abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2026 @ 10:17:50 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221504774
quote:
Koopzegelboekje vullen bij supermarkt AH duurt straks twee keer zo lang
Slecht nieuws voor mensen die koopzegels sparen bij Albert Heijn. Vanaf 7 september gaat het twee keer zo lang duren voordat klanten een koopzegelboekje hebben gevuld. Deze bekendmaking van de supermarktketen leidt op sociale media tot kritiek.

Over een maand krijgen klanten voortaan één koopzegel per 2 euro aan boodschappen en momenteel is dat per 1 euro. Ook voor mensen die zijn aangesloten bij het zogenoemde AH Premium krijgen met een versobering te maken: die krijgen voortaan één koopzegel per 1 euro, in plaats van twee koopzegels per euro.

Op sociale media uitten sommige klanten hun onvrede over de versobering. Zo zegt een aantal de stap van AH te zien als een manier om zoveel mogelijk mensen aan AH Premium te krijgen. Anderen noemen het een verkapte bezuiniging van de supermarktketen.
'Wijziging is nodig'

AH stelt dat de wijziging nodig is om het spaarprogramma te behouden, maar legt in een reactie aan de NOS niet nader uit hoe deze afweging tot stand is gekomen. Er wordt ook niet ingegaan op de kritiek die leeft op sociale media.

De aanpassing zou het mogelijk maken om andere kortingsacties uit te breiden. "We zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan verschillende manieren van sparen en kortingen krijgen", staat in een e-mail aan klanten.

Het AH-koopzegelsysteem bestaat inmiddels ruim zeventig jaar. Naar schatting anderhalf miljoen mensen maken er gebruik van. Sinds 2021 zijn er geen fysieke zegels meer en kan alleen nog gespaard worden via de AH-app. Wel mogen oude fysieke koopzegelboekjes nog worden ingeleverd.

https://nos.nl/artikel/26(...)ks-twee-keer-zo-lang
Zeer matige actie dit, zeker de drogreden dat klanten 'behoefte' hebben aan andere spaaracties raakt kant noch wal :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221504787
Nog nooit iets gespaard via winkels of zo. Lijkt me altijd iets wat van die domme tokkies doen. Ja leuk extra veel boodschappen kopen zodat je je spaarkaart vol kan maken :') Ga je uiteindelijk onder aan de streep financieel op achteruit.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:22:25 #3
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221504800
Opbokken met die spaarzegeltjeszooi.

Maak gewoon de producten goedkoper.
Voorheen Bargehassus.
pi_221504802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:22 schreef SimonB. het volgende:
Opbokken met die spaarzegeltjeszooi.

Maak gewoon de producten goedkoper.
Sowieso al die achterlijke aanbiedingen in Nederland :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2026 @ 10:23:00 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221504805
Met 6% rente nog altijd een goed spaarprogramma.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221504843
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef incel het volgende:
Nog nooit iets gespaard via winkels of zo. Lijkt me altijd iets wat van die domme tokkies doen. Ja leuk extra veel boodschappen kopen zodat je je spaarkaart vol kan maken :') Ga je uiteindelijk onder aan de streep financieel op achteruit.
Hier idem dito.
Geef de zegels maar door aan degene die achter me staat.
pi_221504854
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef borisz het volgende:
Moet je straks wel 24% rendementsbelasting over betalen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:32:27 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221504868
Het schiet niet echt op met die kleine bedragen, maar de rente is niet gek.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221504942
quote:
Dat heb ik even nagerekend.
Voor elke 2 euro aan boodschappen die eigenlijk 0,20 euro te duur is kun je voor 0,10 euro een zegel kopen.
Je "investeert" dus 0,30 euro en bij een vollle spaarkaart krijg je daar 0,10x1,06= 0,106 euro voor terug.
Op mijn rekenmachine is dat een rendement van -64,9%
-
pi_221504957
Zonde, vond het wel een fijne manier van redelijk ongemerkt sparen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221505036
Extreem matig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_221505537
Aardig wat plezier van gehad, ook met premium. Groot gedeelte van verbouwing huis mee kunnen betalen.

Desondanks blijf ik wel doorsparen.
Zonder wrijving geen glans
pi_221505544
HAHA koopzegels kopen, dan ben je echt te dom om te poepen. Behalve boomers, die wel van de coupons zijn, doet iemand dat nog werkelijk? :')
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:34:09 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221505558
Suffe actie van AH.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_221505570
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA koopzegels kopen, dan ben je echt te dom om te poepen. Behalve boomers, die wel van de coupons zijn, doet iemand dat nog werkelijk? :')
Wel fijn hoor, meestal rond de zomer een ongemerkt spaarpotje naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie. Je krijgt de zegels niet fysiek mee en je hoeft het ook nooit meer aan te geven dus je merkt er verder ook niks van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221505595
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Wel fijn hoor, meestal rond de zomer een ongemerkt spaarpotje naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie. Je krijgt de zegels niet fysiek mee en je hoeft het ook nooit meer aan te geven dus je merkt er verder ook niks van.
Kun je ook gewoon gaan beleggen of crypto aanschaffen. Beetje kruimeltjes aanharken schiet ook niks op.
pi_221505611
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kun je ook gewoon gaan beleggen of crypto aanschaffen. Beetje kruimeltjes aanharken schiet ook niks op.
Onlyfans is ook een optie.
pi_221505642
quote:

[..]
Why not both :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221505727
quote:

[..]
Niemand denkt ook serieus dattie dalijk 3 jaar eerder kan stoppen met werken omdat hij automatisch sparen koopzegels in zijn AH-app heeft geactiveerd natuurlijk.

Vind ‘t ook wel handig, 0 extra moeite en toch af en toe ineens 106 euro die je “krijgt” waar je voor je gevoel niks voor gedaan hebt (ja ik snap ook wel dat ik relatief meer betaalde per kassabonnetje).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221505740
Waar ik wel om moet lachen en tegelijkertijd ergerlijk is dan dat het AD (uiteraard) gelijk willekeurig mensen gaat vragen wat ze er nou vinden en dat je dan quotes leest als
quote:
Noem dit geen verbetering, maar gewoon een forse verslechtering’, schrijft Maurice Bart de Jong. ‘Dit voelt als een klap in het gezicht van trouwe klanten. Voor mij gaat dit niet om die 3 euro, maar om vertrouwen. En dat vertrouwen heeft Albert Heijn met deze beslissing voor een groot deel verloren.’
De mensen nemen het ook wel iets te serieus soms he.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:02:57 #21
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221505748
erg jammer, met premium spaar ik 2x zonder moeite digitaal, alles gaat volautomatisch.
De rente van 6% is geweldig
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:08:40 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221505781
Heb vanmorgen gelijk mijn AH premium opgezegd.

Zal Albert leren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_221505950
quote:
Ja, nu nog maar 3 procent hè? :(
pi_221505978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Niemand denkt ook serieus dattie dalijk 3 jaar eerder kan stoppen met werken omdat hij automatisch sparen koopzegels in zijn AH-app heeft geactiveerd natuurlijk.

Vind ‘t ook wel handig, 0 extra moeite en toch af en toe ineens 106 euro die je “krijgt” waar je voor je gevoel niks voor gedaan hebt (ja ik snap ook wel dat ik relatief meer betaalde per kassabonnetje).
Als je je boodschappen bij de Lidl haalt, bespaar je dat geld ook al.
pi_221506056
Moeten ze toch zelf weten.
De enige waar ze verantwoording aan af hoeven te leggen zijn hun aandeelhouders.
Wie dit leest is gek
pi_221506138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef incel het volgende:
Ik spaar dat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:14:04 #27
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221506165
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
ik doe alleen boodschappen in de bonus, voor de rest de basic shit.
die zijn vaak net zo of goedkoper dan lidl en ook niet goor :r
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2026 @ 13:20:09 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221506208
quote:

[..]
Ja ik vind het ook wel prima als passief spaarpotje waar je eigenlijk nauwelijks naar omkijkt en dan voor de vakantie even een 'extra' zakcentje :Y Vind het in ieder geval een stuk beter werken dan dat irritante 'rond af en spaar' systeem van de bank.
_____
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:21:56 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221506219
quote:
matige trollpoging hoor.
pi_221506233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:14 schreef Edding345 het volgende:

[..]
ik doe alleen boodschappen in de bonus, voor de rest de basic shit.
die zijn vaak net zo of goedkoper dan lidl en ook niet goor :r
Maar voor die kutzegels moet je alsnog voor een bepaald bedrag inkopen + bijbetalen. Dus het maakt niet uit of je goedkopere shit koopt, dan moet je alsnog meer kopen. De dompies die dit doen snappen niet dat de AH concern in hun vuistje lacht over hoe makkelijk de stupide mens te lokken is om meer te kopen voor wat kruimeltjes. Slavenmentaliteit, mensen die dit doen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:28:04 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221506249
Als dat zo was zouden ze dit toch niet zo aanpassen. Nu moet je nog meer kopen voor een paar euro.
pi_221506267
Het idee achter die zegels was vroeger dat huisvrouwen op die manier wat geld achterover konden drukken.

Vooral vroeger was de man vaak werkend en betaalde die voor de boodschappen. Als dan het boekje vol was dan had de vrouw wat extra geld.
pi_221506298
quote:

[..]
Dit dus, een mooie manier voor wat extra vakantiegeld in de zomer en wat extra geld voor kerst(cadeaus) in december ^O^
Sparen gaat automatisch, ook de boodschappen die thuisbezorgd worden gaan erbij. En 6% rente is netjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221506330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:20 schreef LTVDK het volgende:
Vind het in ieder geval een stuk beter werken dan dat irritante 'rond af en spaar' systeem van de bank.
Dat werkt ook prima hoor. Gaat automatisch naar een apart 'potje' op de spaarrekening, en wanneer het salaris komt gaat het samen met de maandelijkse inleg in een indexfonds of REIT ETF.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 13:44:31 #35
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221506368
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Maar voor die kutzegels moet je alsnog voor een bepaald bedrag inkopen + bijbetalen. Dus het maakt niet uit of je goedkopere shit koopt, dan moet je alsnog meer kopen. De dompies die dit doen snappen niet dat de AH concern in hun vuistje lacht over hoe makkelijk de stupide mens te lokken is om meer te kopen voor wat kruimeltjes. Slavenmentaliteit, mensen die dit doen.
vroeger was het kut ja zegels bijbetalen en likken in een boekje :r
nu is het net als statiegeld komt erbij en weer erin +6% rente dus waarom niet de app regelt alles
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2026 @ 13:45:24 #36
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221506377
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:44 schreef Edding345 het volgende:

[..]
vroeger was het kut ja zegels bijbetalen en likken in een boekje :r
nu is het net als statiegeld komt erbij en weer erin +6% rente dus waarom niet de app regelt alles
Ik ben ook pas begonnen met koopzegels toen je ze digitaal kon gaan sparen :Y
_____
pi_221506544
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ja maar is de helft niet te knagen.

Daar komt ook gemak bij overigens. Dirk ga ik eigenlijk altijd maar de appie zit op 3 min lopen dus daar kom ik toch nog vaker dan ik denk.

Daarbij: ik reageer op jouw argument dat het maar kruimels is en dat je meer rendement hebt met beleggen en crypto.
Zal allemaal best maar als jou toch kruimels niet boeien waarom ga je dan naar de Lidl?
pi_221506563
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bepaald bedrag zijnde ¤1 (en straks ¤2).
pi_221506576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:34 schreef YoopY het volgende:

[..]
Nee het blijft 6. Het duurt alleen 2x zo lang eer je aan de ¤100 inleg aan koopzegels komt.
pi_221506946
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Daar komt ook gemak bij overigens. Dirk ga ik eigenlijk altijd maar de appie zit op 3 min lopen dus daar kom ik toch nog vaker dan ik denk.

Daarbij: ik reageer op jouw argument dat het maar kruimels is en dat je meer rendement hebt met beleggen en crypto.
Zal allemaal best maar als jou toch kruimels niet boeien waarom ga je dan naar de Lidl?
Onzin man, Lidl eten smaakt exact hetzelfde.
pi_221507019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Bepaald bedrag zijnde ¤1 (en straks ¤2).
Zegeltje kost gewoon 0,10 cent.

Per euro inderdaad, en dan straks per 2 euro. Het is ook geen winst maken, het is gewoon sparen, alleen je krijgt dan 3 euro meer per boekje.

....en Airmiles kan je ook sparen voor korting bij de Albert Heijn.
pi_221507075
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:15 schreef kalinhos het volgende:
Dat gaat voor veel supermarktvoer op, ongeacht de uitbater.

Beter gewoon zèlf koken :Y)
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221507674
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Qua brood en groenten geloof ik dat, qua bv huismerk chocomel cola bier etc coca cola enzo wil ik gewoon een a-merk

En als Lidl die a-merken al heeft kan je ze beter qua prijs gewoon bij de appie(bonus) of dirk ofzo halen.
En voordat je dalijk uren kwijt bent aan diverse supermarkten afgaan is ook wat zonde van je tijd.
pi_221507902
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zeer matige actie dit, zeker de drogreden dat klanten 'behoefte' hebben aan andere spaaracties raakt kant noch wal :')
Idd tenenkrommend hoe communicatie/pr-afdeling verslechteringen verkopen: een keer toen gratis opslag bij webmail werd gehalveerd schreven ze "dat je meer overzicht kreeg" en deze week bij bericht dat huisartsen stuk minder op huisbezoek gaan zeiden ze dat patiënten dat fijn vonden; als ze (met veel moeite) zelf nog naar praktijk konden komen zou hun gevoel van autonomie toenemen.[/Offtopic]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_221507954
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bij de Lidl kan je nu ook punten sparen, want ik heb idd een punten/zegeltjes/airmiles spaar obsessie.

https://www.lidl.nl/c/lid(...)3J9PjNigEBcVtbP1rYBb

Dus die spaar ik ook.
pi_221508574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nee het blijft 6. Het duurt alleen 2x zo lang eer je aan de ¤100 inleg aan koopzegels komt.
Sorry maar als je twee keer zoveel moet inleveren voor zes procent is het nog altijd maar drie procent winst.
  Moderator / Colorchick woensdag 5 augustus 2026 @ 18:44:05 #47
382129 crew  Donna
pi_221508586
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:41 schreef YoopY het volgende:

[..]
Sorry maar als je twee keer zoveel moet inleveren voor zes procent is het nog altijd maar drie procent winst.
Je levert alleen niet 2x zoveel in.
pi_221509456
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:41 schreef YoopY het volgende:

[..]
Je levert niet 2x zoveel in.
Bij 100 euro krijg je nog steeds 106 euro (of 104 bij 98 daar wil ik van af zijn), tis niet dat je nog maar 103 krijgt.
pi_221509515
Het effect van het sparen neemt steeds verder af, een hoop gedoe ondertussen met de extra zegels om iets te krijgen wat niet wordt aangepast aan inflatie en dus elk jaar minder oplevert. Tien jaar geleden kon je 34,5% meer kopen met dat nominale gelijke bedrag wat je nu krijgt. Meer werk voor minder waarde. Ik ben er al tijdje geleden mee gestopt.

Edit: mijn redenering klopt niet helemaal, aangezien je door de inflatie (mocht je alles bij AH kopen) meer moet betalen en alles sneller bij elkaar spaart. Wel is het zo dat het geld als je niet premium lid bent langer vast blijft zitten en alsnog uitgehold wordt door inflatie. En het meer gedoe blijft dan voorheen.

EditEdit: zou AH dit niet gewoon veranderen omdat door de hogere inflatie men die boekjes niet een stuk sneller vol heeft? Met een verdubbeling nemen ze dat voordeel weer van de klant af. Analisten geven aan dat die zegels sowieso een ouderwetse vorm van klantenbinding zijn en ze er liever helemaal vanaf willen waarschijnlijk.

[ Bericht 23% gewijzigd door Akkerdjie op 05-08-2026 21:48:55 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221509672
quote:
Hier net andersom. Pa en Ma lachen om die betaalde zegeltroep maar ons Gen Z zoon is dol op het AH koopzegelgebeuren. Het "ongemerkt" sparen met een aantrekkelijke rente als je alleen de zegelprijs meerekent.

Inmiddels wordt zoonlief ook wakker: "1000 euro boodschappen bij de appie doen om 3 euro binnen te halen" hoorde ik vandaag.
-
pi_221509759
Godver, de hele avond weer kwijt aan Fok! Claude Fable gaf me net weer wat inzichten:

AI
De vergelijkbare maatstaf is niet het rendement op de inleg (de 6% van de AH blijkt gelijk na de verandering), maar de bonus per bestede boodschappen-euro. Reken je dat door:

• PLUS: 2 cent per zegel, vol boekje van 200 zegels kost ¤4 en levert ¤6 op, dus ¤2 winst.  Dat is ¤2 per ¤200 boodschappen, ofwel 1,0%.
• AH oud: ¤3 per ¤490 boodschappen, 0,61%.
• AH nieuw: ¤3 per ¤980 boodschappen, 0,31%.
• Jumbo: ¤0,10 per ¤25 boodschappen, 0,40%.
——

Albert Heijn probeert mensen dus het premium-abo in te duwen voor een 0,3% bonuskorting op je boodschappen (uitgesloten producten daargelaten). En indexeert het voordeel van de inflatie (sneller boekjes vullen) weg voor de niet-premium klant. Daarmee krijgen ze terugkerende inkomsten en meer persoonlijke data voor gebruik.
Gewoon naar een goedkopere supermarkt gaan is een stuk effectiever.
pi_221509828
Dat is 4900 euro aan boodschappen doen om het break-evenpunt te bereiken van dat premium-abonnement (14,99) 🤣
En dan moet je als tegenprestatie ook nog even een volledig herleidbaar klantenprofiel inleveren. Tja.
pi_221509866
Koopzegels.

Kan je daar echt mee sparen, of is het een excuus voor eenzame mensen om wat langer menselijke interactie te hebben bij de kassa?
pi_221509873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:24 schreef Akkerdjie het volgende:
Dat is 4900 euro aan boodschappen doen om het break-evenpunt te bereiken van dat premium-abonnement (14,99) 🤣
En dan moet je als tegenprestatie ook nog even een volledig herleidbaar klantenprofiel inleveren. Tja.
Dat premium haal ik er al bijna in 2 maanden uit met bio-melk en eieren.

Maar, kennelijk is Plus qua sparen handiger
Maar maar: volgens mij is Plus nog duurder en ook een stuk verder weg. Moet je erheen, dat kost ook tijd en geld
Kortom gedoe
pi_221510241
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Bij 100 euro krijg je nog steeds 106 euro (of 104 bij 98 daar wil ik van af zijn), tis niet dat je nog maar 103 krijgt.
Ja Oke, maar het hele proces duurt 2 keer zo lang? Ehm -O-
pi_221510339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Qua brood en groenten geloof ik dat, qua bv huismerk chocomel cola bier etc coca cola enzo wil ik gewoon een a-merk

En als Lidl die a-merken al heeft kan je ze beter qua prijs gewoon bij de appie(bonus) of dirk ofzo halen.
En voordat je dalijk uren kwijt bent aan diverse supermarkten afgaan is ook wat zonde van je tijd.
Denken dat A-Merken in 2026 beter zijn :') :') :') :')
Dat is allemaal Unilever, Nestlé en Procter & Gamble, die roepen vooral heel hard dat ze A-Merk zijn, ja door in de jaren 90-2000 heel veel goede merken over te nemen, en dan alle kwaliteit er uit te slaan en vervangen door marketing, en vooral door heel veel suiker toe te voegen aan hun shit.
pi_221510521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 04:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is allemaal Unilever, Nestlé en Procter & Gamble, die roepen vooral heel hard dat ze A-Merk zijn, ja door in de jaren 90-2000 heel veel goede merken over te nemen, en dan alle kwaliteit er uit te slaan en vervangen door marketing, en vooral door heel veel suiker toe te voegen aan hun shit.
Probeer eens een glas eigen merk-cola anders

(Genoeg dingen waar je t verschil ook niet proeft hoor, dat klopt)
pi_221510551
Wrm zou je je laten oplichten door stickers te kopen die je niet nodig hebt
pi_221510581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:21 schreef Since2003 het volgende:
Wrm zou je je laten oplichten door stickers te kopen die je niet nodig hebt
Snap je eigenlijk wel hoe het concept werkt?
pi_221510630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Snap je eigenlijk wel hoe het concept werkt?
Het is een vrij doorzichtig concept als je ervoor moet betalen.
pi_221510642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:29 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het is een vrij doorzichtig concept als je ervoor moet betalen.
Nee het concept is zo ongeveer dat je voor 100 euro zegeltjes koopt en daar 106 euro voor terugkrijgt
pi_221510681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee het concept is zo ongeveer dat je voor 100 euro zegeltjes koopt en daar 106 euro voor terugkrijgt
Contant of op rekening?

Precies. :9
pi_221510764
Eind augustus koopzegels sparen uitzetten in de app en de koopzegels laten uitbetalen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221510770
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Contant of op rekening?

Lekker boeiend.
pi_221510858
quote:

[..]
Het gaat helemaal niet om beter maar om ieders persoonlijke smaak

Persoonlijk zou ik mijn gasten ook geen schultenbrau of freeway cola durven te serveren bijvoorbeeld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221510944
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om beter maar om ieders persoonlijke smaak

Persoonlijk zou ik mijn gasten ook geen schultenbrau of freeway cola durven te serveren bijvoorbeeld
Het geld ook weer niet voor alles, maar dingen als Unox soep voor 4 euro per blik ga ik echt niet meer neerleggen.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:36:44 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221511269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
Eind augustus koopzegels sparen uitzetten in de app en de koopzegels laten uitbetalen.
Yep. zodra ik een boekje vol heb kap ik er mee. En Premium is ook al opgezegd.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:46:31 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221511322
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Contant of op rekening?

Kan allebei.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:49:15 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221511373
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kan allebei.
AH zegels uitbetalen? Ik dacht dat contant uitbetalen al een tijdje niet meer kon.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:58:29 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221511505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja, en dat "2 keer zo lang" is hier ook geen drama, ik heb het gisteren even bekeken, want ik cash de boekjes altijd direct als ze vol zijn, weer op de boodschappenrekening, dus "rente op rente" :D
Maar dit jaar zo ongeveer om en om de ene maand 2 boekjes en de andere maand 3 boekjes.
Dat zijn dus zo'n 30 boekjes per jaar en dat wordt dan 15 boekjes per jaar, met 6% per maand nog steeds een prima rente.

Premium uiteraard, dus dubbele zegels, en dat blijft zo, want de 10% korting op Biologisch en Terra is bij ons al meer dan de kosten van Premium.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221511540
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
AH zegels uitbetalen? Ik dacht dat contant uitbetalen al een tijdje niet meer kon.
Dat dacht ik ook.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 11:00:59 #72
382129 crew  Donna
pi_221511553
Contant kan niet meer idd.
pi_221511568
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en dat "2 keer zo lang" is hier ook geen drama, ik heb het gisteren even bekeken, want ik cash de boekjes altijd direct als ze vol zijn, weer op de boodschappenrekening, dus "rente op rente" :D
Maar dit jaar zo ongeveer om en om de ene maand 2 boekjes en de andere maand 3 boekjes.
Dat zijn dus zo'n 30 boekjes per jaar en dat wordt dan 15 boekjes per jaar, met 6% per maand nog steeds een prima rente.

Premium uiteraard, dus dubbele zegels, en dat blijft zo, want de 10% korting op Biologisch en Terra is bij ons al meer dan de kosten van Premium.
Premium kan voor mij niet als eenpersoonshuishouden. Dan ben ik aan het kopen om het kopen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:04:47 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221511612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:01 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Premium kan voor mij niet als eenpersoonshuishouden. Dan ben ik aan het kopen om het kopen.
Dan wordt het idd lastiger, tenzij heel veel Biologisch en Terra.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221511650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:00 schreef Donna het volgende:
Heeft ook met WWFT te maken waarschijnlijk, net zoals dat cadeaubonnen straks strenger worden.
pi_221511675
quote:
Het is meer dan 6%, ervan uitgaande dat je korter dan 25 maanden erover doet om een spaarkant vol te krijgen.
Krijg je een spaarkaart binnen een jaar vol, dan heb je al meer dan 12% rentevoordeel ( ¤ 3,-- delen op gemiddeld ¤ 24,50).
pi_221511930
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:30 schreef Koortsdroom het volgende:
Koopzegels.

Kan je daar echt mee sparen, of is het een excuus voor eenzame mensen om wat langer menselijke interactie te hebben bij de kassa?
Daar heb je geen mensen meer voor nodig, gaat allemaal digitaal.
pi_221512237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:00 schreef Donna het volgende:
Tegelijkertijd staat er regelmatig een geldmaat naast een AH servicepunt dus als je t echt in je handjes wil hebben kan je het direct opnemen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2026 @ 14:31:29 #79
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221512683
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee kan helaas al een tijdje niet meer -O- Was vroeger zo'n beetje de enige manier waarop ik contant geld opnam (geen opnamekosten) _O-
_____
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:37:07 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512721
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tegelijkertijd staat er regelmatig een geldmaat naast een AH servicepunt dus als je t echt in je handjes wil hebben kan je het direct opnemen.
Niet echt, want het staat pas de volgende dag op je rekening...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:38:45 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:30 schreef Koortsdroom het volgende:
Koopzegels.

Altijd de zelfscankassa hier, dus zeker geen koopzegels voor de sociale interactie.
Sterker nog, het irriteert me mateloos dat ik altijd hulp moet inroepen van een medewerker om een boekje te laten uitbetalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221512748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Altijd de zelfscankassa hier, dus zeker geen koopzegels voor de sociale interactie.
Sterker nog, het irriteert me mateloos dat ik altijd hulp moet inroepen van een medewerker om een boekje te laten uitbetalen.
Vroegah, toen we nog in de rij moesten staan om de boodschappen af te rekenen, betrapte ik mezelf altijd op een zucht wanneer er iemand voor me nog graag 'zegels bij?' wilde hebben.

Het waren ook stuk voor stuk bejaarden die altijd de rij ophielden. ;(

Wat dat betreft is de zelfscan wel een welkome vooruitgang.
pi_221512756
-dubbel-
pi_221512761
quote:

[..]
Vooral vervelend dat je er maar 10 per dag kan laten uitbetalen

Maar daar hebben we dus geen last meer van in de toekomst! :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221512763
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:50 schreef Caland het volgende:
Heb het ook een aantal jaar gedaan. maar toen de zegels digitaal werden. ben ik mee gestopt
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_221512787
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:44 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Heb het ook een aantal jaar gedaan. maar toen de zegels digitaal werden. ben ik mee gestopt
Oh, ik ben er toen juist pas mee begonnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:14:44 #87
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221512935
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Nee kan helaas al een tijdje niet meer -O- Was vroeger zo'n beetje de enige manier waarop ik contant geld opnam (geen opnamekosten) _O-
Bij welke obscure bank moet je transactiekosten betalen?
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2026 @ 15:19:35 #88
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221512962
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Bij welke obscure bank moet je transactiekosten betalen?
Zo'n niche onbekende bank in de marge, vrij onbekend bedrijf ook, ING.
quote:
Heb je een OranjePakket met Korting, dan betaal je ¤0,80 per opname.
_____
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:36:31 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221513068
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zo'n niche onbekende bank in de marge, vrij onbekend bedrijf ook, ING.
[..]

Uit interesse wat maakt zo’n pakket dan wel interessant? Ze zullen vast ook wel pakketten hebben die kosteloos opnames mogelijk maken. Zit zelf bij abn
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2026 @ 15:38:23 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221513077
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:36 schreef Gunner het volgende:

[..]
Uit interesse wat maakt zo’n pakket dan wel interessant? Ze zullen vast ook wel pakketten hebben die kosteloos opnames mogelijk maken. Zit zelf bij abn
Was het goedkoopste pakket, volgens mij ¤ 3,55 p/m.
_____
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:59:46 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221513196
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Vooral vervelend dat je er maar 10 per dag kan laten uitbetalen

Maar daar hebben we dus geen last meer van in de toekomst! :)
Daar had ik sowieso al geen last van, als ik er 2 in één keer laat uitbetalen ben ik duidelijk een tijd ziek geweest, want ik ben degene die dat altijd regelt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221513458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet echt, want het staat pas de volgende dag op je rekening...
Joh? Nooit opgevallen :o

Tegelijkertijd: de mensen die geen ¤100 cash op hun rekening hebben (om het alsnog direct te pinnen en de dag erna aangevuld zien worden) zullen doorgaans ook niet bij AH boodschappen doen
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2026 @ 17:02:18 #93
70532 loveli
N
pi_221513548
quote:

[..]
Was m'n pinpas vergeten. Vroeg aan de kassa of ik ook met zegelboekje kon betalen en wisselgeld terug. Kassamiep zegt 'ja hoor'.

Bij het afrekenen kon ik alleen retourpinnen :')
/zegelboekjesleed
crap in = crap out
pi_221522317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Hier: https://www.nu.nl/nujij/6(...)-extra-geld-bij.html

Blijkt het echt wel de helft te zijn . Gelukkig ben ik geen econoom.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:02:00 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221522515
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:29 schreef YoopY het volgende:

[..]

Gelukkig is niet alleen de winst de helft per periode, de kosten halveren ook, want het blijven gewoon koopzegels, en je moet eerst voor ¤ 49 zegels kopen om ¤ 52 terug te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 00:30:34 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_221523032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:39 schreef kalinhos het volgende:

Ik vind het na de app-verplichting echt wel moeilijk dat ik maar 50 euro kan pinnen na een vol boekje en niet de 52 euro die op mijn rekening bijgeschreven wordt :')

De 50 euro gaat in een potje voor vakantie, die twee euro verdwijnt in het grote gat.
Toont wel aan dat ik niet voor de rente spaar, maar meer voor de leuk om steeds iets opzij te zetten wat ik natuurlijk ook gewoon zelf kan doen.
Ik ben een slaafje van Ahold :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_221523135
Gaat het via een app? Is dat simpel te hacken? :') ik vraag dit voor een vriend xd

Nee grapje. Via de app lijlt me stukken moeilijker valsspelen dan zo'n papieren boekje.

[ Bericht 21% gewijzigd door ricky3 op 08-08-2026 04:37:58 ]
pi_221523294
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:50 schreef Caland het volgende:
Als je een bonuskaart hebt, kan je 'm op 2x zo snel sparen zetten. Heb je alsnog het oude rendement!
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221523297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:30 schreef Haags het volgende:
Aardig wat plezier van gehad, ook met premium. Groot gedeelte van verbouwing huis mee kunnen betalen.

Desondanks blijf ik wel doorsparen.
Vraag me af wat voor huis dan?
pi_221523309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 17:02 schreef loveli het volgende:

[..]
Was m'n pinpas vergeten. Vroeg aan de kassa of ik ook met zegelboekje kon betalen en wisselgeld terug. Kassamiep zegt 'ja hoor'.

Bij het afrekenen kon ik alleen retourpinnen :')
/zegelboekjesleed
Protip je kunt ook met je telefoon betalen.
pi_221523314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:44 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Was voor ons de reden om ermee te beginnen. Dat likken .....

Overigens zijn winkels als Lidl en Aldi, gewoon goedkoper dan de AH. Ook net welke winkel bij je in de buurt is. Laten we hier nou de Lidl en de AH in hetzelfde winkelcentrum hebben. Dus da's lekker shoppen en vergelijken (andersom).
pi_221523326
quote:

[..]

Misschien niet altijd beter als je objectief naar kwaliteit kijkt. Soms wel een duidelijk andere smaak.
Prima toch als mensen vanwege de smaak een duurder product kiezen?

Bij de genoemde chocomel en cola zijn er echt wel duidelijke verschillen te proeven.
pi_221523343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Misschien niet altijd beter als je objectief naar kwaliteit kijkt. Soms wel een duidelijk andere smaak.
Prima toch als mensen vanwege de smaak een duurder product kiezen?

Bij de genoemde chocomel en cola zijn er echt wel duidelijke verschillen te proeven.
Maar smaak is dus persoonlijk en rechtvaardigt dus geen hogere prijs, of dacht je nou echt dat Coca Cola meer geld uitgeven aan hun product dan een 3S? Ik heb jaren voor dit soort bedrijven gewerkt, al dat geld gaat op aan marketing, en dat betaal je gewoon in de prijs, niet in het product.
pi_221523415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar smaak is dus persoonlijk en rechtvaardigt dus geen hogere prijs, of dacht je nou echt dat Coca Cola meer geld uitgeven aan hun product dan een 3S? Ik heb jaren voor dit soort bedrijven gewerkt, al dat geld gaat op aan marketing, en dat betaal je gewoon in de prijs, niet in het product.
Waarom zou smaak geen hogere prijs rechtvaardigen?
Als maar genoeg mensen het duurdere product kiezen is de hogere prijs prima te rechtvaardigen. Productprijzen worden niet gerechtvaardigd op basis van de ingrediënten en/of materialen. Als dat zo was zou geen enkele auto duurder mogen zijn dan een Fiat Panda. Want een Fiat Panda is objectief gezien een prima auto met een prima kwaliteit.

3ES was trouwens ook gewoon goed spul wat smaak betreft. Bestaat dat überhaupt nog?
pi_221523661
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom zou smaak geen hogere prijs rechtvaardigen?
Als maar genoeg mensen het duurdere product kiezen is de hogere prijs prima te rechtvaardigen. Productprijzen worden niet gerechtvaardigd op basis van de ingrediënten en/of materialen. Als dat zo was zou geen enkele auto duurder mogen zijn dan een Fiat Panda. Want een Fiat Panda is objectief gezien een prima auto met een prima kwaliteit.

3ES was trouwens ook gewoon goed spul wat smaak betreft. Bestaat dat überhaupt nog?
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, natuurlijk mag een betere smaak een hogere prijs rechtvaardigen, ik bedoel meer dat er weinig relatie is tussen prijs en hogere kwaliteit bij voedsel wat je aantreft in de supermarkt, dit was vroeger veel meer het geval, als je bijvoorbeeld Unox Erwtensoep kocht zat er gewoon een hele rookworst in, bij het B merk hooguit wat dunne schijfjes, in die zin zit er veel minder verschil in. Mbt tot 3es geen idee ik drink al 15 jaar geen frisdrank meer, of hoogst zelfden, ik vond die smaak veel meer Dr Pepper smaken, wat ik lekkerder vind dan cola.
pi_221525732
quote:

[..]

Lees jij ook wat je plaatst of kijk je alleen plaatjes?
:
quote:
Bovendien blijft het rendement van de koopzegels gelijk. Waar de gemiddelde spaarrente in Nederland in 2025 uitkwam op 1,4 procent, leveren de koopzegels een rendement van ongeveer 6 procent op. Een koopzegel kost 10 cent. Een vol digitaal boekje bevat 490 zegels, waarvoor de klant 49 euro inlegt. Bij betaling ontvang je 52 euro terug.
Misschien goed dat je idd geen econoom bent.
pi_221525742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar voor mij rechtvaardigt dat het wel. Ik betaal liever iets meer voor iets wat ik lekkerder vind. Lijkt me niet heel vreemd.
pi_221525765
Irritant dit, werkte prima als ongemerkt spaarpotje.
pi_221525769
En voor Ahold goedkoop werkkapitaal, want die 6% wordt natuurlijk nooit effectief gered (mensen die 10 boekjes sparen, vergeten, dood, weet ik het), dat zal max de helft zijn.\

Plus de enorme waarde aan data.

[ Bericht 11% gewijzigd door nostra op 08-08-2026 14:34:27 ]
pi_221526248
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Lees jij ook wat je plaatst of kijk je alleen plaatjes?
:
[..]
Misschien goed dat je idd geen econoom bent.
Gast. Je moet TWEE keer zoveel inkopen bij Albert Heijn. Wellicht voor dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente. Blijft dat je twee keer zoveel moet kopen voor hetzelfde resultaat.

Wel opgelet op de basisschool met rekenen?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:44:22 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221526279
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:35 schreef YoopY het volgende:

[..]
Gast. Je moet TWEE keer zoveel inkopen bij Albert Heijn. Wellicht voor dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente. Blijft dat je twee keer zoveel moet kopen voor hetzelfde resultaat.

Twee keer zoveel kopen of twee keer zo lang sparen voor een vol boekje?

Het is maar hoe je het bekijkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221526288
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Twee keer zoveel kopen of twee keer zo lang sparen voor een vol boekje?

Het is maar hoe je het bekijkt.
Nou ja, als je eerst een tientje uit moet geven en nu twintig, dan is de som toch snel gemaakt?

Ik gok dat de betreffende marketingmanager een dikke bonus heeft gekregen voor dit idee. _O_
pi_221527478
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:35 schreef YoopY het volgende:

[..]

Niet “wellicht dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente”. Dat is gewoon zo.

Jij vond namelijk dit
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:34 schreef YoopY het volgende:

[..]
Hier lijkt het net of jij denkt dat de rente van 6% naar 3% gaat. “Wellicht”.

En toen je dat tot in den treure uitgelegd was dat dat onzin was kwam je met dit

quote:

[..]

Een link van NuJij die je eigen domheid aantoont - wellicht uiteraard.

En nu zeg je: ja, je moet 2x zoveel kopen voor dezelfde zegels. Dat klopt knul maar dat heeft ook nooit iemand betwist.

Met je basisschool-opmerking, probeer eerst maar eens de betekenis van woorden te begrijpen voordat je stoer komt doen ^O^
pi_221527482
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:48 schreef YoopY het volgende:

[..]
Nou ja, als je eerst een tientje uit moet geven en nu twintig, dan is de som toch snel gemaakt?

Ik gok dat de betreffende marketingmanager een dikke bonus heeft gekregen voor dit idee. _O_
In de praktijk ben je gewoon langer bezig.
Ik ga niet opeens 6 pakken melk kopen ipv 3. Waar ik eerst bv 5 koopzegels kreeg per week krijg ik er nu 2,5 per week. Het gaat langzamer maar de rente blijft hetzelfde.

En ik heb nog steeds mijn melk nodig.
  Moderator / Colorchick zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:55:48 #115
382129 crew  Donna
pi_221528334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
In de praktijk ben je gewoon langer bezig.
Ik ga niet opeens 6 pakken melk kopen ipv 3. Waar ik eerst bv 5 koopzegels kreeg per week krijg ik er nu 2,5 per week. Het gaat langzamer maar de rente blijft hetzelfde.

En ik heb nog steeds mijn melk nodig.
Nouja. 2 dan, niet 2,5.

Voorheen kocht je 9 op een bedrag van ¤9,20
Nu koop je niet 4,5 maar 4.
pi_221528467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Nouja. 2 dan, niet 2,5.

Voorheen kocht je 9 op een bedrag van ¤9,20
Nu koop je niet 4,5 maar 4.
Werd het bij 9,60 eigenlijk 10 of bleef het 9?
  Moderator / Colorchick zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:15:11 #117
382129 crew  Donna
pi_221528554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Werd het bij 9,60 eigenlijk 10 of bleef het 9?
9
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:45:28 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221530079
Hier heeft de AH nog het 35% foutje in het systeem zitten (franchise zonder dynamische laatste kans). Die gaat dus uit van de oorspronkelijke prijs voor de koopzegels en niet voor de kortingsprijs. Dus bij ¤ 10,- met 35% kom je op ¤ 6,50 en normaal dus 6 zegels, maar hier zijn het er dan nog gewoon 10. Hopelijk halen ze dat foutje er niet niet uit bij de aanpassing van het systeem straks.
_____
pi_221530113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar voor mij rechtvaardigt dat het wel. Ik betaal liever iets meer voor iets wat ik lekkerder vind. Lijkt me niet heel vreemd.
Smaak is voor een groot deel gewenning. Daarnaast speelt verwachting, associatie en connotatie een zeer grote rol in smaakbeleving. Zo zie je vaak in blinde tests (zonder enige context van bijvoorbeeld verpakking, merk, slogans of prijs) andere resultaten in wat lekkerder/beter is, dan in open tests.
pi_221530305
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Smaak is voor een groot deel gewenning. Daarnaast speelt verwachting, associatie en connotatie een zeer grote rol in smaakbeleving. Zo zie je vaak in blinde tests (zonder enige context van bijvoorbeeld verpakking, merk, slogans of prijs) andere resultaten in wat lekkerder/beter is, dan in open tests.
Dit geloof ik MAAR coca cola of elk ander merk is een wereld van verschil.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 01:13:51 #121
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221530346
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Niks smaakt meer zoals het smaakte. Ben er klaar mee.
- vmi voor intimi -
  zondag 9 augustus 2026 @ 01:45:51 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_221530387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:45 schreef LTVDK het volgende:
Hier heeft de AH nog het 35% foutje in het systeem zitten (franchise zonder dynamische laatste kans). Die gaat dus uit van de oorspronkelijke prijs voor de koopzegels en niet voor de kortingsprijs. Dus bij ¤ 10,- met 35% kom je op ¤ 6,50 en normaal dus 6 zegels, maar hier zijn het er dan nog gewoon 10. Hopelijk halen ze dat foutje er niet niet uit bij de aanpassing van het systeem straks.
Ik heb het drie keer gelezen, maar wtf staat hier? :D
"franchise zonder dynamische laatste kans" en "het 35% foutje in het systeem"?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2026 @ 10:11:28 #123
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221531338
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:45 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb het drie keer gelezen, maar wtf staat hier? :D
"franchise zonder dynamische laatste kans" en "het 35% foutje in het systeem"?
Bij producten die op de TGT datum zitten plakten ze vroeger bij de AH 35% korting stickers, vestigingen van AH zelf zijn overgeschakeld op het laatste kans systeem. Dat is een dynamisch systeem dat de korting aanpast hoe dichterbij de TGT komt (25, 40 en 70%), maar franchise vestigingen kunnen nog het oude 35% systeem kiezen waarbij de korting handmatig bij de kassa moet worden ingevoerd.
_____
  Vis een optie? zondag 9 augustus 2026 @ 10:15:58 #124
70532 loveli
N
pi_221531376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Protip je kunt ook met je telefoon betalen.
Oh ja?
crap in = crap out
pi_221531379
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De Pepsi Challenge is hét marketingvoorbeeld.
pi_221531514
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Oh ja?
Ja, is nog veiliger ook.
  zondag 9 augustus 2026 @ 10:41:20 #127
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221531544
Spaarzegels voor tokkies.
25 euro betalen aan dat boekje om 26 terug te krijgen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221534635
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:41 schreef Nicksanders het volgende:
Spaarzegels voor tokkies.
25 euro betalen aan dat boekje om 26 terug te krijgen.
Want? Tokkies moeten toch ook kunnen sparen??
pi_221534684
Het is jammer, want het was een leuk ongemerkt spaarpotje, zelfs voor mij terwijl ik het grootste deel van mijn boodschappen niet eens bij de Appie haal. Alle klachten snap ik dan weer weinig van, onder de streep is de Albert Heijn een winkel waar je komt om je boodschappen te doen, het is geen bank ofzo. Al dit soort extraatjes zijn gewoon leuk meegenomen maar meer niet.
pi_221535167
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Want? Tokkies moeten toch ook kunnen sparen??
:?
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:54:56 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535481
quote:
naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie
Ha nice.
Dat doe ik ook altijd als ik naar Scheveningen ga.
Zakgeld voor de strandtentjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:57:46 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Die nep cola van de Lidl, smaakt bijna net zo als de echte Coca Cola. Volgens mij hebben ze het recept bijna ontcijferd.

Cola van de Aldi en AH huismerk smaakt naar oude Pepsi. Geen fan van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')