Ik geloof in elk geval dat je daar geen serieuze straf voor zal krijgen. We hebben in het recente verleden Nederlandse burgers gehad die zich aansloten bij IS en, onder andere, vochten tegen Nederlandse militairen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Los van een mogelijke inzet aan het bloederige front in Oekraïne, is het voor een Nederlander verboden om dienst te nemen bij een vijand in een oorlog waarin Nederland partij is."
Dit is toch nog niet het geval?
Ja, zelf eindigen als gehakt lijkt me inderdaad zorgelijker dan de consequenties in Nederland. Overigens zelf al even met Chat lopen kloten. En die zegt het volgende:quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik geloof in elk geval dat je daar geen serieuze straf voor zal krijgen. We hebben in het recente verleden Nederlandse burgers gehad die zich aansloten bij IS en, onder andere, vochten tegen Nederlandse militairen.
Maar hun heel beperkte straf was alleen vanwege misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Wat betreft dat laatste loop je ook een goede kans daarvoor veroordeeld te worden als je je bij het Russische leger aansluit. Maar de man van deze Nederlandse wethouder moet zich vooral zorgen maken of hij de eerste weken overleeft als hij zich bij dat leger aansluit. Eventuele straf van het Nederlandse OM is niet belangrijk in vergelijking daarmee.
Als je specifiek wat te melden hebt hoor ik het graag.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie hier het sterke EU blok dat een gezamenlijke defensie opbouwt
Hopelijk sterft Mark.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook Nederlandse poetinpijpers keren hals over kop weer terug van hun Russische droom:
[..]
Die kans is groot.quote:
Mooi voorbeeld is altijd Tanja Nijmeijerquote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik geloof in elk geval dat je daar geen serieuze straf voor zal krijgen. We hebben in het recente verleden Nederlandse burgers gehad die zich aansloten bij IS en, onder andere, vochten tegen Nederlandse militairen.
Maar hun heel beperkte straf was alleen vanwege misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Wat betreft dat laatste loop je ook een goede kans daarvoor veroordeeld te worden als je je bij het Russische leger aansluit. Maar de man van deze Nederlandse wethouder moet zich vooral zorgen maken of hij de eerste weken overleeft als hij zich bij dat leger aansluit. Eventuele straf van het Nederlandse OM is niet belangrijk in vergelijking daarmee.
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 02:31 schreef Parafernalia het volgende:
Gaan we het nu echt weer over verkiezingen in Oekraïne hebben.. En wat wij daar van vinden..
Zucht..
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik was even bang dat je Z een andere betekenis had
En ik zie nu steeds video's van Fedorov, die handen schudt met Mark Rutte. Dat lijkt mij nou niet de weg om daarmee de verkiezingen te gaan winnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Zoals duidelijk was, was ik enorm fan van Fedorov zeker tegenover Zelenksky, maar wat hij vandaag zegt slaat helemaal nergens op. Ik was altijd tegen verkiezingen gedurende deze oorlog dus dat blijf ik ook als onze man Fedorov het zegt.
Ik vrees dat Elon teveel op hem inpraat.
Heb die videos niet gezien, maar waarom niet?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En ik zie nu steeds video's van Fedorov, die handen schudt met Mark Rutte. Dat lijkt mij nou niet de weg om daarmee de verkiezingen te gaan winnen.
Nu is de koers van de hryvnja niet zo hoog; je praat hier over ongeveer 2,5 miljoen euro.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk ik neem mijn statement terug.
[ x ]
[ afbeelding ]
Stuur dat hele zooitje van zelensky en hemzelf naar skala.
Dit stukje gaat niet specifiek over de totale corruptie, maar over de borgsom betaald is voor iemand die eerder was opgepakt binnen operatie MIDAS. In dit geval gaat het om een borgsom van 150m dus gaat het om Halushchenko’s.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nu is de koers van de hryvnja niet zo hoog; je praat hier over ongeveer 2,5 miljoen euro.
Dat laatste klopt, maar waarom pleit Fedorov er nu op dit moment dan voor verkiezingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb die videos niet gezien, maar waarom niet?
Overigens zou het ook niet zeker zijn dat Fedorov dan zelf voor president zou gaan.
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, maar waarom pleit Fedorov er nu op dit moment dan voor.
Over het eerste, ik denk niet dat Rutte populair is in Oekraïne.
Wat is er zo bijzonder aan die raketten dat ze een extra probleem vormen?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:02 schreef skysherrif het volgende:
Banderol raketten zijn een enorm extra probleem voor Oekraine.
Bijzonder goedkoop te maken en massa te produceren.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan die raketten dat ze een extra probleem vormen?
Het voorname idee is natuurlijk zichzelf te presenteren als kandidaat president. Momenteel is Zelensky niet bepaald populair en vandaag is er weer een corruptieschandaal naar buiten gekomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Zoals duidelijk was, was ik enorm fan van Fedorov zeker tegenover Zelenksky, maar wat hij vandaag zegt slaat helemaal nergens op. Ik was altijd tegen verkiezingen gedurende deze oorlog dus dat blijf ik ook als onze man Fedorov het zegt.
Ik vrees dat Elon teveel op hem inpraat.
Ook geen onderzoek vooraf gedaan, dat is duidelijk. Er is een duidelijke reden waarom veel voormalige Soviet landen gecontroleerd worden door oligarchen en dat is dat de regelbrij zo uitgebreid is dat het voor kleine bedrijven zeer moeilijk is om door te groeien en te concurreren.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook Nederlandse poetinpijpers keren hals over kop weer terug van hun Russische droom:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |