abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:40:52 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549681
Ook een beetje wat ik bedoelde:

Ze zeggen X, maarrrrrr wat nou als mijn fantasie op hol slaat en ze doen Y en Z!!!!!

Stemmingmakerij.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:44:49 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221549699
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:

Ze zeggen X, maarrrrrr wat nou als mijn fantasie op hol slaat en ze doen Y en Z!!!!!

Stemmingmakerij.
Het past prima in een rechts beleid waar je meer aan de mensen zelf over laat en minder oplegt.

Het past ook prima in een beleid waar je als je meer verdiend je ook betere zorg kunt krijgen. Want zorgverzekering is niet verplicht in de vs.

Het past ook prima in het beleid waar je überhaupt meer betaald voor zorg om efficiënte combinatiezorg op te splitsen.

Het is niet persee beleid dat iets met proberen de beste gezondheidzorg te leveren, te maken heeft. Er spelen andere belangen, kosten drukken voor mensen die het minder hebben door adviezen richting minder zorg te sturen. Mensen die tegen vaccineren zijn te bevestigen, door minder vaccins te adviseren.

Allemaal prima passend bij al langer lopend Amerikaans beleid omtrent zorg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_221549708
quote:

Stemmingmakerij.
RFK Jr heeft afgelopen jaar heel het ACIP ontslagen en vervangen en heeft deze executive order eerst zelf geprobeerd door te voeren. RFK Jr heeft niet echt het meest betrouwbare trackrecord als ‘t gaat over vaccinaties.

Maargoed, het is natuurlijk makkelijker om “stemmingmakerij?!!:2” te roepen.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:48:16 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549717
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het past prima in een rechts beleid waar je meer aan de mensen zelf over laat en minder oplegt.

Het past ook prima in een beleid waar je als je meer verdiend je ook betere zorg kunt krijgen. Want zorgverzekering is niet verplicht in de vs.

Het past ook prima in het beleid waar je überhaupt meer betaald voor zorg om efficiënte combinatiezorg op te splitsen.
Maar het is op dit moment niet aan de orde en dus puur speculatief :).

Mag hoor, alleen ik reageerde hier voornamelijk omdat het zo typisch was allemaal, de TT, de taal in het artikel (ook al staan mijn punten en dus wel gewoon in, toegegeven) en de eerste paar reacties.
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:49:32 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221549722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar het is op dit moment niet aan de orde en dus puur speculatief :).

Mag hoor, alleen ik reageerde hier voornamelijk omdat het zo typisch was allemaal, de TT, de taal in het artikel (ook al staan mijn punten en dus wel gewoon in, toegegeven) en de eerste paar reacties.
Het is wel aan de orde, als je overheidsbeleid wilt naleven, laat je je in de vs op dit moment minder vaccineren als daarvoor.

Dat het je vrijstaat om adviezen te negeren, is ook wel Amerikaans (land of the free)
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:50:58 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
RFK Jr heeft afgelopen jaar heel het ACIP ontslagen en vervangen en heeft deze executive order eerst zelf geprobeerd door te voeren. RFK Jr heeft niet echt het meest betrouwbare trackrecord als ‘t gaat over vaccinaties.

Maargoed, het is natuurlijk makkelijker om “stemmingmakerij?!!:2” te roepen.
Ja ok, helemaal correct verder hoor. Alleen doen ze nu dit en niet allerlei dingen waarvan jij denkt dat ze eventueel wel eens zouden kunnen gaan doen, wellicht, misschien ;).

Nogmaals, doe je ding, maar dat doe ik ook :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:52:38 #37
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221549735
Hier valt dan wel weer veel voor te zeggen. Ik vraag me sowieso wel af hoe de persoon die vond dat ADHD medicatie en groeihormonen maar rotzooi waren, dacht over vaccinaties. Zo ver als mijn geheugen het toelaat ben ik weleens gevaccineerd. Heel dubieus.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:53:06 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549736
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het is wel aan de orde, als je overheidsbeleid wilt naleven, laat je je in de vs op dit moment minder vaccineren als daarvoor.

Dat het je vrijstaat om adviezen te negeren, is ook wel Amerikaans (land of the free)
Niet helemaal. Zoals zo veel dingen, wordt dit op door de staten geregeld. Dus die overheid houdt wellicht de oude adviezen aan.

En dat staat je hier natuurlijk ook gewoon vrij in het land van polderen :P.
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:54:09 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221549740
Trouwens is er ook een decreet of beleid waarin staat dat er nu dan meer voorlichting moet komen, want dat wordt ook geïmpliceerd dat ze daardoor een hogere vaccinatiegraad willen krijgen.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:56:26 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221549751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niet helemaal. Zoals zo veel dingen, wordt dit op door de staten geregeld. Dus die overheid houdt wellicht de oude adviezen aan.

En dat staat je hier natuurlijk ook gewoon vrij in het land van polderen :P.
Maar is dat nu aan de orde dat staten andere adviezen geven dan de centrale overheid? Of is dat iets wat jij denkt dat wellicht gaat gebeuren?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:58:26 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549760
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar is dat nu aan de orde dat staten andere adviezen geven dan de centrale overheid? Of is dat iets wat jij denkt dat wellicht gaat gebeuren?
Ze houden de zelfbeschikking in ieder geval. Nederlanders vergeten wel eens hoe groot sommige staten zijn lijkt het wel, dat zijn soms bijna andere landen vergeleken met elkaar :P.

Maar ok, je hebt me te pakken, dat is speculatief O-).
Get woke, go broke!
pi_221550461
Trump en minister Robert Kennedy zijn echt kwaadaardige lui. Geen enkel greintje integriteit
pi_221550487
quote:

Stemmingmakerij.
Er is nergens een onderzoek die iets van een link kan vinden tussen een vaccine of iets dergelijks en autisme. Jammer dat je kritiek op ridicule beweringen van beide heren zo graag af wil doen als stemmingmakerij.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:52:48 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221550550
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is nergens een onderzoek die iets van een link kan vinden tussen een vaccine of iets dergelijks en autisme. Jammer dat je kritiek op ridicule beweringen van beide heren zo graag af wil doen als stemmingmakerij.
Dat zal ik niet ontkennen ofzo, alleen vind ik de maatregel, je krijgt de vaccins nog steeds, alleen deze 3 niet tegelijkertijd, wel een redelijk compromis.

Maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
Get woke, go broke!
pi_221550597
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze houden de zelfbeschikking in ieder geval. Nederlanders vergeten wel eens hoe groot sommige staten zijn lijkt het wel, dat zijn soms bijna andere landen vergeleken met elkaar :P.

Maar ok, je hebt me te pakken, dat is speculatief O-).
Hier hebben we een interactieve website over gevaccineerde kinderen in de vs ,van de cdc.

Groeps immuniteit heb je voor de meeste ziektes 95% vaccinatie nodig. Zoals we daar zien zijn er redelijk wat rurale Staten waar de meeste vaccinaties onder de 95% zitten.
pi_221550611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is wat CNN erover zei: https://edition.cnn.com/2(...)ccines-what-it-means
[..]
Dat is een beetje mijn angst om eerlijk te zijn, hoe lang voor er druk gezet wordt op het CDC die vaccinaties te schrappen?
Druk op de CDC zijn ze al meer dan een jaar mee bezig. De financiering is al grotendeels uitgekleed, waarmee veel campagnes om gratis te vaccineren ook zijn geschrapt. Ze hebben vorig jaar 1300 personeelsleden ontslagen (en 700 daarvan weer aangenomen).

De voorzitter is vorig jaar na een maand ontslagen omdat ze niet achter RFK's beleid stond en sindsdien hebben ze er al 2 vervangende voorzitters gehad. Ze hebben vorige week eindelijk een nieuwe voorzitter aangewezen en dat is helaas ook zo'n jaknikker die voorstander is uit de WHO stappen, geen duidelijk antwoord wil geven over vaccinaties en autisme etc.

Die toko is al dusdanig uitgekleed dat die ook al lang niet meer functioneren naar behoren.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:01:15 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221550648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hier hebben we een interactieve website over gevaccineerde kinderen in de vs ,van de cdc.

Groeps immuniteit heb je voor de meeste ziektes 95% vaccinatie nodig. Zoals we daar zien zijn er redelijk wat rurale Staten waar de meeste vaccinaties onder de 95% zitten.
Ja ok, en daar zouden die staten dan iets aan moeten doen, en die middelen hebben en houden ze ook gewoon.

Er zijn zoveel staten die allerlei wetten hebben die nergens anders gelden etc.
Get woke, go broke!
pi_221550667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat zal ik niet ontkennen ofzo, alleen vind ik de maatregel, je krijgt de vaccins nog steeds, alleen deze 3 niet tegelijkertijd, wel een redelijk compromis.

Maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
Die 3 kunnen momenteel ook helemaal niet los van elkaar gegeven worden, dat zal ontwikkeld moeten worden. Een compromis voor wat? Het is puur en alleen maar omdat Trump “ergens gehoord heeft” dat dit slecht voor je kan zijn.

Dat kun je toch niet serieus afdoen als een compromis? Alsof de mening van Trump even zwaar weegt als wetenschappelijk onderzoek.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:06:05 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221550698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Die 3 kunnen momenteel ook helemaal niet los van elkaar gegeven worden, dat zal ontwikkeld moeten worden. Een compromis voor wat? Het is puur en alleen maar omdat Trump “ergens gehoord heeft” dat dit slecht voor je kan zijn.

Dat kun je toch niet serieus afdoen als een compromis? Alsof de mening van Trump even zwaar weegt als wetenschappelijk onderzoek.
Nou ja, ik kan dat wel :P. Los van wat ik van die mening vind, hij is nou eenmaal de president en als hij denkt dat het zo opgelost is voor beide partijen, dan vind ik het niet eens zo gek.

Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar er kan echt volgens velen nooit iets goeds, positiefs of zelfs maar een beetje redelijks uit de mond van Trump komen.
Get woke, go broke!
pi_221550714
Dat opsplitsen is inderdaad een mooie eerste stap om die vaccinaties niet meer hoeven te nemen.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221550718
Die gozer maakt dat land echt helemaal kapot. En de bevolking trapt er nog in ook.
pi_221550735
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan dat wel :P. Los van wat ik van die mening vind, hij is nou eenmaal de president en als hij denkt dat het zo opgelost is voor beide partijen, dan vind ik het niet eens zo gek.

Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar er kan echt volgens velen nooit iets goeds, positiefs of zelfs maar een beetje redelijks uit de mond van Trump komen.
Omdat het meeste wat uit zijn mond komt niet goed, positief of redelijk is.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:13:28 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221550792
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Omdat het meeste wat uit zijn mond komt niet goed, positief of redelijk is.
Ok.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')