abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221616868
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft dat gebied na de Zesdaagse Oorlog in handen gekregen, voorheen was het in handen van Jordanië. Het is vervolgens nogal vreemd dat het in de jaren nadien tot 'Palestijns grondgebied' is uitgeroepen, zonder dat er ooit een Palestijnse staat daar is geweest.
Dus naar jouw mening is het Israëlisch grondgebied?
pi_221616888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus naar jouw mening is het Israëlisch grondgebied?
Ik zou het de meest logische oplossing vinden ja. Als het voorheen decennialang van Jordanië kon zijn en die verliezen de controle, waarom zou er dan nu een Palestijnse staat moet komen en kan Israël het niet krijgen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221616908
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het de meest logische oplossing vinden ja. Als het voorheen decennialang van Jordanië kon zijn en die verliezen de controle, waarom zou er dan nu een Palestijnse staat moet komen en kan Israël het niet krijgen?
Omdat de Oslo-akkoorden dit probeerden op te lossen door het tijdelijk te verdelen zodat Israel en Palestina een twee-statenoplossing konden regelen. Dat is niet gelukt, maar dat maakt het niet ineens Israelisch grondgebied.
pi_221616916
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 22:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind je er eigenlijk van dat deze man met een straatlengte heeft verloren van de pro-Israël kandidaat Jared Moskowitz?
Lokale politiek in Florida interesseert me vrij weinig. En niemand had ook verwacht dat deze uitdager zou winnen. Daarbij denk ik dat Moskowitz ook meer kans maakt (nipt) om te winnen van de republikeinen.

Wat vind jij van het interview? En het pro-Israël bandje dat afgespeeld wordt?
pi_221617018
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Omdat de Oslo-akkoorden dit probeerden op te lossen door het tijdelijk te verdelen zodat Israel en Palestina een twee-statenoplossing konden regelen. Dat is niet gelukt, maar dat maakt het niet ineens Israelisch grondgebied.
Oké, maar waarom zou dit het dan wel Palestijns grondgebied maken? En ik begrijp dat jij dat niet zegt nu, maar zo wordt het gebied internationaal dus wel gezien nu. De vraag is wat daar de basis dan voor is.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lokale politiek in Florida interesseert me vrij weinig. En niemand had ook verwacht dat deze uitdager zou winnen. Daarbij denk ik dat Moskowitz ook meer kans maakt (nipt) om te winnen van de republikeinen.

Wat vind jij van het interview? En het pro-Israël bandje dat afgespeeld wordt?
Niet gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221617024
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oké, maar waarom zou dit het dan wel Palestijns grondgebied maken? En ik begrijp dat jij dat niet zegt nu, maar zo wordt het gebied internationaal dus wel gezien nu. De vraag is wat daar de basis dan voor is.
[..]
Niet gezien.
Daar is geen basis voor, en als dat gedaan zou worden zou ik daar op dezelfde manier op reageren. Daar komt de ophef dus vandaan, omdat Israel zich die grond ineens toe-eigent.
pi_221621613
twitter

Geinig punt dat Joris Luyendijk hier aansnijdt.
pi_221622043
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Daar is geen basis voor, en als dat gedaan zou worden zou ik daar op dezelfde manier op reageren. Daar komt de ophef dus vandaan, omdat Israel zich die grond ineens toe-eigent.
Volgens mij komt dat omdat Israel als staat sinds 1948 ook internationaal niet erkend wordt door een aantal landen. De oprichting ervan was kennelijk al dubieus. Maar goed, blijft zo al bijna een eeuw een conflict zonder enige vooruitgang.
pi_221623865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 23:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit wordt toch letterlijk gedaan? Dit gebied wordt toch gezien als Palestijns grondgebied?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij komt dat omdat Israel als staat sinds 1948 ook internationaal niet erkend wordt door een aantal landen. De oprichting ervan was kennelijk al dubieus. Maar goed, blijft zo al bijna een eeuw een conflict zonder enige vooruitgang.
De landen die Israël niet erkennen zijn voornamelijk Arabische en Islamitische landen, zij vinden dat dit gebied Islamitisch grondgebied is. De oprichting van Israël niet dubieus, maar de claim van deze landen op dit gebied. Want waarom zou dit Islamitisch grondgebied zijn?
pi_221623987
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit wordt toch letterlijk gedaan? Dit gebied wordt toch gezien als Palestijns grondgebied?
[..]
De landen die Israël niet erkennen zijn voornamelijk Arabische en Islamitische landen, zij vinden dat dit gebied Islamitisch grondgebied is. De oprichting van Israël niet dubieus, maar de claim van deze landen op dit gebied. Want waarom zou dit Islamitisch grondgebied zijn?
In de herverdeling die tijdens de Oslo-akkoorden gedaan is is het gebied op die manier verdeeld. Dat akkoord is overigens door Israël ondertekend, dus die grenzen werden geaccepteerd.
pi_221624101
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 20:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
In de herverdeling die tijdens de Oslo-akkoorden gedaan is is het gebied op die manier verdeeld. Dat akkoord is overigens door Israël ondertekend, dus die grenzen werden geaccepteerd.
Bijna.

De zouden via een meerjarenplan moeten leiden tot een Palestijnse staat in ruil voor een erkenning van Israël, opgeven van het 'recht op terugkeer' en een stop met het terreur. De Palestijnen zijn geen enkele van die beloftes nagekomen, dus waarom zou dit mislukte akkoord eenzijdig nog altijd in werking zijn?
pi_221624129
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijna.

De zouden via een meerjarenplan moeten leiden tot een Palestijnse staat in ruil voor een erkenning van Israël, opgeven van het 'recht op terugkeer' en een stop met het terreur. De Palestijnen zijn geen enkele van die beloftes nagekomen, dus waarom zou dit mislukte akkoord eenzijdig nog altijd in werking zijn?
Niet alleen de Palestijnen niet. Israël is ook consequent doorgegaan met nederzettingen neerplempen. Beide partijen lijken er niet veel zin in te hebben een tweestatenoplossing na te streven.

Maar nogmaals, dat maakt het niet ineens Israëlisch grondgebied.
pi_221624172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet alleen de Palestijnen niet. Israël is ook consequent doorgegaan met nederzettingen neerplempen. Beide partijen lijken er niet veel zin in te hebben een tweestatenoplossing na te streven.

Het heet Judea :)
graag verwijderen
pi_221624221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het heet Judea :)
Oh ik wist niet dat we terug de geschiedenis in gingen. Heet Nederland dan ook weer Gallia?
pi_221624270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Maar schijnbaar dus wel Palestijns, dat is zo bijzonder.
pi_221624459
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, eigenaren van de grond die daar woonden. Het narratief dat jij uitdraagt is dat zowel op de WestBank als Gaza alleen maar een sooitje gevluchte arabieren uit omringende landen zaten te sloeberen en er helemaal geen oorspronkelijke bewoners hun boerderijtje plus land hadden is ook kwats.
pi_221624493
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nogmaals, onder de Oslo akkoorden is het verdeeld. Dat grondgebied is momenteel niet van Israël, dus ze hebben er geen recht op.
pi_221624509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nogmaals, onder de Oslo akkoorden is het verdeeld. Dat grondgebied is momenteel niet van Israël, dus ze hebben er geen recht op.
Niet erkend nog.
pi_221625083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh ik wist niet dat we terug de geschiedenis in gingen. Heet Nederland dan ook weer Gallia?
Magna Frisia ja. Iedereen die gjin oprjochte Fries is, mag oprotten naar Belgie of Duitsland of sterven. Die landen zouden sowieso meer moeten doen om hun geloofsgenoten op te vangen.
Extremistisch gematigd.
pi_221625165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Krijn.
graag verwijderen
pi_221625191
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Krijn.
Jij mag dan gelijk weg want je spreekt geen fries.
pi_221625203
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij mag dan gelijk weg want je spreekt geen fries.
Gelukkig niet zeg.
graag verwijderen
pi_221629348
twitter

Gezellige vent blijft dit wel.

(link staat achter betaalmuur: klik)
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:52:55 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221629478
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, eigenaren van de grond die daar woonden. Het narratief dat jij uitdraagt is dat zowel op de WestBank als Gaza alleen maar een sooitje gevluchte arabieren uit omringende landen zaten te sloeberen en er helemaal geen oorspronkelijke bewoners hun boerderijtje plus land hadden is ook kwats.
Het narratief van beide kanten dat de ander er niet woonde, hoort of zelfs geen volk zou zijn is quatsch.

Maar als het voor de ene kant geen argument mag zijn, dan ook voor de andere.
pi_221629499
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 15:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het narratief van beide kanten dat de ander er niet woonde, hoort of zelfs geen volk zou zijn is quatsch.

Maar als het voor de ene kant geen argument mag zijn, dan ook voor de andere.
Ja en nu? Het lukt ze zelf niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')