Israel pleegt genocide in GazaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOSNu ook volgens de VN commissiequote:Nu zo'n grote organisatie dit uitgesproken heeft sluit het net zich ook juridisch om hen die genocide plegen.
Het is de negende keer in het ruim dertigjarige bestaan van IAGS dat de leden consensus hebben bereikt dat er een genocide gaande is. Gerichte aanvallen op burgers, journalisten, artsen, ziekenhuizen, scholen en universiteiten: daar maakt Israël zich volgens de verklaring schuldig aan. Ook wordt gewezen op de uithongering van de Palestijnse enclave en het vernietigen van ruim 90 procent van alle woningen in Gaza.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.[/quote]
quote:Een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties oordeelt in een nieuw rapport dat Israël genocide pleegt in Gaza. De commissie heeft vastgesteld dat Israël zich sinds oktober 2023 schuldig heeft gemaakt aan vier van de vijf genocidale daden die onder internationaal recht vallen.
Die vier daden zijn het doden van leden van een groep, het toebrengen van ernstig lichamelijk en geestelijk letsel aan hen, het opzettelijk creëren van omstandigheden die erop gericht zijn de groep te vernietigen, en het voorkomen van geboorten. De groep staat voor de Palestijnse bevolking.
De commissie stelt ook dat Israëlische leiders zoals premier Benjamin Netanyahu en voormalig defensieminister Yoav Gallant uitspraken hebben gedaan die "hebben aangezet tot het plegen van genocide". Ook wordt gesteld dat "genocide de enige conclusie is" die getrokken kon worden uit het gedragspatroon van de Israëlische autoriteiten en het leger in Gaza.
Dat patroon bestaat volgens de commissie onder meer uit het opzettelijk doden en ernstig verwonden van een "ongekend aantal Palestijnen", de systematische en wijdverbreide aanvallen op religieuze, culturele en educatieve gebouwen, het opleggen van een blokkade van Gaza en het laten verhongeren van de bevolking.
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken het rapport in een reactie en zegt dat het "verdraaid en onjuist" is. Een woordvoerder van het ministerie beschuldigt de commissieleden ervan dat ze "proxies van Hamas" zijn en "volledig vertrouwen op leugens van Hamas".
Steeds meer onderzoekers en experts spreken van genocidaal geweld
Sinds Israël de operatie in Gaza is begonnen, nadat Hamas in oktober 2023 een aanslag op Israëlisch grondgebied had uitgevoerd, zijn meer dan 60.000 Palestijnen om het leven gekomen. Het grootste deel van de bevolking is ontheemd geraakt. Naar schatting is meer dan 90 procent van de huizen in de Gazastrook beschadigd of verwoest.
Er is sprake van hongersnood in de Gazastrook. Hulp in de vorm van voedsel, water en medicijnen komt het gebied maar mondjesmaat binnen. Sanitaire en hygiënische voorzieningen en de gezondheidszorg zijn vernietigd. Sinds maart spreken steeds meer onderzoekers en experts van genocidaal geweld in Gaza. Onder meer Amnesty stelde in december vorig jaar dat Israël zich schuldig maakt aan genocide.
De onafhankelijke, internationale onderzoekscommissie van de bezette Palestijnse gebieden is in 2021 opgericht door de Mensenrechtenraad van de VN, om alle vermeende schendingen van mensenrechten te onderzoeken. Het panel van drie deskundigen staat onder leiding van Navi Pillay. Zij was hoge commissaris voor de Mensenrechten van de VN en voorzitter van het internationale tribunaal voor de genocide in Rwanda.
Bron: NU
OP wordt aangevuldquote:LIVE Midden-Oosten | Europese Commissie legt Israël importtarieven op en zet Israëlische ministers op sanctielijst
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
De Europese Commissie heeft woensdag een pakket maatregelen tegen Israël gepresenteerd. De handelsvoordelen voor export naar de EU worden opgeschort, wat betekent dat er importtarieven op onder meer fruit en groenten worden geheven. Twee extremistische ministers, een aantal Israëlische kolonisten en een aantal Hamas-leiders worden op de sanctielijst gezet. Hun tegoeden worden bevroren en ze mogen niet naar de EU reizen.
Het gaat om de ministers Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich. Daarnaast stopt de Europese Commissie met financiële bijdragen aan uitwisselingsprojecten met een totale waarde van 20 miljoen euro. De maatregelen blijven van kracht tot Israël meer voedsel en humanitaire hulp in Gaza toelaat en ervoor zorgt dat een tweestatenoplossing mogelijk wordt.
Voor het opschorten van het handelsdeel van het associatieverdrag tussen de EU en Israël moet een gekwalificeerde meerderheid van de EU-lidstaten instemmen. Dat betekent dat 55 procent van de lidstaten, die samen minimaal 65 procent van de totale EU-bevolking vertegenwoordigen, akkoord moet gaan. Voor het instellen van sancties is unanimiteit vereist.
Tot nu toe zijn de lidstaten verdeeld.
De EU is voor Israël de belangrijkste handelspartner. 32 procent van zijn handel wordt naar de EU geëxporteerd. Over bijna 6 miljard euro aan exportproducten moet Israël invoerrechten gaan betalen. Het gaat daarbij om een bedrag van jaarlijks 227 miljoen euro.
De Europese Commissie stelt geen importverbod voor de Israëlische nederzettingen in de bezette gebieden voor. Nederland wil dat wel. Het kabinet besloot eind juli de ministers Ben-Gvir en Smotrich een inreisverbod op te leggen.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)nctielijst~aafe837f/
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het laat goed zien waar propaganda toe in staat is. Al die mensen die zich allerlei ongefundeerde en contextloze shorts of eenzijdige artikelen en complottheorieën laten voeden, dag in dag uit. Ja, dat heeft echt wel een effect op de publieke opinie.
Dit is daar een goed voorbeeld van. Heel onschuldig speelgoed ja:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:05 schreef Qarrad het volgende:
Het geintje met ballonnen en vliegers om brand te stichten vanuit Gaza, een oude hit, is weer van stal gehaald.
Het AD kom dus met een artikel waarin het doet alsof het een irreële angst is van Israël voor kinderspeelgoed.
quote:Four days ago, Amnesty International published a report documenting extrajudicial killings, torture, arbitrary arrests, and other abuses by Hamas militias against Palestinians in Gaza.
Has anyone seen prominent pro-Palestine voices in the West speak about it?
If not, why? Why is accountability for Hamas’s crimes against Palestinians met with silence from the same people who claim to champion Palestinian human rights?
Or do Palestinian lives matter to them only when Israel is killing them?
Kritiek op Israël is niet hetzelfde als pro-Hamas zijn. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:13 schreef HeatWave het volgende:
Boeiend of mensen pro of anti Israel zijn, dat ze pro Hamas zijn is het daadwerkelijke probleem, zeker voor ons in het westen.
Je moet gewoon beter je best doen HRquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
Het laat goed zien waar propaganda toe in staat is. Al die mensen die zich allerlei ongefundeerde en contextloze shorts of eenzijdige artikelen en complottheorieën laten voeden, dag in dag uit. Ja, dat heeft echt wel een effect op de publieke opinie.
Het Jetten effect.quote:Representatives of the Netherlands will be expelled immediately from the International Support Center for Gaza in Kiryat Gat.
I decided so today, with the approval of Prime Minister Netanyahu, following a series of anti-Israel moves by the Dutch government. The latest of which was the enactment of a law prohibiting trade with Israeli products from Judea and Samaria, East Jerusalem, and the Golan Heights, which will take effect next month.
A notice to this effect was delivered this evening to the Dutch Embassy in Israel and, of course, also to our American friends.
The representatives were asked to leave Israel within a week.
The anti-Israel policy of the Dutch government is accompanied by an unprecedented wave of antisemitism and boycotts in that country.
Our message is clear: Whoever acts against Israel will have no foothold in the region. Israel will not allow steps against it without a response.
https://x.com/gidonsaar/status/2092271884746260658
Waar zo’n songfestival wel niet toe kan leiden.quote:
Ik hoef niets aan te wijzen. Ik laat me gewoon niet gaslighten, gematigd, extremistisch, palestijn, hamas. Uiteindelijk zijn ze allemaal lid van dezelfde veroveringsclub die islam heet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is niet hetzelfde als pro-Hamas zijn. Dat weet je zelf ook wel.
Anders kun je me in dit topic, of op heel Fok vast wel 2 users laten zien die pro Hamas zijn. Dus niet Palestina, maar Hamas.
Ik vroeg het dan ook niet aan jou maar aan @HowardRoarkquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik hoef niets aan te wijzen. Ik laat me gewoon niet gaslighten, gematigd, extremistisch, palestijn, hamas. Uiteindelijk zijn ze allemaal lid van dezelfde veroveringsclub die islam heet.
Daar mag je het allemaal mee oneens zijn en weer gaan briesen wat voor een -ist of een -foob ik al dan niet ben, maar ik zie gewoon nergens en dan ook nergens bewijs van het tegendeel.
Sowieso is "ze zijn niet allemaal zo" als enige positieve eigenschap van een groep niet echt bepaald een 5 sterren beoordeling.
Triest dat zo'n woordvoerder van de Gazanen zonder enige kritiek om een reactie wordt gevraagd terwijl die beste man ook wel weet dat daar al tien jaar ofzo alles wat kan vliegen verboden is. Al die vliegdingen worden ook gebruikt als wapen of middel om brand in Israël te stichten. Dat had die journalist kunnen weten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 16:05 schreef Qarrad het volgende:
Het geintje met ballonnen en vliegers om brand te stichten vanuit Gaza, een oude hit, is weer van stal gehaald.
Het AD kom dus met een artikel waarin het doet alsof het een irreële angst is van Israël voor kinderspeelgoed.
Haha terwijl volgens Israël de West Bank niet eens tot Israël behoort, maar "betwist" gebied is. Dit is echt een wanstaltelijk kutreactie van Israël.quote:
Gaat denk hierover:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar zo’n songfestival wel niet toe kan leiden.
Welke anti-Israël stappen heeft de regering Jetten eigenlijk genomen?
Da's apart dan, want jij quote mij uit een gesloten topic.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vroeg het dan ook niet aan jou maar aan @:HowardRoark
Dus het verbieden van import uit een gebied dat niet van Israël is maar wel door Israëlische bedrijven gedaan wordt is anti-Israëlbeleid? Ben benieuwd hoe dat gespint wordt, aangezien Israël zelf ook aangeeft dat het geen Israëlisch gebied is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gaat denk hierover:
https://nos.nl/artikel/26(...)t-in-op-22-september
Jaloezie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:00 schreef AFA2022 het volgende:
Gewoon een idee waarom ze laatste staan...
Dat is mijn fout, ik dacht dat ik HR gequote had. Excuus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Da's apart dan, want jij quote mij uit een gesloten topic.
Wat HR er dan mee te maken heeft is me even een raadsel.
Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is mijn fout, ik dacht dat ik HR gequote had. Excuus.
Maargoed, het punt blijft staan. Kritiek op Israël is iets heel anders dan pro-Hamas zijn.
Die zijn er zeker, er zijn hier users die openlijk hebben toegeven het terreur van Hamas 'terecht' te vinden of de groepering hebben zitten bagatelliseren als gerechtvaardigd verzet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kritiek op Israël is niet hetzelfde als pro-Hamas zijn. Dat weet je zelf ook wel.
Anders kun je me in dit topic, of op heel Fok vast wel 2 users laten zien die pro Hamas zijn. Dus niet Palestina, maar Hamas.
Het zou prima zijn als men ook alle Nederlandse journalisten er uitzet, te beginnen met de nieuwe correspondent van de NOS.quote:
Dan zou je toch vooral tegen de Palestijnen zelf moeten zijn aangezien zij hun geen scheiding in de eigen samenleving aanbrengen tussen burgers en strijders en zich eveneens bereid hebben getoond Israëlische burgers en kinderen te gijzelen en/of om het leven te brengen? Raar wel dat sommige van de mensen die jammeren over de Palestijnse slachtoffers, toen stonden te juichen. Hoe komt dat denk je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je moet gewoon beter je best doen HR![]()
Even serieus...Ze staan op de laatste plaats man, kom op dan is er wel meer aan de hand dan wat propaganda bs. Misschien zijn er gewoon veel mensen die heel erg tegen het dagelijks vermoorden van burgers en vooral kinderen zijn? Gewoon een idee waarom ze laatste staan...
[ afbeelding ]
Ergens kritiek op hebben betekent niet dat je pro- hun tegenstander bent. Ik heb kritiek op de VS, een hoop kritiek zelfs, maar dat maakt me niet pro-Iran. Zo heb ik ook kritiek op Israël, maar dat maakt me niet pro-Palestina of pro-Hamas.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn er zeker, er zijn hier users die openlijk hebben toegeven het terreur van Hamas 'terecht' te vinden of de groepering hebben zitten bagatelliseren als gerechtvaardigd verzet.
En waarom zou je pro-Palestijnen zijn, maar niet pro-Hamas terwijl iedereen overduidelijk heeft kunnen zien dat toen de aanslagen van 7 oktober plaatsvonden, vele duizenden mensen jong en oud in de straten stonden. Zijn die allemaal lid van Hamas? Zeker niet, maar dus wel bereid om het terreur te steunen of er zelfs aan mee te doen als de kans zich voordoet.
Waarom zou je als Westerling voor zulke mensen opkomen, terwijl de mensen in andere gebieden die niet zulk terreur steunen (neem Soedan bijvoorbeeld) nul steun krijgen?
Maar dit beantwoord de gestelde vragen niet. De vraag die ik stelde is waarom je als Westerlingen voor de Palestijnen zou opkomen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ergens kritiek op hebben betekent niet dat je pro- hun tegenstander bent. Ik heb kritiek op de VS, een hoop kritiek zelfs, maar dat maakt me niet pro-Iran. Zo heb ik ook kritiek op Israël, maar dat maakt me niet pro-Palestina of pro-Hamas.
Precies andersom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De grap is, andersom zijn dit soort discussies niet nodig want “Ben-Gvir vertegenwoordigt niet heel Israël”, of “Ben-Gvir is maar een randfiguur met een kleine minderheid van de stemmen.
Er zijn een paar miljoen Palestijnen in Gaza, dat zijn niet allemaal Hamas leden.
Omdat je ook kunt vinden dat iemand te ver gaat. In dit geval is die iemand Israël. Hamas mag echt met alle macht bestreden worden, maar niet iedere Palestijn is Hamas, dus die proportionaliteit zal moeten blijven bestaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dit beantwoord de gestelde vragen niet. De vraag die ik stelde is waarom je als Westerlingen voor de Palestijnen zou opkomen?
Hamas is in 2006 verkozen en heeft erna de macht gegrepen, sindsdien zijn er geen vrije verkiezingen meer geweest. Wel heel makkelijk om dan te zeggen dat ze ze verkozen hebben, vind je ook niet?quote:Precies andersom.
We horen de hele tijd dat Hamas niet hetzelfde is als de Palestijnen, dit terwijl de Palestijnen zelf Hamas hebben verkozen en op 7 oktober 2023 op grote schaal het terreur toejuichte of zelfs ondersteunde. Er is ook geen Israëlische gijzelaar die hulp kreeg van Palestijnen, die zich tegen Hamas keerde.
Daarnaast heb je Ben Gvir, wiens partij op 5% tot 8% van de samenleving staat en die wordt in Westerse media regelmatig als boegbeeld van Israël gepresenteerd.
Kortom, bij de Palestijnen moeten we doen alsof een meerderheid eigelijk een irrelevante minderheid is, bij Israël moeten we doen als een absolute minderheid emblematisch is voor het hele land. Hoe komt dat denk je?
Mensen komen alleen tot die conclusie als men sympathie voelt voor de Palestijnen. En dan komt weer de vraag op waar dat vandaan komt. Bovendien, gaat Israël te ver of vallen veel slachtoffer vooral door de strijdwijze van de Palestijnse terroristen zelf? Als we bijvoorbeeld de eerdere constateringen van de New York Times er weer eens bijpakken:quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Omdat je ook kunt vinden dat iemand te ver gaat. In dit geval is die iemand Israël. Hamas mag echt met alle macht bestreden worden, maar niet iedere Palestijn is Hamas, dus die proportionaliteit zal moeten blijven bestaan.
Denk je dat als een partij op deze manier vecht, dat dit tot meer of minder burgerslachtoffers gaat leiden? Het antwoord is natuurlijk véél meer. Oké, maar waarom krijgt Israël hier dan de schuld van?quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Nou, nee, want dit is toch waar? En daarnaast, als er nu veel tegenstand zou zijn, waarom heeft dan niemand ook maar enige hulp geboden aan de Israëlische gijzelaars? Niet een persoon, niemand.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hamas is in 2006 verkozen en heeft erna de macht gegrepen, sindsdien zijn er geen vrije verkiezingen meer geweest. Wel heel makkelijk om dan te zeggen dat ze ze verkozen hebben, vind je ook niet?
Nee, jij doet dat alleen als het niet in het voordeel van Israël is. Dan komen er weer vragen als "Waarom heb je sympathie voor ze", terwijl dat niet is waar 't over gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen komen alleen tot die conclusie als men sympathie voelt voor de Palestijnen. En dan komt weer de vraag op waar dat vandaan komt. Bovendien, gaat Israël te ver of vallen veel slachtoffer vooral door de strijdwijze van de Palestijnse terroristen zelf? Als we bijvoorbeeld de eerdere constateringen van de New York Times er weer eens bijpakken:
7 oktober was een terorristische aanslag op Israël, dat klopt. Dat betekent niet dat alle remmen los kunnen. Nogmaals, proportionaliteit.quote:Denk je dat als een partij op deze manier vecht, dat dit tot meer of minder burgerslachtoffers gaat leiden? Het antwoord is natuurlijk véél meer. Oké, maar waarom krijgt Israël hier dan de schuld van?
Dus je argument is dat als er mensen tegen Hamas waren, ze wel Israëlische gijzelaars waren komen helpen?quote:Nou, nee, want dit is toch waar? En daarnaast, als er nu veel tegenstand zou zijn, waarom heeft dan niemand ook maar enige hulp geboden aan de Israëlische gijzelaars? Niet een persoon, niemand.
Daar gaat het in veel gevallen natuurlijk wél over. Kijk naar de gigantische demonstraties die we in het Westen hebben gezien, honderduizenden mensen velen met vlaggen van de Palestijnen en andere Arabische en Islamitische symbolieken. Dat doe je niet als je geen sympathie hebt voor een groep mensen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, jij doet dat alleen als het niet in het voordeel van Israël is. Dan komen er weer vragen als "Waarom heb je sympathie voor ze", terwijl dat niet is waar 't over gaat.
We hadden het niet over nederzettingen en checkpoints, waarvan de laatste trouwens uitstekend de rechtvaardigen zijn vanwege terrorisme. Het punt was de Palestijnen in Gaza en de proportionaliteit (zie post #20).quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie die zich schuil houdt onder de lokale bevolking. Dat praat zaken als de nederzettingen en checkpoints niet goed.
Nee, zeker niet. Want daarmee zou men toch aantonen tegen het terreur te zijn en ook voor vreedzaam samenleven met de Israëliërs. Maar letterlijk niemand deed dit, geen enkele Palestijn. Hoe verklaar je dat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus je argument is dat als er mensen tegen Hamas waren, ze wel Israëlische gijzelaars waren komen helpen?
Dat is wel echt een stretch, vind je zelf ook niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |