Zeer matige actie dit, zeker de drogreden dat klanten 'behoefte' hebben aan andere spaaracties raakt kant noch walquote:Koopzegelboekje vullen bij supermarkt AH duurt straks twee keer zo lang
Slecht nieuws voor mensen die koopzegels sparen bij Albert Heijn. Vanaf 7 september gaat het twee keer zo lang duren voordat klanten een koopzegelboekje hebben gevuld. Deze bekendmaking van de supermarktketen leidt op sociale media tot kritiek.
Over een maand krijgen klanten voortaan één koopzegel per 2 euro aan boodschappen en momenteel is dat per 1 euro. Ook voor mensen die zijn aangesloten bij het zogenoemde AH Premium krijgen met een versobering te maken: die krijgen voortaan één koopzegel per 1 euro, in plaats van twee koopzegels per euro.
Op sociale media uitten sommige klanten hun onvrede over de versobering. Zo zegt een aantal de stap van AH te zien als een manier om zoveel mogelijk mensen aan AH Premium te krijgen. Anderen noemen het een verkapte bezuiniging van de supermarktketen.
'Wijziging is nodig'
AH stelt dat de wijziging nodig is om het spaarprogramma te behouden, maar legt in een reactie aan de NOS niet nader uit hoe deze afweging tot stand is gekomen. Er wordt ook niet ingegaan op de kritiek die leeft op sociale media.
De aanpassing zou het mogelijk maken om andere kortingsacties uit te breiden. "We zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan verschillende manieren van sparen en kortingen krijgen", staat in een e-mail aan klanten.
Het AH-koopzegelsysteem bestaat inmiddels ruim zeventig jaar. Naar schatting anderhalf miljoen mensen maken er gebruik van. Sinds 2021 zijn er geen fysieke zegels meer en kan alleen nog gespaard worden via de AH-app. Wel mogen oude fysieke koopzegelboekjes nog worden ingeleverd.
https://nos.nl/artikel/26(...)ks-twee-keer-zo-lang
Sowieso al die achterlijke aanbiedingen in Nederlandquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:22 schreef SimonB. het volgende:
Opbokken met die spaarzegeltjeszooi.
Maak gewoon de producten goedkoper.
Hier idem dito.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef incel het volgende:
Nog nooit iets gespaard via winkels of zo. Lijkt me altijd iets wat van die domme tokkies doen. Ja leuk extra veel boodschappen kopen zodat je je spaarkaart vol kan makenGa je uiteindelijk onder aan de streep financieel op achteruit.
Moet je straks wel 24% rendementsbelasting over betalenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef borisz het volgende:
Met 6% rente nog altijd een goed spaarprogramma.
Dat heb ik even nagerekend.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef borisz het volgende:
Wel fijn hoor, meestal rond de zomer een ongemerkt spaarpotje naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie. Je krijgt de zegels niet fysiek mee en je hoeft het ook nooit meer aan te geven dus je merkt er verder ook niks van.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA koopzegels kopen, dan ben je echt te dom om te poepen. Behalve boomers, die wel van de coupons zijn, doet iemand dat nog werkelijk?
Kun je ook gewoon gaan beleggen of crypto aanschaffen. Beetje kruimeltjes aanharken schiet ook niks op.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel fijn hoor, meestal rond de zomer een ongemerkt spaarpotje naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie. Je krijgt de zegels niet fysiek mee en je hoeft het ook nooit meer aan te geven dus je merkt er verder ook niks van.
Onlyfans is ook een optie.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon gaan beleggen of crypto aanschaffen. Beetje kruimeltjes aanharken schiet ook niks op.
Why not bothquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon gaan beleggen of crypto aanschaffen. Beetje kruimeltjes aanharken schiet ook niks op.
Niemand denkt ook serieus dattie dalijk 3 jaar eerder kan stoppen met werken omdat hij automatisch sparen koopzegels in zijn AH-app heeft geactiveerd natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De mensen nemen het ook wel iets te serieus soms he.quote:Noem dit geen verbetering, maar gewoon een forse verslechtering’, schrijft Maurice Bart de Jong. ‘Dit voelt als een klap in het gezicht van trouwe klanten. Voor mij gaat dit niet om die 3 euro, maar om vertrouwen. En dat vertrouwen heeft Albert Heijn met deze beslissing voor een groot deel verloren.’
Ja, nu nog maar 3 procent hè?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef borisz het volgende:
Als je je boodschappen bij de Lidl haalt, bespaar je dat geld ook al.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Niemand denkt ook serieus dattie dalijk 3 jaar eerder kan stoppen met werken omdat hij automatisch sparen koopzegels in zijn AH-app heeft geactiveerd natuurlijk.
Vind ‘t ook wel handig, 0 extra moeite en toch af en toe ineens 106 euro die je “krijgt” waar je voor je gevoel niks voor gedaan hebt (ja ik snap ook wel dat ik relatief meer betaalde per kassabonnetje).
Ik spaar dat.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef incel het volgende:
Nog nooit iets gespaard via winkels of zo. Lijkt me altijd iets wat van die domme tokkies doen. Ja leuk extra veel boodschappen kopen zodat je je spaarkaart vol kan makenGa je uiteindelijk onder aan de streep financieel op achteruit.
ik doe alleen boodschappen in de bonus, voor de rest de basic shit.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je je boodschappen bij de Lidl haalt, bespaar je dat geld ook al.
Ja ik vind het ook wel prima als passief spaarpotje waar je eigenlijk nauwelijks naar omkijkt en dan voor de vakantie even een 'extra' zakcentjequote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel fijn hoor, meestal rond de zomer een ongemerkt spaarpotje naast het reguliere sparen van zo’n duizend euro die we dan meenemen als zakgeld op vakantie. Je krijgt de zegels niet fysiek mee en je hoeft het ook nooit meer aan te geven dus je merkt er verder ook niks van.
matige trollpoging hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:31 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA koopzegels kopen, dan ben je echt te dom om te poepen. Behalve boomers, die wel van de coupons zijn, doet iemand dat nog werkelijk?
Maar voor die kutzegels moet je alsnog voor een bepaald bedrag inkopen + bijbetalen. Dus het maakt niet uit of je goedkopere shit koopt, dan moet je alsnog meer kopen. De dompies die dit doen snappen niet dat de AH concern in hun vuistje lacht over hoe makkelijk de stupide mens te lokken is om meer te kopen voor wat kruimeltjes. Slavenmentaliteit, mensen die dit doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:14 schreef Edding345 het volgende:
[..]
ik doe alleen boodschappen in de bonus, voor de rest de basic shit.
die zijn vaak net zo of goedkoper dan lidl en ook niet goor
Dit dus, een mooie manier voor wat extra vakantiegeld in de zomer en wat extra geld voor kerst(cadeaus) in decemberquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat werkt ook prima hoor. Gaat automatisch naar een apart 'potje' op de spaarrekening, en wanneer het salaris komt gaat het samen met de maandelijkse inleg in een indexfonds of REIT ETF.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:20 schreef LTVDK het volgende:
Vind het in ieder geval een stuk beter werken dan dat irritante 'rond af en spaar' systeem van de bank.
vroeger was het kut ja zegels bijbetalen en likken in een boekjequote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Maar voor die kutzegels moet je alsnog voor een bepaald bedrag inkopen + bijbetalen. Dus het maakt niet uit of je goedkopere shit koopt, dan moet je alsnog meer kopen. De dompies die dit doen snappen niet dat de AH concern in hun vuistje lacht over hoe makkelijk de stupide mens te lokken is om meer te kopen voor wat kruimeltjes. Slavenmentaliteit, mensen die dit doen.
Ik ben ook pas begonnen met koopzegels toen je ze digitaal kon gaan sparenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:44 schreef Edding345 het volgende:
[..]
vroeger was het kut ja zegels bijbetalen en likken in een boekje
nu is het net als statiegeld komt erbij en weer erin +6% rente dus waarom niet de app regelt alles
Ja maar is de helft niet te knagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je je boodschappen bij de Lidl haalt, bespaar je dat geld ook al.
Bepaald bedrag zijnde ¤1 (en straks ¤2).quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Maar voor die kutzegels moet je alsnog voor een bepaald bedrag inkopen + bijbetalen. Dus het maakt niet uit of je goedkopere shit koopt, dan moet je alsnog meer kopen. De dompies die dit doen snappen niet dat de AH concern in hun vuistje lacht over hoe makkelijk de stupide mens te lokken is om meer te kopen voor wat kruimeltjes. Slavenmentaliteit, mensen die dit doen.
Nee het blijft 6. Het duurt alleen 2x zo lang eer je aan de ¤100 inleg aan koopzegels komt.quote:
Onzin man, Lidl eten smaakt exact hetzelfde.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:15 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja maar is de helft niet te knagen.
Daar komt ook gemak bij overigens. Dirk ga ik eigenlijk altijd maar de appie zit op 3 min lopen dus daar kom ik toch nog vaker dan ik denk.
Daarbij: ik reageer op jouw argument dat het maar kruimels is en dat je meer rendement hebt met beleggen en crypto.
Zal allemaal best maar als jou toch kruimels niet boeien waarom ga je dan naar de Lidl?
Zegeltje kost gewoon 0,10 cent.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Bepaald bedrag zijnde ¤1 (en straks ¤2).
Qua brood en groenten geloof ik dat, qua bv huismerk chocomel cola bier etc coca cola enzo wil ik gewoon een a-merkquote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Onzin man, Lidl eten smaakt exact hetzelfde.
Idd tenenkrommend hoe communicatie/pr-afdeling verslechteringen verkopen: een keer toen gratis opslag bij webmail werd gehalveerd schreven ze "dat je meer overzicht kreeg" en deze week bij bericht dat huisartsen stuk minder op huisbezoek gaan zeiden ze dat patiënten dat fijn vonden; als ze (met veel moeite) zelf nog naar praktijk konden komen zou hun gevoel van autonomie toenemen.[/Offtopic]quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zeer matige actie dit, zeker de drogreden dat klanten 'behoefte' hebben aan andere spaaracties raakt kant noch wal
Bij de Lidl kan je nu ook punten sparen, want ik heb idd een punten/zegeltjes/airmiles spaar obsessie.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Onzin man, Lidl eten smaakt exact hetzelfde.
Sorry maar als je twee keer zoveel moet inleveren voor zes procent is het nog altijd maar drie procent winst.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee het blijft 6. Het duurt alleen 2x zo lang eer je aan de ¤100 inleg aan koopzegels komt.
Je levert alleen niet 2x zoveel in.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 18:41 schreef YoopY het volgende:
[..]
Sorry maar als je twee keer zoveel moet inleveren voor zes procent is het nog altijd maar drie procent winst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |