Whuuuut? ik dacht die beesten vanuit het zuiden optrokken . Dan gaat het wel heel hard.quote:
Nee, K. vertoonde 'onbegrepen gedrag'. Snappen ze dat nog niet in Turkijequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:33 schreef Firuze60 het volgende:
Een dierenrechtengroep kondigt nu aan in beroep te gaan en vindt dat K. de maximale gevangenisstraf van vier jaar moet krijgen. K. zelf houdt vol dat hij een dierenvriend is en dat hij ten tijde van de moord op de zwerfkat "de controle kwijt was".
als je maar roept: "It's coming right for us!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:42 schreef Flow3r het volgende:
klimaatverandering, flora-en fauna verandering![]()
de wasbeer / wolf nadert ook steeds meer
alles maar afschieten dan ?
Ik heb daar ooit een leuke film over gezien, Kedi. Gaat over zwerfkatten in Istanbul en hoe er een soort gezamenlijke verantwoordelijkheid is / wordt genomen vanuit de bewoners. Wel een aanraderquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:33 schreef Firuze60 het volgende:
In Turkije krijg je gevangenisstraf als je een zwerfkat dood.
https://www.nu.nl/dieren/(...)n-zwerfkat-eros.html
[..]
We hebben hier een buurtkat (een lichtrode cyperse) die graag bij mij in de tuin zit en gewoon bij mij naar binnen loopt voor een kleine of grote boodschap op mijn eigen kattenbak in plaats van in iemands tuin.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:16 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is wat anders, ik heb keurig opgevoede katten die naar binnen lopen om het op de kattenbak te doen, maar ze lopen wel een rondje door de tuinen dichtbij.
Hmmm en wat vinden jouw katten daarvan, lijkt mij eerder een beetje op ander'kats' territorium piesen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:37 schreef br0kjesp0es het volgende:
[..]
We hebben hier een buurtkat (een lichtrode cyperse) die graag bij mij in de tuin zit en gewoon bij mij naar binnen loopt voor een kleine of grote boodschap op mijn eigen kattenbak in plaats van in iemands tuin.
Netjes toch?
Ik heb regelmatig binnenlopertjes. happen een paar brokken of soms gaan ze gewoon op het balkon erbij liggen hahaquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:37 schreef br0kjesp0es het volgende:
[..]
We hebben hier een buurtkat (een lichtrode cyperse) die graag bij mij in de tuin zit en gewoon bij mij naar binnen loopt voor een kleine of grote boodschap op mijn eigen kattenbak in plaats van in iemands tuin.
Netjes toch?
Ik heb momenteel geen katten en ik heb de (schone) bak laten staan als aandenken en "just in case". Ik lag dubbel toen ik zag dat-ie een keer was gebruikt nadat ik 's nachts alles open had staan om te luchten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:39 schreef Firuze60 het volgende:
Hmmm en wat vinden jouw katten daarvan, lijkt mij eerder een beetje op ander'kats' territorium piesen.
Haha, wat grappig! Vermoed toch dat de kater even zijn luchtje in jouw huis wil achterlaten, zo van, dit is ook van mij..quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:48 schreef br0kjesp0es het volgende:
[..]
Ik heb momenteel geen katten en ik heb de (schone) bak laten staan als aandenken en "just in case". Ik lag dubbel toen ik zag dat-ie een keer was gebruikt nadat ik 's nachts alles open had staan om te luchten.
Mijn laatste kat had er overigens geen probleem mee gehad, zolang ze na afloop allebei maar een snoepje kregen. (Ik weet dat je andermans katten nooit mag voeren, maar één snoepje wegens netjes gedrag moet kunnen vind ik. Kat komt ook nooit eerst om snoepjes zeuren, hij kent de correcte procedure inmiddels.)
Mert zo'n naam verwacht ik ook niet anders dan een dissertatiequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:48 schreef br0kjesp0es het volgende:
[..]
Ik heb momenteel geen katten en ik heb de (schone) bak laten staan als aandenken en "just in case". Ik lag dubbel toen ik zag dat-ie een keer was gebruikt nadat ik 's nachts alles open had staan om te luchten.
Mijn laatste kat had er overigens geen probleem mee gehad, zolang ze na afloop allebei maar een snoepje kregen. (Ik weet dat je andermans katten nooit mag voeren, maar één snoepje wegens netjes gedrag moet kunnen vind ik. Kat komt ook nooit eerst om snoepjes zeuren, hij kent de correcte procedure inmiddels.)
Mijn kater is inmiddels ruim 18 jaar en komt niet meer buiten, hooguit drie stapjes en dan weer naar binnen. Toen ie jong was kwam er geen enkele vreemde kat in mijn tuin en die van de buren, dat was zijn gebied.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier hebben we altijd visite van katten uit de buurt. Onze kater haalt dagelijks catisfactions bij de buurvrouw. Moet kunnen toch?
nou nou... nog een reden?quote:
Nah, wat is er mis met honden en duiven? Hier een stelletje duiven die elke ochtend gezellig trippelen over het dak en wat koeren. Ja, af en toe wat kak op mijn auto, das minder.quote:
Wij van wc-eend trekken wat cijfers uit onze reetquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De jagersvereniging heeft wat cijfers.
Het aantal verwilderde katten in Nederland is lastig te bepalen, wetenschappelijke studies gaan uit van 136.000 tot 1,2 miljoen dieren*.
Duiven zijn vet grappig. Het mooiste is als er 4-5 voorbij lopen en je hebt hardcore muziek op. Die koppies van ze.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, wat is er mis met honden en duiven? Hier een stelletje duiven die elke ochtend gezellig trippelen over het dak en wat koeren. Ja, af en toe wat kak op mijn auto, das minder.
Leer mij die jagers kennen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wij van wc-eend trekken wat cijfers uit onze reet
Mijn dochter had trouwens een tam ratje, superslim beestje die we gewoon bij de honden en katten los konden laten lopen, die deden niks.quote:De rattenvanger legt uit: ‘Ik plaats netten om het gebied. De fretten zijn een natuurlijke vijand van de rat. Mijn getrainde fretten laat ik los in de gangen. De ratten vluchten dan uit hun hol. Daar staan de honden klaar om ze te vangen.’
De 86% waar de die stichting het over heeft gaat over 42 katten en de meesten daarvan hebben ze tot boerderijkrat gebombardeerd zonder duidelijke eigenaar. Dus wanneer je het over WC-eend gaat hebben dan begin eerst maar eens met de cijfers van dit nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat een * bij helaas onderaan geen verwijzing naar dat onderzoek waarna men refereert.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |