abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221546467
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dom gelul. Zoals ik eerder al zei, wat dacht je van de ooievaar? Denk daar maar eens over na. Want die sloopt meer aan fauna dan katten.
Maar ja, geen kat hè? Dan hebben we het als kattenhater er maar niet over, want dat past je niet. :r
Nou, bewijs die vergelijking met de ooievaar dan maar zou ik zeggen. Want volgens mij heb je echt geen flauw benul van de hoeveelheden….
pi_221546483
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Als mensen te lui zijn om hun katten binnen te houden, dan is afschieten een prima oplossing.
Wut :')

Heb je ooit gehoord van zwerfkatten? Er zijn gewoon katten die al sinds jaar en dag buiten leven en zichzelf onderhouden (of gevoed worden door mensen). En die wil jij afschieten? Jij schiet ook random andere dieren af ofzo?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:16:23 #205
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van zwerfkatten? Er zijn gewoon katten die al sinds jaar en dag buiten leven en zichzelf onderhouden (of gevoed worden door mensen). En die wil jij afschieten? Jij schiet ook random andere dieren af ofzo?
Ach mensen die dit zeggen hebben waarschijnlijk nog nooit een (zoog)dier gedood. Lekker laten ouwehoeren.

artikeltje over den ooievaar
https://www.rtvdrenthe.nl(...)op-wat-ze-tegenkomen
Drop you like an ill, bad habit
pi_221546538
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou je dat ook voor honden, niet aan de riem, vinden? Dat ie die gewoon dood mag schieten?
Ja hoor. Als mensen zo nodig dieren willen houden voor hun eigen plezier, dan mogen daar best hele strenge voorwaarden aan gesteld worden.
Als het “baasje” dan te lui is om goed voor die dieren en de natuur te zorgen, dan kan de consequentie zijn dat de overheid in moet springen om die overlast op te lossen…
pi_221546553
quote:
Als je ziet om wat voor aantallen het alleen op Schiermonnikoog al gaat (en dat is dan een relatief goed te controleren omgeving waar zwerfkatten regelmatig weggevangen worden), dan geloof ik dat direct https://nos.nl/artikel/26(...)et-behulp-van-drones
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:31:53 #208
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546556
Wat een dieronvriendelijkheid hier in dit topic zeg. :X :X :X
Alleen maar omdat je ooit een keer in je tuin een stinkende kattendrol hebt gevonden.
oh.mijn.hemel
pi_221546559
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja hoor. Als mensen zo nodig dieren willen houden voor hun eigen plezier, dan mogen daar best hele strenge voorwaarden aan gesteld worden.
Als het “baasje” dan te lui is om goed voor die dieren en de natuur te zorgen, dan kan de consequentie zijn dat de overheid in moet springen om die overlast op te lossen…
Het heeft niks met 'lui' te maken. Katten zijn in de basis gewoon buitendieren en bovendien territoriale dieren. Het is een keuze om je kat binnen of buiten te laten.

En voor mensen die bijv. vogels houden in een kooi en zeggen dat de kat ze dan opjaagt: hoe hypocriet ben je dan? Alsof die vogels in een kooi van 3 bij 3 meter horen :') Doe je die kooi open dan kunnen die dieren ook hun eigen weg kiezen en lost de natuur het zelf op :) Dus niet door ze 'af te schieten'. Wat een onkunde zeg.
pi_221546560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 08:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Gecorrigeerd.
Vreemd verhaal. Maar als je wilt pleiten voor het afschieten van kinderen, dan moet je dat zelf weten…
pi_221546561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:31 schreef Perox het volgende:
Alleen maar omdat je ooit een keer in je tuin een stinkende kattendrol hebt gevonden.
oh.mijn.hemel
Dezelfde mensen gooien uiteraard wel 2x per jaar kippenmest in de tuin omdat het goed is, maar o wee als er een kat schijt :')
pi_221546563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoe moet ik mij dat jagen op katten eigenlijk voorstellen? Iets in de trant van dat een jager zichtbaar in vol ornaat (met jachtgeweer, verrekijker en uniform) openlijk op straat naar zijn goeddunken op elke kat gaat schieten. :)
De jager zal gewoon in de weilanden lopen als blijkt dat nesten van weidevogels worden leeggeroofd dppr katten. Dat zal een boer melden bij een instantie.
Een jager gaat echt niet in een woonwijk lopen en katten afschieten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221546565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoe moet ik mij dat jagen op katten eigenlijk voorstellen? Iets in de trant van dat een jager zichtbaar in vol ornaat (met jachtgeweer, verrekijker en uniform) openlijk op straat naar zijn goeddunken op elke kat gaat schieten. :)
Ze zullen in kwetsbare natuurgebieden eerst kijken of er verwilderde katten rondlopen en daarna eventueel tot afschot overgaan. In de bebouwde kom zal dat sowieso niet gebeuren.
pi_221546567
Het enige wat mijn deels Siamees doet is de galerij oplopen. Verder niks. De andere kat wil het liefst binnen blijven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_221546570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Ja, en door dat gedrag zijn ze een bedreiging voor de inheemse, veelal beschermde, fauna. Daar moet dus iets aan gedaan worden.
pi_221546572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:32 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het heeft niks met 'lui' te maken. Katten zijn in de basis gewoon buitendieren en bovendien territoriale dieren. Het is een keuze om je kat binnen of buiten te laten.

En voor mensen die bijv. vogels houden in een kooi en zeggen dat de kat ze dan opjaagt: hoe hypocriet ben je dan? Alsof die vogels in een kooi van 3 bij 3 meter horen :') Doe je die kooi open dan kunnen die dieren ook hun eigen weg kiezen en lost de natuur het zelf op :) Dus niet door ze 'af te schieten'. Wat een onkunde zeg.
Ik ben dan ook sowieso heel kritisch op het houden van “huisdieren” voor het menselijk plezier.

Als dat dan toch zo nodig moet. Dan alleen onder zeer strenge voorwaarden wat mij betreft.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:38:47 #217
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546576
pi_221546580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:32 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dezelfde mensen gooien uiteraard wel 2x per jaar kippenmest in de tuin omdat het goed is, maar o wee als er een kat schijt :')
Kippen kunnen in die zelfde tuin niet eens overleven door die kat… dus wat is je punt?
pi_221546600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:31 schreef Perox het volgende:

Dieronvriendelijkheid en vanavond kopen de meeste zelfbenoemde dierenliefhebbers weer kiloknallers vlees van dieren die bizar behandeld worden in de bio industrie... :')
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:43:29 #220
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kippen kunnen in die zelfde tuin niet eens overleven door die kat… dus wat is je punt?
Wat een onzin, kippen en katten niks aan de hand.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:46:23 #221
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dieronvriendelijkheid en vanavond kopen de meeste zelfbenoemde dierenliefhebbers weer kiloknallers vlees van dieren die bizar behandeld worden in de bio industrie... :')
Ik heb eens in een TV programma ooit gezien dat we het beste zelf het kippevoer opeten als we het milieu en de dieren willen redden. Gingen ze zelfs een chef kok met kippevoer laten koken. Keuringsdienst van Waarde was dat. Prima programma. ^O^
pi_221546633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:46 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik heb eens in een TV programma ooit gezien dat we het beste zelf het kippevoer opeten als we het milieu en de dieren willen redden.
Het gaat alleen niet om dieren redden maar de zichtbare hypocriete selectiviteit waarmee dierenliefhebbers graag hun huisdieren beschermen maar objectief gezien geen reet om bio industrie dieren geven..
pi_221546658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het gaat alleen niet om dieren redden maar de zichtbare hypocriete selectiviteit waarmee dierenliefhebbers graag hun huisdieren beschermen maar objectief gezien geen reet om bio industrie dieren geven..
Ik koop wel eens gewoon vlees van nederlandse bio boeren. Het is een duur grapje, maar ik draag op die manier wel bij aan klimaat en dierenwelzijn. Alleen het gehakt haal ik bij de slager, omdat die beter gekruid is.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:59:05 #224
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546659
quote:

[..]
Mwah voor mij zijn dat ook 2 verschillende zaken hoor, het ene is een soort van persoonlijke relatie en dat andere is hoe je over de wereld denkt. Voor mijn part gaan we allemaal aan de kippenvoer en laten we andermans kat met rust. :Y)
pi_221546678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 08:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Die van ons vind het heerlijk buiten, heeft hem zelfs wat extra baasjes opgeleverd.

Dat gezeik over overlast vind ik gewoon onzin. We blijven altijd wel overlast van elkaar houden. Is het niet de kat dan is het wel een houtkachel.
Het is geen gezeik. Ik ben zelf een kattenmens, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die veel tijd, geld en energie steekt in zijn tuin, razend wordt als de katten van de buurt dit gebruiken als kattenbak.
Beetje rekening houden met elkaar.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:05:06 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221546687
quote:

[..]
Logisch toch. De meeste diereneigenaren geven ook geen hol om de kat/hond of cavia van de buren.

Zo werkt dat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221546699
quote:

[..]
Dit vind ik net zo dom als wanneer iemand fel tegen bont is, maar vervolgens beweert dat zijn leren schoenen/jas iets HEEL ANDERS is.

Ik verafschuw de bio-industrie ook, maar ik besef ook dat heel veel mensen zich niks beters kunnen permiteren.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:15:16 #228
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 11:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is geen gezeik. Ik ben zelf een kattenmens, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die veel tijd, geld en energie steekt in zijn tuin, razend wordt als de katten van de buurt dit gebruiken als kattenbak.
Beetje rekening houden met elkaar.
Dan schiet je toch op ze met een supersoaker.
pi_221546745
De kattenhaat in dit topic :N

Niet elke kat zorgt voor overlast. Niet elke kat komt hier het eten van anderen stelen. Of een kattenbak bezet houden. Of andere dieren lastigvallen. Of zijn denkbeelden opdringen.

De meeste katten willen gewoon een fijn leven hebben in dit prachtige land, net zoals jij en ik.

pi_221547134
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou, bewijs die vergelijking met de ooievaar dan maar zou ik zeggen. Want volgens mij heb je echt geen flauw benul van de hoeveelheden….
Ja, ik zal mijn klapstoeltje in het land zetten en tellen wat ze opschrokken. :') Het is geen hogere wiskunde hè, die dieren moeten ook eten. Je bent gewoon aan het mieren. Kinderachtig figuur. Hoe dan ook je gelijk halen, geen ruimte voor gezond verstand. Zoek het uit. :W
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:15:02 #231
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221547404
En hoe weten ze dan dat het een zwerfkat betreft? In het artikel staat ook dat ruim 80% van de gevonden "zwerfkatten" gewoon een eigenaar heeft. Ik vind dit maar een dubieus plan. We zijn hier geen Azië waar je soms achterna gezeten wordt door honderden zwerfkatten als ze denken dat je wat te eten bij je hebt.

Slecht plan.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221547451
Gewoon lang genoeg wachten en ook hier hebben we dan net zoveel zwerfkatten als in Azië. :+
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:27:53 #233
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221547567
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:19 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon lang genoeg wachten en ook hier hebben we dan net zoveel zwerfkatten als in Azië. :+
Eeh, hier in de buurt hebben ze ook destijds ook een flinke kolonie gevangen. Zodra het er teveel worden is het wel duidelijk dat het zwerfkatten betreft. Huiskatten zitten niet met 10 stuks om 4 uur ' s nachts bij de mcdrive.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221547618
Niet iedereen zou een huisdier moeten hebben. Mijn 2 katten lopen los, voornamelijk in mijn eigen tuin. Ik wil ze 's nacht binnen, dat scheelt al een heel eind. Hier verderop laten ze hun 3 katten dag en nacht rondstruinen, hou ze gewoon binnen in de nacht. Boeren laten de boel ook maar wat fokken. Op sommige erven liggen wel 15 katten, jong en oud. Laat je beesten helpen en zorg dat je dier een fijn thuis heeft waar hij graag is. Scheelt zoveel.
pi_221547789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 11:49 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ja, ik zal mijn klapstoeltje in het land zetten en tellen wat ze opschrokken. :') Het is geen hogere wiskunde hè, die dieren moeten ook eten. Je bent gewoon aan het mieren. Kinderachtig figuur. Hoe dan ook je gelijk halen, geen ruimte voor gezond verstand. Zoek het uit. :W
Ok, je riep dus maar wat en hebt geen flauw benul van de verhoudingen.
pi_221547826
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jawel hoor, dat er meer roofdieren verantwoordelijk zijn voor schade aan fauna weet iedere weldenkende. Als jij je kop bewust in het zand wil blijven steken en de onnozele uit wil hangen doe je dat maar. Alles om je gelijk te halen, stakkerig gedrag. Zoals ik al zei, zoek het uit. :O :W
Maar alles ligt aan katten. Mimimimiboehoehoe :'(
pi_221547839
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
de verhoudingen: schatting is dat er rond de 5000 ooievaars zijn en minimaal 136.000 zwerfkatten..

Een ooievaar consumeert rond de 500 gram per dag en een zwerfkat rond de 350 gram..

Per jaar eet de ooievaar populatie 910 ton dieren op, de minimale geschatte zwerfkatten 17374 ton. Bijna een factor 20 meer.
  Spellchecker dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:14:31 #238
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221547871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
de verhoudingen: schatting is dat er rond de 5000 ooievaars zijn en minimaal 136.000 zwerfkatten..

Een ooievaar consumeert rond de 500 gram per dag en een zwerfkat rond de 350 gram..

Per jaar eet de ooievaar populatie 910 ton dieren op, de minimale geschatte zwerfkatten 17374 ton. Bijna een factor 20 meer.
Zullen we de ooievaars zwerfkatten leren eten? Win-win ...
pi_221547999
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:14 schreef maily het volgende:

[..]
Zullen we de ooievaars zwerfkatten leren eten? Win-win ...
Chinese ooievaars (ooievaal?) importeren en klaar *O*
pi_221548263
In Turkije krijg je gevangenisstraf als je een zwerfkat dood.

https://www.nu.nl/dieren/(...)n-zwerfkat-eros.html

quote:
Een gevangenisstraf van twee jaar en zes maanden voor de moord op een zwerfkat in Istanboel heeft afgelopen week tot petities, protesten en doodsbedreigingen geleid in Turkije. Ook president Recep Tayyip Erdogan bemoeide zich met de zaak.
Ibrahim K. schopte zwerfkat Eros, die geregeld door de buren werd gevoerd, dood op 1 januari. De daad werd vastgelegd door een beveiligingscamera.

K. werd veroordeeld tot achttien maanden gevangenisstraf, maar kwam op vrije voeten vanwege zijn goede gedrag. Dit wekte verontwaardiging bij dierenwelzijnsorganisaties en veel Turken, die de grote populatie zwerfkatten koesteren. Ongeveer 320.000 mensen ondertekenden een online petitie voor een zwaardere straf.

Ook Erdogan was niet te spreken over de straf. "Hoe is zoiets mogelijk?", vroeg de president zich volgens minister van Justitie Yilmaz Tunc af. Eind februari meldde het ministerie dat K. opnieuw zou worden berecht.

De rechters verhoogden de straf afgelopen week met een jaar, maar gaven geen opdracht om hem in hechtenis te nemen. Daarmee negeerden ze de eisen van activisten en internettrollen die K. doodsbedreigingen stuurden. De zitting kon overigens pas na enige vertraging beginnen, omdat er honderden activisten en belangstellenden naar de rechtbank waren gekomen.

Een dierenrechtengroep kondigt nu aan in beroep te gaan en vindt dat K. de maximale gevangenisstraf van vier jaar moet krijgen. K. zelf houdt vol dat hij een dierenvriend is en dat hij ten tijde van de moord op de zwerfkat "de controle kwijt was".
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:38:43 #241
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Turkije haat vogeltjes?

Dat moet haast wel.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
pi_221548297
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Turkije haat vogeltjes?

Dat moet haast wel.
Misschien hebben ze hele slimme vogeltjes en zwerfkatten worden daar gevoed door mensen.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:47:24 #243
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221548345
Goede actie
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221548372
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:00 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Jawel hoor, dat er meer roofdieren verantwoordelijk zijn voor schade aan fauna weet iedere weldenkende. Als jij je kop bewust in het zand wil blijven steken en de onnozele uit wil hangen doe je dat maar. Alles om je gelijk te halen, stakkerig gedrag. Zoals ik al zei, zoek het uit. :O :W
Maar alles ligt aan katten. Mimimimiboehoehoe :'(
Dat er meer beesten andere beesten eten lijkt me logisch. Maar jij claimde dat ooievaars voor vergelijkbare schade zorgen als katten. Dat is een flink omstreden stelling. Het zou je sieren als je dat weet te onderbouwen. Maar gezien je gehuil zal dat wel te hoog gegrepen zijn…
pi_221548375
Zwerfkatten knagen niet aan kabels onder je motorkap of slepen hun prooien naar je zolder, steenmarters zijn beschermd.
pi_221548455
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat er meer beesten andere beesten eten lijkt me logisch. Maar jij claimde dat ooievaars voor vergelijkbare schade zorgen als katten. Dat is een flink omstreden stelling. Het zou je sieren als je dat weet te onderbouwen. Maar gezien je gehuil zal dat wel te hoog gegrepen zijn…
Het zou jou sieren om toe te geven dat er wellicht ook andere boosdoeners zijn die schade toebrengen. Ik zie hier op de weilanden soms 30 ooievaars lopen, maar nergens tientallen zwerfkatten.
Maar als je de pest hebt aan een dier kijk je niet verder dan je neus lang is. Nogmaals, zoek het uit. Met jou valt duidelijk niet te praten, want jij weet alles. Ik ga dus niet meer met je in discussie, klaar.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:29:52 #247
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 13:52 schreef Firuze60 het volgende:
Zwerfkatten knagen niet aan kabels onder je motorkap of slepen hun prooien naar je zolder, steenmarters zijn beschermd.
Ook wel een stukje zeldzamer he
pi_221548789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:29 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ook wel een stukje zeldzamer he
Nog wel, net als wolven rukken ze op. Ik heb er eentje onder de motorkap gehad en in een vorig huis onder de dakpannen.

https://www.bestrijdingse(...)Og2wQkgaAorQEALw_wcB
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:39:28 #249
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548818
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nog wel, net als wolven rukken ze op. Ik heb er eentje onder de motorkap gehad en in een vorig huis onder de dakpannen.

https://www.bestrijdingse(...)Og2wQkgaAorQEALw_wcB
Iets zegt me dat je onder de waal leeft :p
pi_221548820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:39 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Iets zegt me dat je onder de waal leeft :p
Friesland :D
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:40:51 #251
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Friesland :D
Whuuuut? ik dacht die beesten vanuit het zuiden optrokken . Dan gaat het wel heel hard.
pi_221548827
quote:
Een dierenrechtengroep kondigt nu aan in beroep te gaan en vindt dat K. de maximale gevangenisstraf van vier jaar moet krijgen. K. zelf houdt vol dat hij een dierenvriend is en dat hij ten tijde van de moord op de zwerfkat "de controle kwijt was".
Nee, K. vertoonde 'onbegrepen gedrag'. Snappen ze dat nog niet in Turkije }:|
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:42:30 #253
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_221548833
klimaatverandering, flora-en fauna verandering :Y

de wasbeer / wolf nadert ook steeds meer

alles maar afschieten dan ?

:R
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:43:06 #254
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221548838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:42 schreef Flow3r het volgende:
klimaatverandering, flora-en fauna verandering :Y

de wasbeer / wolf nadert ook steeds meer

alles maar afschieten dan ?

:R
als je maar roept: "It's coming right for us!"
  Eindredactie Games dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:48:49 #255
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_221548858
quote:

[..]

Ik heb daar ooit een leuke film over gezien, Kedi. Gaat over zwerfkatten in Istanbul en hoe er een soort gezamenlijke verantwoordelijkheid is / wordt genomen vanuit de bewoners. Wel een aanrader
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_221549335
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:16 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is wat anders, ik heb keurig opgevoede katten die naar binnen lopen om het op de kattenbak te doen, maar ze lopen wel een rondje door de tuinen dichtbij.
We hebben hier een buurtkat (een lichtrode cyperse) die graag bij mij in de tuin zit en gewoon bij mij naar binnen loopt voor een kleine of grote boodschap op mijn eigen kattenbak in plaats van in iemands tuin. :D

Netjes toch? ;)
pi_221549345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:37 schreef br0kjesp0es het volgende:

[..]
We hebben hier een buurtkat (een lichtrode cyperse) die graag bij mij in de tuin zit en gewoon bij mij naar binnen loopt voor een kleine of grote boodschap op mijn eigen kattenbak in plaats van in iemands tuin. :D

Netjes toch? ;)
Hmmm en wat vinden jouw katten daarvan, lijkt mij eerder een beetje op ander'kats' territorium piesen. :D
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:40:23 #258
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:37 schreef br0kjesp0es het volgende:

[..]

Netjes toch? ;)
Ik heb regelmatig binnenlopertjes. happen een paar brokken of soms gaan ze gewoon op het balkon erbij liggen haha
pi_221549385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:
Hmmm en wat vinden jouw katten daarvan, lijkt mij eerder een beetje op ander'kats' territorium piesen. :D
Ik heb momenteel geen katten en ik heb de (schone) bak laten staan als aandenken en "just in case". Ik lag dubbel toen ik zag dat-ie een keer was gebruikt nadat ik 's nachts alles open had staan om te luchten. :D

Mijn laatste kat had er overigens geen probleem mee gehad, zolang ze na afloop allebei maar een snoepje kregen. (Ik weet dat je andermans katten nooit mag voeren, maar één snoepje wegens netjes gedrag moet kunnen vind ik. Kat komt ook nooit eerst om snoepjes zeuren, hij kent de correcte procedure inmiddels.)
pi_221549397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:48 schreef br0kjesp0es het volgende:

[..]
Ik heb momenteel geen katten en ik heb de (schone) bak laten staan als aandenken en "just in case". Ik lag dubbel toen ik zag dat-ie een keer was gebruikt nadat ik 's nachts alles open had staan om te luchten. :D

Mijn laatste kat had er overigens geen probleem mee gehad, zolang ze na afloop allebei maar een snoepje kregen. (Ik weet dat je andermans katten nooit mag voeren, maar één snoepje wegens netjes gedrag moet kunnen vind ik. Kat komt ook nooit eerst om snoepjes zeuren, hij kent de correcte procedure inmiddels.)
Haha, wat grappig! Vermoed toch dat de kater even zijn luchtje in jouw huis wil achterlaten, zo van, dit is ook van mij.. :D
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:50:15 #261
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 16:48 schreef br0kjesp0es het volgende:

[..]

Mert zo'n naam verwacht ik ook niet anders dan een dissertatie :D
pi_221549530
Hier hebben we altijd visite van katten uit de buurt. Onze kater haalt dagelijks catisfactions bij de buurvrouw. Moet kunnen toch? :)
pi_221549615
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier hebben we altijd visite van katten uit de buurt. Onze kater haalt dagelijks catisfactions bij de buurvrouw. Moet kunnen toch? :)
Mijn kater is inmiddels ruim 18 jaar en komt niet meer buiten, hooguit drie stapjes en dan weer naar binnen. Toen ie jong was kwam er geen enkele vreemde kat in mijn tuin en die van de buren, dat was zijn gebied. :D
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:29:44 #264
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549622
katten verbroeden O+

behalve de kattenhaters maar ja die hebben hun eigen plekje in de hel.
pi_221549634
Graag beginnen met honden en duiven.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:33:21 #266
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:32 schreef GerryDV het volgende:
nou nou... nog een reden?
pi_221549642
quote:
Nah, wat is er mis met honden en duiven? Hier een stelletje duiven die elke ochtend gezellig trippelen over het dak en wat koeren. Ja, af en toe wat kak op mijn auto, das minder.
pi_221549652
quote:
Wij van wc-eend trekken wat cijfers uit onze reet :D
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:09:34 #269
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221549808
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nah, wat is er mis met honden en duiven? Hier een stelletje duiven die elke ochtend gezellig trippelen over het dak en wat koeren. Ja, af en toe wat kak op mijn auto, das minder.
Duiven zijn vet grappig. Het mooiste is als er 4-5 voorbij lopen en je hebt hardcore muziek op. Die koppies van ze.
pi_221549810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leer mij die jagers kennen. :') Er zullen vast jagers zijn die met respect hun ding doen, laat ik ze niet allemaal over één kam scheren.
Helaas zijn de jagers in mijn omgeving een stel halve nazi's die al heel wat op hun kerfstok hebben. En een paar huiskatten afknallen, daar draaien ze hun handen niet voor om. En ze pochen er ook nog over, de domme eikels.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:11:29 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221549814
Duiven zijn vliegende ratten :').

Maar gaan we nou daadwerkelijk in, vuurwapens eeeeng, Nederland, opeens dieren afknallen? Wie gaat dat doen dan? En waarmee precies? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
pi_221549835
quote:
Nee man, wat is dit nou weer. :{w
pi_221550037
Dit vind ik dan wel weer redelijk diervriendelijk ongedierte (ratten :r ) afmaken.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)k-vandaan-zonder-gif

quote:
De rattenvanger legt uit: ‘Ik plaats netten om het gebied. De fretten zijn een natuurlijke vijand van de rat. Mijn getrainde fretten laat ik los in de gangen. De ratten vluchten dan uit hun hol. Daar staan de honden klaar om ze te vangen.’
Mijn dochter had trouwens een tam ratje, superslim beestje die we gewoon bij de honden en katten los konden laten lopen, die deden niks.
pi_221550180
quote:

[..]
De 86% waar de die stichting het over heeft gaat over 42 katten en de meesten daarvan hebben ze tot boerderijkrat gebombardeerd zonder duidelijke eigenaar. Dus wanneer je het over WC-eend gaat hebben dan begin eerst maar eens met de cijfers van dit nieuwsbericht.
pi_221550249
quote:

[..]
Er staat een * bij helaas onderaan geen verwijzing naar dat onderzoek waarna men refereert.

Maar goed is de link via vogelbescherming ook wc eend voor jou?

135.000 tot 1.2 miljoen verwilderde katten in het buitengebied.
pi_221550542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er staat een * bij helaas onderaan geen verwijzing naar dat onderzoek waarna men refereert.

135.000 tot 1.2 miljoen verwilderde katten in het buitengebied.
Dan moet je ook weer kijken wat daar weer de bron van die aantallen is.

https://www.jasjadekker.n(...)-in-de-NL-Natuur.pdf

Onderzoek uit 2016, een HBO- afstudeeropdracht Bos en natuurbeheer. Daar wordt dit geschreven:

quote:
Bij benadering zijn in Nederland 3 – 4 miljoen huiskatten, hiernaast zijn nog eens 135.000 tot 1.2
miljoen verwilderde katten.
Nergens wordt dit aantal bewezen. Met een enquete erbij, ik zou zeggen, oordeel zelf.
pi_221550703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan moet je ook weer kijken wat daar weer de bron van die aantallen is.

https://www.jasjadekker.n(...)-in-de-NL-Natuur.pdf

Onderzoek uit 2016, een HBO- afstudeeropdracht Bos en natuurbeheer. Daar wordt dit geschreven:
[..]
Nergens wordt dit aantal bewezen. Met een enquete erbij, ik zou zeggen, oordeel zelf.
Beter lezen ze verwijst naar dit onderzoek.

Westerduin,C.,Hao,Y.,& Martin velez, V.(2014).Pets or Pest? Investigating stray feral cats in the
Netherlands. Wageningen:Wageningen university.

Dat kan ik alleen niet online vinden.
pi_221550746
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:03 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
De 86% waar de die stichting het over heeft gaat over 42 katten en de meesten daarvan hebben ze tot boerderijkrat gebombardeerd zonder duidelijke eigenaar. Dus wanneer je het over WC-eend gaat hebben dan begin eerst maar eens met de cijfers van dit nieuwsbericht.
Ik geloof geen enkel cijfer. Mijn originele punt blijft staan, als niet bekend is of er uberhaupt een probleem is dan is zo'n drastische 'oplossing' een heel slecht idee.
pi_221550752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja, duh :D
pi_221550837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Beter lezen ze verwijst naar dit onderzoek.

Westerduin,C.,Hao,Y.,& Martin velez, V.(2014).Pets or Pest? Investigating stray feral cats in the
Netherlands. Wageningen:Wageningen university.

Dat kan ik alleen niet online vinden.
Ja en? Ik wil wel eens weten hoe ze die aantallen hebben gemeten, want uit dit onderzoekje kan ik dat nergens uit opmaken. Plus als dat onderzoek al meer dan 10 jaar oud is zou je nu zowat het dubbele aantal zwerfkatten verwachten toch?
pi_221550951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en? Ik wil wel eens weten hoe ze die aantallen hebben gemeten, want uit dit onderzoekje kan ik dat nergens uit opmaken. Plus als dat onderzoek al meer dan 10 jaar oud is zou je nu zowat het dubbele aantal zwerfkatten verwachten toch?
Ik zou het ook graag willen weten maar goed er is een bron die we niet kunnen vinden.

En het dubbele aantal zwerfkatten? Waarom de meeste biotopen gaan naar evenwicht toestand toe, als er in de buitengebieden waar de zwerfkatten rondlopen niet meer voedsel komt groeit de populatie niet.
pi_221550996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik zou het ook graag willen weten maar goed er is een bron die we niet kunnen vinden.

En het dubbele aantal zwerfkatten? Waarom de meeste biotopen gaan naar evenwicht toestand toe, als er in de buitengebieden waar de zwerfkatten rondlopen niet meer voedsel komt groeit de populatie niet.
Dat zou kunnen of dat er meer katten zowel gechipt, gesteriliseerd en gecastreerd zijn inmiddels.
  roze dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:41:11 #283
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221551027
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:32 schreef vul_maar_in het volgende:
Katten castratie voor minima ^O^
Als je dat niet kan betalen moet je geen kat nemen.
Your beauty never ever scared me.
pi_221551066
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:41 schreef Ama het volgende:

[..]
Inderdaad, dan is hun eten al te duur.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:17:46 #285
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221551533
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:41 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja eens maar als ze ze toch al hebben en zulks. Stukje toekomst visie.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:20:48 #286
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_221551568
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 21:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja eens maar als ze ze toch al hebben en zulks. Stukje toekomst visie.
We kunnen ook de minima castreren, als ze al niet eens in kunnen schatten dat de kosten van een kat niet betalen zijn komt het echt niet meer goed met je.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:21:23 #287
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221551587
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 21:20 schreef Rozevla het volgende:

[..]
We kunnen ook de minima castreren, als ze al niet eens in kunnen schatten dat de kosten van een kat niet betalen zijn komt het echt niet meer goed met je.
Scheelt ook in hondenpoep enzo.
pi_221557155
quote:
Het is opnieuw code rood wat betreft muizen in Friesland. Waar in andere delen van het land onttrekkingsverboden gelden, zetten Friese boeren in strijd tegen de muizen en droogte opnieuw hun land onder water. ‘We vechten tegen muizen-, droogte- en ganzenschade’, zegt melkveehouder Harry Kramer uit Koufurderigge.
https://www.nieuweoogst.n(...)-strijd-tegen-muizen

:')

Zullen die weidevogels ook leuk vinden dat je hun nest onderwater zet.
pi_221557181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:26 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Tsssk, was twee jaar geleden ook al het geval en in datzelfde gebied een beetje katten doodschieten. :(
pi_221557187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:26 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Die zijn wel uitgebroed nu. Maar over het algemeen geldt dat hoe natter, hoe beter voor weidevogels.
pi_221557211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tsssk, was twee jaar geleden ook al het geval en in datzelfde gebied een beetje katten doodschieten. :(

Was er toen ook niet zo'n achterlijke debiel die de kat van zijn buurvrouw op korte afstand van haar huis doodschoot? Die kerel zag er ook uit als een lul die het sowieso geen zak kan schelen. Zo'n type die een natte dop krijgt als hij wat doodschiet. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')