Wat een emo post.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Je maakt van een asielzoekers/moslimfundamentalist al gelijk een drugsdealer, dan verklein je de groep die in feite veel groter is. De kans dat je door een wolf opgevroten wordt is oneindig veel kleiner. Maargoed, ik verkies alsnog wolven en beren die duidelijk herkenbaar en onvoorspelbaar zijn dan leven in een samenleving met moslims/ asielzoekers met alletlei trauma’s (of gewoon agressief en laag IQ) die me ook elk moment iets kunnen aandoen maar ik wel op voorhand voor volwaardig mens aan moet zien en dichtbij moet komen ondanks dat ik een onderliggend gevoel van dreiging voel.
De demografische voorspellingen wijzen duidelijk die kant op idd:quote:Op zondag 23 augustus 2026 21:37 schreef Kottnauer het volgende:
We zitten in een tijdelijke overgangsfase. Binnen afzienbare tijd is er nog maar één partij in Nederland toegestaan: de Islamitische Partij.
De islam heeft geen politieke partij nodig. De islam kan zonder partij ook prima zorgen dat hun regels nagevolgd worden en zo is het altijd al gegaan. Simpelweg omdat de islam eveneens een poltieke beweging is. Geloof je het niet?quote:Op zondag 23 augustus 2026 21:08 schreef recidivist het volgende:
Dus moslims zelf hebben blijkbaar niet sterk die behoefte aangezien ze politiek gezien niet echt verenigd zijn maar een blanke dhimmi komt wel met die oproep?
Misschien nu niet zichtbaar voor velen, maar over x aantal jaar (zie mijn vorige post), niet meer te ontkennen. Maar dan is het te laat.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:04 schreef omgevallenboom het volgende:
Als dit ook vanuit de Islamitische gemeenschap gewenst is zie ik het probleem niet zo.
Je ontkent te zeggen dat er een islamitische meerderheid gaat komen die ook nog eens eensgezind een islamitische politiek wil. Vervolgens een heel relaas waarin dat min of meer de implicatie is. Of stopt die groei ineens magisch bij die 20% of 25%? Wel het beeld schetsen maar het niet ownen, een beetje jammer. Je ziet hier andere users in dit topic die dat wel doen (wat logisch is wanneer zo'n beeld geschetst wordt).quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat er straks een Islamitische meerderheid zou komen, je begint dus al met een stropop.
Je doet aannames die verre van zeker zijn. Het percentage moslims in Nederland is de afgelopen 20 jaar amper gegroeid dus dat soort percentages kun je niet zomaar doortrekken. Zat moslims die vertrekken of niet meer praktiserend zijn wanneer ze volwassen worden. Nog los van het feit dat moslims (net als vele andere gelovigen) niet eensgezind stemmen. Dat doen ze nu al niet dus waarom straks dan ineens wel? Ook al zouden we straks op 25% moslims zitten dan nog vertaalt zich dat niet per definitie naar 25% islamitische politiek om de eerder genoemde redenen. Dat ik islamitische politiek niet ga aanmoedigen staat daar los van en ook mijn blik op immigratie staat er los van.quote:Jij stelde dat je liever kerk en staat gescheiden wilt houden, ik vroeg hoe je dat kunt combineren met een coulant en barmhartig beleid mbt migratie, waardoor er effectief gezien gewoon steeds meer moslims zullen komen die op een gegeven moment ook politieke invloed zullen willen.
De jongst gemeten generatie is nu al 15%, het is zeer aannemelijk dat het bij de generatie daaronder nog (veel) hoger ligt, wellicht 20% of 25%. Dat wil zeggen dat over twintig jaar, de jongste generatie volwassenen voor een kwart moslim is.
Ik wil het ook wel zien eigenlijk. Kunnen we eens zien hoe de huidige partijen opgebouwd zijnquote:Op zondag 23 augustus 2026 22:04 schreef omgevallenboom het volgende:
Als dit ook vanuit de Islamitische gemeenschap gewenst is zie ik het probleem niet zo.
Geen fan van. Geen enkele religie, en zeker niet de Islam. Vind de leefregels zeer stom.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van de groeiende Islamitische gemeenschappen in het Westen en verwacht dat je dat zij zich ook op een bepaald moment politiek zullen gaan roeren?
De partij heeft nota bene Christenen jarenlang zitten marginaliseren. D66 is helemaal niet tegen marginalisering, maar men heeft een speciale band met de Islam en moslims, die wordt een soort uniek slachtofferschap toegedicht waardoor geen enkele vorm van kritiek erop als legitiem wordt gezien. Dáár zit het verschil.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee mijn partij is tegen het willen marginaliseren van groepen mensen op basis van afkomst en geloof. En verzet zich daarom tegen types die dat willen. Maar dat verdraai jij bewust voor jouw propaganda doeleinden.
D66 heeft geen gelovige mensen in de partij. Christenen in naam alleen tellen we niet mee, het Christendom is geen etniciteit zoals het Joods zijn wel is. Joden kunnen dus Joods zijn, maar seculier. Christenen niet. Om Christen te zijn dien je toch echt te geloven in het achterliggende gedachtegoed en ook naar de kerk te gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat raar dat D66 dan drie gelovige bewindslieden in het kabinet heeft zitten.
Dat zeg ik ook niet, ik stel niet dat deze vrouwen zich bekeren vanwege D66. Wel zeg ik dat D66 (en daar is de partij trouwens zeker niet de enige in) er van alles aan doet om een klimaat te creëren waarin de Islam wordt gevierd en salonfähig wordt gemaakt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 20:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, vrouwen bekeren zich niet tot de islam vanwege een politieke partij.
De partijleden promoten qua levensstijl eigenlijk eerder het tegenovergestelde van de vrome islam.
Inderdaad, dat is goed mogelijk als je de Grondwet in de prullenbak gooit.quote:Op maandag 24 augustus 2026 03:03 schreef TAmaru het volgende:
De islam kan en moet verboden worden. Huidige wetgeving zou dat ook goed mogelijk maken, ware het niet dat er andere speciale wetgeving is om mensen die geloven in onzichtbare opperwezens speciaal te beschermen.
Paar artikelen en secties maar hoor, baby hoeft niet mee met het badwaterquote:Op maandag 24 augustus 2026 11:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is goed mogelijk als je de Grondwet in de prullenbak gooit.
Ik heb niets tegen de Grondwet, maar bepaalde bepalingen zouden daar wel uit moeten, zoals over religie.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is goed mogelijk als je de Grondwet in de prullenbak gooit.
Een meerderheid zal statistisch gezien niet snel gebeuren, tenzij er zich onverwachte situaties voordoen zoals een enorme influx (meer dan nu het geval is) van mensen uit Islamitische landen of grote groepen die zich gaan bekeren.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je ontkent te zeggen dat er een islamitische meerderheid gaat komen die ook nog eens eensgezind een islamitische politiek wil. Vervolgens een heel relaas waarin dat min of meer de implicatie is. Of stopt die groei ineens magisch bij die 20% of 25%? Wel het beeld schetsen maar het niet ownen, een beetje jammer. Je ziet hier andere users in dit topic die dat wel doen (wat logisch is wanneer zo'n beeld geschetst wordt).
Nee, het percentage van moslims is niet stabiel in Nederland. Het percentage moslims neemt snel toe, alleen als je dit over de breedte gaat trekken dan valt het nu nog niet op vanwege de oudere generaties waar amper moslims inzitten. Dat heeft in de statistiek Simpsons paradox.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je doet aannames die verre van zeker zijn. Het percentage moslims in Nederland is de afgelopen 20 jaar amper gegroeid dus dat soort percentages kun je niet zomaar doortrekken. Zat moslims die vertrekken of niet meer praktiserend zijn wanneer ze volwassen worden. Nog los van het feit dat moslims (net als vele andere gelovigen) niet eensgezind stemmen. Dat doen ze nu al niet dus waarom straks dan ineens wel? Ook al zouden we straks op 25% moslims zitten dan nog vertaalt zich dat niet per definitie naar 25% islamitische politiek om de eerder genoemde redenen. Dat ik islamitische politiek niet ga aanmoedigen staat daar los van en ook mijn blik op immigratie staat er los van.
Zie ook:quote:Simpson's paradox is a statistical phenomenon where a trend or relationship appearing in different groups of data disappears or completely reverses when those groups are combined.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1 15- 18 jaar : 15,0% 18 - 25 jaar : 7,4% 25 - 35 jaar : 6,3% 35 - 45 jaar : 7,0% 45 - 55 jaar : 3,3% 55 - 65 jaar: 3,0% 65 - 75 jaar: 1,1% 75+ jaar: 0,8% |
Hou nou toch eens op te liegen man. Onder de jeugd is het al 15%. Ik heb je de feiten al meermaals gegeven. Je bent een bewuste leugenaar. Kap daar eens mee. Volgens jou is alles nog hetzelfde als in 1995.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je ontkent te zeggen dat er een islamitische meerderheid gaat komen die ook nog eens eensgezind een islamitische politiek wil. Vervolgens een heel relaas waarin dat min of meer de implicatie is. Of stopt die groei ineens magisch bij die 20% of 25%? Wel het beeld schetsen maar het niet ownen, een beetje jammer. Je ziet hier andere users in dit topic die dat wel doen (wat logisch is wanneer zo'n beeld geschetst wordt).
[..]
Je doet aannames die verre van zeker zijn. Het percentage moslims in Nederland is de afgelopen 20 jaar amper gegroeid dus dat soort percentages kun je niet zomaar doortrekken. Zat moslims die vertrekken of niet meer praktiserend zijn wanneer ze volwassen worden. Nog los van het feit dat moslims (net als vele andere gelovigen) niet eensgezind stemmen. Dat doen ze nu al niet dus waarom straks dan ineens wel? Ook al zouden we straks op 25% moslims zitten dan nog vertaalt zich dat niet per definitie naar 25% islamitische politiek om de eerder genoemde redenen. Dat ik islamitische politiek niet ga aanmoedigen staat daar los van en ook mijn blik op immigratie staat er los van.
Is ook erg makkelijk om te doen hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2026 11:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Paar artikelen en secties maar hoor, baby hoeft niet mee met het badwater
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |