Neequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:04 schreef franklop het volgende:
Is het open water weer op dezelfde route als tijdens de Spelen?
Paar bruggen verder (Alexander III was het in 2024)quote:Openwater zwemmen is in de Bras de Grenelle, een zijtak van de Seine aan de zuidwestkant van de Eiffeltoren. De wedstrijden worden gehouden tussen de Pont de Bir-Hakeim en het Île aux Cygnes, waar ook het Vrijheidsbeeld van Parijs staat.
Titels naar Florian Wellbrock en Ginevra Taddeucci.quote:Hedwig Bolt maakte haar Europese debuut in het openwater zwemmen. Ze zwom de 10km in 2:18:35.7 en werd daarmee 25e.
quote:Trainingen op EK zwemmen afgelast door vervuiling in de Seine
De organisatie van het EK zwemmen in Parijs heeft donderdag alle trainingen voor openwaterzwemmers en duikers in de Seine afgelast. De rivier in de Franse hoofdstad vertoonde bij onderzoekstesten “een kleine hoeveelheid van koolwaterstoffen”. Uit voorzorg wordt er daarom vandaag niet gezwommen in de Seine.
De organisatie blijft ook de komende dagen verdere waterkwaliteitstests uitvoeren “om zo te garanderen dat alle omstandigheden blijven voldoen aan de vereiste normen.”
Bij het klifduiken, “high diving” genoemd, staat voor de eerste keer ooit een Belg aan de start, met Lander Roels. Hij zag zijn training donderdag in het water vallen. Roels neemt vrijdag en zaterdag deel aan de competitie vanaf de 20 meter hoge plank.
Dinsdag eindigde Logan Vanhuys in de Seine nog als veertiende in de 10 km openwaterzwemmen.
De Seine diende in 2024 ook als decor voor de openwater- en triatlonevents op de Olympische Spelen in Parijs. Ook toen werden geregeld trainingen geannuleerd of uitgesteld door de slechte waterkwaliteit.
Denk wel dat we daar stappen zetten ja, Van Kalmthout was ook dik in ordequote:
Marrit gewoon simpel naar 52.62 (bizar), Van Wijk heeft goed gepiekt (eindelijk) en De Jong en Van Kalmthout PR's. De 4x100 gaan we gewoon winnen zonder gekkigheid.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk wel dat we daar stappen zetten ja, Van Kalmthout was ook dik in orde
Ja ik zou inderdaad niet weten wie daar nog in de buurt moet komen als er geen gekke wissels plaatsvinden, Freya Anderson startte niet eens dus de Britsen hebben denk ik ook een probleem, voor zover die uberhaupt op de afspraak zullen zijn na de Commonwealthsquote:Op maandag 10 augustus 2026 10:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Marrit gewoon simpel naar 52.62 (bizar), Van Wijk heeft goed gepiekt (eindelijk) en De Jong en Van Kalmthout PR's. De 4x100 gaan we gewoon winnen zonder gekkigheid.
Nog steeds last van z'n rugblessurequote:Op maandag 10 augustus 2026 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Niewold met 23.09 als 3e in zijn heat is safe
Waar is Korstanje eigenlijk gebleven
Rustaaagh, was allemaal prima op niveau.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:14 schreef TheVulture het volgende:
Estafettedames 4e in de eerste halve finale, dat zag er niet best uit allemaal. Weet eigenlijk niet wat de opstelling was
Nou, geen finale dus. Weggezwommen door Portugalquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Rustaaagh, was allemaal prima op niveau.
Femke Spiering 2.01.62
Nynke Boerefijn 2.01.89
Yara van Kalmthout 2.00.18
Imani de Jong 1.57.98
Oké misschien kan Yara iets sneller maar Boerefijn is nog maar een jonkie (2007)
Die piekt wel lekker op toernooien volgens mijquote:Op maandag 10 augustus 2026 10:01 schreef TheVulture het volgende:
Van Wijk echt prima al op de 100m vrij met 53.00 in de heats
quote:
Doe maar uit dat licht.quote:
Remsie Pietie.quote:
9quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
In welke baan zwemt Nederland?
In het publiek.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
In welke baan zwemt Nederland?
Maakt niet uit, ze mogen allemaal kapotquote:Op maandag 10 augustus 2026 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van al deze Russen nog nooit gehoord.
Zag er allemaal niet heel overtuigend uit nee, met name De Waard niet. Giele was helemaal dramatischquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:44 schreef DeLuna het volgende:
Allemaal maar een beetje matig weer op de 50 vlinder. Busch als 6e door, de Waard als 13e. Hopen dat ze vanavond wat sneller kunnen.
Die geef ik nog een kans aangezien ze echt totaal niet uitkwam bij de finishquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zag er allemaal niet heel overtuigend uit nee, met name De Waard niet
Oh die was ik nog vergetenquote:
Qua breedte gaat het dan wel weer goed. Deze drie hadden ook zomaar anderen kunnen zijn qua tijden. Denk dat er wel 8-10 mannen zijn nu die onder de 50 seconden kunnen zwemmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:08 schreef TheVulture het volgende:
100m jonkies van Team NL komen wel tekort in dit veld. Toch jammer dat we op de vrije slag zo matig zijn
DQ voor Italiequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 10:57 schreef DeLuna het volgende:
4x100m wisselslag mixed
Maaike de Waard 1.00.33
Koen de Groot 59.64
Tessa Giele 58.62
Sean Niewold 48.09
4e in de serie 3:46.68
Onbeperkt wisselen wel? Of mag je zoals bij atletiek bij de mixed maar 1 wissel doen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:07 schreef DeLuna het volgende:
Als 7e door. Ik ben wel benieuwd wie er gewisseld gaan worden. De Groot voor Corbeau? Steenbergen erin?
Steenbergen gaat wel meedoen, dan kan Niewold naar vlinder. Of Marrit op rug i.p.v. De Waard.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:07 schreef DeLuna het volgende:
Als 7e door. Ik ben wel benieuwd wie er gewisseld gaan worden. De Groot voor Corbeau? Steenbergen erin?
Corbeau zal ook wel meedoen neem ik aanquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Steenbergen gaat wel meedoen, dan kan Niewold naar vlinder. Of Marrit op rug i.p.v. De Waard.
Weet even niet hoeveel je kan wisselen, maar het sterkste team is denk ik Steenbergen op rug, Corbeau op school, Niewold op vlinder en Van Wijk op vrij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Corbeau zal ook wel meedoen neem ik aan
quote:EURO 3.4.3
The composition of a relay team may be changed between heats and finals of an event.
Je kan het hele team gewoon vervangen volgensmij dus dit lijkt me dan de beste optiequote:Op dinsdag 11 augustus 2026 11:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weet even niet hoeveel je kan wisselen, maar het sterkste team is denk ik Steenbergen op rug, Corbeau op school, Niewold op vlinder en Van Wijk op vrij.
Bedoel je bij het baantjes trekken of ook bij de andere onderdelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:31 schreef superniger het volgende:
Hoeveel medailles hebben WE al gepakt?
4e is ook mooiquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:02 schreef DeLuna het volgende:
Het wordt De Waard, Corbeau, Niewold, Steenbergen
Dat is de nieuwe variant op plotseling Engels commentaar bij het wielrennen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hoor ik Engels kommentaar op de achtergrond?
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze kunnen WE alleen maar verliezen.
Zingende cavia troepquote:
Kijk op het moment op Sporza. Prima commentaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kijken jullie? Mijn stream loopt seconden achter.
Sporza.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
NOS.nl, Grueteredquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
En op de komende zwemtoernooien, jammer genoeg ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:50 schreef DeLuna het volgende:
Gordon Ramsay gaan we de hele week nog horen vrees ik
Dat verbaasd mij ook wel ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh Efimova is nog steeds niet gestopt?
Of Israël mee laten doen als NAC.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:58 schreef Pino112 het volgende:
Als Israël gewoon mee mag doen snap ik wel dat Rusland ook weer mee mag doen. Nu nog even met eigen vlag.
FINAed
Breda?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Of Israël mee laten doen als NAC.
Bij de NOS is het dus Femke Steenbergen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:01 schreef Pino112 het volgende:
Tessa Giele was bij de KNZB opeens Tessa Schouten, dus is dit nu Tes Giele?
Vriesema ligt een paar jaar achterquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij de NOS is het dus Femke Steenbergen.
Of een paar jaar voor met een eventuele overstap van Bol of Kok!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vriesema ligt een paar jaar achter
Die hebben in de archieven kunnen grijpen voor wat extra trainingsmethodesquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:29 schreef H.Vviv het volgende:
De Russische zwemmers/zwemsters hebben niet stilgestaan.
Ja leuk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:43 schreef DeLuna het volgende:
Niewold afgezegd voor de HF 100 vrij? Heeft hij zoveel vertrouwen in de estafette? Had hier naar de finale kunnen zwemmen.
Een goed programma in elkaar draaien blijft nog steeds erg lastig ja...quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel een vaag programma met eerst allemaal finales en dan allemaal halve finales, mix dat een beetje zou je zeggen.
Luna heeft maar één hand vrij omdat ze aan het wijzen is wat Pino allemaal nog moet doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Oftewel @:pino112 doe eens wat in huis?
Of is hij gevlogen als er taakjes zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Dit specifieke gedeelte is voor hem fysiek niet mogelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Oftewel @:pino112 doe eens wat in huis?
Of is hij gevlogen als er taakjes zijn?
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:
Andere taken kan hij wel doen natuurlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dit specifieke gedeelte is voor hem fysiek niet mogelijk
Zo dom als jij is niet mogelijk.quote:
Jets aan in de Franse baan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:19 schreef TheArt het volgende:
Snelste split ooit!
En Frankrijk wint het vooral op Grouset en startster Moluh, die op de rug 57.89 split. Die verpulvert haar PR, want dat stond op 58.25.
Blowers.quote:
Is dat een Russische zwemmer?quote:
Ik ben vooral heel tevreden over het niveau van de ploeg in de breedte. Dat de nummers 3 en 4 nu 53.47 en 53.68 splitten, was zelfs tot een jaar geleden nog totaal ondenkbaar. Er waren jaren dat we blij moesten zijn dat we er 4 onder de 55 hadden, laat staan ruim onder de 54.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:26 schreef kilon het volgende:
We bedanken Steenbergen.
Ik hoop echt dat ze deze vorm nog 2 jaar door kan trekken tot LA.
Inderdaad, dit was goed van de Jong en van Kalmthout.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel tevreden over het niveau van de ploeg in de breedte. Dat de nummers 3 en 4 nu 53.47 en 53.68 splitten, was zelfs tot een jaar geleden nog totaal ondenkbaar. Er waren jaren dat we blij moesten zijn dat we er 4 onder de 55 hadden, laat staan ruim onder de 54.
Marrit, lever je medaille maar weer inquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef franklop het volgende:
Nederlandse estafettezwemsters pakken op EK goud op 4x100 meter vrij - https://nos.nl/l/2626581
NOSed , tweede goud NL na het goud voor 4x100 mixed wisselslag
Ze hebben het aangepast maar tweede estafettegoud.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:32 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Marrit, lever je medaille maar weer in
Tweede estafettegoud staat er (nu)quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:31 schreef franklop het volgende:
Nederlandse estafettezwemsters pakken op EK goud op 4x100 meter vrij - https://nos.nl/l/2626581
NOSed , tweede goud NL na het goud voor 4x100 mixed wisselslag
Inmiddels aangepast naar 2e estafettemedaillequote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tweede estafettegoud staat er (nu)
Ik hoop het ook, maar ze steekt er nu zover bovenuit dat ik er vertrouwen in heb. Ik weet niet wat er nu in de VS, Australië of Canada nog rondlooptquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:26 schreef kilon het volgende:
We bedanken Steenbergen.
Ik hoop echt dat ze deze vorm nog 2 jaar door kan trekken tot LA.
O'Callaghan AUSquote:Op woensdag 12 augustus 2026 22:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar ze steekt er nu zover bovenuit dat ik er vertrouwen in heb. Ik weet niet wat er nu in de VS, Australië of Canada nog rondloopt
Ok, en Amerikanen in eigen huis zijn helemaal levensgevaarlijkquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:39 schreef DeLuna het volgende:
Douglas splitte 51.0 in de 4x100m wisselslag mixed waar USA een WR zwom
Ja dat gaat dan echt niet leuk wordenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, en Amerikanen in eigen huis zijn helemaal levensgevaarlijk
Moesch zwemt daar niet. Douglass wel. We zullen zien.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 22:27 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
O'Callaghan AUS
Moesch VS
Douglas VS
Curtis ITA
Dat zijn de grootste concurrenten momenteel.
Maar volgend jaar zal er vast weer een nieuw pak Australische en Amerikaanse talenten opengetrokken worden.
En "zo ver" steekt Marrit er nou ook weer niet bovenuit. Moesch en Douglas zwommen twee weken geleden nog vergelijkbare tijden (meerdere keren onder de 52). Deze week zwemmen Moesch en Douglas op de Pan Pacifics. Hoop niet dat één van hen het WR van Marrit afpakt.
Wat klopt er niet? Mis ik iets?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:27 schreef AllesKaputt het volgende:
[ afbeelding ]
#ArbeitenBeiDerNOS
Die gebruiken ze de hele tijd al als Steenbergen moet zwemmenquote:
GOUD willen we, GOUD!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:44 schreef DeLuna het volgende:
Jongens ze zwemt net het NR van Heemskerk eraf, wat willen we nog meer
PiekHeemskerk toen ook welquote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:44 schreef DeLuna het volgende:
Jongens ze zwemt net het NR van Heemskerk eraf, wat willen we nog meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |