abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221605436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:17 schreef LXIV het volgende:
Ja, het grondgebied is er natuurlijk nog wel.
Dat is ook nog maar afwachten. Misschien staat het straks onder water. Zou meneer Oega Boega uit BongoBongo-land veel aan het onderhoud van de Deltawerken doen?

quote:
Het discussiepunt nu is veel eerlijker en gaat er over of het uitmaakt of Nederland verdwijnt. Het wordt dus in ieder geval niet meer ontkent. En dan zijn er mensen die het niks uitmaakt, vaak mensen zonder kinderen en soms met. En dan zijn er mensen die dat wel uitmaakt. Dat is tenminste de fundamentele discussie.
Ik verbaas me erover dat het zoveel mensen helemaal niets uit lijkt te maken. :{
Hoe dat komt? Misschien dat we het zo lang zo goed hebben gehad dat we vergeten zijn ergens voor te vechten.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 10:46:10 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221605469
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:37 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Dat is ook nog maar afwachten. Misschien staat het straks onder water. Zou meneer Oega Boega uit BongoBongo-land veel aan het onderhoud van de Deltawerken doen?
[..]
Ik verbaas me erover dat het zoveel mensen helemaal niets uit lijkt te maken. :{
Hoe dat komt? Misschien dat we het zo lang zo goed hebben gehad dat we vergeten zijn ergens voor te vechten.
Ja, het is deels de welvaart. Net zoals bij het stoppen met het krijgen van kinderen. En er is ook jarenlang hard op gedrukt om de mensen het niks uit te laten maken. Een soort anti-nationalisme, dat van besmuikt (klein kikkerlandje, spruitjeslucht, schoon stoepje) tot ronduit vijandig ging (kolonialisme, collaboratie, grauwe eeuw (ipv Gouden Eeuw, Christendom belachelijk maken). Met onderliggend als boodschap dat wij eigenlijk toch niks waard zijn, zo niet eigenlijk gewoon slecht en dat we beter opgaan in groter verband.

Dus deels luiheid en decadentie en deels bewust geindoctrineerd.
The End Times are wild
pi_221605496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:37 schreef Koortsdroom het volgende:
Het maakt me wel uit. Maar niet genoeg om mezelf (of een ander) te willen opdringen door de nachtmerrie te gaan die kinderen nemen voor mij zou zijn.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:02:21 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221605550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:51 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het maakt me wel uit. Maar niet genoeg om mezelf (of een ander) te willen opdringen door de nachtmerrie te gaan die kinderen nemen voor mij zou zijn.
Dan maakt het je dus niet uit. Statistisch gezien draag jij net zo goed bij aan het verdwijnen van Nederland als een D66-er die dit expres en bewust doet.
The End Times are wild
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:02:32 #255
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221605551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je post is de theorie en die is prima.
Echter de praktijk is wel dat er dus een selectief gezelschap binnenkomst wat ook nog eens de maatschappij totaal negatief veranderd.
Mijn punt is dat het dus niet een blank vs zwart dingetje is zoals sommige ervan proberen te maken. Hiermee zet je alleen volledige groepen tegen elkaar op, waar je op basis van totaal verkeerde criteria de groepen samenstelt.

De focus zou m.i. niet moeten liggen op groepen tegen elkaar opzetten maar op de overheid zover te krijgen het beleid mbt asielzoekers fundamenteel om te gooien. Stoppen met de achterhaalde asielwetgeving/vedragen waar mensen omdat ze jouw grens hebben weten binnen te komen, asiel kunnen aanvragen. Wij bepalen wie binnenkomt, niet de vluchtelingen.

Tevens moet er eenheid worden gevormd. Een reden waarom zaken als de Nederlandse vlag op je kleding etc. vaak als negatief werden beschouwd, is omdat een groep werkelijke racisten dit soort symbolen had gekaapt om er een wij vs zij verhaaltje van te maken.

Dit terwijl de overheid in hindsight al vanaf het begin had moeten ingrijpen door hier niet in mee te gaan en te zeggen: omdat jullie het misbruiken is het nu iets van neonazis. Nee de overheid had moeten zeggen: NLse vlag op school, volkslied op school en iedereen doet hier aan mee. Een allochtoon met Nederlandse nationaliteit mag best trots zijn op zijn roots, prima dat is een deel van wat je vormt. Maar daarnaast moet ook de trots op het Nederlandsschap er met de paplepel ingegooid worden.
Krekker is de bom!
pi_221605554
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 10:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, het is deels de welvaart. Net zoals bij het stoppen met het krijgen van kinderen. En er is ook jarenlang hard op gedrukt om de mensen het niks uit te laten maken. Een soort anti-nationalisme, dat van besmuikt (klein kikkerlandje, spruitjeslucht, schoon stoepje) tot ronduit vijandig ging (kolonialisme, collaboratie, grauwe eeuw (ipv Gouden Eeuw, Christendom belachelijk maken). Met onderliggend als boodschap dat wij eigenlijk toch niks waard zijn, zo niet eigenlijk gewoon slecht en dat we beter opgaan in groter verband.

Dus deels luiheid en decadentie en deels bewust geindoctrineerd.
+ zwangerschap is gewoon niet leuk. Jij en ik hebben als man makkelijk praten he.
pi_221605557
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan maakt het je dus niet uit. Statistisch gezien draag jij net zo goed bij aan het verdwijnen van Nederland als een D66-er die dit expres en bewust doet.
De lage geboortecijfers zorgen niet voor de verdwijning van Nederland. Het is namelijk nooit 0.
pi_221605585
quote:

[..]
Jouw mening. Ik wil geen kinderen, en dus komen ze er niet. Klaar uit.
pi_221605720
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:13 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik heb er drie, allemaal volwassen inmiddels, mij niet bellen.
Ik ook, heb mijn verantwoordelijkheid gepakt en mijn taak voor de mensheid volbracht. Ik kan in rust sterven.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:30:49 #260
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221605752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:28 schreef OnderDeMaan88 het volgende:

[..]
Ik ook, heb mijn verantwoordelijkheid gepakt en mijn taak voor de mensheid volbracht. Ik kan in rust sterven.
Hulde.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221605835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:28 schreef OnderDeMaan88 het volgende:
heb mijn verantwoordelijkheid gepakt en mijn taak voor de mensheid volbracht.
Alsof kinderen maken een verantwoordelijkheid tegenover de mensheid is, of de enige taak die je te volbrengen hebt :') :')

Wat een armoede zeg.
pi_221605893
Haha, alsof iemand ooit kinderen heeft genomen 'uit verantwoordelijkheid voor de mensheid / Nederland'. :')

Wereldwijd zie je dat het aantal kinderen daalt, zelfs in ontwikkelingslanden. En dat is een prima ontwikkeling. Hoewel het in een vergrijzende samenleving als de onze wel voor een aantal problemen zorgt ja.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:54:22 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221605925
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En dat is jouw goed recht.

Het is niet jouw taak de samenleving te doen voortbestaan. Het is een gezamelijke taak en iedereen kan daarin verschillende nuttige rollen beoefenen.

Iemand zonder kinderen die werkt en belasting betaalt, draagt ook bij aan het voortbestaan vd samenleving aangezien zijn belastinggeld ook gebruikt wordt voor zaken die in de toekomst relevant zijn zoals scholen etc. Ieder zijn rol. In een bedrijf werkt ook niet iedereen in de productie ;)

Wanneer de rolverdeling in de samenleving te scheef loopt heb je als samenleving natuurlijk wel een uitdaging. Maar in dat geval zou ik me liever richten op die mensen die eigenlijk wel graag kinderen willen maar dit uitstellen ivm redenen waar je als samenleving wat aan kan doen (woningen, stabiliteit, etc).

Pas wanneer aan al deze zaken is voldaan en mensen alsnog geen kinderen willen... Tsja dan wordt het moeilijk ;)
Krekker is de bom!
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:55:32 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221605935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De lage geboortecijfers zorgen niet voor de verdwijning van Nederland. Het is namelijk nooit 0.
Er moet een forse kern aanwezig blijven, net boven 0 is onvoldoende. Ook in Australie wonen afstammelingen van Nederlanders. Of in Zuid-Afrika. Toch kun je dat moeilijk Nederland noemen.
The End Times are wild
  woensdag 19 augustus 2026 @ 11:56:04 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221605941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:08 schreef PurifieR het volgende:

Maar je bent dus wel deel van het probleem
The End Times are wild
pi_221605963
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er moet een forse kern aanwezig blijven, net boven 0 is onvoldoende. Ook in Australie wonen afstammelingen van Nederlanders. Of in Zuid-Afrika. Toch kun je dat moeilijk Nederland noemen.
Ah, dan heb je het over de verdwijning van de Nederlandse cultuur. Maar ook daarbij moet je denk ik niet focussen op de geboortecijfers. Remigratieprojecten lijkt mij dan een stuk effectiever.

Of er gewoon mee dealen dat de demografie veranderd. Dat kan ook, natuurlijk.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:01:29 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221605982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:58 schreef theunderdog het volgende:

Op woensdag 19 augustus 2026 11:55 schreef LXIV het volgende:
Ik heb al aangegeven waarom ik het niet goed vind dat Nederland als zodanig verdwijnt.
The End Times are wild
pi_221605985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb al aangegeven waarom ik het niet goed vind dat Nederland als zodanig verdwijnt.
Dat snap ik. Maar je focussen op de geboortecijfers is dan geen goede tactiek.
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:18:00 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221606092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar je focussen op de geboortecijfers is dan geen goede tactiek.
Ik zou een Nederland met 8 miljoen (hoofdzakelijke) Nederlandse inwoners prachtig vinden. Kunnen we de lelijke wijken slopen, de vervuilende en weinig opbrengende industrieen ook opdoeken. Een schoon, veilig, welvarend land met genoeg ruimte voor zowel boeren als natuur en betaalbare huizen op ruime kavels.
Tot 1990 was dat eigenlijk relatief eenvoudig nog realiseerbaar, juist dankzij die lage geboortecijfers.

In plaats daarvan gaan we naar een overvol ghetto met overal auto's, gebouwen, geschreeuw en niemand die elkaar nog kan verstaan.
The End Times are wild
pi_221606123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zou een Nederland met 8 miljoen (hoofdzakelijke) Nederlandse inwoners prachtig vinden. Kunnen we de lelijke wijken slopen, de vervuilende en weinig opbrengende industrieen ook opdoeken. Een schoon, veilig, welvarend land met genoeg ruimte voor zowel boeren als natuur en betaalbare huizen op ruime kavels.
Tot 1990 was dat eigenlijk relatief eenvoudig nog realiseerbaar, juist dankzij die lage geboortecijfers.

In plaats daarvan gaan we naar een overvol ghetto met overal auto's, gebouwen, geschreeuw en niemand die elkaar nog kan verstaan.
Maar dan zijn wij het toch eens?
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:24:50 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221606130
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dan zijn wij het toch eens?
Grotendeels wel. Maar de huidige situatie van een laag geboortecijfer en hoge migratie versnelt het proces van ghettoisering alleen maar. Ik denk dat ik nog ga meemaken dat er in Nederland gated communities zijn... Bij een gunstiger geboortecijfer niet.
The End Times are wild
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:25:25 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221606132
Maar prio 1: toevloed stoppen en re-migratie voor een groot deel
The End Times are wild
pi_221606137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Grotendeels wel. Maar de huidige situatie van een laag geboortecijfer en hoge migratie versnelt het proces van ghettoisering alleen maar. Ik denk dat ik nog ga meemaken dat er in Nederland gated communities zijn... Bij een gunstiger geboortecijfer niet.
Ja, maar dan zijn remigratieprojecten dus de oplossing. Wedstrijdje: 'gewoon meer kinderen baren dan de immigrant' lijkt mij zinloos.
pi_221606157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar je bent dus wel deel van het probleem
/care. Dat vind jij. En da's slechts een mening waar ik me niets van aan hoef te trekken :)
  woensdag 19 augustus 2026 @ 12:55:13 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221606300
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar dan zijn remigratieprojecten dus de oplossing. Wedstrijdje: 'gewoon meer kinderen baren dan de immigrant' lijkt mij zinloos.
Goed punt hoor. Jammer dat het zo ver is gekomen
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')