Ja, zo laat nog een abortus uitvoeren is ziek en van de pot gerukt. Dit is gewoon moord.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We zijn vd pot gerukt dat we medische abortussen uitvoeren? Serieus?
quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben absoluut niet tegen abortus, met name vanuit medische overwegingen, maar die 24 weken grens vind ik wel bedenkelijk hoor.
Ook omdat ik zelf met 27 weken geboren ben, weliswaar met de nodige levenslange beperkingen maar desondanks levensvatbaar en functionerend in de maatschappij.
Nu ben ik ruim 40 jaar geleden geboren maar het schijnt dat tegenwoordig ook baby’s die met 24 weken worden geboren prima geholpen kunnen worden zodat ze zelfs zonder beperkingen oud kunnen worden.
Met andere woorden; dan spreek je al echt over een levensvatbaar mensje met alles er al op en aan, alleen nog niet volledig ontwikkeld.
Daarom vind ik iets meer terughoudendheid wel op zijn plaats bij late abortussen.
Jij bent tegen medische abortussen? Waarom?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat zei je al ja. Zonder onderscheid te maken naar medisch en niet medisch ook nog eens. Dat kan natuurlijk niet c.q. slaat nergens op. Als ze allemaal medisch zijn kan dat niet minder, nee.
En we WETEN sowieso dat het ongeveer alleen medisch is. Vrouwen wijken namelijk uit naar het buitenland voor de niet medische gevallen.
Medische redenen he?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:48 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Ja, zo laat nog een abortus uitvoeren is ziek en van de pot gerukt. Dit is gewoon moord.
quote:
Wat is hier medisch aan? Gewoon de benen lopen spreiden en niet met de gevolgen kunnen omgaan. Idem dito voor de loser die zijn lapzwans erin heeft gestopt. Niks medisch aan.quote:Proef
Het OLVG in Amsterdam is een van de ziekenhuizen die overwegen mee te doen aan een proef waarbij zwangerschappen tussen de 22ste en 24ste week worden afgebroken vanwege een 'sociale indicatie'. De zwangerschap is dan bijvoorbeeld ongewenst of ongepland.
Ik kan niet over alle abortussen individueel oordelen, als een kindje echt niet levensvatbaar is dan vind ik ook een late abortus te verantwoorden ja.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Jij bent tegen medische abortussen? Waarom?
Dat is eventueel IN DE TOEKOMST he? Niet bij de 331 waar TS het over heeft.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:54 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier medisch aan? Gewoon de benen lopen spreiden en niet met de gevolgen kunnen omgaan. Idem dito voor de loser die zijn lapzwans erin heeft gestopt. Niks medisch aan.
Ik vind het juist heel weinig, 331 late abortussen in een heel jaar in een land met 17-18 miljoen mensenquote:Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik vind het gewoon zo veel. 331 late abortussen.
Kan me overigens heel goed voorstellen dat een ziekenhuis dit soort ingrepen wil spreiden naar ook andere ziekenhuizen. Je zou dit maar met zijn tweeën of zo voor je rekening moeten nemen.
Verder is deze discussie inderdaad al eerder gevoerd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vorig topic nooit gelezen? Of voel jij je genoodzaakt oud nieuws nog een keer op te rakelen?
NWS / Ziekenhuizen gaan late abortussen tussen 22 en 24 weken uitvoeren
De gevolgen zijn enorm, iemand laat heus niet voor de grap even een zwangerschap onderbreken van 23 weken. Je praat poep.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:54 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier medisch aan? Gewoon de benen lopen spreiden en niet met de gevolgen kunnen omgaan. Idem dito voor de loser die zijn lapzwans erin heeft gestopt. Niks medisch aan.
De OP heeft een NOS-artikel van vandaag.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vorig topic nooit gelezen? Of voel jij je genoodzaakt oud nieuws nog een keer op te rakelen?
NWS / Ziekenhuizen gaan late abortussen tussen 22 en 24 weken uitvoeren
Nou, nee. Jij praat poep.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De gevolgen zijn enorm, iemand laat heus niet voor de grap even een zwangerschap onderbreken van 23 weken. Je praat poep.
Je hoeft niet elk NOS-artikel hier te plempen, dat snap je zelf wel. Waar was je in het vorige topic?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De OP heeft een NOS-artikel van vandaag.
Vind je het niet leuk? Sluit je dit topic en ga je naar een topic wat je wel bevalt.
Dit is eigenlijk wel waar, maar toch triest dat het zo laat in de zwangerschap nog gebeurt. Zo'n kleintje 'speelt' al in de buik, trappelt met de beentjes. Er zal vaak wel een heftige reden achter zitten dat vrouwen zo laat in de zwangerschap nog tot zo'n zware beslissing komt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:08 schreef kun_bbongal het volgende:
Beter abortus dan een kind terwijl je er niet klaar voor bent of het gewoon niet aan kan. Zouden een hoop mensen moeten doen.
Daar was ze volgens mijn herinnering gewoon óók.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hoeft niet elk NOS-artikel hier te plempen, dat snap je zelf wel. Waar was je in het vorige topic?
Als ik daar een topic over wil openen, is dat mijn zaak.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hoeft niet elk NOS-artikel hier te plempen, dat snap je zelf wel. Waar was je in het vorige topic?
Precies dat, kan mij echt niet voorstellen dat iemand na echo's van de zwangerschap ineens bedenkt, toch maar niet. Een hele zware indicatie moet je dan hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef Swango het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel waar, maar toch triest dat het zo laat in de zwangerschap nog gebeurt. Zo'n kleintje 'speelt' al in de buik, trappelt met de beentjes. Er zal vaak wel een heftige reden achter zitten dat vrouwen zo laat in de zwangerschap nog tot zo'n zware beslissing komt.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw met zo'n vergevorderde zwangerschap voor een abortus kiest omdat anders een vakantie niet door kan gaan.
Heb je al die vrouwen al aangeklaagd?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:48 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Ja, zo laat nog een abortus uitvoeren is ziek en van de pot gerukt. Dit is gewoon moord.
Dat laat ik aan jou over.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je al die vrouwen al aangeklaagd?
Nee, ik maak me niet zo druk om een halffabrikaat zonder bewustzijn die verder ook door niemand wordt gekend of gemist.quote:
Brrrr, engnek.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik maak me niet zo druk om een halffabrikaat zonder bewustzijn die verder ook door niemand wordt gekend of gemist.
Het is vooral een soort beheerszucht om je daar mee te willen bemoeien.
Ons eerste kindje kwam bij de 20 weken echo naar voren dat ‘t hart en de longen niet goed ontwikkeld waren, de kans dat die ‘t zou overleven was heel erg klein. Die is uiteindelijk op 24 weken geboren en binnen 20 minuten na de (hele zware) bevalling gestorven.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef Swango het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel waar, maar toch triest dat het zo laat in de zwangerschap nog gebeurt. Zo'n kleintje 'speelt' al in de buik, trappelt met de beentjes. Er zal vaak wel een heftige reden achter zitten dat vrouwen zo laat in de zwangerschap nog tot zo'n zware beslissing komt.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw met zo'n vergevorderde zwangerschap voor een abortus kiest omdat anders een vakantie niet door kan gaan.
Tja ik lees ook geen enkel argument dan wat hysterisch geschreeuw over moordenaar! en engnek!!quote:
Mijn eerste kleinkindje idem, had een half hartje bleek uit de 20-weken echo. Wel is de bevalling met veel morfine moedwillig opgewekt met 23 weken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ons eerste kindje kwam bij de 20 weken echo naar voren dat ‘t hart en de longen niet goed ontwikkeld waren, de kans dat die ‘t zou overleven was heel erg klein. Die is uiteindelijk op 24 weken geboren en binnen 20 minuten na de (hele zware) bevalling gestorven.
Hadden we er maar voor kunnen kiezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |