abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221503608
quote:
Protest tegen privatisering Turkse stranden: 'Ze worden bezet'

In sommige badplaatsen in Turkije is een dagje naar het strand allang niet meer vanzelfsprekend. Langs grote delen van de kust hebben horecabedrijven en strandtenten openbare stranden volgebouwd met steigers, terrassen en rijen ligbedden.

Ondernemers zeggen dat ze daarvoor toestemming hebben van de gemeente en dat het goed is voor het toerisme. Maar veel inwoners spreken van een illegale bezetting. Volgens de Turkse wet moeten openbare stranden voor iedereen vrij toegankelijk blijven.

Toch vertellen inwoners van Bodrum, aan de Egeïsche Zee, dat ze worden weggestuurd zodra ze hun handdoek op het zand leggen. Vorige week leidde een video op sociale media tot veel ophef. Op de beelden is te zien dat een medewerker van een strandtent zand gooit op de handdoeken van strandgangers in de kustplaats Mersin om hen te verjagen. De zandgooier zou zijn opgepakt. Wie wil blijven, krijgt vaak te horen dat er een ligbed gehuurd moet worden. En die prijzen zijn voor veel Turken nauwelijks nog op te brengen. Ondernemers ontkennen dat ze mensen weren en zeggen dat de tarieven nodig zijn om goede service en voorzieningen te kunnen bieden. Maar de onvrede bij de burgers leidt inmiddels tot kleine demonstraties in meerdere badplaatsen.

Kust bezet
Activist Nihat Koyuncu uit Bodrum strijdt er al drie jaar voor om de openbare stranden terug te geven aan de inwoners. Tijdens een wandeling langs de kust laat hij zien hoeveel openbaar strand er volgens hem nog over is. "Van die anderhalve kilometer blijft nog zo'n driehonderd meter openbaar strand over. De rest is bezet. Tijdens de hele wandeling hebben we nauwelijks een stap op het zand kunnen zetten."

Langs de kust van Gündoğan volgen steigers, terrassen, bars en ligbedden elkaar vrijwel onafgebroken op. En de frustratie gaat inmiddels niet alleen over de ruimte die verdwijnt. Ook de prijzen leiden tot woede. Door de hoge inflatie is een dagje strand voor veel Turkse gezinnen onbetaalbaar geworden. "Soms kost een ligbed 28 euro per persoon. Voor een gezin van vier is dat simpelweg niet te betalen", zegt Koyuncu. Volgens hem kijkt de gemeente vaak weg. "En dan heb je vaak nog niet eens iets gegeten of gedronken."

Het Turkse ministerie van Cultuur kondigde eerder aan dat het aantal openbare stranden dit jaar wordt uitgebreid naar 23. Daarnaast zijn er vele tientallen openbare stranden van de gemeenten. Daar zijn betaalbare voorzieningen beschikbaar en veel stranden zouden de Blauwe Vlag-status hebben, een internationaal keurmerk voor schone en goed beheerde stranden.

Ook juridisch lijkt er iets te veranderen. Het Turkse Hooggerechtshof heeft onlangs nog een uitspraak gedaan dat de kustlijn van het land publiek eigendom is en dat iedereen wettelijk recht heeft op toegang tot de zee. Zo werd eerder deze maand een ondernemer veroordeeld nadat die een gezin had weggestuurd van een openbaar strand, omdat zij met hun handdoeken op het zand lagen. De rechter gaf het gezin gelijk.

Onvrede
Toch zijn veel inwoners van Bodrum nog altijd niet gerustgesteld. Volgens hen verdwijnt het recht op vrije toegang tot de zee langzaam, terwijl de overheid nauwelijks ingrijpt. Er worden boetes uitgedeeld, maar toch blijven de strandbedden staan.

"Die boetes zijn inmiddels een soort verkapt verhuursysteem geworden", zegt Koyuncu. Volgens hem zou alles binnen vijftien dagen na een boete moeten worden verwijderd. "Maar dat gebeurt dus niet. De overheid verdient er juist aan."

Een van de mensen die demonstreren tegen de gang van zaken is Tulay, die sinds 2006 in Bodrum woont. "We hebben deze bestuurders zelf gekozen. Dan verwachten we ook dat ze onze belangen beschermen." Volgens haar is er nauwelijks handhaving en zijn voorzieningen die vroeger op openbare stranden aanwezig waren verdwenen. "Vroeger waren hier strandwachten, douches en toiletten. Die zijn allemaal verdwenen."

Ondertussen groeit het verzet. Volgens de demonstranten heeft inmiddels een ondernemer in Bodrum besloten geen ligbedden meer op het openbare strand te plaatsen. "En we blijven actievoeren", zegt Tulay. "Totdat iedereen weer vrij toegang heeft tot de zee." Want, zeggen de actievoerders, de kust is van iedereen. "De zee ingaan moet een recht blijven en geen luxe worden."

https://nos.nl/artikel/26(...)nden-ze-worden-bezet
Volgens mij speelt dit ook in landen als Brazilië. Het zijn de uitwassen van een radicaal kapitalisme, waarbij steeds meer publieke ruimtes en voorzieningen versneld worden geprivatiseerd. Tegelijkertijd heeft het kapitalisme ook een rol gespeeld in andere extreem grootschalige misstanden, waaronder de eeuwenlange trans-Atlantische slavernij en andere vormen van uitbuiting en onderdrukking. De omvang van het menselijke leed dat hiermee gepaard ging, is nauwelijks te bevatten. De aantallen slachtoffers zijn ongetwijfeld schrikbarend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 05-08-2026 00:32:40 ]
pi_221503625
Tja, als ondernemingen een stuk strand als onderdeel van hun restaurant, cafe of resort hebben dan kan het dat het alleen maar toegankelijk is voor die gasten. Daar is verder niets mis mee, er moet echter natuurlijk wel genoeg strand overblijven voor de gewone burgers.

Wel een rare link wordt er in de OP door TS gemaakt met de trans-Atlantische slavernij, dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Bovendien, was het eeuwenlange handelen van Afrikanen door andere Afrikanen ook 'kapitalisme' of gaat dat alleen op als Europeanen het doen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221503631
Eens met de bevolking. Optyfen met dit geclaim van stranden en zee.

Verder slaat de link met slavenhandel nergens op :')
pi_221503768
Sowieso moslimlanden :') Of geld willen uitgeven om daar vrijwillig heen te willen gaan :')
  woensdag 5 augustus 2026 @ 07:48:35 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221503907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 06:51 schreef incel het volgende:
Sowieso moslimlanden :') Of geld willen uitgeven om daar vrijwillig heen te willen gaan :')
Ohje, weer zoeen voor wie de camping in de Ardeche al spannend genoeg is.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:17:51 #6
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221503987
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 07:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Of gewoon mensen die een zeer onfris regime niet direct of indirect willen steunen. Is dat te moeilijk voor je? Om te beseffen dat er ook mensen zijn die daar ethische bezwaren tegen hebben?

Ik ben ooit inmiddels zo'n 25 jaar geleden 1 keer naar Turkije geweest omdat vrienden dat graag wilden. Dat was ruim voor de tijd van Erdogan dus. Toen vond ik het al mwoa. Maar nu zou ik daar echt niet heen gaan naar die dictatuur. Maar zo zijn er veel meer landen waar ik niet heen zou gaan. Heel veel islamitische of eigenlijk vrijwel alle (omdat dat veelal dictaturen of oorlogsgebieden zijn), maar ook bijvoorbeeld China, Rusland, Amerika, Noord Korea en nog wel een paar landen zou ik niet heen gaan zolang het huidige smerige regime er nog zit. Dat kan ik ethisch gezien niet aan mezelf verkopen.

[ Bericht 15% gewijzigd door RealistAtheist op 05-08-2026 08:28:51 ]
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:23:12 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221504001
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:17 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Of gewoon mensen die een zeer onfris regime niet direct of indirect willen steunen. Is dat te moeilijk voor je? Om te beseffen dat er ook mensen zijn die daar ethische bezwaren tegen hebben?
En wat heeft dat te maken met de stranden waar de eigen bevolking dan niet meer mag komen?

Ontopic blijven, het blijft moeilijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:27:33 #8
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221504023
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat heeft dat te maken met de stranden waar de eigen bevolking dan niet meer mag komen?

Ontopic blijven, het blijft moeilijk.
Dit is een discussieforum. Het gaat over stranden, dat heeft te maken met vakanties, het is een moslimland. Iemand geeft aan niet naar moslimlanden op vakantie te gaan. Dat heeft genoeg raakvlakken met het nieuwsbericht lijkt mij.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:31:49 #9
438527 MissButterflyy
pi_221504040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:27 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit is een discussieforum. Het gaat over stranden, dat heeft te maken met vakanties, het is een moslimland. Iemand geeft aan niet naar moslimlanden op vakantie te gaan. Dat heeft genoeg raakvlakken met het nieuwsbericht lijkt mij.
Dan sla je de plank volledig mis, als dat je enige reactie is.
Want dit probleem speelt dus ook bij oost Europese stranden en Braziliaanse stranden.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:43:38 #10
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221504106
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan sla je de plank volledig mis, als dat je enige reactie is.
Want dit probleem speelt dus ook bij oost Europese stranden en Braziliaanse stranden.
Ja en wat heeft dat dan weer te maken met het niet willen steunen van islamitische regimes?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:45:14 #11
438527 MissButterflyy
pi_221504114
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ja en wat heeft dat dan weer te maken met het niet willen steunen van islamitische regimes?
Het is moeilijk voor je te snappen waar dit topic over gaat, dat is wel duidelijk. :')
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:46:49 #12
438527 MissButterflyy
pi_221504122
Maar ontopic: ik geef de bevolking groot gelijk. Dat er stranden alleen beschikbaar zijn voor mensen die in de hotels verblijven is begrijpelijk, maar er moeten genoeg stukken strand openbaar blijven en voor iedereen en dus ook de bevolking toegankelijk.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 09:06:59 #13
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221504187
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is moeilijk voor je te snappen waar dit topic over gaat, dat is wel duidelijk. :')
Ik snap prima waar het over gaat. Dat jij zo hysterisch reageert op een zijstapje is jouw probleem. :')
pi_221504401
Shit. Lastig. Principieel eens met deze activisten. Maar als toerist is dit heerlijk.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 09:45:55 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504437
quote:

[..]
Dit als reactie op Turkse stranden maakt je niet echt heel veel beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221504545
quote:

[..]
Er zijn toch talloze bestemmingen buiten Islamitische landen om? Waarom zou je per se naar een Islamitisch land op vakantie moeten? Al weten we helaas wel in sommige milieus, men juist bewust een Islamitisch land kiest voor de vakantie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 09:54:23 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504549
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn toch talloze bestemmingen buiten Islamitische landen om? Waarom zou je per se naar een Islamitisch land op vakantie moeten? Al weten we helaas wel in sommige milieus, men juist bewust een Islamitisch land kiest voor de vakantie.
Deze man _O-
pi_221504574
quote:

[..]
Waarom zou je niet naar een islamitisch land gaan?
pi_221504693
Onze stranden zijn inmiddels geannexeerd door Marokko.
pi_221504700
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoop Nederlandse jonge vrouwen laten zich daar maar al te graag palen door Murat en Ali.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:06:11 #21
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221504702
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 00:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, als ondernemingen een stuk strand als onderdeel van hun restaurant, cafe of resort hebben dan kan het dat het alleen maar toegankelijk is voor die gasten. Daar is verder niets mis mee, er moet echter natuurlijk wel genoeg strand overblijven voor de gewone burgers.

Wel een rare link wordt er in de OP door TS gemaakt met de trans-Atlantische slavernij, dat heeft hier helemaal niets mee te maken. Bovendien, was het eeuwenlange handelen van Afrikanen door andere Afrikanen ook 'kapitalisme' of gaat dat alleen op als Europeanen het doen?
Een link met het slavenverleden van de Ottomanen zou logischer zijn. Die grepen mensen als slaaf uit de Balkan en ze steunde de Berber-piraten die mensen vingen langs de Franse en Italiaanse kusten.
The more debt, the better
pi_221504736
quote:

[..]
Ha! Het zal mij een regelrechte rotzorg zijn waarom sommigen naar achterlijke landen gaan! Zandbak, Communistisch of met gezellige Kartels. Je hebt genoeg informatie op je bord dus veel plezier met je eigen keuze! Daar lig ik nog geen vijf tellen wakker van! :W
pi_221504768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als gay man zijn daar genoeg redenen voor lijkt mij zo. En ook daarnaast, waarom zou je zulke landen willen bezoeken, waar vaak zeer vijandig gedachtegoed heerst jegens het Westen?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 10:18:34 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504778
is het nu echt nodig om je matige stokpaardjes in dit soort topics van stal te halen?
pi_221504806
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als gay man zijn daar genoeg redenen voor lijkt mij zo. En ook daarnaast, waarom zou je zulke landen willen bezoeken, waar vaak zeer vijandig gedachtegoed heerst jegens het Westen?
1: Gay man?

2: Juist daarom bezoek ik ze. Beleving en ervaring.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:25:32 #26
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221504823
Ja mensen, Turkije is niet eens een islamitisch land. Maar we moeten tegenwoordig overal de islam aan de haren bijslepen ofzo?!
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:27:24 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221504833
quote:
88s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:18 schreef sp3c het volgende:
is het nu echt nodig om je matige stokpaardjes in dit soort topics van stal te halen?
We kunnen het aan de Rijdende Rechter voorleggen.
pi_221504867
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ha! Het zal mij een regelrechte rotzorg zijn waarom sommigen naar achterlijke landen gaan! Zandbak, Communistisch of met gezellige Kartels. Je hebt genoeg informatie op je bord dus veel plezier met je eigen keuze! Daar lig ik nog geen vijf tellen wakker van! :W
Oh zeker, maar het is simpelweg opmerkelijk dat in bepaalde delen van Westerse kringen waar men juist vaak stelt hartstikke progressief te zijn, men tevens enorm gecharmeerd is van de culturen in zulke Islamitische landen. Nu valt Turkije wellicht nog wel mee, maar je hebt ook zat andere landen waar mensen op 'vakantie' gaan zoals zelfs Iran of Pakistan.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Gay man?
Ja, als homo kun je in menig van zulke landen in de gevangenis belanden.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
2: Juist daarom bezoek ik ze. Beleving en ervaring.
Apart, wat vind je daar dan interessant aan?
pi_221504885
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh zeker, maar het is simpelweg opmerkelijk dat in bepaalde delen van Westerse kringen waar men juist vaak stelt hartstikke progressief te zijn, men tevens enorm gecharmeerd is van de culturen in zulke Islamitische landen. Nu valt Turkije wellicht nog wel mee, maar je hebt ook zat andere landen waar mensen op 'vakantie' gaan zoals zelfs Iran of Pakistan.
[..]
Ja, als homo kun je in menig van zulke landen in de gevangenis belanden.
[..]
Apart, wat vind je daar dan interessant aan?
1: Welnee. Als gay toerist heb je niets te vrezen in Turkije.

2: Mij superieur voelen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 10:36:04 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504892
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
Oh zeker, maar het is simpelweg opmerkelijk dat in bepaalde delen van Westerse kringen waar men juist vaak stelt hartstikke progressief te zijn, men tevens enorm gecharmeerd is van de culturen in zulke Islamitische landen.
compleet verzonnen verhaaltje :)
pi_221504912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Welnee. Als gay toerist heb je niets te vrezen in Turkije.

2: Mij superieur voelen.
Klopt, is trouwens in de meeste Arabische landen zo, ze stellen het alleen meestal niet zo op prijs als je het uitgebreid gaat promoten/verkondigen. Ik denk dat je veiliger over straat kan in Istanbul dan in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221504919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt, is trouwens in de meeste Arabische landen zo, ze stellen het alleen meestal niet zo op prijs als je het uitgebreid gaat promoten/verkondigen. Ik denk dat je veiliger over straat kan in Istanbul dan in Amsterdam.
Dat weet ik wel zeker.
pi_221504931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker.
Ik ook ben er geweest ;)
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:46:02 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221504939
Maar verder ben ik hier gemengd over. In Nederland zou ik het niet willen omdat we een unieke doorlopende vrije kust hebben.

Maar die ene keer dat ik in Turkije was ben ik niet in zo'n badplaats geweest,dus of het daar iets unieks geweld aan doet kan ik niet zeggen. Als die kusten net zo rommelig zijn als ik in andere zuidelijke landen gewend ben dan denk ik dat het niet zo'n probleem is, zolang er maar genoeg publieke kust over blijft. Ik heb het op Curacao ook gezien en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Het scheelt in ieder geval een hoop overlast van vervelende verkopers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 05-08-2026 10:57:11 ]
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:48:41 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221504952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Hoop Nederlandse jonge vrouwen laten zich daar maar al te graag palen door Murat en Ali.
2004 belde
pi_221504966
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ook ben er geweest ;)
Ja oke. Maar ben jij beetje nicht dan in het echt? of meer rambo-homo?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:54:58 #37
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221504996
Je kunt geen recordomzetten draaien door zaken die op zijn zachtst gezegd dubieus zijn niet te doen
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221505000
In Italie is dit trouwens ook al tijdje gaande.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:56:12 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221505003
quote:

[..]
Omdat sommige, redelijk stabiele, Islamitische landen dingen te bieden hebben die interessant zijn, en je nergens anders hebt. Prachtige plekken als Basilica Cistern, Petra, Jerash, Wadi Rum, de Piramides van Gizeh of Marrakech ga je namelijk niet ergens anders vinden.

En voor sommigen misschien wel eens nuttig om te zien dat de meeste mensen daar best vriendelijk zijn en niet eng of vijandig.

Ik ken verder geen mensen die naar een islamitisch land gaan enkel om het islamitisch zijn, heb je een voorbeeldje?
pi_221505015
Stabiel en Islamitisch gaan. bij mij al moeilijk samen in één zin, laat staan een land.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:58:13 #41
438527 MissButterflyy
pi_221505034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:06 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik snap prima waar het over gaat. Dat jij zo hysterisch reageert op een zijstapje is jouw probleem. :')
Hoe kom je erbij dat ik hysterisch reageer? Kijk in de spiegel aub }:|
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:00:04 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221505091
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Stabiel en Islamitisch gaan. bij mij al moeilijk samen in één zin, laat staan een land.
Een heel aantal islamitische landen is behoorlijk stabiel.

Iran is zelfs zo stabiel dat meneer Trump het niet omver krijgt.
pi_221505320
quote:
quote:
Istanbull is wel echt geweldig. Een van de mooiste steden waar ik ben geweest. En qua voedsel puur genot. Albanie was ook wel prima. Indonesie was ook tof, maar daar hebben ze meerdere geloven.

Marokko en Jordanie waren nog wel oke. Maar voor werk ook in India en Pakistan geweest. Wat een hell. :')
pi_221505351
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Indonesie is redelijk stabiel.
pi_221505407
Dit probleem speelt trouwens in best veel landen. In Italie zie je dit ook meer en meer. Draait alleen nog maar om geld. Bijzonder lullig voor de lokale bevolking.
pi_221505414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:08 schreef DobbyDobby het volgende:
Marokko en Jordanie waren nog wel oke. Maar voor werk ook in India en Pakistan geweest. Wat een hell. :')
Verwachting

Realiteit.

pi_221505419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:25 schreef Perox het volgende:
Ja mensen, Turkije is niet eens een islamitisch land.
Wat maakte mij dan iedere ochtend om 05:00 wakker daar. De plaatste kerk?
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:15:51 #48
438527 MissButterflyy
pi_221505444
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Verwachting

[ afbeelding ]

Realiteit.

[ afbeelding ]
Een foto van India in de jaren 80 of 90 posten. :')

Wat een verzameling wereldvreemde pipo’s toch weer in dit topic.
pi_221505449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
100%. Ook een stuk modernere Islamiten daar dan wat hier inmiddels rondloopt in Europa. Zelfde geldt trouwens voor Oost-Europa.
pi_221505462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Verwachting

[ afbeelding ]

Realiteit.

[ afbeelding ]
Veel landen bezocht, maar India echt by far onderaan. Viel bijna dood neer van de schrik. Het was nog ranziger dan ik verwachte. :r En maar voortplanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')