Nou ja, dat was dus mijn punt, mijn reden om dit te postenquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten al over de rooie zijn bij het zien van de TT in combinatie met de foto van Trump en RfK.
Dank voor de extra info. maar bedoel je niet de FDA?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zolang het op het advieslijstje van het CDC staat wordt het door verzekeraars vergoed, als ze ze daar vanaf halen is ‘t wel een issue.
Btw: dat Trump en RFK Jr dicht tegen antivax aan schuren is denk ik geen rare opmerking, gelet op wat zij al een aantal keer geroepen hebben.
Maar daar is dus geen sprake van, blijft mogelijk en blijft worden vergoed, zoals ik al 2 keer gequote hebquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zolang het op het advieslijstje van het CDC staat wordt het door verzekeraars vergoed, als ze ze daar vanaf halen is ‘t wel een issue.
Btw: dat Trump en RFK Jr dicht tegen antivax aan schuren is denk ik geen rare opmerking, gelet op wat zij al een aantal keer geroepen hebben.
Dit is wat CNN erover zei: https://edition.cnn.com/2(...)ccines-what-it-meansquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[modbreak]En terug naar de vaccinaties[/modbreak]
[..]
Dank voor de extra info. maar bedoel je niet de FDA?
Of zijn emergency vaccinaties terrein van het CDC. (klinkt logisch)
Dat is een beetje mijn angst om eerlijk te zijn, hoe lang voor er druk gezet wordt op het CDC die vaccinaties te schrappen?quote:The White House said that free vaccines provided through the Vaccines for Children program would also not be affected by the new executive order because, by law, that program relies on guidance from the CDC’s vaccine advisory committee.
Teveel wortels gegeten, dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:26 schreef CarbonC het volgende:
Wat is het toch ook een enorme debiel.
Het past prima in een rechts beleid waar je meer aan de mensen zelf over laat en minder oplegt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:
Ook een beetje wat ik bedoelde:
Ze zeggen X, maarrrrrr wat nou als mijn fantasie op hol slaat en ze doen Y en Z!!!!!
Stemmingmakerij.
RFK Jr heeft afgelopen jaar heel het ACIP ontslagen en vervangen en heeft deze executive order eerst zelf geprobeerd door te voeren. RFK Jr heeft niet echt het meest betrouwbare trackrecord als ‘t gaat over vaccinaties.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:
Ze zeggen X, maarrrrrr wat nou als mijn fantasie op hol slaat en ze doen Y en Z!!!!!
Stemmingmakerij.
Maar het is op dit moment niet aan de orde en dus puur speculatiefquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het past prima in een rechts beleid waar je meer aan de mensen zelf over laat en minder oplegt.
Het past ook prima in een beleid waar je als je meer verdiend je ook betere zorg kunt krijgen. Want zorgverzekering is niet verplicht in de vs.
Het past ook prima in het beleid waar je überhaupt meer betaald voor zorg om efficiënte combinatiezorg op te splitsen.
Het is wel aan de orde, als je overheidsbeleid wilt naleven, laat je je in de vs op dit moment minder vaccineren als daarvoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar het is op dit moment niet aan de orde en dus puur speculatief.
Mag hoor, alleen ik reageerde hier voornamelijk omdat het zo typisch was allemaal, de TT, de taal in het artikel (ook al staan mijn punten en dus wel gewoon in, toegegeven) en de eerste paar reacties.
Ja ok, helemaal correct verder hoor. Alleen doen ze nu dit en niet allerlei dingen waarvan jij denkt dat ze eventueel wel eens zouden kunnen gaan doen, wellicht, misschienquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
RFK Jr heeft afgelopen jaar heel het ACIP ontslagen en vervangen en heeft deze executive order eerst zelf geprobeerd door te voeren. RFK Jr heeft niet echt het meest betrouwbare trackrecord als ‘t gaat over vaccinaties.
Maargoed, het is natuurlijk makkelijker om “stemmingmakerij?!!:2” te roepen.
Niet helemaal. Zoals zo veel dingen, wordt dit op door de staten geregeld. Dus die overheid houdt wellicht de oude adviezen aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is wel aan de orde, als je overheidsbeleid wilt naleven, laat je je in de vs op dit moment minder vaccineren als daarvoor.
Dat het je vrijstaat om adviezen te negeren, is ook wel Amerikaans (land of the free)
Maar is dat nu aan de orde dat staten andere adviezen geven dan de centrale overheid? Of is dat iets wat jij denkt dat wellicht gaat gebeuren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zoals zo veel dingen, wordt dit op door de staten geregeld. Dus die overheid houdt wellicht de oude adviezen aan.
En dat staat je hier natuurlijk ook gewoon vrij in het land van polderen.
Ze houden de zelfbeschikking in ieder geval. Nederlanders vergeten wel eens hoe groot sommige staten zijn lijkt het wel, dat zijn soms bijna andere landen vergeleken met elkaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar is dat nu aan de orde dat staten andere adviezen geven dan de centrale overheid? Of is dat iets wat jij denkt dat wellicht gaat gebeuren?
Er is nergens een onderzoek die iets van een link kan vinden tussen een vaccine of iets dergelijks en autisme. Jammer dat je kritiek op ridicule beweringen van beide heren zo graag af wil doen als stemmingmakerij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:
Stemmingmakerij.
Dat zal ik niet ontkennen ofzo, alleen vind ik de maatregel, je krijgt de vaccins nog steeds, alleen deze 3 niet tegelijkertijd, wel een redelijk compromis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nergens een onderzoek die iets van een link kan vinden tussen een vaccine of iets dergelijks en autisme. Jammer dat je kritiek op ridicule beweringen van beide heren zo graag af wil doen als stemmingmakerij.
Hier hebben we een interactieve website over gevaccineerde kinderen in de vs ,van de cdc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze houden de zelfbeschikking in ieder geval. Nederlanders vergeten wel eens hoe groot sommige staten zijn lijkt het wel, dat zijn soms bijna andere landen vergeleken met elkaar.
Maar ok, je hebt me te pakken, dat is speculatief.
Druk op de CDC zijn ze al meer dan een jaar mee bezig. De financiering is al grotendeels uitgekleed, waarmee veel campagnes om gratis te vaccineren ook zijn geschrapt. Ze hebben vorig jaar 1300 personeelsleden ontslagen (en 700 daarvan weer aangenomen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is wat CNN erover zei: https://edition.cnn.com/2(...)ccines-what-it-means
[..]
Dat is een beetje mijn angst om eerlijk te zijn, hoe lang voor er druk gezet wordt op het CDC die vaccinaties te schrappen?
Ja ok, en daar zouden die staten dan iets aan moeten doen, en die middelen hebben en houden ze ook gewoon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier hebben we een interactieve website over gevaccineerde kinderen in de vs ,van de cdc.
Groeps immuniteit heb je voor de meeste ziektes 95% vaccinatie nodig. Zoals we daar zien zijn er redelijk wat rurale Staten waar de meeste vaccinaties onder de 95% zitten.
Die 3 kunnen momenteel ook helemaal niet los van elkaar gegeven worden, dat zal ontwikkeld moeten worden. Een compromis voor wat? Het is puur en alleen maar omdat Trump “ergens gehoord heeft” dat dit slecht voor je kan zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen ofzo, alleen vind ik de maatregel, je krijgt de vaccins nog steeds, alleen deze 3 niet tegelijkertijd, wel een redelijk compromis.
Maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
Nou ja, ik kan dat welquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die 3 kunnen momenteel ook helemaal niet los van elkaar gegeven worden, dat zal ontwikkeld moeten worden. Een compromis voor wat? Het is puur en alleen maar omdat Trump “ergens gehoord heeft” dat dit slecht voor je kan zijn.
Dat kun je toch niet serieus afdoen als een compromis? Alsof de mening van Trump even zwaar weegt als wetenschappelijk onderzoek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |