abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221666378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb even anderhalf uur geslapen
Nu meer oke

Op zich valt de vermoeidheid mee, alleen een erg pijnlijke ongesteldheid. Net pijnstillers genomen, hopelijk werken die snel

Verder beetje haken met een serie is prima :Y
Had gisteren bedacht om vandaag chocolade te halen, geen fut voor.

Mu thee iig
Had je je slaapmedicatie niet ingenomen?

Ik begrijp je weerstand en waar dat van komt maar als je slaaptekort te groot wordt dan ga je nog meer in die spiraal zitten. Je gaat door de vermoeidheid niet meer helder kunnen denken, nog meer angstig worden en weerstand krijgen en dan gaat op een bepaald moment een opname geen optie meer zijn maar een noodzaak. Ik lees dat je dit liever niet wil, wat ik begrijp, maar dan zal je helaas zelf voor je nachtrust moeten zorgen?

Dit is geen kritiek he? Gewoon een bezorgdheid. Jij weet meestal erg goed wat nodig is voor jezelf staande te houden. Maar je fundament is even weggevallen en je slaap begint mee te lijden. En ik weet wat slaaptekort met mijn psyche kan doen, ieders psyche trouwens;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221666467
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Had je je slaapmedicatie niet ingenomen?

Ik begrijp je weerstand en waar dat van komt maar als je slaaptekort te groot wordt dan ga je nog meer in die spiraal zitten. Je gaat door de vermoeidheid niet meer helder kunnen denken, nog meer angstig worden en weerstand krijgen en dan gaat op een bepaald moment een opname geen optie meer zijn maar een noodzaak. Ik lees dat je dit liever niet wil, wat ik begrijp, maar dan zal je helaas zelf voor je nachtrust moeten zorgen?

Dit is geen kritiek he? Gewoon een bezorgdheid. Jij weet meestal erg goed wat nodig is voor jezelf staande te houden. Maar je fundament is even weggevallen en je slaap begint mee te lijden. En ik weet wat slaaptekort met mijn psyche kan doen, ieders psyche trouwens;(
Ik had ze wel ingenomen, alleen ik werd ineens wakker.
Slaap thuis altijd met de ramen open, alleen hier geeft dat teveel geluid (de rand van rolgordijnen tegen de ramen tikken etc). Dat maakt me al angstig en toen hoorde ik ineens ratten en muizen rondlopen en piepen.

Dus ik heb net met de psycholoog en psychiater gesproken. Heb vanochtend direct bericht gestuurd. De afspraak is slapen met raam dicht, ook al is dat muf (overdag als ik er ben luchten). En een lorazepam naast mijn bed (halfje) om te nemen om me weer uit de paniek te halen en in standje slaap te duwen.

De paniek/schrik/onveiligheid was groter dan de slaappil.

Je hebt helemaal gelijk, voelt ook zeker niet als kritiek. Alleen ik was wel braaf geweest en had ze ingenomen :Y
Als ik alsnog slecht slaap vannacht app ik morgen direct weer het fact. Alleen dat zien we dan wel. Nog twee nachten met Zopiclon nemen en dan weer zonder proberen (is ook de afspraak)
pi_221666507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik had ze wel ingenomen, alleen ik werd ineens wakker.
Slaap thuis altijd met de ramen open, alleen hier geeft dat teveel geluid (de rand van rolgordijnen tegen de ramen tikken etc). Dat maakt me al angstig en toen hoorde ik ineens ratten en muizen rondlopen en piepen.

Dus ik heb net met de psycholoog en psychiater gesproken. Heb vanochtend direct bericht gestuurd. De afspraak is slapen met raam dicht, ook al is dat muf (overdag als ik er ben luchten). En een lorazepam naast mijn bed (halfje) om te nemen om me weer uit de paniek te halen en in standje slaap te duwen.

De paniek/schrik/onveiligheid was groter dan de slaappil.

Je hebt helemaal gelijk, voelt ook zeker niet als kritiek. Alleen ik was wel braaf geweest en had ze ingenomen :Y
Als ik alsnog slecht slaap vannacht app ik morgen direct weer het fact. Alleen dat zien we dan wel. Nog twee nachten met Zopiclon nemen en dan weer zonder proberen (is ook de afspraak)
Heel strak plan O+
Je bent, ondanks de pittige omstandigheden, super goed bezig. Blijf dat zelf ook zo zien he O+
pi_221666554
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Heel strak plan O+
Je bent, ondanks de pittige omstandigheden, super goed bezig. Blijf dat zelf ook zo zien he O+
Dank je :* O+

Baal alleen zo dat het me niet lukt om me veilig te voelen

Zodra ik hier wegga is dat gevoel er vast wel en dan weer wennen aan mijn thuis _O-
pi_221666664
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zodra ik hier wegga is dat gevoel er vast wel en dan weer wennen aan mijn thuis _O-
Mja dat herken ik wel. En dat is echt geen fijn gevoel... En dan neig ik ook om allerlei trucjes uit te halen maar dan schiet ik helemaal in OCD gedrag :X

Daarom dat ik zeg dat jij het echt goed doet! Mag je trots op zijn!!
  donderdag 27 augustus 2026 @ 13:18:36 #131
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221667008
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Psych heeft een appje over slapen

Was er zo van overtuigd dat er ratten waren die in mijn mond wilden kruipen _O-

Even afwachten wat zij zegt

Nu maar rustig haken
Sowieso slapen met het raam dicht. De onrust van alle geluiden zijn dan minder. Dan maar een benauwd hok
Misschien een tip (het werkt voor mij): maak gebruik van ambience geluiden als je wil gaan slapen. Kan van alles zijn waar jij je prettig bij voelt, zoals vallende regen of huilende wind. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221667408
Wilde net zoiets voorstellen
Koptelefoon/oortjes met muziek die je prettig vindt een idee ?
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221667419
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ennn
Geef jezelf even de tijd
Nieuwe plek
Nieuwe geluiden
Waar je brein aan moet wennen
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
  Moderator / Redactie FP donderdag 27 augustus 2026 @ 15:02:57 #134
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221667581
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 14:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ennn
Geef jezelf even de tijd
Nieuwe plek
Nieuwe geluiden
Waar je brein aan moet wennen
Dit ja :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221667705
Koptelefoon vind ik niet fijn. Wil wel kunnen horen wat er gebeurt. Beetje te eng

En misschien idd tijd. Hoop het

Deed net een dutje. Medicijnen die bezorgd werden. Klemde een beetje met veel gemorrel
Wist niet dat je zo bang kon zijn en later normale post. Pfffft...

Het nare is dat mijn standaard reactie bij stress bevriezen is. Dus ik kan niet eens op mezelf vertrouwen

Maar goed... zo zij het
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:09:34 #136
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221669219
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 15:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Koptelefoon vind ik niet fijn. Wil wel kunnen horen wat er gebeurt. Beetje te eng

Telefoon naast je bed werkt ook prima hoor. Heb zelf ook geen oortjes in. Het moet wel realistisch zijn. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_221669242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Telefoon naast je bed werkt ook prima hoor. Heb zelf ook geen oortjes in. Het moet wel realistisch zijn. :P
Kijk vanavond even of het fijn is

Ik heb enkel een "normale" koptelefoon, geen oortjes, dus dat ligt bizar :+
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:12:11 #138
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221669253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kijk vanavond even of het fijn is

Ik heb enkel een "normale" koptelefoon, geen oortjes, dus dat ligt bizar :+
Ja, geen koptelefoon op in bed. :D Ben ooit bijna een keer gewurgd door het snoer. :P
pi_221669287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:12 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ja, geen koptelefoon op in bed. :D Ben ooit bijna een keer gewurgd door het snoer. :P
Kan ook draadloos ;)
maar nee, moet even met los geluid "luisteren" en kijken of mijn telefoon dat wel een nacht trekt zonder leeg te gaan
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:18:00 #140
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221669304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kan ook draadloos ;)
maar nee, moet even met los geluid "luisteren" en kijken of mijn telefoon dat wel een nacht trekt zonder leeg te gaan
Mocht je een oude smartphone hebben liggen, dan kun je die ook prima gebruiken. Zolang Youtube het maar doet.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:35:48 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221669539
CotS, omdat je veel haakt: is het geen idee om de dieren die over hebt aan een kinderziekenhuis te schenken?
pi_221669614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Mocht je een oude smartphone hebben liggen, dan kun je die ook prima gebruiken. Zolang Youtube het maar doet.
Niet hier. Ach moet ook niet miepen

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:
CotS, omdat je veel haakt: is het geen idee om de dieren die over hebt aan een kinderziekenhuis te schenken?
Nee, want ze zijn niet kindveilig en kunnen ook niet de wasmachine in. Voor die knuffels zijn er veel, strenge regels. Geheel terecht
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:42:18 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221669634
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Niet hier. Ach moet ook niet miepen
[..]
Nee, want ze zijn niet kindveilig en kunnen ook niet de wasmachine in. Voor die knuffels zijn er veel, strenge regels. Geheel terecht
:{ Ow, jammer. Ik zag ‘t wel zitten.
pi_221669709
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:{ Ow, jammer. Ik zag ‘t wel zitten.
Op gebied van knutselen en haken ben ik erg egocentrisch/egoïstisch: Doe het puur voor mijn eigen plezier (ontspanning) en doe het voor mezelf, niet voor anderen. Wil daarin eigenlijk ook geen concessies doen. Daarom is het zeer zeer zeer zelden dat ik voor anderen haak. Hooguit vijf keer gedaan in vijftien jaar tijd. Hooguit zet ik soms na een tijd iets in de weggeefkast.

Haken vooral is een truc om mijn hoofd niet teveel weg laten dwalen in psychotische krochten.

Het is heel slecht van me, maar tja...
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:51:08 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221669746
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Op gebied van knutselen en haken ben ik erg egocentrisch/egoïstisch: Doe het puur voor mijn eigen plezier (ontspanning) en doe het voor mezelf, niet voor anderen. Wil daarin eigenlijk ook geen concessies doen. Daarom is het zeer zeer zeer zelden dat ik voor anderen haak. Hooguit vijf keer gedaan in vijftien jaar tijd. Hooguit zet ik soms na een tijd iets in de weggeefkast.

Haken vooral is een truc om mijn hoofd niet teveel weg laten dwalen in psychotische krochten.

Het is heel slecht van me, maar tja...
Niet slecht (het is van jou!) maar wel opvallend. Maar waar laat je ze dan allemaal..?
pi_221669777
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Niet slecht (het is van jou!) maar wel opvallend. Maar waar laat je ze dan allemaal..?
Gewoon in de boekenkasten en hobbykamer en in de vensterbanken etc
En afwisselen
En soms een paar naar de weggeefkast.
pi_221669791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Gewoon in de boekenkasten en hobbykamer en in de vensterbanken etc
En afwisselen
En soms een paar naar de weggeefkast.
Durf het bijna niet te vragen?
Hoeveel heb je er ondertussen :D
Hell To The Liars
pi_221669808
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:53 schreef Droopie het volgende:

[..]
Durf het bijna niet te vragen?
Hoeveel heb je er ondertussen :D
Geen flauw idee _O-
Veel, maar dat vind ik gezellig O+
pi_221669848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geen flauw idee _O-
Veel, maar dat vind ik gezellig O+
Mijn vader heeft 78(!) Van die glazen diertjes.

Vind ik ook echt heel leuk staan.
Hell To The Liars
pi_221669893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mijn vader heeft 78(!) Van die glazen diertjes.

Vind ik ook echt heel leuk staan.
Dat idee dus! Gewoon gezelligheid :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')