abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221624031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:48 schreef probeer het volgende:

[..]
En hoe ga je het nu weer zodanig proberen te draaien dat daar zou staan dat Israël geen bestaansrecht heeft?

Daar staat dat Israel weg moet uit Palestijns gebied.
Nee, dat staat er niet. Er staat letterlijk dat door koloniale ambities van zionisten een vredig Israël niet mogelijk is. Geen woord over een locatie. En gezien de sentimenten verwacht ik dat Israël nergens veilig zal zijn. Al zou je het naar de maan verplaatsen, bij wijze van spreken
pi_221624037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:48 schreef probeer het volgende:

[..]
En hoe ga je het nu weer zodanig proberen te draaien dat daar zou staan dat Israël geen bestaansrecht heeft?

Daar staat dat Israel weg moet uit Palestijns gebied.
Volgens mij gaat er iets mis aan jouw kant bij het lezen. Er staat duidelijk:
quote:
Nederland en de Europese Unie erkennen Palestina als enige staat in het gehele Palestijnse gebied, binnen de grenzen van voor 1948. De koloniale ambities van zionisten maken het bestaan van een vredig Israël onmogelijk. Alleen een Palestijnse staat maakt eerlijke gelijke rechten voor iedereen mogelijk.
Israël is zoals we weten in 1948 opgericht, waarom denk je dat er expliciet bijstaat, vóór 1948? Palestina dus als enige staat binnen dat hele gebied. En zie ook, hoe men naar Israël verwijst in een punt eerder, zie de aanhalingstekens en framing van 'koloniale entiteit':

Bron (p. 58)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221624103
Maar goed, om maar binnen het topic te blijven:
Extreem links laat duidelijk zien dat ze bereid zijn alles en iedereen met een onwelgevallige mening of afkomst op te ruimen. Of dat door bedreiging, intimidatie of (karakter)moord is, maakt niet uit. Het doel heiligt de middelen.
pi_221624108
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij gaat er iets mis aan jouw kant bij het lezen. Er staat duidelijk:
[..]
Israël is zoals we weten in 1948 opgericht, waarom denk je dat er expliciet bijstaat, vóór 1948? Palestina dus als enige staat binnen dat hele gebied. En zie ook, hoe men naar Israël verwijst in een punt eerder, zie de aanhalingstekens en framing van 'koloniale entiteit':

[ afbeelding ]
Bron (p. 58)
Heftig. Daar zou PRO naar mijn mening afstand van moeten nemen, of op zijn minst de intentie uitleggen. Hoop van de andere plannen zijn ook nogal discutabel.
pi_221624118
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:08 schreef Sodeknetters het volgende:
Maar goed, om maar binnen het topic te blijven:
Extreem links laat duidelijk zien dat ze bereid zijn alles en iedereen met een onwelgevallige mening of afkomst op te ruimen. Of dat door bedreiging, intimidatie of (karakter)moord is, maakt niet uit. Het doel heiligt de middelen.
Misschien moeten we maar gaan herkennen dat extreem kut is. Of dat nou extreemlinks of extreemrechts is, het is volkomen kut en zou beiden geen voet aan de grond mogen hebben.
pi_221624121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Heftig. Daar zou PRO naar mijn mening afstand van moeten nemen, of op zijn minst de intentie uitleggen. Hoop van de andere plannen zijn ook nogal discutabel.
Gezien de strekking van de bekende motie Piri, heb ik zomaar het idee dat dit een breed gedragen mening binnen pro is.
pi_221624134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien moeten we maar gaan herkennen dat extreem kut is. Of dat nou extreemlinks of extreemrechts is, het is volkomen kut en zou beiden geen voet aan de grond mogen hebben.
Helemaal met je eens. Helaas is vooral de exteemlinkse flank goed vertegenwoordigd. Met name in lokale besturen en andere instituten. Voorbeelden genoeg in dit topic
pi_221624143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Gezien de strekking van de bekende motie Piri, heb ik zomaar het idee dat dit een breed gedragen mening binnen pro is.
De motie Piri ging om een wapenembargo toch? Dat is toch wel iets heel anders dan vinden dat ze niet mogen bestaan.
pi_221624177
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De motie Piri ging om een wapenembargo toch? Dat is toch wel iets heel anders dan vinden dat ze niet mogen bestaan.
Het effect ervan zou zijn dat Israël zich met de Iron Dome niet meer zou kunnen beschermen tegen raketaanvallen door bijvoorbeeld Iran. Dus in grote lijnen wel hetzelfde, een ernstige bedreiging voor het voortbestaan van Israël.
pi_221624181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, heftig vind ik het niet. Het is immers aannemelijk dat dit een vrij breed gedragen overtuiging is binnen die contreien, al zijn de jongeren zo naïef en eerlijk hier openlijk voor uit te komen waarbij de volwassenen wel zullen weten dat het politiek gezien niet heel slim is om dat soort dingen open en bloot te verkondigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221624205
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, heftig vind ik het niet. Het is immers aannemelijk dat dit een vrij breed gedragen overtuiging is binnen die contreien, al zijn de jongeren zo naïef en eerlijk hier openlijk voor uit te komen waarbij de volwassenen wel zullen weten dat het politiek gezien niet heel slim is om dat soort dingen open en bloot te verkondigen.
Dat het sentiment dat Israël geen bestaansrecht heeft breed gedragen wordt binnen heel PRO?

Dat lijkt me toch niet.
pi_221624206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Het effect ervan zou zijn dat Israël zich met de Iron Dome niet meer zou kunnen beschermen tegen raketaanvallen door bijvoorbeeld Iran. Dus in grote lijnen wel hetzelfde, een ernstige bedreiging voor het voortbestaan van Israël.
Dat vind ik wel andere dingen. Wapenleveranties stoppen omdat je van mening bent dat ze te ver gaan dwingt ze aan tafel om erover te spreken en na te denken of dit de juiste aanpak is.
pi_221624244
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat vind ik wel andere dingen. Wapenleveranties stoppen omdat je van mening bent dat ze te ver gaan dwingt ze aan tafel om erover te spreken en na te denken of dit de juiste aanpak is.
Alleen zou daardoor het netto effect zijn dat andere vijandige landen het land en haar inwoners ongestraft en zonder al te veel moeite volledig van de kaart kunnen vegen. Komt mooi uit als dat nou net je doel is, zonder te willen zeggen dat dat je doel is.
Edit: de motie ging ook specifiek over het blokkeren van onderdelen voor dat betreffende raketschild. Niet eens over geweren ofzo
pi_221624281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:56 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
wait wuh?
Ben je nu echt verward of neem je mij in de maling?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:41:07 #115
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Ben je nu echt verward of neem je mij in de maling?
Ik volg je soms echt niet , verlicht me.
- vmi voor intimi -
pi_221624404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:41 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik volg je soms echt niet , verlicht me.
Dat kan ik niet, aangezien jij niet weet wat iemand in een kamp dwingen betekend.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:08:42 #117
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat kan ik niet, aangezien jij niet weet wat iemand in een kamp dwingen betekend.
zie je, Dit is precies waar je de meeste mensen verliest. Wat is dit nu weer voor een insinuatie?

Echt Torentje.. ik doe mijn best maar je maakt het me niet makkelijk.
- vmi voor intimi -
pi_221624449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat het sentiment dat Israël geen bestaansrecht heeft breed gedragen wordt binnen heel PRO?

Dat lijkt me toch niet.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zei:
quote:

[..]
Dat wil dus zeggen dat bijvoorbeeld tenminste een aanzienlijke groep binnen zo een partij (en soortgelijke partijen) dergelijk gedachtegoed omarmd. Dat kan een derde zijn, wellicht de helft of meer, maar in en geval zijn er veel mensen die zo denken.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:18:22 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221624467
Of minder

Je weet het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:20:44 #120
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624480
heb je Daniel raithliffe nog geluisterd?
- vmi voor intimi -
pi_221624481
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zei:
[..]
Dat wil dus zeggen dat bijvoorbeeld tenminste een aanzienlijke groep binnen zo een partij (en soortgelijke partijen) dergelijk gedachtegoed omarmd. Dat kan een derde zijn, wellicht de helft of meer, maar in en geval zijn er veel mensen die zo denken.
Hier lijk je toch echt te stellen dat dit breed gedragen is binnen PRO, maar dat ze er gewoon niet voor uit komen:
quote:

[..]
“Breed gedragen” betekent over het algemeen dat een ruime meerderheid erachter staat. Dat vind ik best een forse aantijging van je.
pi_221624486
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
zie je, Dit is precies waar je de meeste mensen verliest. Wat is dit nu weer voor een insinuatie?

Echt Torentje.. ik doe mijn best maar je maakt het me niet makkelijk.
Hoezo insinuatie? Jij vroeg mij om jou te verlichten, en mijn diagnose is dat ik jou niet kan verlichten omdat jij niet weet wat het betekent om een mens in een kamp te dwingen.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:23:52 #123
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoezo insinuatie? Jij vroeg mij om jou te verlichten, en mijn diagnose is dat ik jou niet kan verlichten omdat jij niet weet wat het betekent om een mens in een kamp te dwingen.
Ok dan begrijp ik je dus niet. Dat kan gebeuren.
- vmi voor intimi -
pi_221624581
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:53 schreef torentje het volgende:

[..]
De nationalistische groepen dwingen toch ieder gewoon mens in het gewelddadige linkse kamp?
Persoonlijk, zou ik van dit eerste woord iets anders maken.

Maar dat ben ik dan weer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221624691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat gaan ze nooit doen. Denk echt dat mensen enorm onderschatten hoeveel jodenhaat daar binnen die afdelingen zit. Bij PRO zitten net zoveel gekken als bij de FVD hoor. En jaarlijks komt er meer jodenhaat dit land binnen gewandeld, dus dit gaat ook alleen maar erger worden. En dat zien we al jaren natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')