quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar van Frankrijk is soeverein (althans, behoorlijk) en de industrie is 'completer'. + de kernwapens zoals ik al zei.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik hoop ook dat Duitsland wakker wordt, maar....
Volgens sommige hier (met militaire ervaring, dus ga enigszins uit van hun kennis) is het bij die Polen nog best een rommeltje, hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Daarom ook mijn wens dat Duitsland weer een powerhouse wordt. Het begint pas net weer een beetje te draaien en de militaire budgetten zijn de komende jaren bijna het dubbele dat van Frankrijk maar er mag van mij nog wel een flinke schep bij. Want een Polen dat straks als enige de dienst uitmaakt in die hoek is ook geen fijn vooruitzicht.
Veel bij elkaar geraapt spul, maar als ze het doorzetten wel een hele boel spul. De wil is er in ieder geval maar Polen is ook niet zo stabiel dat ik het helemaal uitsluit dat daar geen extreme gek aan de macht komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens sommige hier (met militaire ervaring, dus ga enigszins uit van hun kennis) is het bij die Polen nog best een rommeltje, hoor.
Oh. Zo. Nouja, dan vrees ik ook voor Frankrijk, Duitsland...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Veel bij elkaar geraapt spul, maar als ze het doorzetten wel een hele boel spul. De wil is er in ieder geval maar Polen is ook niet zo stabiel dat ik het helemaal uitsluit dat daar geen extreme gek aan de macht komt.
Duitsland heeft er historisch altijd nog iets van baat bij gehad dat wij onpartijdig/onafhankelijk blijven, maar als ze ons willen pakken dan maakt het toch niet uit. Dan heb ik altijd nog liever dat het de Duitsers zijn dan de eventuele partij die Duitsland heeft verovert, want daar maken we dan ook sowieso geen kans tegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh. Zo. Nouja, dan vrees ik ook voor Frankrijk, Duitsland...
Haha mooie tijden.
Nou....quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:11 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Duitsland heeft er historisch altijd nog iets van baat bij gehad dat wij onpartijdig/onafhankelijk blijven, maar als ze ons willen pakken dan maakt het toch niet uit. Dan heb ik altijd nog liever dat het de Duitsers zijn dan de eventuele partij die Duitsland heeft verovert, want daar maken we dan ook sowieso geen kans tegen.
Fransozen vertrouw ik sowieso nietdaarvan geloof ik nooit dat ze ten koste van henzelf de rest van Europa gaan beschermen Duitsland als buffer dat voor het eigen bestaan moet vechten waarvoor het dan ook puur eigen belang is daar heb ik meer vertrouwen in.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou....
Als het zo negatief is, kunnen we net zo goed de boel de boel laten.
Je bent hoopvol. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Bij de Duitsers zouden we eerst moeten vragen of we onze lease tanks alsjeblieft mogen hebben.
Zie hier het sterke EU blok dat een gezamenlijke defensie opbouwtquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:11 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Duitsland heeft er historisch altijd nog iets van baat bij gehad dat wij onpartijdig/onafhankelijk blijven, maar als ze ons willen pakken dan maakt het toch niet uit. Dan heb ik altijd nog liever dat het de Duitsers zijn dan de eventuele partij die Duitsland heeft verovert, want daar maken we dan ook sowieso geen kans tegen.
Fransozen vertrouw ik sowieso nietdaarvan geloof ik nooit dat ze ten koste van henzelf de rest van Europa gaan beschermen Duitsland als buffer dat voor het eigen bestaan moet vechten waarvoor het dan ook puur eigen belang is daar heb ik meer vertrouwen in.
Relevante anekdote over Seagal van Shaun Pinner die, toen hij in russische gevangenschap zat, blijkbaar bijna voor een "press op" met hem moest verschijnen.quote:
Dit is fucking hilarischquote:
Eigenlijk ik neem mijn statement terug.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:52 schreef skysherrif het volgende:
Zoals duidelijk was, was ik enorm fan van Fedorov zeker tegenover Zelenksky, maar wat hij vandaag zegt slaat helemaal nergens op. Ik was altijd tegen verkiezingen gedurende deze oorlog dus dat blijf ik ook als onze man Fedorov het zegt.
Ik vrees dat Elon teveel op hem inpraat.
Die inlichtingendiensten van Ukraine doen goed werk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk ik neem mijn statement terug.
[ x ]
[ afbeelding ]
Stuur dat hele zooitje van zelensky en hemzelf naar skala.
Stel je voor, Seagal die, zittend op een stoel, in de frontlinie hordes en hordes drones uit de lucht slaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:37 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat ze Seagal nog niet naar de frontlinie hebben gestuurd, dan was de oorlog al lang gewonnen.
quote:Een wethouder uit Hilversum emigreerde twee jaar geleden plotseling naar Rusland. Haar dochter en schoonzoon gingen mee om er een boerderij te starten en te ontsnappen aan ‘knellende EU-regels’ voor boeren. Nu blijkt die droom hard uiteengespat op Russische regels en verlaat het stel het land weer. De ex-wethouder blijft wel in Rusland.
Het was een bommetje in de lokale politiek van Hilversum toen het AD in 2024 onthulde dat wethouder Karin Walters op een bijeenkomst over emigratie naar Rusland was geweest. Bijna niemand wist op dat moment nog van de Russische sympathieën van de wethouder voor de lokale partij Hart Voor Hilversum.
Walters ontkende in eerste instantie, maar trad later plotseling toch af. In een korte verklaring schreef ze dat ze privé bij een informatiebijeenkomst was geweest over biologisch boeren in Rusland en Belarus. „Biologisch boeren wordt in Europa steeds moeilijker, maar kennelijk is het onbestaanbaar dat je verkent of biologisch boeren in landen daarbuiten zou kunnen.”
Niet lang na haar aftreden bleek Walters, samen met haar man, dochter en schoonzoon, daadwerkelijk naar Rusland te zijn verhuisd. Haar dochter Jacintha startte een YouTubeaccount waarop ze vertelde over de grote wens van haar en haar man Mark: een landelijk gelegen, zelfvoorzienende boerderij opzetten en daar een gezin beginnen.
Te strenge regels in EU
In die video’s op haar kanaal Rural Russia (Landelijk Rusland) zei ze dat boeren in Nederland vooral tegen de politiek vechten, dat landbouwgrond in Nederland te duur is, dat je mest niet zomaar mag uitrijden en dat boeren gedwongen worden mee te doen aan de eiwittransitie naar plantaardig voedsel.
„We hebben ook aan Spanje gedacht, maar daar gelden ook de regels van de Europese Unie”, zei Jacintha in een interview bij een ander onlineplatform, Russian Road.
Afgelopen juni vertelde ze haar 14.000 volgers nog enthousiast dat zij en Mark voor iets meer dan 100.000 euro eindelijk hun gedroomde homestead hadden gevonden in de regio Tver, zo’n 200 kilometer van Moskou. Ook zijn er nog enthousiaste video’s te zien waarin Jacintha met haar moeder Karin, de ex-wethouder, een tripje naar Moskou maakt.
Droom is voorbij
Maar eerder deze maand meldde de twintiger Jacintha plotseling aan diezelfde volgers dat de droom voorbij is. Want ook in Rusland bleken er regels tussen droom en daad te staan.
De boerderij die ze wilden kopen bleek illegaal gebouwd. Dat komt veel voor in Rusland, zo vertelt ze in een video, maar op het moment dat je het huis dan officieel wilt kopen en laten registeren, wordt het een probleem. „Dan zou de woning waarschijnlijk gesloopt moeten worden.”
Ook een tweede plan bleek niet haalbaar: ze wilde de eerste maanden in hun levensonderhoud voorzien door op afstand als it’er te werken, maar daarvoor was het internet in de regio niet stabiel genoeg.
Verplicht het leger in
En misschien nog wel het grootste probleem: door een nieuwe wet in Rusland moeten mannelijke immigranten eerst verplicht een jaar in militaire dienst voordat ze een verblijfsvergunning krijgen. Dat zou voor haar man Mark grote gevolgen hebben. Los van een mogelijke inzet aan het bloederige front in Oekraïne, is het voor een Nederlander verboden om dienst te nemen bij een vijand in een oorlog waarin Nederland partij is.
De video, die begin deze maand online kwam, is opgenomen op een plek buiten Rusland. Inmiddels zijn de video’s op het kanaal afgeschermd en is het YouTubekanaal omgedoopt van Rural Russia naar The Country Dream.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitgekomen~a67eb88b/
Logisch de verkiezingen in Rusland komen er ook aan hequote:Op woensdag 19 augustus 2026 02:31 schreef Parafernalia het volgende:
Gaan we het nu echt weer over verkiezingen in Oekraïne hebben.. En wat wij daar van vinden..
Zucht..
"Los van een mogelijke inzet aan het bloederige front in Oekraïne, is het voor een Nederlander verboden om dienst te nemen bij een vijand in een oorlog waarin Nederland partij is."quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook Nederlandse poetinpijpers keren hals over kop weer terug van hun Russische droom:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |