abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221606227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Los van een mogelijke inzet aan het bloederige front in Oekraïne, is het voor een Nederlander verboden om dienst te nemen bij een vijand in een oorlog waarin Nederland partij is."

Dit is toch nog niet het geval?
Ik geloof in elk geval dat je daar geen serieuze straf voor zal krijgen. We hebben in het recente verleden Nederlandse burgers gehad die zich aansloten bij IS en, onder andere, vochten tegen Nederlandse militairen.

Maar hun heel beperkte straf was alleen vanwege misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.

Wat betreft dat laatste loop je ook een goede kans daarvoor veroordeeld te worden als je je bij het Russische leger aansluit. Maar de man van deze Nederlandse wethouder moet zich vooral zorgen maken of hij de eerste weken overleeft als hij zich bij dat leger aansluit. Eventuele straf van het Nederlandse OM is niet belangrijk in vergelijking daarmee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:48:08 #252
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221606260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik geloof in elk geval dat je daar geen serieuze straf voor zal krijgen. We hebben in het recente verleden Nederlandse burgers gehad die zich aansloten bij IS en, onder andere, vochten tegen Nederlandse militairen.

Maar hun heel beperkte straf was alleen vanwege misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.

Wat betreft dat laatste loop je ook een goede kans daarvoor veroordeeld te worden als je je bij het Russische leger aansluit. Maar de man van deze Nederlandse wethouder moet zich vooral zorgen maken of hij de eerste weken overleeft als hij zich bij dat leger aansluit. Eventuele straf van het Nederlandse OM is niet belangrijk in vergelijking daarmee.
Ja, zelf eindigen als gehakt lijkt me inderdaad zorgelijker dan de consequenties in Nederland. Overigens zelf al even met Chat lopen kloten. En die zegt het volgende:

Mijn conclusie over de AD-passage: het artikel had beter kunnen schrijven:

“Als Nederland rechtstreeks partij wordt bij een gewapend conflict met Rusland, kan het voor een Nederlander strafbaar zijn om in Russische krijgsdienst te gaan.”

Dat is juridisch een stuk nauwkeuriger dan de suggestie dat dit nu al verboden is omdat Rusland simpelweg “een vijand” van Nederland zou zijn.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221606272
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zie hier het sterke EU blok dat een gezamenlijke defensie opbouwt
Als je specifiek wat te melden hebt hoor ik het graag.
pi_221606285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook Nederlandse poetinpijpers keren hals over kop weer terug van hun Russische droom:
[..]

Hopelijk sterft Mark.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 13:15:15 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221606439
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hopelijk sterft Mark.
Die kans is groot.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221606445
twitter

Sinds gister opvallend veel activiteiten boven dit gebied. Altijd goed.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 19 augustus 2026 @ 13:16:32 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221606451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld is altijd Tanja Nijmeijer
pi_221606614

twitter
pi_221606650
twitter

Van gisteren nog.
pi_221607017
quote:
15s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 02:31 schreef Parafernalia het volgende:
Gaan we het nu echt weer over verkiezingen in Oekraïne hebben.. En wat wij daar van vinden.. :')

Zucht..
:W
pi_221607063
quote:
17s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:48 schreef Zucht. het volgende:

[..]
:W
Ik was even bang dat je Z een andere betekenis had _O-
pi_221607075
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik was even bang dat je Z een andere betekenis had _O-
:D
pi_221607105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Zoals duidelijk was, was ik enorm fan van Fedorov zeker tegenover Zelenksky, maar wat hij vandaag zegt slaat helemaal nergens op. Ik was altijd tegen verkiezingen gedurende deze oorlog dus dat blijf ik ook als onze man Fedorov het zegt.

Ik vrees dat Elon teveel op hem inpraat.
En ik zie nu steeds video's van Fedorov, die handen schudt met Mark Rutte. Dat lijkt mij nou niet de weg om daarmee de verkiezingen te gaan winnen.
pi_221607117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
En ik zie nu steeds video's van Fedorov, die handen schudt met Mark Rutte. Dat lijkt mij nou niet de weg om daarmee de verkiezingen te gaan winnen.
Heb die videos niet gezien, maar waarom niet?

Overigens zou het ook niet zeker zijn dat Fedorov dan zelf voor president zou gaan.
pi_221607120
Banderol raketten zijn een enorm extra probleem voor Oekraine.
pi_221607141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Eigenlijk ik neem mijn statement terug.

[ x ]

[ afbeelding ]

Stuur dat hele zooitje van zelensky en hemzelf naar skala.
Nu is de koers van de hryvnja niet zo hoog; je praat hier over ongeveer 2,5 miljoen euro.
pi_221607161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nu is de koers van de hryvnja niet zo hoog; je praat hier over ongeveer 2,5 miljoen euro.
Dit stukje gaat niet specifiek over de totale corruptie, maar over de borgsom betaald is voor iemand die eerder was opgepakt binnen operatie MIDAS. In dit geval gaat het om een borgsom van 150m dus gaat het om Halushchenko’s.

Die stond aan hoofd van een corruptieschandaal van 100 miljoen dollar :P
pi_221607163
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Heb die videos niet gezien, maar waarom niet?

Overigens zou het ook niet zeker zijn dat Fedorov dan zelf voor president zou gaan.
Dat laatste klopt, maar waarom pleit Fedorov er nu op dit moment dan voor verkiezingen.
Over het eerste, ik denk niet dat Rutte populair is in Oekraïne.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 19-08-2026 15:14:16 ]
pi_221607198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat laatste klopt, maar waarom pleit Fedorov er nu op dit moment dan voor.
Over het eerste, ik denk niet dat Rutte populair is in Oekraïne.

Geen geweldige graadmeter, maar videos/stukjes iig in mijn oekraiense tg feed over rutte worden bijna altijd goed ontvangen door Oekraiens publiek. Denk dat ook zij redelijk de spagaat van Rutte snappen.

Maar zelfs al was hij niet super ontvangen, dat maakt niet altijd uit bij verkiezingen. Je moet laten zien als potentiele Oekraiense president dat je goede relaties hebt met wereldleiders, dat maakt je in de ogen van mensen geschikt als leider zelfs als ze misschien niet de grootste fan zijn van hen.
pi_221607465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:02 schreef skysherrif het volgende:
Banderol raketten zijn een enorm extra probleem voor Oekraine.
Wat is er zo bijzonder aan die raketten dat ze een extra probleem vormen?
pi_221607502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 15:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is er zo bijzonder aan die raketten dat ze een extra probleem vormen?
Bijzonder goedkoop te maken en massa te produceren.

Rusland schiet er enorme hoeveelheiden vanaf sinds ze enkele maanden geleden in massaal gebruik zijn genomen. Het zijn niet de meest technisch begaafde dingen en voor een kruisraket hebben ze ook geen enorme lading. Maar ze doen alsnog veel schade en je hebt alsnog dure kruisraket interceptors nodig om ze uit de lucht te halen.

https://kyivindependent.c(...)raines-air-defenses/
pi_221607557
Wat beelden van de operatie waar Oekraine 26 dorpen bevrijdde in de afgelopen maanden in Zaporizha.

twitter

(NSFW)
pi_221607613
Er landen nu bijna dagelijks drones in Moldavie (in totaal 60 sinds 2022). Maar nooit in Transnistrie. Ik denk dat dit komt doordat rusland bezorgd is over NAVO uitbreiding.

/s
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:45:57 #274
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221607912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Zoals duidelijk was, was ik enorm fan van Fedorov zeker tegenover Zelenksky, maar wat hij vandaag zegt slaat helemaal nergens op. Ik was altijd tegen verkiezingen gedurende deze oorlog dus dat blijf ik ook als onze man Fedorov het zegt.

Ik vrees dat Elon teveel op hem inpraat.
Het voorname idee is natuurlijk zichzelf te presenteren als kandidaat president. Momenteel is Zelensky niet bepaald populair en vandaag is er weer een corruptieschandaal naar buiten gekomen.

zie: polls https://en.wikipedia.org/(...)residential_election

zie: https://kyivindependent.c(...)esidential-staffers/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 16:55:02 #275
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221607991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook Nederlandse poetinpijpers keren hals over kop weer terug van hun Russische droom:
[..]

Ook geen onderzoek vooraf gedaan, dat is duidelijk. Er is een duidelijke reden waarom veel voormalige Soviet landen gecontroleerd worden door oligarchen en dat is dat de regelbrij zo uitgebreid is dat het voor kleine bedrijven zeer moeilijk is om door te groeien en te concurreren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')