abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:57:59 #201
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoe moet ik mij dat jagen op katten eigenlijk voorstellen? Iets in de trant van dat een jager zichtbaar in vol ornaat (met jachtgeweer, verrekijker en uniform) openlijk op straat naar zijn goeddunken op elke kat gaat schieten. :)
zoals een goed jager betaamt, gewoon voerplekken maken en dan vanuit een hogezit of jachthut de dieren afknallen natuurlijk
Drop you like an ill, bad habit
pi_221546464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 09:57 schreef pmponer het volgende:

[..]
zoals een goede jager lafbek betaamt, gewoon voerplekken maken en dan vanuit een hogezit of jachthut de dieren afknallen natuurlijk
pi_221546467
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dom gelul. Zoals ik eerder al zei, wat dacht je van de ooievaar? Denk daar maar eens over na. Want die sloopt meer aan fauna dan katten.
Maar ja, geen kat hè? Dan hebben we het als kattenhater er maar niet over, want dat past je niet. :r
Nou, bewijs die vergelijking met de ooievaar dan maar zou ik zeggen. Want volgens mij heb je echt geen flauw benul van de hoeveelheden….
pi_221546483
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2026 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Als mensen te lui zijn om hun katten binnen te houden, dan is afschieten een prima oplossing.
Wut :')

Heb je ooit gehoord van zwerfkatten? Er zijn gewoon katten die al sinds jaar en dag buiten leven en zichzelf onderhouden (of gevoed worden door mensen). En die wil jij afschieten? Jij schiet ook random andere dieren af ofzo?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:16:23 #205
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Heb je ooit gehoord van zwerfkatten? Er zijn gewoon katten die al sinds jaar en dag buiten leven en zichzelf onderhouden (of gevoed worden door mensen). En die wil jij afschieten? Jij schiet ook random andere dieren af ofzo?
Ach mensen die dit zeggen hebben waarschijnlijk nog nooit een (zoog)dier gedood. Lekker laten ouwehoeren.

artikeltje over den ooievaar
https://www.rtvdrenthe.nl(...)op-wat-ze-tegenkomen
pi_221546538
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou je dat ook voor honden, niet aan de riem, vinden? Dat ie die gewoon dood mag schieten?
Ja hoor. Als mensen zo nodig dieren willen houden voor hun eigen plezier, dan mogen daar best hele strenge voorwaarden aan gesteld worden.
Als het “baasje” dan te lui is om goed voor die dieren en de natuur te zorgen, dan kan de consequentie zijn dat de overheid in moet springen om die overlast op te lossen…
pi_221546553
quote:
Als je ziet om wat voor aantallen het alleen op Schiermonnikoog al gaat (en dat is dan een relatief goed te controleren omgeving waar zwerfkatten regelmatig weggevangen worden), dan geloof ik dat direct https://nos.nl/artikel/26(...)et-behulp-van-drones
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:31:53 #208
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546556
Wat een dieronvriendelijkheid hier in dit topic zeg. :X :X :X
Alleen maar omdat je ooit een keer in je tuin een stinkende kattendrol hebt gevonden.
oh.mijn.hemel
pi_221546559
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja hoor. Als mensen zo nodig dieren willen houden voor hun eigen plezier, dan mogen daar best hele strenge voorwaarden aan gesteld worden.
Als het “baasje” dan te lui is om goed voor die dieren en de natuur te zorgen, dan kan de consequentie zijn dat de overheid in moet springen om die overlast op te lossen…
Het heeft niks met 'lui' te maken. Katten zijn in de basis gewoon buitendieren en bovendien territoriale dieren. Het is een keuze om je kat binnen of buiten te laten.

En voor mensen die bijv. vogels houden in een kooi en zeggen dat de kat ze dan opjaagt: hoe hypocriet ben je dan? Alsof die vogels in een kooi van 3 bij 3 meter horen :') Doe je die kooi open dan kunnen die dieren ook hun eigen weg kiezen en lost de natuur het zelf op :) Dus niet door ze 'af te schieten'. Wat een onkunde zeg.
pi_221546560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 08:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Gecorrigeerd.
Vreemd verhaal. Maar als je wilt pleiten voor het afschieten van kinderen, dan moet je dat zelf weten…
pi_221546561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:31 schreef Perox het volgende:
Alleen maar omdat je ooit een keer in je tuin een stinkende kattendrol hebt gevonden.
oh.mijn.hemel
Dezelfde mensen gooien uiteraard wel 2x per jaar kippenmest in de tuin omdat het goed is, maar o wee als er een kat schijt :')
pi_221546563
quote:
Hoe moet ik mij dat jagen op katten eigenlijk voorstellen? Iets in de trant van dat een jager zichtbaar in vol ornaat (met jachtgeweer, verrekijker en uniform) openlijk op straat naar zijn goeddunken op elke kat gaat schieten. :)
De jager zal gewoon in de weilanden lopen als blijkt dat nesten van weidevogels worden leeggeroofd dppr katten. Dat zal een boer melden bij een instantie.
Een jager gaat echt niet in een woonwijk lopen en katten afschieten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221546565
quote:
Ze zullen in kwetsbare natuurgebieden eerst kijken of er verwilderde katten rondlopen en daarna eventueel tot afschot overgaan. In de bebouwde kom zal dat sowieso niet gebeuren.
pi_221546567
Het enige wat mijn deels Siamees doet is de galerij oplopen. Verder niks. De andere kat wil het liefst binnen blijven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_221546570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:14 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Ja, en door dat gedrag zijn ze een bedreiging voor de inheemse, veelal beschermde, fauna. Daar moet dus iets aan gedaan worden.
pi_221546572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:32 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het heeft niks met 'lui' te maken. Katten zijn in de basis gewoon buitendieren en bovendien territoriale dieren. Het is een keuze om je kat binnen of buiten te laten.

En voor mensen die bijv. vogels houden in een kooi en zeggen dat de kat ze dan opjaagt: hoe hypocriet ben je dan? Alsof die vogels in een kooi van 3 bij 3 meter horen :') Doe je die kooi open dan kunnen die dieren ook hun eigen weg kiezen en lost de natuur het zelf op :) Dus niet door ze 'af te schieten'. Wat een onkunde zeg.
Ik ben dan ook sowieso heel kritisch op het houden van “huisdieren” voor het menselijk plezier.

Als dat dan toch zo nodig moet. Dan alleen onder zeer strenge voorwaarden wat mij betreft.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:38:47 #217
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546576
pi_221546580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:32 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dezelfde mensen gooien uiteraard wel 2x per jaar kippenmest in de tuin omdat het goed is, maar o wee als er een kat schijt :')
Kippen kunnen in die zelfde tuin niet eens overleven door die kat… dus wat is je punt?
pi_221546600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:31 schreef Perox het volgende:

Dieronvriendelijkheid en vanavond kopen de meeste zelfbenoemde dierenliefhebbers weer kiloknallers vlees van dieren die bizar behandeld worden in de bio industrie... :')
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:43:29 #220
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221546604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kippen kunnen in die zelfde tuin niet eens overleven door die kat… dus wat is je punt?
Wat een onzin, kippen en katten niks aan de hand.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:46:23 #221
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dieronvriendelijkheid en vanavond kopen de meeste zelfbenoemde dierenliefhebbers weer kiloknallers vlees van dieren die bizar behandeld worden in de bio industrie... :')
Ik heb eens in een TV programma ooit gezien dat we het beste zelf het kippevoer opeten als we het milieu en de dieren willen redden. Gingen ze zelfs een chef kok met kippevoer laten koken. Keuringsdienst van Waarde was dat. Prima programma. ^O^
pi_221546633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:46 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik heb eens in een TV programma ooit gezien dat we het beste zelf het kippevoer opeten als we het milieu en de dieren willen redden.
Het gaat alleen niet om dieren redden maar de zichtbare hypocriete selectiviteit waarmee dierenliefhebbers graag hun huisdieren beschermen maar objectief gezien geen reet om bio industrie dieren geven..
pi_221546658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het gaat alleen niet om dieren redden maar de zichtbare hypocriete selectiviteit waarmee dierenliefhebbers graag hun huisdieren beschermen maar objectief gezien geen reet om bio industrie dieren geven..
Ik koop wel eens gewoon vlees van nederlandse bio boeren. Het is een duur grapje, maar ik draag op die manier wel bij aan klimaat en dierenwelzijn. Alleen het gehakt haal ik bij de slager, omdat die beter gekruid is.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:59:05 #224
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221546659
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mwah voor mij zijn dat ook 2 verschillende zaken hoor, het ene is een soort van persoonlijke relatie en dat andere is hoe je over de wereld denkt. Voor mijn part gaan we allemaal aan de kippenvoer en laten we andermans kat met rust. :Y)
pi_221546678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 08:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Die van ons vind het heerlijk buiten, heeft hem zelfs wat extra baasjes opgeleverd.

Dat gezeik over overlast vind ik gewoon onzin. We blijven altijd wel overlast van elkaar houden. Is het niet de kat dan is het wel een houtkachel.
Het is geen gezeik. Ik ben zelf een kattenmens, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die veel tijd, geld en energie steekt in zijn tuin, razend wordt als de katten van de buurt dit gebruiken als kattenbak.
Beetje rekening houden met elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')