesofisrael(...)lag-on-temple-mount/
Overigens, ik heb niks met beide partijen, wat mij betreft wordt er een atoombom op het hele gebiedt gegooid. Alle religies zijn het werk van de 'duivel'.
Ga zelf eens onderzoek doen buiten je bubbel. Ik ga lekker van mij niet religieuze zondag genietenquote:Op zondag 30 augustus 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in dit artikel dat het over 'ultra-nationalist Israeli youths' en 'far-right politicians' gaat. En we weten natuurlijk ook wel wie dat betreft, namelijk het gespuis dat op Ben Gvir stemt. Die staat in de peilingen voor de verkiezingen ergens tussen de 5% en 8% van de stemmen. Kortom, een zeer kleine maar tevens zeer radicale minderheid.
Hebben we enig bewijs dat het extremisme in de Palestijnse samenleving ook zo beperkt is? Antwoord: nee. Zo stond bijna driekwart van de Palestijnen achter de aanslagen van 7 oktober en zijn er daar überhaupt nooit gematigde partijen geweest.
Kortom, waarom wijs je naar de excessen in de Israëlische samenleving en probeer aan de hand daarvan een valse equivalent te scheppen met het radicalisme in de Palestijnse samenleving, dat simpelweg veel breder verspreid zit?
Geen inhoudelijke reactie meer, dat dacht ik al. Ik zou het advies dat je mij geeft dan ook vooral zelf ter harte nemen, dan hoef je volgende keer ook niet zulke onzin te komen verkondigen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:41 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ga zelf eens onderzoek doen buiten je bubbel. Ik ga lekker van mij niet religieuze zondag genieten
Kom je uit de kast? Doe je voorzichtig?quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan elke keer weer uit de kast:
ALLE ongelovigen.
Ja, vind je? Dit is wat jij zei:quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, jij denkt iets in mijn post te lezen wat er niet staat.
Dit is geen generalisatie dus?quote:Dit zijn de vermeend zielige en onschuldige kinderen waar veel Westerlingen tranen met tuiten om huilen.
Inderdaad, dat is geen generalisatie.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, vind je? Dit is wat jij zei:
[..]
Dit is geen generalisatie dus?
Ja ja en wat let Nethanyahu of de rest van Israël om deze tegen te houden? Als een Palestijn dit soort duiven flikt is het terrorist en staat het hele leger de huizen in dat dorp te slopen.. Deze zogenaamde ultra nationalisten zijn wat de SA was voor de nazi's.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen inhoudelijke reactie meer, dat dacht ik al. Ik zou het advies dat je mij geeft dan ook vooral zelf ter harte nemen, dan hoef je volgende keer ook niet zulke onzin te komen verkondigen.
Die rol vertolken de Palestijnse terreurgroeperingen en hun adepten al.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ja en wat let Nethanyahu of de rest van Israël om deze tegen te houden? Als een Palestijn dit soort duiven flikt is het terrorist en staat het hele leger de huizen in dat dorp te slopen.. Deze zogenaamde ultra nationalisten zijn wat de SA was voor de nazi's.
Deze man wilde in 1944 al een genocide op de Joden in Palestina plegen door het drinkwater te vergiftigen (geholpen door Heinrich Himmler zelf)quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die rol vertolken de Palestijnse terreurgroeperingen en hun adepten al.
Herinner je je de eerste Arabische nationalist Amin al-Husseini nog? Dat was een collaborateur met Nazi-Duitsland. Net zoals de nodige Arabieren die hebben gediend voor Nazi-Duitsland.
Veel Palestijnen hebben bijna eenzelfde haat voor Joden als Nazi-Duitsland had, en dit sentimenten zijn helaas ook breder verspreid in de Arabische en Islamitische wereld. Hoe komt dat eigenlijk? Heb jij daar een verklaring voor?
Ah oké. Nou zie hieronder in de spoiler de joodse cultuur en de omgang met dierenquote:Op zondag 30 augustus 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder stukje Palestijnse cultuur dit weer, dieren stenigen.
Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit komt helaas vaker voor bij deze al zeldzame dieren, recent werd er nog eentje gered in Ramallah.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, daar maak jij geen onderscheid in. In de manier waarop jij post is elke Arabier even verantwoordelijk voor 7 oktober. Of dit nu een lid van Hamas is, een Palestijn of een 7 jarig kind, allemaal zijn het “het soort mensen waar veel Westerlingen tranen om laten”. Door de manier waarop je erover spreekt laat je duidelijk merken dat die mensen die traan niet verdienen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is geen generalisatie.
Zoals je zelf al aangaf zijn dit soort sentimenten ook onder jongeren en kinder en zeker onder volwassenen aanwezig in de Palestijnse samenleving. De nodige Westerlingen maken zich vervolgens enorm druk over burgers die om het leven komen, vooral als dit vrouwen, jongeren of kinderen betreft. Dat omvat dus óók zulke mensen, en daar maken zulke Westerlingen geen onderscheid in, daar staat men om te jammeren en schuimbekken.
Sterker nog, in de aantallen slachtoffers maken de Palestijnse beleidsbepalers in de Gazastrook (lees: Hamas) geen onderscheid tussen burgers en strijders zoals we weten. Westerse media en activisten nemen deze aantallen gewoon over.
Dan sta je dus in elk geval ten dele, je druk te maken over terroristen en/of diens adepten. De mensen die euforisch in de straten stonden toen doodgemartelde Israëlische burgers en doorheen werden gereden alsof het trofeeën waren.
quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah oké. Nou zie hieronder in de spoiler de joodse cultuur en de omgang met dierenIk vraag mij hier meteen drie dingen af:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom moet je hier direct beginnen over anderen? Waarom verleg je dit naar Joden in het algemeen? Je trekt het hiermee veel breder dan dit gebied. Is dit een Freudiaanse verspreking? Hoe weet je dat het de door mij geposte video excessen zijn?
Het komt overals je nogal geschrokken bent van de beelden die ik heb gepost en in een reflex meteen de aandacht hiervan wil afleiden en in de bres springen voor de Palestijnen.
De beelden die vervolgens aansleept raken voor het merendeel kant noch wel, hier zit een video bij van een soldaat in Irak waarbij dan wordt gezegd dat dit een Joodse Amerikaan zou zijn? Afkomstig van het bekende antisemitische account 'Jvnior'.
Jij projecteert graag iets op een hele groep en ik doe gewoon hetzelfde. Precies hetzelfde, geen enkel verschil.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij hier meteen drie dingen af:
Waarom moet je hier direct beginnen over anderen? Waarom verleg je dit naar Joden in het algemeen? Je trekt het hiermee veel breder dan dit gebied. Is dit een Freudiaanse verspreking? Hoe weet je dat het de door mij geposte video excessen zijn?
Het komt overals je nogal geschrokken bent van de beelden die ik heb gepost en in een reflex meteen de aandacht hiervan wil afleiden en in de bres springen voor de Palestijnen.
De beelden die vervolgens aansleept raken kant nog wel, hier zit een video bij van een soldaat in Irak waarbij dan wordt gezegd dat dit een Joodse Amerikaan zou zijn? Afkomstig van het bekende antisemitische account 'Jvnior'.
Nee hoor. Ik deel een relevante actualiteit, jij komt met videos van de Irak-oorlog aan van antisemitische accounts. Van mij mag je posten wat je wilt, ik probeer slechts te begrijpen waarom je doet wat je doet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij projecteert graag iets op een hele groep en ik doe gewoon hetzelfde. Precies hetzelfde, geen enkel verschil.
Nu je merkt dat dit iets met je doet en je weerstand voelt hoop ik dat je nu eindelijk eens gaat begrijpen dat wat jij zo graag doet, mensen over een kam scheren, niet kan en incorrect is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |