Hmm ja maar die wordt al gegeven toch, zou je als het "vrij dodelijk" is niet al allemaal dode kinderen als gevolg moeten zien?quote:Trump zei verder dat de combinatievaccinatie mogelijk "vrij dodelijk" is.
Ow oke. Nou dan zal het wel kloppen he.quote:Op de vraag van een journalist of hij daarvoor bewijs heeft, antwoordde de president ontkennend. Hij zei wel mensen te hebben gehoord die dit beweren.
Volgensmij is het wel slim, er zijn grote groepen die dit gedachtengoed aanhangen, zoals gelovingen maar ook hippe yuppen die denken dat het niet natuurlijk is. Dat zijn natuurlijk stemmen die je graag wilt hebben. Plus er zijn heel veel ouders van autisten in amerika en die zullen ook eerder geneigd zijn te stemmen voor zo'n maatregel, die voelen zich dan gehoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:26 schreef CarbonC het volgende:
Wat is het toch ook een enorme debiel.
ungh je kon nog wel eens gelijk hebben ook. ideocracy.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij is het wel slim, er zijn grote groepen die dit gedachtengoed aanhangen, zoals gelovingen maar ook hippe yuppen die denken dat het niet natuurlijk is. Dat zijn natuurlijk stemmen die je graag wilt hebben. Plus er zijn heel veel ouders van autisten in amerika en die zullen ook eerder geneigd zijn te stemmen voor zo'n maatregel, die voelen zich dan gehoord.
Het is ook wetgeving die mensen die wel kritisch denken de mogelijkheid geeft om het alsnog te doen, dus het doet hen niet direct pijn. Wederom daar verlies je dan weer minder stemmen aan, je geeft ook de optie om in de gelovige groep waar groepsdruk is, toch onder de groepsdruk uit te komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ungh je kon nog wel eens gelijk hebben ook. ideocracy.
nou ja als vervolgens de mazelen en de bof uitbreken ben ik iets minder enthousiast.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook wetgeving die mensen die wel kritisch denken de mogelijkheid geeft om het alsnog te doen, dus het doet hen niet direct pijn. Wederom daar verlies je dan weer minder stemmen aan, je geeft ook de optie om in de gelovige groep waar groepsdruk is, toch onder de groepsdruk uit te komen.
Daarnaast is het loskoppelen van de vaccinatie in meerdere afspraken natuurlijk ontzettend goed voor de omzet van de zorg. Want je betaalt meerdere keren de uren van de arts.
Ik vind het ook allemaal niks maar ik denk dat het vanuit het oogpunt van de trump administratie wel logisch is. De toplaag laat zich gewoon wel vaccineren door de retedure huisdokter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
nou ja als vervolgens de mazelen en de bof uitbreken ben ik iets minder enthousiast.
Zo doorzichtig he. Maja ze vreten het zelf die onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal niks maar ik denk dat het vanuit het oogpunt van de trump administratie wel logisch is. De toplaag laat zich gewoon wel vaccineren door de retedure huisdokter.
Alle kinderen die net niet doodgaan aan de mazelen en er hersenproblemen door krijgen zullen vast wel voor hem stemmen, omdat ze niet autistisch zijn geworden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:42 schreef Hexagon het volgende:
Toch wel dom om zijn toekomstige MAGA achterban uit te gaan roeien.
Trump schrapt eigenlijk bijna niets, alleen een bepaalde combinatie. Of die reden klopt, geen idee, maar je krijgt dus nog steeds je vaccinatie tegen de mazelen.quote:Trump wil daarnaast dat de combinatievaccinatie tegen mazelen, bof en rodehond (BMR) voortaan wordt opgesplitst in drie losse prikken,
Dus voordat de maatregel is ingegaan, en dus met de vaccinaties van nu, nam het aantal besmettingen al toe.quote:De maatregel komt terwijl het aantal mazelenbesmettingen in de Verenigde Staten het hoogste niveau in decennia bereikt.
quote:Ouders kunnen nog altijd voor alle vaccinaties kiezen, benadrukte Trump bij de ondertekening, en de kosten daarvan blijven gedekt door zorgverzekeraars
Dus er verandert zo heel veel als je dat niet wil, alleen het advies vanuit de rijksoverheidquote:De geldende vaccinatie-adviezen en de inentingseisen voor scholen veranderen er niet automatisch door: die laatste worden in de VS per staat vastgesteld.
Ze gaan het qua advies dus min of meer zo doen als veel zo verlichte Europese landen, maar omdat Trump het doet is het erg.quote:Trump en Kennedy wezen ter onderbouwing van hun beleid op Europese landen, die volgens hen hoge vaccinatiegraden bereiken zonder brede schoolvaccinatieplicht. Veel Europese landen zetten inderdaad vooral in op vrijwillige vaccinatieprogramma's,
dank voor deze nuance.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Beetje stemmingmakend allemaal weer.
Als je gewoon leest ipv de TT ziet en reageert:
[..]
Trump schrapt eigenlijk bijna niets, alleen een bepaalde combinatie. Of die reden klopt, geen idee, maar je krijgt dus nog steeds je vaccinatie tegen de mazelen.
[..]
Dus voordat de maatregel is ingegaan, en dus met de vaccinaties van nu, nam het aantal besmettingen al toe.
[..]
[..]
Dus er verandert zo heel veel als je dat niet wil, alleen het advies vanuit de rijksoverheid
[..]
Ze gaan het qua advies dus min of meer zo doen als veel zo verlichte Europese landen, maar omdat Trump het doet is het erg.
En nee, (wederom) ik neem het niet op voor Trump, maar ze doen/zeggen als je leest niet zo heel veel geks, op wellicht de link tussen vaccinaties en autisme na, vergeleken met wat wij al jaren doen en je kan dus nog prima alle vaccinaties krijgen.
Aardigquote:
Wel goed lezen hè.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:50 schreef HeatWave het volgende:
Beetje stemmingmakend allemaal weer.
Als je gewoon leest ipv de TT ziet en reageert:
[..]
Trump schrapt eigenlijk bijna niets, alleen een bepaalde combinatie. Of die reden klopt, geen idee, maar je krijgt dus nog steeds je vaccinatie tegen de mazelen.
[..]
Dus voordat de maatregel is ingegaan, en dus met de vaccinaties van nu, nam het aantal besmettingen al toe.
[..]
[..]
Dus er verandert zo heel veel als je dat niet wil, alleen het advies vanuit de rijksoverheid
[..]
Ze gaan het qua advies dus min of meer zo doen als veel zo verlichte Europese landen, maar omdat Trump het doet is het erg.
En nee, (wederom) ik neem het niet op voor Trump, maar ze doen/zeggen als je leest niet zo heel veel geks, op wellicht de link tussen vaccinaties en autisme na, vergeleken met wat wij al jaren doen en je kan dus nog prima alle vaccinaties krijgen.
Er zijn dus 6 ziektes uit het standaardprogramma gehaald. Daarnaast wil hij BMR opsplitsen in 3 prikken.quote:President Donald Trump heeft per decreet het aantal ziektes, waartegen alle Amerikaanse kinderen standaard gevaccineerd worden, teruggebracht van zeventien naar elf.
Het advies wordt idd aangepast:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wel goed lezen hè.
[..]
Er zijn dus 6 ziektes uit het standaardprogramma gehaald. Daarnaast wil hij BMR opsplitsen in 3 prikken.
Dus er wordt niets verboden, niemand is anti-vax ofzoquote:Vaccins tegen onder meer hepatitis B, covid-19 en griep verdwijnen van de lijst met vaccinaties die standaard voor alle kinderen worden aanbevolen. Ouders kunnen nog altijd voor alle vaccinaties kiezen, benadrukte Trump bij de ondertekening, en de kosten daarvan blijven gedekt door zorgverzekeraars.
Dat is volgens mij niet wat ik zeiquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het advies wordt idd aangepast:
[..]
Dus er wordt niets verboden, niemand is anti-vax ofzo.
COVID en griep worden kinderen hier ook niet tegen ingeënt. Hepatitis B ook pas relatief kort.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:01 schreef beefkeek het volgende:
Er zijn dus 6 ziektes uit het standaardprogramma gehaald. Daarnaast wil hij BMR opsplitsen in 3 prikken.
Hè, wat doe je nu? Dit had een heerlijk schuimbektopic kunnen worden. Jammer dat je de inhoud moet delenquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het advies wordt idd aangepast:
[..]
Dus er wordt niets verboden, niemand is anti-vax ofzo.
Nee, maar je beweerde wel dat ik niet goed had gelezenquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet wat ik zei
Ik denk dat de meesten al over de rooie zijn bij het zien van de TT in combinatie met de foto van Trump en RfK.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar je beweerde wel dat ik niet goed had gelezen.
Er verandert eigenlijk niet zo heel veel, alleen het advies vanuit de landelijke overheid, de staten houden, zoals het zo veel mogelijk hoort in de VS, zelfbeschikking over hun eigen advies en beleid.
Maar als je de TT leest lijkt het weer alsof Trumpie anti-vax en en juist nu anti-mazelen-vax zou zijn ofzo. Stemmingmakend.
Zolang het op het advieslijstje van het CDC staat wordt het door verzekeraars vergoed, als ze ze daar vanaf halen is ‘t wel een issue.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar je beweerde wel dat ik niet goed had gelezen.
Er verandert eigenlijk niet zo heel veel, alleen het advies vanuit de landelijke overheid, de staten houden, zoals het zo veel mogelijk hoort in de VS, zelfbeschikking over hun eigen advies en beleid.
Maar als je de TT leest lijkt het weer alsof Trumpie anti-vax en en juist nu anti-mazelen-vax zou zijn ofzo. Stemmingmakend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |