abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:41:47 #1
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221591413
Politie haalt 'skinnybike' van de weg die 120 kilometer per uur kan

De politie in Enschede heeft gisteravond een 'skinnybike' van de weg gehaald die 120 kilometer per uur kon. Dat meldt de politie op Instagram. Een skinnybike is een soort fatbike, maar dan met dunnere banden en een verstelbaar zadel.

Agenten stuitten op een groepje jongeren dat bij het zien van de politie met hun fat- en skinnybikes op de vlucht sloeg. Een van de jongeren probeerde via het gras te ontkomen, maar kon al snel staande worden gehouden.

De skinnybike van de jongen had een gashendel, waarmee hij de 120 kilometer per uur kon halen, bleek uit een test. De fiets had geen ketting, waardoor er niet getrapt kon worden. Technisch gezien was het dus geen fiets.

De skinnybike is door de politie in beslag genomen en zal worden vernietigd. De eigenaar krijgt ook nog een forse bekeuring, meldt de politie.

Fatbikeverbod
Waar de 'skinnybike' precies in Enschede werd aangetroffen, is door de politie niet bekendgemaakt. In de binnenstad van Enschede geldt een fatbikeverbod tijdens openingstijden van de winkels.

Over de uitwerking van dat verbod zijn bewoners en de gemeente tevreden. Amsterdam volgde met een verbod op fatbikes in het Vondelpark.

Fabrikanten kwamen met de 'skinnybike' als antwoord op de verwachte nieuwe wetgeving over een helmplicht en de minimumleeftijd van 14 jaar voor fatbikegebruikers. Het kabinet is van plan om die helmplicht in 2027 in te voeren voor jongeren tot 18 jaar op fatbikes en e-bikes.

https://nos.nl/artikel/26(...)ilometer-per-uur-kan

Zo dom als een koe die jongen 8)7
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:43:01 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221591418
Moet meteen aan dit nummer denken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221591471
120 km per uur maar, amateur :')
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:50:59 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221591500
Vroeger gingen we gewoon 110, 120, 130 geen enkel probleeeeem
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:54:42 #5
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221591511
Ik hoorde laatst over 50cc motorfietsen die wel 200km/h gingen. Van Kreidler oid. Dat is toch gekkenwerk? Nooit gedacht dat het mogelijk was.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221591525
Het zou toch zo erg zijn als zo’n gast op zo’n ding zichzelf dood rijdt. Bah. Nu alvast RIP aan de nabestaanden voor het toekomstige slachtoffer.

RIP aan de nabestaanden.
U MAD?
pi_221591540
quote:
9s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
Het zou toch zo erg zijn als zo’n gast op zo’n ding zichzelf dood rijdt. Bah. Nu alvast RIP aan de nabestaanden voor het toekomstige slachtoffer.

RIP aan de nabestaanden.
Ja, wat zou dat een vreselijk gemis zijn zeg.
pi_221591545
quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:50 schreef junkiesietze het volgende:
Op de zundap en kreitler.
Beetje opscheppen in de kroeg en daarna een boom opzoeken om jezelf omheen te vouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 augustus 2026 @ 10:05:29 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221591564
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoorde laatst over 50cc motorfietsen die wel 200km/h gingen. Van Kreidler oid. Dat is toch gekkenwerk? Nooit gedacht dat het mogelijk was.
200 weet ik niet, maar een vriend van me pakte onderweg naar school altijd een stukje snelweg want die haalde op zijn brommer (geen idee welk merk meer) ook 120 na opvoeren. Totaal onverantwoord natuurlijk, maar zo ging dat in het buitengebied.

Het verschil met fatbikes is wel dat ze niet met die opgevoerde brommers over de stoep door het stadscentrum liepen te eikelen zoals nu.
pi_221591579
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Met 50cc 200kmh is wel heel erg ambitieus. Bij die snelheden heb je naar schatting 100kw vermogen nodig, en dat krijg je niet zomaar uit een 50cc.

Heel misschien krijg je met professioneel tunen en een turbo 40kw uit een 50cc. En met heel veel aerodynamica-aanpassingen is dat misschien genoeg voor 200kmh, maar dan heb je het al lang niet meer over een normale brommer. Vroeger toen ik daar nog mee bezig was had trouwens geen enkele kreidler meer de originele 50cc er in zitten. Dat was bijna altijd wel een 70 of 80cc. En alle snelheidsmeters gaven standaard 20% te veel aan.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221591615
De Van Veen Kreidler 50cc-racemotor haalde een topsnelheid van meer dan 200 km/u (tot circa 204 km/u). Deze racemotor leverde ongeveer 20 pk bij een toerental van 16.000 tpm

50cc Class: factory Derbi and Kreidler 50cc race bikes pushed out up to 18 horsepower and reached top speeds of 170 to 195 km/h (106 to 121 mph)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221591734
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:12 schreef StaceySinger het volgende:
De Van Veen Kreidler 50cc-racemotor haalde een topsnelheid van meer dan 200 km/u (tot circa 204 km/u). Deze racemotor leverde ongeveer 20 pk bij een toerental van 16.000 tpm

50cc Class: factory Derbi and Kreidler 50cc race bikes pushed out up to 18 horsepower and reached top speeds of 170 to 195 km/h (106 to 121 mph)
Die waren wild ja. Maar niet te vergelijken met de kreidlers die de gemiddelde puber in zijn fietsenschuurtje aan het opvoeren was. :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221591797
De gangbare methode voor (weliswaar illegaal) weggebruik was een groter blokje erin. Tot in het extreme gaan zitten tunen maar wel perse het bij 50cc willen houden lijkt me inderdaad vooral van belang als je meedoet met een raceklasse waar een inhoudslimiet geldt.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
200 weet ik niet, maar een vriend van me pakte onderweg naar school altijd een stukje snelweg want die haalde op zijn brommer (geen idee welk merk meer) ook 120 na opvoeren. Totaal onverantwoord natuurlijk, maar zo ging dat in het buitengebied.

Het verschil met fatbikes is wel dat ze niet met die opgevoerde brommers over de stoep door het stadscentrum liepen te eikelen zoals nu.
Ja precies, wat vroeger gebeurde qua scheuren op brommertjes was ook gevaarlijk en daar zijn ook zeer regelmatig dode jongeren bij gevallen, maar dat waren a. "al" 16-jarigen en geen brugklassers of nog jonger en b. niemand die deed alsof het eigenlijk fietsen waren.
pi_221591867
Ach wat waren Kreidler en Zundap toch fantastische merken hé. Moet dan altijd even :') ‘ en als mensen er met weemoed over praten. Want ze zijn beide failliet gegaan, mede omdat het een hype was en de interesse van de consument door o.a. niet door te ontwikkelen uitging naar ander spul. Luie firma’s die niet hebben willen innoveren en zo hun ondergang hebben ingeluid. Maar ach wat was het fantastisch!!! :')

Doe mij maar een Yamaha Aerox, dat is pas materiaal. Voetje aan de grond en zonder helm met de middelvingers hoog plankgas 135 rijden door de bebouwde kom. Mooi was die tijd.
U MAD?
pi_221592132
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Moet meteen aan dit nummer denken.

BBW bike
pi_221592323
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Grotendeels zijn het ook echt nog kinderen op zo'n ding. 8-12 jaar oud is geen uitzondering meer op de openbare weg.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:16:55 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221592439
Vermoed overigens niet dat deze skinnybike een vettefiets is zoals we die kennen, maar dan met smallere banden.

Maar eerder een electrische cross 'brommer' is.

Die kunnen idd heel hard, en die zijn ook al vaker in het nieuws geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:23:09 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221592648
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:13 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Grotendeels zijn het ook echt nog kinderen op zo'n ding. 8-12 jaar oud is geen uitzondering meer op de openbare weg.
En als 15/16 jarige heb je wel ervaring in het verkeer (school, stad, vrienden), maar in de basisschool leeftijd nog weinig.

Zie ook regelmatig jochies van 10 of jonger ook zonder te trappen met 45 km per uur door het drukke verkeer gaan zonder uit te kijken of voorrang te verlenen |:( 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221593183
Tja vroeger probeerde je ook altijd harder te gaan met je scooter of iets dergelijks, dus dat er nu elektrische fietsen zijn die ze zo hard krijgen snap ik ook wel. Alleen ik vind 10 jaar of 16+ wel een verschilletje. Ja 16 jarigen zijn nog steeds mongolen maar als jij op rustige wegen even de max. van je brommer test dan heeft niemand er last van. Waar mensen wel last van hebben is met 40 km/u met je fatbike over de stoep crossen met 3 kleuters erop.

quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ach wat waren Kreidler en Zundap toch fantastische merken hé. Moet dan altijd even :') ‘ en als mensen er met weemoed over praten. Want ze zijn beide failliet gegaan, mede omdat het een hype was en de interesse van de consument door o.a. niet door te ontwikkelen uitging naar ander spul. Luie firma’s die niet hebben willen innoveren en zo hun ondergang hebben ingeluid. Maar ach wat was het fantastisch!!! :')

Doe mij maar een Yamaha Aerox, dat is pas materiaal. Voetje aan de grond en zonder helm met de middelvingers hoog plankgas 135 rijden door de bebouwde kom. Mooi was die tijd.
Ik heb nog steeds een Aerox staan, 5 jaar terug van een sjonnie overgenomen voor paar 100 piek. 70cc, 21 mm carb en Yasuni R uitlaat maar hij loopt niet lekker... moet hem nog laten afstellen. Heb er zelf weinig verstand van. Gaat wel richting de 100. Rammelt aan alle kanten dus ik ben niet echt van die hoge topsnelheid maar auto wheelies zijn wel grappig :') Komt een bak herrie vanaf en het slaat echt nergens op (zeker niet op mijn leeftijd) maar af en toe is toch weer leuk.

quote:
15s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:50 schreef junkiesietze het volgende:
Schroevendraaier, koevoet, flipper en een baksteennn
Facts don't care about your feelings
pi_221594229
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:12 schreef StaceySinger het volgende:

Dit ja, maar dan heb je het over professioneel spul:

pi_221594271
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Vermoed overigens niet dat deze skinnybike een vettefiets is zoals we die kennen, maar dan met smallere banden.

Maar eerder een electrische cross 'brommer' is.

Die kunnen idd heel hard, en die zijn ook al vaker in het nieuws geweest.
Ja precies, ik denk aan zulke dingen: https://nl.aliexpress.com(...)%7C_p_origin_prod%3A

Maar deze gaan 65... 120 is best wel hard hoor. Je hebt ook elektrische stepjes die 75 gaan. Ik zou ze ook wel willen testen :7 8-)
pi_221594326
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit ja, maar dan heb je het over professioneel spul:

Niet haalbaar voor de gemiddelde 16-jarige vakkenvuller uiteraard. Maar goed, het is/was in ieder geval zo (of je moet nog verder terug in de tijd gaan) dat je voor brommers een certificaat moet, een kenteken, een verzekeringsplicht, een helmplicht, een minimumleeftijd bovenal. Niets van dat alles voor een fatbike, daar zie ik wel eens mannetjes op waarvan ik vermoed dat ze nog niet eens oud genoeg zijn voor hun fietsexamen basisschool. En in dat geval begrijp ik bovenal de ouders niet.
pi_221594344
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:41 schreef de_boswachter het volgende:

Die hele scooter hype kwam pas veel later. Als je je in mijn tijd vertoonde op een scooterachtig iets zoals een Vespa Piaggio dan was je gewoon een enorme kneus... :')

Uiteindelijk was het natuurlijk een kwestie van regelgeving wat de brommermarkt een beetje de nek heeft omgedraaid. De verzekering voor een schakel-/herenbrommer kostte je klauwen vol met geld. Een damesbrommer zonder versnelling was een stuk goedkoper. Eigenlijk had je altijd twee kampen, de lui die op Japanse merken reden (vnl Honda en Yamaha) en de lui op de Duitse buikschuivers (Kreidler en Zundapp). De laatsten vond je ook vnl op het platteland.

Maar goed, was vroeger een schitterende tijd, heb iets van 14 brommers gehad sinds ongeveer mijn 12e tot ik mijn rijbewijs haalde. De twee snelsten waren toch wel de Kreidler RMC met 70cc en de Zundapp KS50 met 70cc. Die reden zo'n 110/115 met de auto gemeten.
pi_221594353
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Niet haalbaar voor de gemiddelde 16-jarige vakkenvuller uiteraard. Maar goed, het is/was in ieder geval zo (of je moet nog verder terug in de tijd gaan) dat je voor brommers een certificaat moet, een kenteken, een verzekeringsplicht, een helmplicht, een minimumleeftijd bovenal. Niets van dat alles voor een fatbike, daar zie ik wel eens mannetjes op waarvan ik vermoed dat ze nog niet eens oud genoeg zijn voor hun fietsexamen basisschool. En in dat geval begrijp ik bovenal de ouders niet.
Idd, komt bij dat je op je 17e tegenwoordig onder begeleiding al auto mag rijden.
pi_221594355
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die hele scooter hype kwam pas veel later. Als je je in mijn tijd vertoonde op een scooterachtig iets zoals een Vespa Piaggio dan was je gewoon een enorme kneus... :')

Uiteindelijk was het natuurlijk een kwestie van regelgeving wat de brommermarkt een beetje de nek heeft omgedraaid. De verzekering voor een schakel-/herenbrommer kostte je klauwen vol met geld. Een damesbrommer zonder versnelling was een stuk goedkoper. Eigenlijk had je altijd twee kampen, de lui die op Japanse merken reden (vnl Honda en Yamaha) en de lui op de Duitse buikschuivers (Kreidler en Zundapp). De laatsten vond je ook vnl op het platteland.

Maar goed, was vroeger een schitterende tijd, heb iets van 14 brommers gehad sinds ongeveer mijn 12e tot ik mijn rijbewijs haalde. De twee snelsten waren toch wel de Kreidler RMC met 70cc en de Zundapp KS50 met 70cc. Die reden zo'n 110/115 met de auto gemeten.
Wat waren de regels vroeger dan omtrent brommers? In mijn tijd hoefde je nog geen apart brommerrijbewijs, maar de regels over max 50cc enzo bestonden allemaal al wel. Is er nog een tijd geweest waarbij bepaalde brommers of motorscooters nog toegestaan waren in een andere vorm dan nu? In veel andere landen mag je ook met bepaalde motorscooters rijden die hier alleen met motorrijbewijs mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')