abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221585170
Al dan met wisselend succes. :P

Ts begint, moeders kwam op de koffie en ik heb altijd zon dolche gusto apparaat voor haar zodat ze haar cappu kan drinken (drink zelf geen koffie)
Die wou geen koffie zetten dus nu ligt ie bij mij al tamelijk gedemonteerd op het bureau. Er zat een slangetje verstopt :)

En jullie?
Twiddel
pi_221585226
Bouwstofzuiger van mn schoonmoeder. Kabelbreuk in het snoer, en zij wilde een nieuwe kopen. 10 minuten werk.
  zondag 16 augustus 2026 @ 13:48:48 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221585236
Fiets, tijdje niet gebruikt bandjes gewisseld achter ging prima, voorband tijdens het oppompen knalde rond 4,5 bar. Buitenband gecontroleerd, velg ook, velglint zag er verdacht uit die vervangen, opgepompt en ging goed. Ongeveer anderhalf uur gefietst ging ook goed, hoor ik hem in de avond ineens heel hard leeglopen. Vermoedelijk de velg beschadigd, kon geen bramen of andere scherpe randen vinden dus maar nieuw wiel besteld. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221585645
quote:
16s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Fiets, tijdje niet gebruikt bandjes gewisseld achter ging prima, voorband tijdens het oppompen knalde rond 4,5 bar. Buitenband gecontroleerd, velg ook, velglint zag er verdacht uit die vervangen, opgepompt en ging goed. Ongeveer anderhalf uur gefietst ging ook goed, hoor ik hem in de avond ineens heel hard leeglopen. Vermoedelijk de velg beschadigd, kon geen bramen of andere scherpe randen vinden dus maar nieuw wiel besteld. :{
Wiel Bougie, voor al uw automaterialen.
  zondag 16 augustus 2026 @ 14:17:43 #5
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_221585706
Vanmorgen na het ochtendplasje bleef mijn wc na het doortrekken doorlopen. Sta je daar met je slaapdronken kop het inbouwreservoir te fiksen.
Dit had ik niet in de planning zitten op mijn zondagochtend. }:|
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_221586156
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:17 schreef boertie het volgende:
Vanmorgen na het ochtendplasje bleef mijn wc na het doortrekken doorlopen. Sta je daar met je slaapdronken kop het inbouwreservoir te fiksen.
Dit had ik niet in de planning zitten op mijn zondagochtend. }:|
Knap dat je het zelf kunt.
Of klinkt dat moeilijker dan het is?

OT: nieuw zadel op de fiets van mijn vrouw
  zondag 16 augustus 2026 @ 15:13:07 #7
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_221586339
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:01 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Knap dat je het zelf kunt.
Of klinkt dat moeilijker dan het is?
...
Eerst maar eens los gehaald om te kijken wat er loos was.Het viel mee en kon ik het fixen zonder onderdelen nodig te hebben. :Y

Het scheelt dat ik 10 jaar geleden de wc zelf gerenoveerd had en (ongeveer) wist hoe alles in elkaar zat.

[ Bericht 7% gewijzigd door boertie op 16-08-2026 15:18:31 ]
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_221587054
Met Gemini kan de domste boer alles repareren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 16 augustus 2026 @ 16:35:52 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221587099
Fietsen, die van mij en van mijn buren.
Raamuitzetter.
Stortbakken toiletten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221587226
Vandaag: regenpijp van m'n atelier omgelegd. Niet echt een reparatie, meer een aanpassing.

Daarvoor:

Lekkende kraan, defecte schakelaar beide in de keuken. Verroeste reed magneetcontact in alarminstallatie: magneetje vervangen. Lekkende dakkapeldakje. Raamscharnieren die verroest waren, door gelagerde RVS exemplaren vervangen. Lekkende spoeltoevoer van zwevende toiletpot: rubber afdichting Geberit vervangen. Defect slot van de achterdeur, opengemaakt en uiteindelijk maar vervangen: intern katsverroest en defect. Gouden armband partner gerepareerd. Accu in auto partner vervangen. Racefietsbanden vervangen. Toiletbril vervangen door langzaam sluitend exemplaar (niet echt een reparatie, meer verbetering). Uitzetijzers van ramen vervanging van gaatjesprikding door vastdraaiding (niet echt een reparatie, meer verbetering). CO2 monitor vervangen (niet echt reparatie). Condensaatafvoer CV ketel: lekkage verholpen. Buitencamera's: microchip weer "zichtbaar" gemaakt voor software.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 16-08-2026 21:31:14 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221587269
quote:
16s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik rij altijd heel lang door op oude bandjes, want op een of andere manier heb ook altijd binnen korte tijd weer een lekke band nadat ik er één vervangen heb (soms slechte reparatie, soms domme pech).

Ontopic: niet echt repareren batterijtje vervangen van m'n horloge voelt wel bijna als repareren. Zes van die minischroefjes die je bijna niet vast kan pakken en waarvan er één dol was.
...en in ongeveer in dezelfde categorie bricked iPad "gemaakt" nadat ie in recovery-mode bleef na mislukte update (usb-poort was niet goed, en tijdens update viel verbinding weg denk ik). Aan ander laptop gehangen en in Apple devices op 'restore' geklikt en toen ging 't wel.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_221587291
Ik had een verstopte wasbak
Dus ik denk schroef even de zwanenhals open en maak hem schoon...

Dondert het hele systeem uitelkaar _O-

Uiteindelijk maar een loodgieter laten komen en die zei dat het hopeloos verouderd was en heeft de boel vervangen

Lullig is dat dit zes weken voor de renovatie was. De boel wordt dan weer vervangen
  zondag 16 augustus 2026 @ 22:49:16 #13
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221589897
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lullig is dat dit zes weken voor de renovatie was. De boel wordt dan weer vervangen
Dan heb je het inderdaad "voor het laatst" gerepareerd, letterlijk (zie TT).
Colleziono francobolli di bambini
  zondag 16 augustus 2026 @ 23:03:36 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221590060
Slaapkamer gordijn, voering liet los, nietmachine alles weer vast :D
pi_221590082
Wasdroger… touch knopjes werkte al langere tijd niet maar opeens een HE error (oververhit).. reset had je touch knopjes voor nodig. Dus uit elkaar schoonmaken fixen en hoppa.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 06:13:50 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_221590629
De warmtepomp wasdroger, die maakte hele rare geluiden. Bleek van een plastic ventilator een heel stuk afgebroken te zijn.

Droger helemaal uit elkaar gehaald en het juiste onderdeel besteld. Bleek na onderzoek op internet heel veel voor te komen bij dit merk en type droger.
pi_221590646
ik hou hiervan dat technische of niet technische mensen gewoon ff wel zelf uitzoeken.

Wees je bewust zeker met elektra he :P

Ik heb zoiets zelf dus nooit gehad? naja dingen. of automaat uit in groepenkast, maar ik meet het wel na. dat alles afgaan op AI met elektra ben ik niet zo oke mee. :P
Do what you love, love what you do!
pi_221590655
en vonk weet jij net zo goed als ik? je moet weten wat je doet. laat ik het dar op houden.
pi_221590669
Dvd-speler/5.1 surround set.
1 boxje gaf geen geluid meer, kabeltje vervangen en nog steeds niets.
Uiteindelijk de speler/versterker open geschroefd en de contactpuntjes op de printplaat stofvrij gemaakt, opgelost!
pi_221590693
De grote parasol wilde niet meer draaien op de voet.
Uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, WD40 erin en met enige kracht weer draaiend gekregen.
Mijn vrouw wilde al een andere gaan halen (¤ 600 :'( )
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
pi_221590968
Laatst het wc-reservoir, flapper hing scheef en het liep constant door. Euro onderdelen van de bouwmarkt, half uur werk. Voelt als winnen als iets eindelijk stopt met druppelen.
pi_221592863
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had een verstopte wasbak
Dus ik denk schroef even de zwanenhals open en maak hem schoon...

Dondert het hele systeem uitelkaar _O-

Uiteindelijk maar een loodgieter laten komen en die zei dat het hopeloos verouderd was en heeft de boel vervangen

Wat kan er verouderen aan een zwanenhals? Het is een buis met een bocht er in.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221592884
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:31 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wat kan er verouderen aan een zwanenhals? Het is een buis met een bocht er in.
Ik herhaal wat de beste man zei...

edit: volgens mij iets met rubbertjes en schroefdingen
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 12:51:51 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_221593886
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 06:26 schreef kree het volgende:
en vonk weet jij net zo goed als ik? je moet weten wat je doet. laat ik het dar op houden.
Het moeilijkste is er gewoon aan beginnen. :)

Ik had ook vooraf niet verwacht dat ik een woning kon verbouwen qua timmerwerk. Maar ik ben gewoon begonnen aan de gehele renovatie en we gaan het zien :)
pi_221593930
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Het moeilijkste is er gewoon aan beginnen. :)

Ik had ook vooraf niet verwacht dat ik een woning kon verbouwen qua timmerwerk. Maar ik ben gewoon begonnen aan de gehele renovatie en we gaan het zien :)
ik kan het helemaal snappen vonk. en denk kon het ook wel snappen uiteindelijk, maar ik ben meer in paneelbouw en machine bouw gegaan.\

Denk kan nu nog huis doen? vast wel iig technisch. maar mis wss veel handigheidjes die ze allemaal in het fucking praktijk leren.

Niet in AI dus op school. doen ze nog bordjes opbouwen en vragen of je pijpje wel helemaal oke gebogen was..... j zult dit herkennen. LOL

Ik krijg echt matige mee hoor nu en weet vaak niet eens waar ik moet beginnen? ja dat stroom niet zelfde is als spanning. dart al zelfs.
pi_221593944
ik haat ai en haat in hoe snel mensen worden aangenomen als elektromonteurs.

tis fucking onveilig.
pi_221594002
laatste ik btw trouwens scooter. gvd wat een geuit. ik kreeg het allemaal uit elkaar en in elkaar. en hield schroefje over...... FUCK

oke ik ben van elektro hje dus geef me wat Slack hier..... geen idee.
pi_221594025
dit liedje ging door me heen onderhand

Bekijk deze YouTube-video
pi_221594027
opbouwende frustratie dus. LOL
pi_221595087
Gisteren een krakende wc bril.
Maar vaak waag ik mij er niet aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')