Wat heeft dat te maken met feminisme?quote:Voor wat betreft de Rechtspraak is het voor mij heel herkenbaar. Ik ben ongeveer 10 jaar geleden gestopt met procederen (tenminste, als primaire taak, af en toe doe ik het nog). De reden was precies dit: de Rechtspraak is meer en meer gebaseerd op ‘eerst bepalen we wel welke uitkomst ons het meest rechtvaardigt lijkt en daarna verzinnen we er wel een redenatie bij’. Urgenda is zo’n uitspraak die simpelweg juridisch niet klopt. Maar ik heb schunniger voorbeelden meegemaakt. Voor mij was het dat ik voelde ‘wat doe ik hier nog’.
Niets. Maar waarom zou dit onderwerp iets met feminisme te maken hebben volgens jou?quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met feminisme?
Ik vermoed inmiddels dat je helemaal niet gelezen hebt wat ik schrijf.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Verder heb ik wat familieleden en bekenden die rechter of advocaat zijn. Ik hoor ze eigenlijk nooit over wat je allemaal schrijft hier.
Genoeg mannen die in die wereld werken.
Maar eh... Wat bedoel je met: wat het meest rechtvaardigd lijkt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vermoed inmiddels dat je helemaal niet gelezen hebt wat ik schrijf.
Geef eens wat voorbeelden dan?quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik herken enorm wat je schrijft. Vanuit verschillende invalshoeken. Je verwoordt het goed maar wat te omslachtig waardoor veel mensen dit niet zullen begrijpen.
Ik heb wel wat voorbeelden uit mijn zakelijke en privé omgeving. En herken ook veel bij de overheid.
Wat we hier mee moeten, of dit nog veranderd en of dit uberhaubt goed of slecht is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het masculiene overal verdwijnt. Dat is op zich geen probleem, behalve als er een enorme crisis of een echte oorlog uitbreekt. Ik denk ook dat een meer feminiene samenleving ontstaat door welvaart.
Nou om het maar even helemaal plat te slaan:quote:
Ik zie dat eerlijk gezegd niet in mijn omgeving?quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou om het maar even helemaal plat te slaan:
De nieuwe James Bond.
Maar gewoon in ons dagelijks leven.
Het gaat steeds minder om feiten, prestaties en conclusies maar meer om gevoel, creativiteit en dergelijke. Dit zowel in de boardroom als instanties als onderwijs en het rijk (bijvoorbeeld PI en TBS)
Onzin. Ik werk in de zorg. En daar gaat het wel degelijk om feiten en cijfers, vooral.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou om het maar even helemaal plat te slaan:
De nieuwe James Bond.
Maar gewoon in ons dagelijks leven.
Het gaat steeds minder om feiten, prestaties en conclusies maar meer om gevoel, creativiteit en dergelijke. Dit zowel in de boardroom als instanties als onderwijs en het rijk (bijvoorbeeld PI en TBS)
Denk dat je het als vrouw minder snel doorhebt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zie dat eerlijk gezegd niet in mijn omgeving?
Je begint er over in je topic dat daar over gaat, blijkbaar (zie je topictitel).quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets. Maar waarom zou dit onderwerp iets met feminisme te maken hebben volgens jou?
Nee, dat niet, omdat persoonlijke afwegingen daar normaal zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar eh... Wat bedoel je met: wat het meest rechtvaardigd lijkt?
Het is een arme duts dus straf hem mild?
Ik heb het woord feminisme niet gebruikt hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je begint er over in je topic dat daar over gaat, blijkbaar (zie je topictitel).
De verzekeraars zijn accountants met de hand op de knip. De personen die deze regels bedenken zullen waarschijnlijk niet vooral feminien zijn dan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin. Ik werk in de zorg. En daar gaat het wel degelijk om feiten en cijfers, vooral.
Ging het maar eens wat meer over gevoel en menselijkheid. Helaas.
Heb je de video bekeken?quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:27 schreef Masberum het volgende:
Mooi betoog, ik mis alleen onderbouwing waarom al die eigenschappen die je noemt veroorzaakt worden door feminisering van instituties.. de verandering van de maatschappij kan door van alles en nog wat gebeuren. Social media tegenwoordig, nieuwsberichten etc. Voor mij een beetje te kort door de bocht..
Ik zie oprecht niet in waarom dit feminien is?quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat niet, omdat persoonlijke afwegingen daar normaal zijn.
Maar een voorbeeld: iemand die een overheid bij een opdracht te slim af was en door had dat er geen BTW verschuldigd was, waardoor ze meer ontvingen dan in de aanbesteding was voorgespiegeld.
In de strafzaak veroordeeld wegens belastingfraude want ‘voor belastingfraude is het niet relevant of iets al dan niet belast is’.
Uiteraard is dat wel zo (anders is het een absoluut ondeugdelijke poging, vgl met iemand proberen te vermoorden door hem een gemalen spin (niet giftig) te eten te geven). Maar de veroordeling kwam op basis van ‘we vinden het niet ok, dus straf is alsnog gerechtvaardigd.
Daar draait alles om geld, cijfers, dossiers.. ten koste van de zorg die warm moet zijn. En nu dus koud, te weinig tijd, afstandelijk. Masculien bijna?quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk dat je het als vrouw minder snel doorhebt.
Of in de zorg, daar was het altijd al een meer feminine wereld. Want dat hoort bij zorg.
Ja dat is raar. De zorg is vanoudsher nogal feminien ingesteld. Daar waar feminine denkwijze nodig is wordt het steeds masculien gedreven, al dan niet onder druk van overheid/verzekeraars.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar draait alles om geld, cijfers, dossiers.. ten koste van de zorg die warm moet zijn. En nu dus koud, te weinig tijd, afstandelijk. Masculien bijna?
Het was niet strafbaar. Ze hadden gewoon als enige door dat het onbelast was. Daar hebben ze verder niet open over gecommuniceerd, maar ook dat is gewoon legaal.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zie oprecht niet in waarom dit feminien is?![]()
Het was toch evenzeer met opzet? En dus om te profiteren van ons belastinggeld?
Niet voor niets heb ik bij het begin geprobeerd om feminien en vrouw van elkaar los te koppelen, al doet deze dame in het filmpje dat juist niet. In die zin een terechte klacht.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:58 schreef OllieA het volgende:
Het zou helderder zijn als 'feminisering van de samenleving' wat duidelijker zou worden gedefinieerd.
Nu lijkt het erop dat feminisering wordt gezien als een toename van het aantal vrouwen in instituties, waardoor feiten, objectiviteit en rationaliteit het onderspit gaan delven, ten gunste van emotionaliteit: empathie.
Die 'waardoor' conclusie vind ik nogal kort door de bocht, en aanvechtbaar.
Ik zou heel wat samenlevingen kunnen opnoemen die behoorlijk, tot extreem, masculien zijn, met weinig vrouwen in instituties, waarbij objectiviteit en rationaliteit nou niet direct de boventoon voeren. Dus: 'masculiniteit leidt tot rationaliteit?', ik dacht het niet. Het leidt eerder tot een ander soort emotionaliteit: die van het hanengevecht.
Denk eens aan de ayatollah samenlevingen, of de dictatoriale samenlevingen met imperiale ambities, zeer masculien, weinig rationeel.
Dat privacy en andere rechten het putje ingaan heeft m.i. weldegelijk te maken met feminisering als in veiligheid boven alles. Zie Covid en wat we ons hebben laten aanleunen onder het mom ‘straks gaat oma dood’, terwijl er toch echt staten waren (zoals Zweden) die aantoonden dat je daar echt niet alle rechten voor aan de kant hoefde te mikken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
Mwa feminisering. Weet het niet zeker het zou kunnen. Misschien meer verzachting van de samenleving.
Ik zie dat terug in bijvoorbeeld volksgezondheid. Er is een gigantische betutteling aan de gang. Vooral op het gebied van roken, alcohol, en voeding. Straks weer een suikertaks er bij.
Zedenzaken nog zoiets. Dat wordt steeds meer vervolgd en hoger gestraft, terwijl men vroeger meer gewoon de schouders op haalde. Zelfde met vrijheid van meningsuiting, die staat al jaren onder druk.
Maar aan de andere kant is er juist weer verharding.
Dat de overheid steeds meer privacyregels in de emmer gooit bijvoorbeeld, steeds meer onderdrukt, en regeltjes maakt. Maar dit kan ook weer een gevolg zijn van verzachting, want mensen worden softer dus ze voelen zich niet veilig.
"Onveilige werkplek" is hier al genoemd. Omdat iemand een lollige foute opmerking maakt. Tsja, mensen hebben geen schild meer. Ga maar eens in een bouwkeet pauzeren, daar gaat niemand aangifte doen of zo. Daar lacht iedereen gewoon mee.
Niemand zegt dat iedereen maar zachter wordt. Het gaat om iets heel anders en dat wordt gewoon netjes uitgelegd in de video. Hoef je het nog niet mee eens te zijn, maar het is niet zo handig als je iets gaat ontkennen wat niet is beweerd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:03 schreef Masberum het volgende:
Is de mate van feminisering of wat dan ook hoe je het noemt niet ook het gevolg van hoe je zelf bent? Ik ben geen geharde crimineel of iemand met een penis van 30 cm. maar ervaar zelf niet zozeer dat iedereen maar zachter wordt ofzo. Als iemand een debiel antwoord geeft dan kan ik er wel tegenin gaan, zonder dat iedere andere collega zich maar veilig houdt ofzo.. Ja tuurlijk je hebt mensen die nooit iets durven te zeggen. Maar in het algemeen werkt de samenleving toch nog steeds doordat feiten zwaarder wegen dan emoties.. Geld is 1 van de belangrijkste drijfveren, weinig kans om daar emoties aan vast te knopen om het zo maar te zeggen..
quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat iedereen maar zachter wordt. Het gaat om iets heel anders en dat wordt gewoon netjes uitgelegd in de video. Hoef je het nog niet mee eens te zijn, maar het is niet zo handig als je iets gaat ontkennen wat niet is beweerd.
Ik reageer op je samenvatting. Kan je wel steeds terugvallen op je video alsof die anders is dan je samenvatting.. Dat is niet handigquote:Voor degenen die geen zin hebben om 30 minuten te besteden aan deze video: hier wordt gesproken
Waar staat in mijn samenvatting dat iedereen maar zachter wordt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Ik reageer op je samenvatting. Kan je wel steeds terugvallen op je video alsof die anders is dan je samenvatting.. Dat is niet handig
Maar eh, een duidelijker omschrijving van wat 'feminisering van de samenleving' precies is ga je niet geven?quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet voor niets heb ik bij het begin geprobeerd om feminien en vrouw van elkaar los te koppelen, al doet deze dame in het filmpje dat juist niet. In die zin een terechte klacht.
De vergelijking met dictaturen (al dan niet theologisch van aard) gaat niet op omdat daar vanuit een klein groepje mensen worden onderdrukt.
Hier hebben we het juist over dat de druk vanuit de gewone burgers komt, waar politici zich aan hebben moeten aanpassen.
Dat waait hier naar toe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 04:51 schreef Droopie het volgende:
Kleine opmerking (als user)
Als mensen die Clancy (vrouw die haar 3 kinderen heeft vermoord) zaak in het Nederlandse debat willen betrekken, moet je niet gek opkijken dat de normale man gniffelend wegloopt.
Amerika, extremisme, links vs rechts, politiek en mannenhaat.
Allemaal op de socials, in je eigen algoritme en met het normale Nederlandse leven heeft het weinig te maken.
Popcorn erbij, rationeel nadenken en smullen maar is mijn advies.
Managers, teamleiders, artsen; er werken nog zoveel meer mensen in de zorg.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De verzekeraars zijn accountants met de hand op de knip. De personen die deze regels bedenken zullen waarschijnlijk niet vooral feminien zijn dan.
Klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Managers, teamleiders, artsen; er werken nog zoveel meer mensen in de zorg.
Lijkt me dat dan dus iets wenselijks is en we er blij moeten zijn en het zouden moeten koesteren, toch?quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk ook dat een meer feminiene samenleving ontstaat door welvaart.
Nu heb ik geen probleem met vrouwen bij de brandweer, mits ze wel mensen uit een brandend huis kunnen redden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:35 schreef Solispolar het volgende:
Die feminisering komt mij een beetje de strot uit. Gezond verstand heeft het pand helaas verlaten en te pas en onpas worden nu mensen op posities gezet die er niet horen.
Het meest schrijnende voorbeeld vind ik Halsema die op bezoek is bij een Amsterdams brandweercorps bestaande uit voornamelijk vrouwen. Zij wil dat stukje gebruiken als een campagne om het feminisme te promoten, maar die brandweerdames schreeuwen bijna letterlijk om mannelijke leden![]()
Heb je het niet gezien, zoek het even op. Leukste 3 minuten van je dag (tenzij je nog seks gaat hebben vandaag).
Dat was hilarisch ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:35 schreef Solispolar het volgende:
Die feminisering komt mij een beetje de strot uit. Gezond verstand heeft het pand helaas verlaten en te pas en onpas worden nu mensen op posities gezet die er niet horen.
Het meest schrijnende voorbeeld vind ik Halsema die op bezoek is bij een Amsterdams brandweercorps bestaande uit voornamelijk vrouwen. Zij wil dat stukje gebruiken als een campagne om het feminisme te promoten, maar die brandweerdames schreeuwen bijna letterlijk om mannelijke leden![]()
Heb je het niet gezien, zoek het even op. Leukste 3 minuten van je dag (tenzij je nog seks gaat hebben vandaag).
Die was idd grappig: zodra bleek dat haar narratief niet gedeeld werd moest ze plotseling weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:35 schreef Solispolar het volgende:
Het gaat natuurlijk om balans en de balans herstellen. Het gaat niet om het terugdraaien van de tijd, maar om het herkennen dat er nu een kind met het badwater weg wordt gegooid en dat het beter kan. Evenwichtiger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Lijkt me dat dan dus iets wenselijks is en we er blij moeten zijn en het zouden moeten koesteren, toch?
Of heb je een probleem met welvaart, zekerheid, stabiliteit en wil je liever oorlog, geweld en armoede ?
Feiten horen altijd leidend te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat gevoelens dus niet belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
Dit topic zal wel een klaagzang gaan worden over emotionaliteit en een jubelverhaal over rationaliteit. Maar emoties zijn vaak logisch en logica is regelmatig gebaseerd op emotionele prioritering.
Ik zie eerder heil in het ontgenderen van psychologische fenomenen en het verbreden van de persoonlijke gereedschapskist.
Juist. Dit is volgens mij de kern van je OP. En we zitten nu midden in deze fase. De balans herstellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om balans en de balans herstellen. Het gaat niet om het terugdraaien van de tijd, maar om het herkennen dat er nu een kind met het badwater weg wordt gegooid en dat het beter kan. Evenwichtiger.
In die zin ook de meest recente New Rules van Maher waarin hij pleit voor het weer toestaan van liefdesrelaties op de werkvloer.
Ja okee, maar wat moet dan uiteindelijk de doorslag geven?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Feiten horen altijd leidend te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat gevoelens dus niet belangrijk zijn.
Natuurlijk wel. We moeten productief zijn, winst maken en worden daar op afgerekend.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt.
Mijn punt was dat wat jij beschreef opgelegd wordt aan de zorg en dus niets zegt over de dynamiek in de zorgsector.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |