---------------------------quote:Ali B misdraagt zich in Almere, neemt Vomar-mandje mee naar huis
Ali B mag zich gelukkig prijzen dat hij nog steeds op vrije voeten is, maar vertoont niet bepaald voorbeeldgedrag. Hij misdraagt zich in Almere door daar een winkelmandje van Vomar mee naar huis te nemen.
Polderrapper Ali B is veroordeeld voor de verkrachting van twee vrouwen. Hij loopt nog vrij rond omdat hij cassatie heeft aangetekend, een juridische vertragingstactiek die hem voorlopig buiten de gevangenis houdt. En in die tussentijd rolt hij winkelmandjes van de Vomar naar huis en documenteert dat vrolijk op Instagram. “Sunday chillday“, schrijft hij erbij.
Mandje mee
Eenmaal thuis in de Almeerse Noorderplassen — alwaar hij met dat mandje over het fietspad loopt — wordt duidelijk wat er in Ali’s mandje zit, want hij deelt een foto van een bakje Goudkuipje en van een witte croissant. Daarna volgt een bruin bolletje met worst erop en daarnaast ijskoud water. Lekker bunkeren dus voordat hij achter de tralies moet.
Hoe dan ook: kennelijk krijgt Ali kritiek op zijn actie, want even later deelt hij een foto waarop te zien is hoe het winkelmandje weer bij de Vomar staat. “Ja beste winkelmandfanaten, ik heb hem netjes teruggebracht.”
Strafbaar
Is het dan oké wat Ali doet? Nee. Een winkelmandje meenemen is juridisch gezien diefstal, ook als je het later terugbrengt. Op het moment van meenemen onttrek je immers andermans eigendom zonder toestemming, en dat is strafbaar onder artikel 310 van het Wetboek van Strafrecht. Het terugbrengen maakt de overtreding zelf niet ongedaan.
https://www.mediacourant.(...)andje-mee-naar-huis/
Plus uit het roddelblad dat zich de Mediakrant noemt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:57 schreef SimonB. het volgende:
Oud nieuws. Als het uberhaupt waard is om nieuws genoemd te worden.
Ja, vast.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
een onterechte ontzegging rijbevoegdheid
Die geven ze gewoon als je met incompetente lui te maken hebt die een Ibrahim willen pamperen en een Alex de volle laag willen geven.quote:
Het dingetje met Ali is dat hij vooral vrouwen wilde berijden. Dat mag nog steeds, mits wederzijdse consent.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Misschien is het lenen. Ik nam ooit eens een karretje mee van de Vomar om naar de voedselbank te gaan. Is niet goed en die wieltjes krijgen best wat te lijden, maar ik mocht niet deelnemen aan het verkeer. Heeft Ali ook een onterechte ontzegging rijbevoegdheid? Heb het karretje overigens wel netjes teruggebracht.
Is die worst trouwens wel halal?quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:53 schreef de_boswachter het volgende:
Nu een worst in z’n mandje, volgende maand in z’n kontje.
Dat is wel de plek waar het uitschot samenklontert.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Best wel pauper als je rondloopt met zo'n boodschappenmandje met wieltjes achter je. Maargoed, geen verrassing verder.
Dacht dat ie in Dubai zat?
En ook dat verhaal vind ik enorm dubieus. Waarom komt een Marco Borsato vrij terwijl hij binnenin een gezin een jonge dochter het bed in aan het lullen is, terwijl Ali Bouali of hoe die ook heet, aan de galg moet voor het verkeerd inschatten van een situatie. Nee, dit land is doodziek.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:19 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het dingetje met Ali is dat hij vooral vrouwen wilde berijden. Dat mag nog steeds, mits wederzijdse consent.
Die ophef over dat mandje, dat hij ook teruggebracht heeft, vind ik wat overtrokken.
Misschien omdat hij veroordeeld is voor twee verkrachtingen en dat dat bij Marco Borsato niet voldoende bewezen is bevonden?quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En ook dat verhaal vind ik enorm dubieus. Waarom komt een Marco Borsato vrij terwijl hij binnenin een gezin een jonge dochter het bed in aan het lullen is, terwijl Ali Bouali of hoe die ook heet, aan de galg moet voor het verkeerd inschatten van een situatie. Nee, dit land is doodziek.
Ik heb me maar half (lees: niet) ingelezen, dus ik heb het daar maar mee te doen. Het kwam in mijn ogen in elk geval heel dubieus over. Die Römerknakker is ook veroordeeld zonder dat er iets had plaatsgevonden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien omdat hij veroordeeld is voor twee verkrachtingen en dat dat bij Marco Borsato niet voldoende bewezen is bevonden?
Heeft hij niet een deel van zijn straf voorwaardelijk gekregen en kunnen ze dat nu omzetten?quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------------
HAha winkelmandjes stelen![]()
Tja, dat eerste is een verzinsel en het tweede is bewezen verkrachting.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En ook dat verhaal vind ik enorm dubieus. Waarom komt een Marco Borsato vrij terwijl hij binnenin een gezin een jonge dochter het bed in aan het lullen is, terwijl Ali Bouali of hoe die ook heet, aan de galg moet voor het verkeerd inschatten van een situatie. Nee, dit land is doodziek.
Slaap lekker.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat eerste is een verzinsel en het tweede is bewezen verkrachting.
Dus je oordeelt aan de hand van je onderbuik, ipv op basis van feiten.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb me maar half (lees: niet) ingelezen, dus ik heb het daar maar mee te doen. Het kwam in mijn ogen in elk geval heel dubieus over. Die Römerknakker is ook veroordeeld zonder dat er iets had plaatsgevonden.
Welke feiten precies? We hebben eerder al vastgesteld dat evolutie onderdeel kan zijn van intelligent design en dat natuurwetten met handen en voeten getreden kunnen worden. Ik ben benieuwdquote:Op zondag 23 augustus 2026 16:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je oordeelt aan de hand van je onderbuik, ipv op basis van feiten.
Voor sommigen is eigen mening belangrijker dan de rechtspraak.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien omdat hij veroordeeld is voor twee verkrachtingen en dat dat bij Marco Borsato niet voldoende bewezen is bevonden?
Verkeerde account, Torentjequote:Op zondag 23 augustus 2026 16:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Welke feiten precies? We hebben eerder al vastgesteld dat evolutie onderdeel kan zijn van intelligent design en dat natuurwetten met handen en voeten getreden kunnen worden. Ik ben benieuwd
Beide is niet vastgesteld.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Welke feiten precies? We hebben eerder al vastgesteld dat evolutie onderdeel kan zijn van intelligent design en dat natuurwetten met handen en voeten getreden kunnen worden. Ik ben benieuwd
Ik wilde eigenlijk inloggen op de boze loopeend.quote:
C'est ça.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beide is niet vastgesteld.
En dat jij dat denkt geeft mooi aan waarom jij gelooft dat Ali onschuldig is en Marco schuldig.
Wat komt er dubieus over? Dat de Rechtspraak zich gebaseerd heeft op de bewezen feiten?quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb me maar half (lees: niet) ingelezen, dus ik heb het daar maar mee te doen. Het kwam in mijn ogen in elk geval heel dubieus over. Die Römerknakker is ook veroordeeld zonder dat er iets had plaatsgevonden.
Dat doen ze naar alle waarschijnlijkheid niet.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat komt er dubieus over? Dat de Rechtspraak zich gebaseerd heeft op de bewezen feiten?
Nou nee hoor, ik koop gewoon een plastic tas van 10 centquote:Op zondag 23 augustus 2026 16:46 schreef Invisibli het volgende:
we waren er allemaal bij en kunnen daardoor een goed oordeel vellen.
Iedereen heeft weleens een karretje of mandje geleend. Zolang die vlot weer teruggebracht word is dat niet zo heel spannend.
Nee, door je half in te lezen zie je de feiten beter dan tijdens een rechtszitting.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat komt er dubieus over? Dat de Rechtspraak zich gebaseerd heeft op de bewezen feiten?
Ehm, nee.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:46 schreef Invisibli het volgende:
we waren er allemaal bij en kunnen daardoor een goed oordeel vellen.
Iedereen heeft weleens een karretje of mandje geleend. Zolang die vlot weer teruggebracht word is dat niet zo heel spannend.
Daar kan geen twijfel meer over ontstaan 🖖quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor sommigen is eigen mening belangrijker dan de rechtspraak.
Waar hebben ze zich dan op gebaseerd?quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat doen ze naar alle waarschijnlijkheid niet.
Nee, dat heb je goed duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar kan geen twijfel meer over ontstaan 🖖
Dat stond in de helft die hij niet heeft gelezen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar hebben ze zich dan op gebaseerd?
Hun eigen gevoel welke ze weer goedpraten door een eigen selectie te maken uit het dossier.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waar hebben ze zich dan op gebaseerd?
Vandaar dat die winkel er niet meer is 😞quote:Op zondag 23 augustus 2026 16:55 schreef AchJa het volgende:
Het is wat... Ik heb nog ergens een Nieuwe Weme mandje staan...
Dus hij heeft geen vrouwen verkracht, maar heeft alleen een verkeerde inschatting gemaakt? Hij heeft niets gedaan, de rechtspraak is gewoon corrupt en beschermd de witte Nederlanders, maar de Marokkaan mag onterecht brommen?quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hun eigen gevoel welke ze weer goedpraten door een eigen selectie te maken uit het dossier.
Verkrachting omschrijven als een 'verkeerde inschatting ' is daarnaast best wel zorgelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:08 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus hij heeft geen vrouwen verkracht, maar heeft alleen een verkeerde inschatting gemaakt? Hij heeft niets gedaan, de rechtspraak is gewoon corrupt en beschermd de witte Nederlanders, maar de Marokkaan mag onterecht brommen?
Wow, dat ik dat nog 's mocht lezen op Fok, normaal is de strekking andersom.
Ik denk dat je de vorige afslag gemist hebt, BNW is verderop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |