abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221499951
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als (!) je het oké vindt dat echte vluchtelingen asiel kunnen krijgen en wetende dat dit aantal vele malen hoger is dan het aantal uitgeprocedeerde lijers die toch blijven, kan je dan uitleggen waarom je dan alle vluchtelingen wil bestraffen voor het gedrag van die lijers?

Alsof je de bijstand van heel Helmond en buurgemeenten af wil schaffen omdat er frauderende Helmonders zijn.
Ik ben sowieso tegen vluchtelingenopvang, regel lekker tijdelijk opvang in een buurland en welk daabs ei heeft verzonnen dat wij de hele wereld moeten helpen?
graag verwijderen
pi_221499954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:48 schreef Since2003 het volgende:
:') NOS
[ x ]
Yeps :')
graag verwijderen
pi_221499993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ik werk met studenten uit de hele wereld, en sommige studenten zijn opgegroeid in hutjes gemaakt van koeiepoep. Hand ophouden? Vergeet het maar. 16 uur per dag keihard studeren om een betere toekomst voor hunzelf en hun kinderen te realiseren. Daar heb ik respect voor.
Uit welke landen zijn volgens jou de beste? Die we wél graag zien komen?
pi_221500048
quote:
„Er bestaat altijd die droom dat het leven aan de andere kant van de Middellandse Zee beter is”, zegt tolk Yassine Oulamine, die de gebeurtenissen op de voet volgt. „Mensen denken dat ze aan de overkant zullen leven als koningen. Die 60.000 mensen die de grens overstaken, dachten dat ze El Dorado zouden vinden. De gouden stad.”
quote:
Wat de massale run op 30 en 31 juli uiteindelijk in gang zette, was volgens beide kenners misinformatie. Dagenlang circuleerden er video’s op TikTok met de boodschap dat wie de grens overzwom, automatisch recht had op een verblijfsvergunning.
https://www.ad.nl/buitenl(...)is-keihard~a4b9fce9/

Is premium, maar je mag altijd twee alinea's plakken heb ik ergens gelezen.. O-)

Eigenlijk allemaal dieptriest.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:21:29 #155
236264 crew  capricia
pi_221500075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]

Is premium, maar je mag altijd twee alinea's plakken heb ik ergens gelezen.. O-)

En dat heeft Spanje verders helemaal niet zien aankomen? En de Marokkaanse regering ook niet?

Wat een faal.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221500079
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Feiten benoemen is niet polariserend, maar werkt juist verhelderend. Op die manier kunnen we dingen verklaren, begrijpen en zouden er ideaal gezien natuurlijk ook oplossingen komen.
_O-
"Pools are perfect for holding water"
pi_221500089
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat heeft Spanje verders helemaal niet zien aankomen? En de Marokkaanse regering ook niet?

Wat een faal.
Dat geloof ik dus ook niet, er zit duidelijk een opzet achter.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:24:43 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221500090
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:48 schreef Since2003 het volgende:
:') NOS
[ x ]
Aks ze zo zwemmen zijn ze tamelijk kwetsbaar voor de grensbewaking. Ze zwemmen met een iets grotere boog.

Dus ja zo dom zijn diegenen die dit posten.
pi_221500094
quote:
Mensen denken dat ze aan de overkant zullen leven als koningen
Misschien niet als koningen, maar als ze hier een woning en leefgeld krijgen is het al een grote vooruitgang op het islamitische poepgatland waar ze vandaan komen.
pi_221500106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:25 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Misschien niet als koningen, maar als ze hier een woning en leefgeld krijgen is het al een grote vooruitgang op het islamitische poepgatland waar ze vandaan komen.
Nou nou, iig dacht het overgrote deel (veel jongeren dus) dat het elders beter was dan thuis.
pi_221500113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik ben sowieso tegen vluchtelingenopvang, regel lekker tijdelijk opvang in een buurland en welk daabs ei heeft verzonnen dat wij de hele wereld moeten helpen?
een heldere eerlijke mening. Dat zouden meer mensen moeten doen
pi_221500117
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je verwoord het tamelijk ongelukkig.
Ik denk dat ik weet wat je probeert te zeggen en het klopt dat er mensen zijn die toch blijven nadat hun asielaanvraag afgewezen is. Als we volledig stoppen met asiel verlenen dan zijn er met grote waarschijnlijkheid minder mensen illegaal aanwezig. Moeten we de grenzen wel goed sluiten en geen vluchtelingen tijdelijk toelaten
Daar ben ik meer voorstander van dan hoe het nu gaat ja. We hebben echt geen enkel idee meer wat er binnenkomt. Je kunt het nieuws niet openen of er wordt weer een tiener met interesse in terrorisme opgepakt.

En we blijven wegkijken.
pi_221500118
quote:

[..]
[..]

Het Marokkaanse Koningshuis kost 1 miljoen per dag (per dag dus, laat dit even tot je doordringen), als men gezien de deplorabele staat van Marokko hier nu eens een VN-motie over in zou dienen in plaats van de zoveelste motie aangaande de verzonnen genocide door Israël.

Meteen ook stoppen met de bouw van het megalomane Grand Stade Hassan II nabij Casablanca.
graag verwijderen
pi_221500135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het Marokkaanse Koningshuis kost 1 miljoen per dag (per dag dus, laat dit even tot je doordringen), als men gezien de deplorabele staat van Marokko hier nu eens een VN-motie over in zou dienen in plaats van de zoveelste motie aangaande de verzonnen genocide door Israël.

Meteen ook stoppen met de bouw van het megalomane Grand Stade Hassan II nabij Casablanca.
Effe wachten en niet gelijk dat M.O. conflict erbij halen. Als Europa kun je niet gaan vingerwijzen hoe een ander land buiten Europa zijn regering of koningshuis regelt. Wat je m.i. wel kunt doen is als een Europese eenheid dezelfde koers varen.
pi_221500158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Effe wachten en niet gelijk dat M.O. conflict erbij halen. Als Europa kun je niet gaan vingerwijzen hoe een ander land buiten Europa zijn regering of koningshuis regelt. Wat je m.i. wel kunt doen is als een Europese eenheid dezelfde koers varen.
Dat kan ook niet, want ieder Europees land heeft andere balangen. Het is wensdenken. Je komt nooit 100% op een lijn.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:35:32 #166
499136 nelaeryn
food & music
pi_221500159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:24 schreef Firuze60 het volgende:
Dat geloof ik dus ook niet, er zit duidelijk een opzet achter.
Ja inderdaad, het verklaart ook niet waarom er daar vrachtwagens vol jongeren werden gedropt, begeleid door agenten in uniform. Er speelt dus wel meer dan alleen 'een oproepje op TikTok'...

https://www.instagram.com/reel/DbdRM6imxVe/

https://www.facebook.com/(...)9vZ2xlLmNvbVwvIn0%3D
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221500180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
https://www.instagram.com/reels/DbdRM6imxVe/
graag verwijderen
pi_221500183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:35 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat kan ook niet, want ieder Europees land heeft andere balangen. Het is wensdenken. Je komt nooit 100% op een lijn.
Ja, als je het zo gaat bekijken, vraag je dan eens af wie er belang bij heeft dat Europa verdeeld blijft?
pi_221500199
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Aks ze zo zwemmen zijn ze tamelijk kwetsbaar voor de grensbewaking. Ze zwemmen met een iets grotere boog.

Dus ja zo dom zijn diegenen die dit posten.
(veel van?) De zwemmers kwamen vanaf een ander dorp aan de andere kant. Maarja alsof de "NOS :') groep" geïnteresseerd is in het hele (of echte) verhaal
pi_221500207
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, als je het zo gaat bekijken, vraag je dan eens af wie er belang bij heeft dat Europa verdeeld blijft?
China, Amerika. Rusland enzovoort. Ik ben niet dom, maar dat neemt niet weg dat we nooit op 1 lijn gaan komen met zijn allen. Dat zie je toch zelf op diverse onderwerpen? We kunnen proberen er het beste van te maken, maar je gaat nooit zo unaniem worden als een individueel land. Omdat ieder land nou eenmaal iets anders wil. Het oostblok denkt weer heel anders dan een West-Europa bijvoorbeeld. En dan heb je nog de enorme verschillen in welvaart, cultuur etcetra. Ik ben nog steeds wel voorstander van een EU, maar het heeft ook heel veel gebreken.
pi_221500208
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:00 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Maakt toch niets uit. Zolang mensen werken onder normale omstandigheden en niet worden uitgebuit en in Nederland ook een bestaan willen oobouwen prima. Zo ook vkuchtelingen uit niet veilige landen opvangen en het liefst tijdelijk.

Maar die massale toestroom naar Ceuta is natuurlijk waanzin. Dit soort toestanden zijn onacceptabel en gelijk terug sturen. Maar ja dat schijnt niet zo eeenvoudig te zijn.
pi_221500224
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:42 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
China, Amerika. Rusland enzovoort. Ik ben niet dom, maar dat neemt niet weg dat we nooit op 1 lijn gaan komen met zijn allen. Dat zie je toch zelf op diverse onderwerpen? We kunnen proberen er het beste van te maken, maar je gaat nooit zo unaniem worden als een individueel land. Omdat ieder land nou eenmaal iets anders wil. Het oostblok denkt weer heel anders dan een West-Europa bijvoorbeeld. En dan heb je nog de enorme verschillen in welvaart, cultuur etcetra. Ik ben nog steeds wel voorstander van een EU, maar het heeft ook heel veel gebreken.
Eens hoor, Europese betutteling vanuit Brussel heeft ook enorme nadelen, toch blijf ik het vinden dat er meer voor- dan nadelen aan kleven.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:44:34 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221500225
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
(veel van?) De zwemmers kwamen vanaf een ander dorp aan de andere kant. Maarja alsof de "NOS :') groep" geïnteresseerd is in het hele (of echte) verhaal
Het toont denk ik eerder hun eigen inzicht. Die zouden het gewoon zo doen en dan tegen de lamp lopen.
pi_221500237
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens hoor, Europese betutteling vanuit Brussel heeft ook enorme nadelen, toch blijf ik het vinden dat er meer voor- dan nadelen aan kleven.
Mee eens. Brussel heeft teveel macht imiddels ja. Ik zie ook nog steeds wel meer voordelen, maar ben niet zo'n fan meer als jaren geleden. En dan hebben we nu ook nog eens pech met onze locatie. We zitten overal tussenin. En China wordt steeds machtiger. Maar het ligt ook aan NL zelf. Je zal ook eens een keer er tegenin kunnen gaan. Maar wij accepteren echt alles en dat terwijl wij netto per inwoner het meeste betalen.
pi_221500244
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:00 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
India, Mexico, China, Vietnam, Maleisie, Sri Lanka.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221500245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Mee eens. Brussel heeft teveel macht imiddels ja. Ik zie ook nog steeds wel meer voordelen, maar ben niet zo'n fan meer als jaren geleden. En dan hebben we nu ook nog eens pech met onze locatie. We zitten overal tussenin. En China wordt steeds machtiger.
Nou, zeg dat, en Putin ook, die is vriendje met de leider van China.
pi_221500267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, zeg dat, en Putin ook, die is vriendje met de leider van China.
Jub en dan nog Iran. Totaal geen USA fan, maar het is nog wel een beetje het enige wat tegen de gekken van de rechterkant op kan. En dan hebben ze dus steeds meer macht in Afrika en Zuid-Amerika op economisch gebied.
pi_221500276
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:53 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jub en dan nog Iran. Totaal geen USA fan, maar het is nog wel een beetje het enige wat tegen de gekken van de rechterkant op kan.
Was dat maar waar, lijkt anders niet zo goed te gaan.
pi_221500280
MADRID - Onder de tienduizenden mensen die vorige week de Spaanse exclave Ceuta binnendrongen, waren ook enkele personen die eerder door Spanje het land uit waren gezet, meldt de nieuwssite El Español. De Spaanse politie zou zeker tien mensen hebben gedetecteerd die in Spanje zijn veroordeeld in een terrorisme-onderzoek.
pi_221500349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Was dat maar waar, lijkt anders niet zo goed te gaan.
Die krijgen wel weer een keer een normale leider (hoop ik). Die andere 3 lijkt mij een stuk onwaarschijnlijker. Ag wat maakt het ook uit verder. Conclusie als Europa zijn we fucked of de USA nou weer normaal wordt of niet.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:12:32 #181
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221500364
quote:

[..]
[..]

Als 3 tieners een aanslag willen plegen dan zien veiligheidsdiensten dat maar dit soort "desinformatie" die verspreid wordt naar tienduizenden mensen niet.

Make that the cat wise.

Nog afgezien van het totale gebrek aan logica in het verhaal dat mensensmokkelaars die mensen gaan vertellen dat ze ook gratis in Spanje kunnen komen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221500372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Die krijgen wel weer een keer een normale leider. Die andere 3 lijkt mij een stuk onwaarschijnlijker. Ag wat maakt het ook uit verder. Conclusie als Europa zijn we fucked of de USA nou weer normaal wordt of niet.
Nou, kom op, zo pessimistisch hoeft het echt niet. Dat is trouwens ook typisch Nederlands, he, altijd negatief zeiken.. :D
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:35:09 #183
499136 nelaeryn
food & music
pi_221500524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, kom op, zo pessimistisch hoeft het echt niet. Dat is trouwens ook typisch Nederlands, he, altijd negatief zeiken.. :D
Nou ja, typisch Nederlands? :+
quote:
Nederlanders van nature klagers?

Op het kantoor van de Europese Ombudsman in Straatsburg denken ze daar heel anders over. Van de 2667 klachten die de Ombudsman ontving in 2010 kwamen er slechts 60 uit Nederland. Hiermee klagen Nederlanders veel minder dan Cyprioten, Belgen en Spanjaarden. Relatief gezien klagen Britten, Fransen en Denen nog wel minder dan Nederlanders. De meeste klachten gaan over de Europese Commissie. De helft van de dossiers worden gesloten met een ‘friendly solution’. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2010 van de Europese Ombudsman.
https://ecer.minbuza.nl/-/nederlanders-van-nature-klagers-
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221500542
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:35 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Nou ja, typisch Nederlands? :+
[..]

Haha, we zijn wel 16 jaar verder dan dit rapport, he.. :+
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:42:20 #185
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221500556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:55 schreef DefKu het volgende:
MADRID - Onder de tienduizenden mensen die vorige week de Spaanse exclave Ceuta binnendrongen, waren ook enkele personen die eerder door Spanje het land uit waren gezet, meldt de nieuwssite El Español. De Spaanse politie zou zeker tien mensen hebben gedetecteerd die in Spanje zijn veroordeeld in een terrorisme-onderzoek.
Je verwacht het niet
pi_221500611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je verwacht het niet
Goh, nee man, tussen 50K zal er vast wel iets fouts tussen hebben gelopen. De rest was onnozel.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:51:12 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221500615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Best wel grappig, Howard, want ik vraag mij dat dan weer omgekeerd af. Ben jij ooit beroofd door een moslim, is er iets gebeurd waarom jij die hele groep gelovigen ziet als een vijand?
Is het benoemen van problemen in de Marokkaanse samenleving en cultuur hetzelfde als alle moslims als een vijand zien?

Je beticht mij vanuit het niets van polariseren, omdat ik onder meer benoem dat Marokko veel corruptie en nepotisme kent. Terwijl er nota bene gisteren nog in de Volkrant dingen staan zoals dit:
quote:
Anders is dat in Marokko. Daarbij is het nepotisme dusdanig ingebed in de haarvaten van de samenleving dat vrijwel alleen kinderen van ouders met een goed netwerk in de bovenlaag van de maatschappij kans maken op een goede baan, vaak in grote steden als Casablanca, Tanger en Rabat. Enkel het volgen van een studie is dus niet genoeg.

Bron
Niet mijn woorden, maar van de journalisten bij deze progressief linkse krant. Waarom ligt dit bij jou dan zo gevoelig als mensen zoals ik dit benoemen? En waarom tuig je vervolgens een rare stropop dat ik alle moslims als een vijand zou zien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221500634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat klopt wel ja. En ook altijd wel kritisch en streven naar perfectie. Is ook een dun koord natuurlijk.
pi_221500638
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is het benoemen van problemen in de Marokkaanse samenleving en cultuur hetzelfde als alle moslims als een vijand zien?

Je beticht mij vanuit het niets van polariseren, omdat ik onder meer benoem dat Marokko veel corruptie en nepotisme kent. Terwijl er nota bene gisteren nog in de Volkrant dingen staan zoals dit:
[..]
Niet mijn woorden, maar van de journalisten bij deze progressief linkse krant. Waarom ligt dit bij jou dan zo gevoelig als mensen zoals ik dit benoemen? En waarom tuig je vervolgens een rare stropop dat ik alle moslims als een vijand zou zien?
Daarop hoef ik maar met twee zinnen te reageren, beste man. Werkelijk elke post van jou wijst naar moslims en de islam als het grote kwaad en de oorzaak van alle ellende in de wereld, daarmee wakker je angsthazen aan die toch al schijt benauwd zijn.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:59:21 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221500660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daarop hoef ik maar met twee zinnen op te reageren, beste man. Werkelijk elke post van jou wijst naar moslims en de islam als het grote kwaad en de oorzaak van alle ellende in de wereld, daarmee wakker je angsthazen aan die toch al schijt benauwd zijn.
Dat de Islam op bepaalde plekken in de wereld de reden achter conflict is klopt, Westerlingen hebben dan ook een hele goede reden om bang te zijn voor de Islam. Op andere plekken, Zuid-Amerika bijvoorbeeld, is ook veel ellende maar kun je dit niet via de Islam verklaren. Het is dus een stuk genuanceerder dan jij denkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:06:34 #191
3542 Gia
User under construction
pi_221500682
Vanaf de 16de eeuw begon de grootschalige immigratie van Europeanen naar Amerika. We weten allemaal hoe het met de oorspronkelijke bevolking is afgelopen. Heeft een paar eeuwen geduurd, maar vanaf de 18de eeuw hadden de Europeanen het voor het zeggen.

Bekijk het hier eens over 150 jaar!
pi_221500731
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:06 schreef Gia het volgende:
Vanaf de 16de eeuw begon de grootschalige immigratie van Europeanen naar Amerika. We weten allemaal hoe het met de oorspronkelijke bevolking is afgelopen. Heeft een paar eeuwen geduurd, maar vanaf de 18de eeuw hadden de Europeanen het voor het zeggen.

Ben toch bang dat ik er dan niet meer ben. :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:19:51 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221500764
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:06 schreef Gia het volgende:

Dat komt omdat de Europeanen cultureel superieur waren aan de inheemse Amerikanen. Van de niet-Westerse gelukszoekers die naar hier komen kunnen we dat niet zeggen, die lopen cultureel gezien in veel gevallen eeuwen achter op het Westen.

Het grote probleem is dat men hier niet heen komt om zich aan te passen, maar eigenlijk alleen economisch een graantje wil meepikken, zich vervolgens terugtrekken in hun eigen 'enclaves' waar men helaas vaak volledig in lijn leeft met de cultuur van het herkomstland. Zo worden de kinderen, waarvan men er veel van heeft, ook opgevoed.

Dit zorgt voor een demografische verandering waar het Westen geen betere plek van zal worden. Je krijgt immers straks grote groepen die vierde, vijfde of zesde generatie migrant zijn, maar cultureel amper verschillen van hun (bed)overgrootouders.

Daarbij is er nog een groep Westerlingen, die disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de bepalende en invloedrijke instituten, die deze mensen romantiseren en alle ruimte willen geven voor hun culturele en religieuze uitingen in de publieke ruimte.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:24:31 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221500786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Goh, nee man, tussen 50K zal er vast wel iets fouts tussen hebben gelopen. De rest was onnozel.
:')
pi_221501577
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat de Europeanen cultureel superieur waren aan de inheemse Amerikanen. Van de niet-Westerse gelukszoekers die naar hier komen kunnen we dat niet zeggen, die lopen cultureel gezien in veel gevallen eeuwen achter op het Westen.

Het grote probleem is dat men hier niet heen komt om zich aan te passen, maar eigenlijk alleen economisch een graantje wil meepikken, zich vervolgens terugtrekken in hun eigen 'enclaves' waar men helaas vaak volledig in lijn leeft met de cultuur van het herkomstland. Zo worden de kinderen, waarvan men er veel van heeft, ook opgevoed.

Dit zorgt voor een demografische verandering waar het Westen geen betere plek van zal worden. Je krijgt immers straks grote groepen die vierde, vijfde of zesde generatie migrant zijn, maar cultureel amper verschillen van hun (bed)overgrootouders.

Daarbij is er nog een groep Westerlingen, die disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de bepalende en invloedrijke instituten, die deze mensen romantiseren en alle ruimte willen geven voor hun culturele en religieuze uitingen in de publieke ruimte.
Hoe krijg je dit je toetsenbord uit. Zelden zo'n bevooroordeelde post zonder bron gelezen.
pi_221501578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:55 schreef DefKu het volgende:
twitter
pi_221501634
De EU staat er ook weer goed op hoor, nu allemaal schouderklopjes uitdelen aan Sanchez omdat hij dat eist. Wat een wanvertoning :')
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:48:14 #198
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221501646
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als 3 tieners een aanslag willen plegen dan zien veiligheidsdiensten dat maar dit soort "desinformatie" die verspreid wordt naar tienduizenden mensen niet.

Make that the cat wise.

Nog afgezien van het totale gebrek aan logica in het verhaal dat mensensmokkelaars die mensen gaan vertellen dat ze ook gratis in Spanje kunnen komen.
Maar...

Waar blijft dan hun verdienmodel?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221501662
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:45 schreef MoreDakka het volgende:
De EU staat er ook weer goed op hoor, nu allemaal schouderklopjes uitdelen aan Sanchez omdat hij dat eist. Wat een wanvertoning :')
De EU is een laffe bende. En hebben ze al oplossingen, is iedereen al terug?
pi_221501771
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:45 schreef MoreDakka het volgende:
En ze houden de situatie nauwlettend in de gaten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')