Kan bijna niet anders.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens NRC was ze niet alleen verslaafd aan drank maar ook middelen.
Jeannettequote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:40 schreef Perox het volgende:
Sneu voor Els of hoe ze ook heet. Lastig als je het niet van je kunt afschudden en dan alles kwijtraakt waar je je leven voor hebt gezwoegd.
Vreemd. Dus als wij denken, dan gebeurt het vaker?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
Mijn huisarts snoof en hing zichzelf uiteindelijk op. Gebeurt volgens mij veel vaker als we denken
Een huisarts hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
Mijn huisarts snoof en hing zichzelf uiteindelijk op. Gebeurt volgens mij veel vaker als dat we denken
edit: het FP artikel maakt dit wel duidelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iemand met een euthanasie wens zo laten zitten is toch gewoon misdadig?
Wat een mongool zeg.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Vreemd. Dus als wij denken, dan gebeurt het vaker?
Ik had één die rookte. Dat zie je ook niet vaak bij huisartsen. Lekker shaggie roken tussendoor. Prima vent.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
Mijn huisarts snoof en hing zichzelf uiteindelijk op. Gebeurt volgens mij veel vaker als dat we denken
Groot deel van de dag mensen wijzen op het bestaan van thuisarts.nl en aangeven dat ze daar ook op kunnen kijken, waarna de huisarts het zelf maar op thuisarts.nl gaat opzoeken. Zal best meevallen allemaal.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef Koortsdroom het volgende:
Treurig verhaal.
Lijkt me een zwaar beroep. Denk dat meer artsen met dit probleem worstelen.
Die van ons rookte ook trouwensquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had één die rookte. Dat zie je ook niet vaak bij huisartsen. Lekker shaggie roken tussendoor. Prima vent.
Is wel wat anders dan zuipen en snuiven natuurlijk.
Dat is de doktersassistente.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Groot deel van de dag mensen wijzen op het bestaan van thuisarts.nl en aangeven dat ze daar ook op kunnen kijken, waarna de huisarts het zelf maar op thuisarts.nl gaat opzoeken. Zal best meevallen allemaal.
Ik vraag me af hoe je met 3,3 promille nog rechtop je bureaustoel kan zitten. En autorijden om naar huis te gaan / visites te doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je dan 3,3(!) Promille wegtankt terwijl je aan het werk moet dan is er overduidelijk meer aan de hand.
Was in mijn jeugd normaal. Jaren 70. Wachtkamer stond blauw van de rook. Niet alles was beter vroeger!quote:
Dat heet tolerantie. Maar helder is iemand niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:28 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je met 3,3 promille nog rechtop je bureaustoel kan zitten. En autorijden om naar huis te gaan / visites te doen.
Dan ben je sowieso "zeer goed getraind". Maar dan nog
Of cocaine.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:31 schreef Firuze60 het volgende:
Wat sneu, maar in de jaren '70-'80 geen uitzondering, mijn tweede kind werd thuis gehaald door de dorpsarts met een enorme kegel midden in de nacht.
Vraag mij dan weer af hoeveel huisartsen niet stiekem pillen slikken om alert te blijven.
Destijds was er ook apotheek bij praktijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:31 schreef Firuze60 het volgende:
Wat sneu, maar in de jaren '70-'80 geen uitzondering, mijn tweede kind werd thuis gehaald door de dorpsarts met een enorme kegel midden in de nacht.
Vraag mij dan weer af hoeveel huisartsen niet stiekem pillen slikken om alert te blijven.
Dit dus. Goed dat er ingegrepen wordt. Maar door haar nu met naam en toenaam en alle details in het openbaar te brengen, maak je haar als mens ook kapot. Zou me niet verbazen als dat uiteindelijk in zelfmoord eindigt omdat ze in een uitzichtloze positie geplaatst is.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 14:40 schreef Perox het volgende:
Sneu voor Els of hoe ze ook heet. Lastig als je het niet van je kunt afschudden en dan alles kwijtraakt waar je je leven voor hebt gezwoegd.
Privacy zou hier wel gepast zijn geweest . Verdachten van moord krijgen meer beschermingquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit dus. Goed dat er ingegrepen wordt. Maar door haar nu met naam en toenaam en alle details in het openbaar te brengen, maak je haar als mens ook kapot. Zou me niet verbazen als dat uiteindelijk in zelfmoord eindigt omdat ze in een uitzichtloze positie geplaatst is.
Wat mij betreft moet je - behalve de patiënten - ook een dergelijk ziek/verslaagd iemand in bescherming nemen, al helemaal als je de inspectie Gezondheidszorg bent. .
Sowieso te weinig. Voor patiënten en ook voor collega's. Het gaat vrees ik niet om uitzonderingen. Bedrijfsartsen iets meer tegenwoordig heb ik begrepen. Juist deze zijn heel belangrijk!quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:00 schreef nostra het volgende:
Tja, sneu. Bijzonder ook dat er in de opleiding tot basisarts geen aandacht voor verslaving is (keuzemodule van 40 uur geloof ik). Nu snap ik dat het generalisten zijn, maar toch. En afspraken maken met een verslaafde is natuurlijk kansloos.
Mwah, mijn bedrijfsarts moest ik uitleggen wat Antabus was en de huisarts van iemand anders kwam een keer kijken bij de AA en stond verbaasd dat er zoveel "normale alcoholisten" zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:11 schreef Ole het volgende:
Sowieso te weinig. Voor patiënten en ook voor collega's. Het gaat vrees ik niet om uitzonderingen. Bedrijfsartsen iets meer tegenwoordig heb ik begrepen. Juist deze zijn heel belangrijk!
Het is echt laatste jaren dat er meer aandacht voor is! Heb beide kanten meegemaakt hoor. Jongere arts meer in opleiding gehad. Oudere weer meer begrip. Ook artsen zijn mensen natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, mijn bedrijfsarts moest ik uitleggen wat Antabus was en de huisarts van iemand anders kwam een keer kijken bij de AA en stond verbaasd dat er zoveel "normale alcoholisten" zijn.Vanuit de bedrijfsarts is er wel meer begrip, alhoewel ik mazzel had met mijn huisarts (maar was een aio of hoe dat tegenwoordig heet, dus die is weer naar zijn volgende "stageplek").
Hier had veel discreter mee om kunnen gaan!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, het is ook wel sneu hoe ze nu in de media terecht komt.
Ik zou m’n huis niet meer uitdurven.
Misschien is dit wel de wake-up call die aankomt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Goeie post.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
Bij onze studie medicijnen (?) is er daarom veel aandacht voor weerbaarheid/veerkracht (resilience).
Ik werk vaak samen met artsen, en sta te kijken hoe alles van hun afglijdt. We hadden eens een patiënte op bezoek die vanwege kanker aan de oogkas haar oog moest afstaan (nu kunnen ze dat veel beter behandelen zonder oogverlies). Ik loop daar dagen mee rond (niet met dat oog, maar met het idee dat je je oog zo kwijtraakt), kan dan aan weinig anders meer denken. Mijn ADHD pillen doen tegenwoordig wonderen op dat gebied.
Het ergste is de afdeling voor vroeggeboorte, waar we projecten draaien. Schijnbaar is de opleiding voor artsen daar het minst populair, omdat de communicatie met ouders verschrikkelijk moeilijk is.
Sterkte gewenst aan de huisarts.
Mijn schoonzus werkt al jaren als verpleegkundige op neonatologie. Zij en haar collega's zijn daar altijd. Deel artsen komt even langs voor diagnose en gaat weer weg. Is bijzondere afdelingquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
Bij onze studie medicijnen (?) is er daarom veel aandacht voor weerbaarheid/veerkracht (resilience).
Ik werk vaak samen met artsen, en sta te kijken hoe alles van hun afglijdt. We hadden eens een patiënte op bezoek die vanwege kanker aan de oogkas haar oog moest afstaan (nu kunnen ze dat veel beter behandelen zonder oogverlies). Ik loop daar dagen mee rond (niet met dat oog, maar met het idee dat je je oog zo kwijtraakt), kan dan aan weinig anders meer denken. Mijn ADHD pillen doen tegenwoordig wonderen op dat gebied.
Het ergste is de afdeling voor vroeggeboorte, waar we projecten draaien. Schijnbaar is de opleiding voor artsen daar het minst populair, omdat de communicatie met ouders verschrikkelijk moeilijk is.
Prima toch, een zelfmoord betekent een eervol einde voor einde die zoveel problemen veroorzaakt heeft.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit dus. Goed dat er ingegrepen wordt. Maar door haar nu met naam en toenaam en alle details in het openbaar te brengen, maak je haar als mens ook kapot. Zou me niet verbazen als dat uiteindelijk in zelfmoord eindigt omdat ze in een uitzichtloze positie geplaatst is.
Wat mij betreft moet je - behalve de patiënten - ook een dergelijk ziek/verslaagd iemand in bescherming nemen, al helemaal als je de inspectie Gezondheidszorg bent. .
Het gaat wel ver om het een feest te noemen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:17 schreef TAmaru het volgende:
Wat erg van die euthanasie zeg
Hele familie en vriendenkring opgetrommeld omdat je uit je lijden verlost gaat worden en dan ligt je huisarts laveloos in haar auto en gaat het hele feest niet door
Als je vaak slecht nieuws moet brengen gaat dat uiteindelijk ook aan je vreten. Bij kinderen al helemaal.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik er zo over nadenk, de artsen die ik ken lusten er wel eentje. Maar;quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is gewoon normaal gedrag voor een gemiddelde huisarts
quote:Er werd toen 3,3 promille alcohol in haar bloed aangetroffen. Dat staat gelijk aan 15 tot 20 glazen alcohol.
3.3 en 'functioneren' is wel voor de geoefende drinker ja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:18 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Als ik er zo over nadenk, de artsen die ik ken lusten er wel eentje. Maar;
[..]![]()
Hoe moet dat gegaan zijn, rolde ze door de praktijk?
De eerste keer dat ik op die afdeling rondliep, stond het zweet op m’n rug. De hele tijd ging het alarm af, omdat veel babies nog moeten leren ademhalen. Zo klein. Veel respect voor mensen die dat werk doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn schoonzus werkt al jaren als verpleegkundige op neonatologie. Zij en haar collega's zijn daar altijd. Deel artsen komt even langs voor diagnose en gaat weer weg. Is bijzondere afdeling
Dit is toch gewoon 'eng'?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:06 schreef maily het volgende:
Rhoon steunt geschorste huisarts massaal
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-betekend~a72e26b3/
Helaas premium-artikel
Heb je het wel goed gelezen allemaal? sorry, maar het is mij echt een raadsel waarom zij ineens het slachtoffer is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, het is ook wel sneu hoe ze nu in de media terecht komt.
Mja, we weten natuurlijk niet alles.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon 'eng'?
Prima dat je als individu de behoefte voelt om haar dankbaar te zijn. Maar een soort 'collectieve' steun, terwijl je ook weet wat ze heeft gedaan (fouten maken) en nagelaten (de euthanasie deftig uitvoeren), dan moet je toch misschien een beetje dimmen met je steun?
Jack Daniels blijkbaarquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:30 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Mja, we weten natuurlijk niet alles.
Niet komen opdagen voor die euthanasie is inderdaad heel ernstig. Aan de andere kant komen patiënten kaartjes en cadeautjes brengen.
Mijn onderbuik zegt:
Arts die zo druk is geweest met zorg verlenen voor anderen, dat ze zichzelf vergeten is.
Wie zorgt er voor de huisarts?
Ik snap waar je het over hebt. De huisarts schijnt niet van de drank af te kunnen blijven, kan niet geholpen worden en dat is niet goed voor haar patiënten. Maar dit zijn banen waarbij je erg sterk in je schoenen moet staan. Zo’n zaak met alleen maar verliezers.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb je het wel goed gelezen allemaal? sorry, maar het is mij echt een raadsel waarom zij ineens het slachtoffer is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |