Afrika is nog het enige probleem: daar fokken ze nog door totdat elke vrouw er minstens een half dozijn geworpen heeft. In grote delen van Azië is het al onder controle, gelukkig.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zeg dat liever in Afrika en Azië.
Vergrijzing is natuurlijk wel een probleem. Maar mbt het krijgen van kinderen denk je daar niet bij na en is het een bewuste wel overwogen besluit. Althans wij dachten niet in het belang van vergrijzing, overbevolking etc maar een keuze die wel overwogen werd mbt financieel, ruimte, werk, etc. Nooit een dag spijt van gehad omdat je er ook veel van terug ontvangt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Want...? Waarom...?
Ik zie het probleem niet: alleen maar goed voor de aarde en het milieu als de bevolking eindelijk eens zou krimpen.
Geen vadergevoel ipv moedergevoel, maar verder precies hetzelfde hier. Dieren vind ik geweldig. Kinderen/baby's? Nee, daar blijf ik ver bij vandaan. Écht niet mijn ding. Ook niet om op die van een ander te passen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:36 schreef bloodymary1 het volgende:
maar de reden dat we er geen hebben is dat ik helemaal niks met kinderen heb. Geen moedergevoel, geen ahhhh als ik een baby zie. Wat ik wel heb bij jonge dieren.
Veel mensen hebben toch iets van een religie nodig om dan die moeite van kinderen te nemen. Gisteren in Tilburg ook, zo goed als alle kinderwagens werden voortgeduwd door moslims.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En wie gaat er vervolgens voor die koters zorgen? Mij niet bellen in elk geval.
Pfff, die tijd hebben we ooit gehad waar pastoor even langs huis kwam dat het weer eens tijd werd dat de vrouw maar weer eens moest gaan werpen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel mensen hebben toch iets van een religie nodig om dan die moeite van kinderen te nemen. Gisteren in Tilburg ook, zo goed als alle kinderwagens werden voortgeduwd door moslims.
Artificiëlequote:Op maandag 17 augustus 2026 19:48 schreef Koortsdroom het volgende:
Het heeft wel iets surrealistisch, om je heen zien dat je eigen volk uitsterft.
Kunnen we nog een comeback maken?
Ergens hoop ik dat wetenschappers nog iets van een konijn uit de hoge hoed kunnen toveren. Artificiële baarmoeders of zo. Dat we in korte tijd een inhaalslag kunnen maken. En we weer op een traject van vooruitgang en voorspoed terecht komen.
Als we niets doen, is de wereld over 100 jaar een islamitische hellhole
Vriend van me is pas geleden papa geworden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:01 schreef PurifieR het volgende:
Geen vadergevoel ipv moedergevoel, maar verder precies hetzelfde hier. Dieren vind ik geweldig. Kinderen/baby's? Nee, daar blijf ik ver bij vandaan. Écht niet mijn ding. Ook niet om op die van een ander te passen.
BUK DANquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:52 schreef Dven het volgende:
[..]
@:wereldgozer heeft de notitie gemist dat het in dit geval met een vrouw dient te zijn.
Het voortbestaan van je eigen volk/cultuur/identiteit is meer dan een politieke reden. Ik zou dat dan eerder een collectivistische reden dan een private reden noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed mensen die vinden dat een ander kinderen moet nemen om politieke redenen die nemen er zelf maar meer.
Ook dat is een politieke reden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het voortbestaan van je eigen volk/cultuur/identiteit is meer dan een politieke reden. Ik zou dat dan eerder een collectivistische reden dan een private reden noemen.
Dit is wat zwaar aangezet, en het is ook niet iets dat specifiek 'wij' in Nederland gedaan hebben – het is simpelweg een gevolg van de toegenomen welvaart. Je ziet ditzelfde fenomeen in vrijwel alle landen waar de welvaart toeneemt, ongeacht of er nu sprake is van woningnood, immigratie, of andere problemen du jour.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:41 schreef Perrin het volgende:
Ook dát is een groot probleem. We hebben een samenleving gebouwd waarin vrijwel alles draait om individueel comfort, onmiddellijke bevrediging en maximale keuzevrijheid.
Nee maar het is politiek hoe belangrijk je het vind hoe de "Nederlandse identiteit" over 300 jaar is en of je dat zo belangrijk vind dat dat de doorslag zou moeten geven om kinderen te nemen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt dat ook een biologische reden noemen bijvoorbeeld.
En nu de combinatie lage geboortecijfers en hoge immigratie. Want dat bepaalt voor een groot deel hoe zeer een land verandert. Ik zou het helemaal niet erg vinden om hier met 10 miljoen Nederlanders te wonen..quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Laagste op de lijst:
[ afbeelding ]
Chili verbaast me wel. Zo laag ook
Nederland staat pas op plaats 187 (dus 50 landen hebben nog een slechter geboorter cijfer). Toch niet slecht.
Ja want het is allemaal de schuld v/de overheid en niet van de individeen die allemaal lekker lang leve de vrijheid willen, maar dan hun leven lang.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:45 schreef DrRobotnik het volgende:
Bijzonder staaltje gaslighting, eerst tientallen jaren actief beleid voeren om een zo vijandig mogelijk klimaat te scheppen voor bevolkingsgroepen met een K-voortplantingstrategie en ze vervolgens verwijten dat ze onvoldoende kinderen nemen.
Leg uit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt dat ook een biologische reden noemen bijvoorbeeld.
als in: het doorgeven van de genen is biologisch gezien het doel van het individu en de soortquote:
Zelfs die hebben zoiets van wollah, 2-3 is wel genoeg.quote:
Ja, maar dat buitenlanden met vergelijkbaar beleid en omstandigheden is ook geen reden om te doen alsof het een natuurkracht is waar de overheid niks mee te maken heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:04 schreef Leshy het volgende:
En er is geen realistische campagne of financiële aanmoediging waarmee je dat als overheid teniet gaat doen. Dit is geen recent probleem, en het is geen Nederlands probleem.
Europeanen en Oost-Aziaten hanteren een K-voortplantingstrategie, als je er vervolgens alles aan doet om je maatschappij zo vijandig mogelijk te maken voor die gemeenschappen dan ligt dat wel degelijk aan de overheid.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want het is allemaal de schuld v/de overheid en niet van de individeen die allemaal lekker lang leve de vrijheid willen, maar dan hun leven lang.
Ik zal absoluut niet ontkennen dat de overheid het nemen van kinderen niet bepaald makkelijker maakt, maar alles op de overheid schuiven is veeeel te makkelijk. Het is vooral een cultuurdingetje dat je in bijna elke steeds welvarender worden samenleving met veel verstedelijking tegen komt.
De meerwaarde van kinderen wordt voor veel mensen steeds kleiner. En daarnaast hebben mensen nu ook veel meer vrijheid mbt het nemen van kinderen. Iets wat ze voor de goede voorbehoedsmiddelen niet hadden aangezien seks toen per definitie kans (of risico) bracht van kinderen krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |