Wiel Bougie, voor al uw automaterialen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Fiets, tijdje niet gebruikt bandjes gewisseld achter ging prima, voorband tijdens het oppompen knalde rond 4,5 bar. Buitenband gecontroleerd, velg ook, velglint zag er verdacht uit die vervangen, opgepompt en ging goed. Ongeveer anderhalf uur gefietst ging ook goed, hoor ik hem in de avond ineens heel hard leeglopen. Vermoedelijk de velg beschadigd, kon geen bramen of andere scherpe randen vinden dus maar nieuw wiel besteld.
Knap dat je het zelf kunt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:17 schreef boertie het volgende:
Vanmorgen na het ochtendplasje bleef mijn wc na het doortrekken doorlopen. Sta je daar met je slaapdronken kop het inbouwreservoir te fiksen.
Dit had ik niet in de planning zitten op mijn zondagochtend.
Eerst maar eens los gehaald om te kijken wat er loos was.Het viel mee en kon ik het fixen zonder onderdelen nodig te hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:01 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Knap dat je het zelf kunt.
Of klinkt dat moeilijker dan het is?
...
Ik rij altijd heel lang door op oude bandjes, want op een of andere manier heb ook altijd binnen korte tijd weer een lekke band nadat ik er één vervangen heb (soms slechte reparatie, soms domme pech).quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Fiets, tijdje niet gebruikt bandjes gewisseld achter ging prima, voorband tijdens het oppompen knalde rond 4,5 bar. Buitenband gecontroleerd, velg ook, velglint zag er verdacht uit die vervangen, opgepompt en ging goed. Ongeveer anderhalf uur gefietst ging ook goed, hoor ik hem in de avond ineens heel hard leeglopen. Vermoedelijk de velg beschadigd, kon geen bramen of andere scherpe randen vinden dus maar nieuw wiel besteld.
Dan heb je het inderdaad "voor het laatst" gerepareerd, letterlijk (zie TT).quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lullig is dat dit zes weken voor de renovatie was. De boel wordt dan weer vervangen
Wat kan er verouderen aan een zwanenhals? Het is een buis met een bocht er in.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had een verstopte wasbak
Dus ik denk schroef even de zwanenhals open en maak hem schoon...
Dondert het hele systeem uitelkaar
Uiteindelijk maar een loodgieter laten komen en die zei dat het hopeloos verouderd was en heeft de boel vervangen
Lullig is dat dit zes weken voor de renovatie was. De boel wordt dan weer vervangen
Ik herhaal wat de beste man zei...quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:31 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat kan er verouderen aan een zwanenhals? Het is een buis met een bocht er in.
Het moeilijkste is er gewoon aan beginnen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:26 schreef kree het volgende:
en vonk weet jij net zo goed als ik? je moet weten wat je doet. laat ik het dar op houden.
ik kan het helemaal snappen vonk. en denk kon het ook wel snappen uiteindelijk, maar ik ben meer in paneelbouw en machine bouw gegaan.\quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het moeilijkste is er gewoon aan beginnen.
Ik had ook vooraf niet verwacht dat ik een woning kon verbouwen qua timmerwerk. Maar ik ben gewoon begonnen aan de gehele renovatie en we gaan het zien
Ah ok. Als je een paar weken de badkamer gaat verbouwen, dan had ik er zelf een emmer onder gezet, of een rol ductape er omheen gedaan voor nu. Maar ja, ik ben dan ook wel zuinig als het gaat om andere mensen inhuren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik herhaal wat de beste man zei...
edit: volgens mij iets met rubbertjes en schroefdingen
Ik huur en net te lang om dat zo op te lossen. Plus dat ik elke maand zat betaal voor dit soort dingen en praktisch nooit nodig hebquote:Op maandag 17 augustus 2026 15:24 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ah ok. Als je een paar weken de badkamer gaat verbouwen, dan had ik er zelf een emmer onder gezet, of een rol ductape er omheen gedaan voor nu. Maar ja, ik ben dan ook wel zuinig als het gaat om andere mensen inhuren.![]()
On topic: ik heb de parkeersensoren van de auto "gerepareerd"! Tussen aanhalings omdat het probleem niet de parkeersensor zelf was, maar het nummerbord dat een beetje te ver van de auto af stond, en dus elke keer in het zichtveld van de parkeersensor zat.![]()
Daarvoor was het laatste volgens mij de verwarming in de vaatwasser die ik gewisseld heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |