abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:50:32 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221569479
Maargoed volgens de logica van sommigen

Deze boeren zijn zielige lammetjes die er niets aan kunnen doen, want XR enzo.
pi_221569490
Die agenten moeten gewoon...
Bekijk deze YouTube-video
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_221569491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kom maar met een post waar ik sympathiseer met XR.
Waarom?

Mijn post begint met:

"Nu gaan dezelfde mensen die sympathiseren met XR..."

Als jij niet sympathiseert met XR heeft mijn post geen betrekking op jou.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221569492
Die SUV is er met een flinke snelheid ingeknald. File kan overal zijn, ook op momenten en plekken waar dat je het niet verwacht.

Deze was trouwens te verwachten aangezien de demonstratie in Den Bosch was aangekondigd.

De schuld ligt in deze compleet bij de bestuurder van de SUV, de rest van de discussie hier is ruis.
pi_221569495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Andersom vermoedelijk net zo.
Ik vermoed van niet.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:52:21 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221569496
Ik denk dat die boeren slachtofferhulp moeten krijgen want ze zijn superdesuperdesuperzielig.
pi_221569501
Precies de reden waarom de snelweg niet gebruikt moet worden voor protesten en controles. De autoriteiten moeten hier strenger op zijn.

XR, boeren of douane, flikker op van de weg. Levensgevaarlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:53:21 #58
8781 crew  Frutsel
pi_221569507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Die SUV is er met een flinke snelheid ingeknald. File kan overal zijn, ook op momenten en plekken waar dat je het niet verwacht.

Deze was trouwens te verwachten aangezien de demonstratie in Den Bosch was aangekondigd.

De schuld ligt in deze compleet bij de bestuurder van de SUV, de rest van de discussie hier is ruis.
ik voorzie een vooroordeel over SUV-rijders aankomen.

Net als Boeren zijn sowieso kut = dus de kutboeren zijn schuldig
Net als XR zijn terroristen = dus die zijn ook schuldig.
Net als Stikstofmaaregelen zijn onzin = dus overheid is schuldig

Etc etc... :)
pi_221569512
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:40 schreef superniger het volgende:
Caroline heeft bloed aan haar handen.
In dat geval d66 ook. Die veroorzaken immers de reden waarom boeren gaan protesteren.
1947-2016
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:54:24 #60
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_221569513
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:06 schreef Hyperdude het volgende:
Demonstratierecht op de snelweg. 8)7
Deze XR beweging spoort ook niet. Je moet gewoon geen snelwegen blokkeren als je het ergens niet mee eens bent. De Rijkswegen zijn niet ingericht als demonstratieplek...

Echt onbegrijpelijk dat de driehoek het wederom heeft toegestaan dat protesterende boeren een groot verkeersveiligheidsprobleem gingen veroorzaken. Terwijl ze gewoon prima via lokale wegen in Den Bosch kunnen komen

quote:
XR: behandel A12-blokkade net als trekkers op snelweg
Klimaatbeweging Extinction Rebellion (XR) hoopt dat de politie een blokkade van de A12 op dezelfde manier gaat behandelen als trekkers op de snelweg bij boerenprotesten. Dat meldt een woordvoerder. De politie zei donderdag niet op te treden tegen trekkers die vrijdag over de snelweg naar een boerendemonstratie in Den Bosch rijden, als zij daarbij geen blokkades vormen of gevaarlijke situaties veroorzaken.

„Het lijkt erop dat de politie leert dat het wél mogelijk is om verkeer op een veilige manier te stremmen op snelwegen. Wij gaan ervan uit dat de politie ons op dezelfde vrolijke manier behandelt als wij op 19 september weer ergens op de A12 zijn”, aldus de woordvoerder van XR.

De politie gaf eerder op donderdag al aan dat het landelijk OM heeft bepaald dat trekkers niet zullen worden gestopt als ze over de snelweg rijden, maar ook niet zullen worden begeleid of gefaciliteerd. Landbouwvoertuigen mogen volgens de wet niet op autosnelwegen rijden, omdat ze niet hard genoeg kunnen.
Op zaterdag 8 augustus blokkeerden tientallen XR-demonstranten de A12 in Den Haag. Daarbij werden 45 demonstranten aangehouden en door de politie verwijderd van de snelweg.
https://archive.ph/ok7Qv
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_221569520
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:45 schreef Fretwork het volgende:
Hilarisch dat ze overigens altijd gezamenlijk de hele dag weg kunnen, met hun gereedschap, van een baan waarvan je zo hard moet werken en nooit weg kan.
Het is geen 9 tot 5 burgerlul bestaan hè. lk zie vaak zat boeren die om 10 uur in de avond nog op het land bezig zijn.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:55:16 #62
473584 Gretzl
pi_221569525
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:19 schreef Haags het volgende:
Dit is wel zwaar kut natuurlijk he.

Gaven de matrixborden niks aan? Als je je daar aan houdt dan zou dit in principe toch niet mogelijk moeten zijn?
Er zijn niet overal matrixborden helaas, dat is niet mogelijk. Dat stuk van de A59 heeft echt niet elke paar honderd meter een matrixbord
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_221569528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:52 schreef Red_85 het volgende:
Precies de reden waarom de snelweg niet gebruikt moet worden voor protesten en controles. De autoriteiten moeten hier strenger op zijn.

XR, boeren, douane, Ajax supporters, flikker op van de weg. Levensgevaarlijk.
Correctie :9
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:56:12 #64
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221569531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
Triest.
Uiteindelijk moet je in het verkeer rekening houden met files en anticiperen. Wordt ander verhaal als er opeens uit het niets paar trekkers met 40 van de oprit de snelweg opdraaideN
Is dat zo gebeurd ja?
pi_221569536
Dit is natuurlijk erg kut en had niet mogen gebeuren. Maar dat de boeren demonstreren tegen de belachelijke stikstofregels is wel te begrijpen.
pi_221569537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik vermoed van niet.
Want? Je denkt dat het volk dat wel begrip heeft voor boerenblokkades op de snelweg maar vindt dat XR hard aan moet worden gepakt, XR niet de schuld zou geven als er door een blokkade van hen doden zouden vallen?
pi_221569543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Correctie :9
Nou ja, die ene keer. Zet er dan ook 'Friezen' bij.
Was ook niet leuk, maargoed.
1947-2016
pi_221569545
In welke auto zullen de twee doden zijn gevallen?
pi_221569546
https://nos.nl/artikel/26(...)g-naar-boerenprotest

Volgens de update was het niet zo dat was afgesproken dat de boeren met hun trekkers de snelweg op mochten en dat politie niet in zou grijpen. Trekkers op de snelweg zijn altijd verboden, volgens OM.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:58:21 #70
197773 crew  maily
pi_221569548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:19 schreef Haags het volgende:
Dit is wel zwaar kut natuurlijk he.

Gaven de matrixborden niks aan? Als je je daar aan houdt dan zou dit in principe toch niet mogelijk moeten zijn?
Ach, voor sommige mensen helpt alleen een slagboom om ze tot stoppen te brengen

Ravage op de weg; auto negeert rode kruizen en stoplicht en klapt op dichte slagboom
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:58:39 #71
473584 Gretzl
pi_221569550
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:

Je kent nog steeds niet alle feiten/details. De snelheid is een inschatting, kun je niet hard maken.

Diegene die achterop knalt is uiteraard schuldige, maar het is een onweerlegbaar feit dat deze file en het ongeval niet waren ontstaan als het de boeren verboden was om op de snelwegen te rijden.

Dus het boerenprotest is de aanleiding voor dit ongeval. Ongelofelijk triest, had gemakkelijk voorkomen kunnen worden
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:59:32 #72
197773 crew  maily
pi_221569553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dus als ik op mijn fiets op de snelweg ga rijden moeten andere maar uitkijken en is het een ander zijn schuld als ik niet meer thuiskom? Een trekker hoort en mag daar niet rijden. Tevens is het vakantieperiode waardoor files momenteel niet verwacht worden.
O ja, daarom ging het fout? Omdat ze geen files verwachtten?
pi_221569568
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:58 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)g-naar-boerenprotest

Volgens de update was het niet zo dat was afgesproken dat de boeren met hun trekkers de snelweg op mochten en dat politie niet in zou grijpen. Trekkers op de snelweg zijn altijd verboden, volgens OM.
Gevalletje damagecontrol van het OM nu doordat zij hebben verzaakt er doden zijn gevallen. De boeren hadden namelijk al aangekondigd via de snelweg te gaan en het OM/Politie hebben van te voren laten weten dit te gedogen door aan te kondigen niet in te zullen grijpen.

https://www.omroepbrabant(...)als-ze-weg-blokkeren
pi_221569594
Wat mij betreft moeten vooral de Politie en het OM het boetekleed aantrekken. Zij hebben immers impliciet toestemming gegeven tot snelwegblokkades door aan te kondigen daar vandaag niet op te zullen handhaven. Ik zou het zelfs passend vinden als de mensen die verantwoordelijk zijn voor dat besluit vandaag nog hun ontslag indienen.

Ik vind daarnaast dat discussies over demonstreren op de snelweg veel te snel vervallen in een soort strijd tussen XR-supporters of boerensupporters. Wat mij betreft is die discussie helemaal niet nodig. Er is nu een verschil in politie-aanpak tussen verschillende groepen die op de snelweg demonstreren, en daar moeten we vanaf. De overheid moet kiezen of het wel of niet mag, en zo ja onder welke voorwaarden. Als het mag (onder voorwaarden) moet de overheid het faciliteren en alle mogelijke maatregelen nemen om het veilig te laten plaatsvinden, als het niet mag moet er consequent op gehandhaafd worden ongeacht of mensen lopend, met de trekker of zelfs met politieauto's op de snelweg demonstreren, ongeacht of de demonstratie op het Brabantse platteland of middenin Den Haag plaatsvindt en ongeacht of politiemensen begrip kunnen opbrengen voor het doel van de demonstratie.
pi_221569596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Want? Je denkt dat het volk dat wel begrip heeft voor boerenblokkades op de snelweg maar vindt dat XR hard aan moet worden gepakt, XR niet de schuld zou geven als er door een blokkade van hen doden zouden vallen?
Domme aannames die bevestig ik gewoon. En dat ga ik naderhand niet uitleggen.

Jij doet geen enkele moeite, beschuldigt mij direct van een wij tegen zij verhaal willen veroorzaken. Nou prima knul, dan zeg ik gewoon: ja je hebt gelijk.

Succes verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')