abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221523314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:44 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Heb het ook een aantal jaar gedaan. maar toen de zegels digitaal werden. ben ik mee gestopt
Was voor ons de reden om ermee te beginnen. Dat likken .....

Overigens zijn winkels als Lidl en Aldi, gewoon goedkoper dan de AH. Ook net welke winkel bij je in de buurt is. Laten we hier nou de Lidl en de AH in hetzelfde winkelcentrum hebben. Dus da's lekker shoppen en vergelijken (andersom).
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221523326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 04:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Denken dat A-Merken in 2026 beter zijn :') :') :') :')

Misschien niet altijd beter als je objectief naar kwaliteit kijkt. Soms wel een duidelijk andere smaak.
Prima toch als mensen vanwege de smaak een duurder product kiezen?

Bij de genoemde chocomel en cola zijn er echt wel duidelijke verschillen te proeven.
pi_221523343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Misschien niet altijd beter als je objectief naar kwaliteit kijkt. Soms wel een duidelijk andere smaak.
Prima toch als mensen vanwege de smaak een duurder product kiezen?

Bij de genoemde chocomel en cola zijn er echt wel duidelijke verschillen te proeven.
Maar smaak is dus persoonlijk en rechtvaardigt dus geen hogere prijs, of dacht je nou echt dat Coca Cola meer geld uitgeven aan hun product dan een 3S? Ik heb jaren voor dit soort bedrijven gewerkt, al dat geld gaat op aan marketing, en dat betaal je gewoon in de prijs, niet in het product.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221523415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar smaak is dus persoonlijk en rechtvaardigt dus geen hogere prijs, of dacht je nou echt dat Coca Cola meer geld uitgeven aan hun product dan een 3S? Ik heb jaren voor dit soort bedrijven gewerkt, al dat geld gaat op aan marketing, en dat betaal je gewoon in de prijs, niet in het product.
Waarom zou smaak geen hogere prijs rechtvaardigen?
Als maar genoeg mensen het duurdere product kiezen is de hogere prijs prima te rechtvaardigen. Productprijzen worden niet gerechtvaardigd op basis van de ingrediënten en/of materialen. Als dat zo was zou geen enkele auto duurder mogen zijn dan een Fiat Panda. Want een Fiat Panda is objectief gezien een prima auto met een prima kwaliteit.

3ES was trouwens ook gewoon goed spul wat smaak betreft. Bestaat dat überhaupt nog?
pi_221523661
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom zou smaak geen hogere prijs rechtvaardigen?
Als maar genoeg mensen het duurdere product kiezen is de hogere prijs prima te rechtvaardigen. Productprijzen worden niet gerechtvaardigd op basis van de ingrediënten en/of materialen. Als dat zo was zou geen enkele auto duurder mogen zijn dan een Fiat Panda. Want een Fiat Panda is objectief gezien een prima auto met een prima kwaliteit.

3ES was trouwens ook gewoon goed spul wat smaak betreft. Bestaat dat überhaupt nog?
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, natuurlijk mag een betere smaak een hogere prijs rechtvaardigen, ik bedoel meer dat er weinig relatie is tussen prijs en hogere kwaliteit bij voedsel wat je aantreft in de supermarkt, dit was vroeger veel meer het geval, als je bijvoorbeeld Unox Erwtensoep kocht zat er gewoon een hele rookworst in, bij het B merk hooguit wat dunne schijfjes, in die zin zit er veel minder verschil in. Mbt tot 3es geen idee ik drink al 15 jaar geen frisdrank meer, of hoogst zelfden, ik vond die smaak veel meer Dr Pepper smaken, wat ik lekkerder vind dan cola.
pi_221525732
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:29 schreef YoopY het volgende:

[..]
Hier: https://www.nu.nl/nujij/6(...)-extra-geld-bij.html

Blijkt het echt wel de helft te zijn . Gelukkig ben ik geen econoom.
Lees jij ook wat je plaatst of kijk je alleen plaatjes?
:
quote:
Bovendien blijft het rendement van de koopzegels gelijk. Waar de gemiddelde spaarrente in Nederland in 2025 uitkwam op 1,4 procent, leveren de koopzegels een rendement van ongeveer 6 procent op. Een koopzegel kost 10 cent. Een vol digitaal boekje bevat 490 zegels, waarvoor de klant 49 euro inlegt. Bij betaling ontvang je 52 euro terug.
Misschien goed dat je idd geen econoom bent.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221525742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar voor mij rechtvaardigt dat het wel. Ik betaal liever iets meer voor iets wat ik lekkerder vind. Lijkt me niet heel vreemd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221525765
Irritant dit, werkte prima als ongemerkt spaarpotje.
pi_221525769
En voor Ahold goedkoop werkkapitaal, want die 6% wordt natuurlijk nooit effectief gered (mensen die 10 boekjes sparen, vergeten, dood, weet ik het), dat zal max de helft zijn.\

Plus de enorme waarde aan data.

[ Bericht 11% gewijzigd door nostra op 08-08-2026 14:34:27 ]
pi_221526248
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Lees jij ook wat je plaatst of kijk je alleen plaatjes?
:
[..]
Misschien goed dat je idd geen econoom bent.
Gast. Je moet TWEE keer zoveel inkopen bij Albert Heijn. Wellicht voor dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente. Blijft dat je twee keer zoveel moet kopen voor hetzelfde resultaat.

Wel opgelet op de basisschool met rekenen?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:44:22 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221526279
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:35 schreef YoopY het volgende:

[..]
Gast. Je moet TWEE keer zoveel inkopen bij Albert Heijn. Wellicht voor dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente. Blijft dat je twee keer zoveel moet kopen voor hetzelfde resultaat.

Twee keer zoveel kopen of twee keer zo lang sparen voor een vol boekje?

Het is maar hoe je het bekijkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221526288
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Twee keer zoveel kopen of twee keer zo lang sparen voor een vol boekje?

Het is maar hoe je het bekijkt.
Nou ja, als je eerst een tientje uit moet geven en nu twintig, dan is de som toch snel gemaakt?

Ik gok dat de betreffende marketingmanager een dikke bonus heeft gekregen voor dit idee. _O_
pi_221527478
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:35 schreef YoopY het volgende:

[..]

Niet “wellicht dezelfde hoeveelheid zegels en dezelfde rente”. Dat is gewoon zo.

Jij vond namelijk dit
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:34 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja, nu nog maar 3 procent hè? :(
Hier lijkt het net of jij denkt dat de rente van 6% naar 3% gaat. “Wellicht”.

En toen je dat tot in den treure uitgelegd was dat dat onzin was kwam je met dit

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:29 schreef YoopY het volgende:

[..]
Hier: https://www.nu.nl/nujij/6(...)-extra-geld-bij.html

Blijkt het echt wel de helft te zijn . Gelukkig ben ik geen econoom.
Een link van NuJij die je eigen domheid aantoont - wellicht uiteraard.

En nu zeg je: ja, je moet 2x zoveel kopen voor dezelfde zegels. Dat klopt knul maar dat heeft ook nooit iemand betwist.

Met je basisschool-opmerking, probeer eerst maar eens de betekenis van woorden te begrijpen voordat je stoer komt doen ^O^
pi_221527482
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 15:48 schreef YoopY het volgende:

[..]
Nou ja, als je eerst een tientje uit moet geven en nu twintig, dan is de som toch snel gemaakt?

Ik gok dat de betreffende marketingmanager een dikke bonus heeft gekregen voor dit idee. _O_
In de praktijk ben je gewoon langer bezig.
Ik ga niet opeens 6 pakken melk kopen ipv 3. Waar ik eerst bv 5 koopzegels kreeg per week krijg ik er nu 2,5 per week. Het gaat langzamer maar de rente blijft hetzelfde.

En ik heb nog steeds mijn melk nodig.
  Moderator / Colorchick zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:55:48 #115
382129 crew  Donna
pi_221528334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
In de praktijk ben je gewoon langer bezig.
Ik ga niet opeens 6 pakken melk kopen ipv 3. Waar ik eerst bv 5 koopzegels kreeg per week krijg ik er nu 2,5 per week. Het gaat langzamer maar de rente blijft hetzelfde.

En ik heb nog steeds mijn melk nodig.
Nouja. 2 dan, niet 2,5.

Voorheen kocht je 9 op een bedrag van ¤9,20
Nu koop je niet 4,5 maar 4.
pi_221528467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Nouja. 2 dan, niet 2,5.

Voorheen kocht je 9 op een bedrag van ¤9,20
Nu koop je niet 4,5 maar 4.
Werd het bij 9,60 eigenlijk 10 of bleef het 9?
  Moderator / Colorchick zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:15:11 #117
382129 crew  Donna
pi_221528554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 21:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Werd het bij 9,60 eigenlijk 10 of bleef het 9?
9
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:45:28 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221530079
Hier heeft de AH nog het 35% foutje in het systeem zitten (franchise zonder dynamische laatste kans). Die gaat dus uit van de oorspronkelijke prijs voor de koopzegels en niet voor de kortingsprijs. Dus bij ¤ 10,- met 35% kom je op ¤ 6,50 en normaal dus 6 zegels, maar hier zijn het er dan nog gewoon 10. Hopelijk halen ze dat foutje er niet niet uit bij de aanpassing van het systeem straks.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_221530113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar voor mij rechtvaardigt dat het wel. Ik betaal liever iets meer voor iets wat ik lekkerder vind. Lijkt me niet heel vreemd.
Smaak is voor een groot deel gewenning. Daarnaast speelt verwachting, associatie en connotatie een zeer grote rol in smaakbeleving. Zo zie je vaak in blinde tests (zonder enige context van bijvoorbeeld verpakking, merk, slogans of prijs) andere resultaten in wat lekkerder/beter is, dan in open tests.
pi_221530305
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Smaak is voor een groot deel gewenning. Daarnaast speelt verwachting, associatie en connotatie een zeer grote rol in smaakbeleving. Zo zie je vaak in blinde tests (zonder enige context van bijvoorbeeld verpakking, merk, slogans of prijs) andere resultaten in wat lekkerder/beter is, dan in open tests.
Dit geloof ik MAAR coca cola of elk ander merk is een wereld van verschil.
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 01:13:51 #121
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221530346
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Niks smaakt meer zoals het smaakte. Ben er klaar mee.
- vmi voor intimi -
  zondag 9 augustus 2026 @ 01:45:51 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_221530387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:45 schreef LTVDK het volgende:
Hier heeft de AH nog het 35% foutje in het systeem zitten (franchise zonder dynamische laatste kans). Die gaat dus uit van de oorspronkelijke prijs voor de koopzegels en niet voor de kortingsprijs. Dus bij ¤ 10,- met 35% kom je op ¤ 6,50 en normaal dus 6 zegels, maar hier zijn het er dan nog gewoon 10. Hopelijk halen ze dat foutje er niet niet uit bij de aanpassing van het systeem straks.
Ik heb het drie keer gelezen, maar wtf staat hier? :D
"franchise zonder dynamische laatste kans" en "het 35% foutje in het systeem"?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2026 @ 10:11:28 #123
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_221531338
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:45 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb het drie keer gelezen, maar wtf staat hier? :D
"franchise zonder dynamische laatste kans" en "het 35% foutje in het systeem"?
Bij producten die op de TGT datum zitten plakten ze vroeger bij de AH 35% korting stickers, vestigingen van AH zelf zijn overgeschakeld op het laatste kans systeem. Dat is een dynamisch systeem dat de korting aanpast hoe dichterbij de TGT komt (25, 40 en 70%), maar franchise vestigingen kunnen nog het oude 35% systeem kiezen waarbij de korting handmatig bij de kassa moet worden ingevoerd.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Vis een optie? zondag 9 augustus 2026 @ 10:15:58 #124
70532 loveli
N
pi_221531376
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Protip je kunt ook met je telefoon betalen.
Oh ja?
crap in = crap out
pi_221531379
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De Pepsi Challenge is hét marketingvoorbeeld.
pi_221531514
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Oh ja?
Ja, is nog veiliger ook.
  zondag 9 augustus 2026 @ 10:41:20 #127
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221531544
Spaarzegels voor tokkies.
25 euro betalen aan dat boekje om 26 terug te krijgen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221534635
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:41 schreef Nicksanders het volgende:
Spaarzegels voor tokkies.
25 euro betalen aan dat boekje om 26 terug te krijgen.
Want? Tokkies moeten toch ook kunnen sparen??
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221534684
Het is jammer, want het was een leuk ongemerkt spaarpotje, zelfs voor mij terwijl ik het grootste deel van mijn boodschappen niet eens bij de Appie haal. Alle klachten snap ik dan weer weinig van, onder de streep is de Albert Heijn een winkel waar je komt om je boodschappen te doen, het is geen bank ofzo. Al dit soort extraatjes zijn gewoon leuk meegenomen maar meer niet.
pi_221535167
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:48 schreef blomke het volgende:

[..]
Want? Tokkies moeten toch ook kunnen sparen??
:?
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:54:56 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535481
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:36 schreef Caland het volgende:
naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie
Ha nice.
Dat doe ik ook altijd als ik naar Scheveningen ga.
Zakgeld voor de strandtentjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:57:46 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221535508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Die nep cola van de Lidl, smaakt bijna net zo als de echte Coca Cola. Volgens mij hebben ze het recept bijna ontcijferd.

Cola van de Aldi en AH huismerk smaakt naar oude Pepsi. Geen fan van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')