De gymnastiekles is voor de jongens natuurlijk altijd kickboksles gegeven door Thierryquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:36 schreef Hexagon het volgende:
Als de FvD zijn school recycled doet ik het ook met mijn posts
[..]
Doe jij nog wel eens iets anders dan zonder argumenten mensen dom noemen eigenlijk?quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Godallemachtig wat een stuitende domheid.
Eens.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat religieuze scholen best onderling van elkaar kunnen verschillen. De één is wat meer hardcore dan de ander.
Ik zag laatst een filmpje op insta, van de eo meen ik, waarin een meisje vertelde dat haar school vanuit religieus standpunt bepaalde wat ze wel en niet mocht dragen. Dan schiet je wat mij betreft het doel van school aardig voorbij.
Mocht jij ook naar de moskee? Onder sociale druk je schoenen uitdoen en met je hoofd tegen het tapijt rammen onder goedkeurende blik van de leraar met geitenwollen trui?quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:42 schreef Ole het volgende:
Alles kon. Opdracht was ook allerlei geloven ontdekken
Geloof was eigenlijk helemaal niet zo'n ding voor mijn gevoel.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn "katholieke " school was heel vooruitstrevend
Ik denk dat je erg moet oppassen met het uitkleden van grondwetten en grondrechten van burgers.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wist dat die vraag zou komen
Ik denk om consequent te zijn, dat dat ook niet meer kan. Verbijzondering alleen op basis van lesmethode, en de vrije school gaat verder dan alleen een andere lesmethode.
Dat is weer een andere discussie, dit is in mijn ogen ook totaal niet wenselijk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:46 schreef Koortsdroom het volgende:
"Het is belangrijk om in contact te komen met andere culturen. Laten we ons tolerant en begripvol opstellen, dan kunnen we allemaal vrolijk met elkaar leven"
[ afbeelding ]
Wat zullen de moslims gelachen hebben
Wat is er mis mee om ook eens in de moskee te kijken?quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:43 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Mocht jij ook naar de moskee? Onder sociale druk je schoenen uitdoen en met je hoofd tegen het tapijt rammen onder goedkeurende blik van de leraar met geitenwollen trui?
Ik zat nog op een 'lagere' school. Ook katholiek. Maar niet conservatief. Kregen ook les over andere religies.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Mijn "katholieke " school was heel vooruitstrevend
Dan beter aan een terroristische organisatie vermomd als politieke partij?quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie, dit is in mijn ogen ook totaal niet wenselijk.
Kinderen blootstellen aan een terroristische organisatie vermomd als religie.....
Ja, alles en dan ook ALLES is beter dan de doodscult die islam heet. Maar die discussie hoeft hier niet verder te gaan. Zie de 9352432 topics over islamterreur op FOK! waarom.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan beter aan een terroristische organisatie vermomd als politieke partij?
Wat is er mis mee om ook eens in de moskee te kijken?quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:43 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Mocht jij ook naar de moskee? Onder sociale druk je schoenen uitdoen en met je hoofd tegen het tapijt rammen onder goedkeurende blik van de leraar met geitenwollen trui?
Daar ben ik me van bewust. Maar ik ben ook van mening dat school moet zorgen dat de cognitieve basisvaardigheden moeten worden onderwezen op scholen, en daarnaast de maatschappelijke basiskennis gelegd moet worden. Alles wat dus objectief kan worden overgebracht . Zaken als religie of politieke overtuigingen horen daar niet bij thuis, want die zijn altijd subjectief.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je erg moet oppassen met het uitkleden van grondwetten en grondrechten van burgers.
Als je artikel 23 van onze grondwet niet ziet zitten en eraan wil sleutelen, is dat geen sinecure.
Er zit toch weer een dwarsligger tussen ( zie eerste kind van links ).quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:46 schreef Koortsdroom het volgende:
"Het is belangrijk om in contact te komen met andere culturen. Laten we ons tolerant en begripvol opstellen, dan kunnen we allemaal vrolijk met elkaar leven"
[ afbeelding ]
Ach, doodscult, wat maakt het uit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, alles en dan ook ALLES is beter dan de doodscult die islam heet. Maar die discussie hoeft hier niet verder te gaan. Zie de 9352432 topics over islamterreur op FOK! waarom.
Met diezelfde filosofie in het achterhoofd hadden we ooit gescheiden scholen en soms een uniform aan. Wie bepaalt objectief wat jouw of mijn kind (verplicht) nodig heeft? En wat is het einddoel? Waar ligt de lat concreet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Het wordt echt tijd om bij zonder onderwijs af te schaffen. Onderwijs op basis van religie of politieke kleur kan niet de bedoeling zijn.
Montessori en Dalton en dergelijke vallen ook onder bijzonder onderwijs, maar zijn gestoeld op een filosofie met betrekking tot de manier van lesgeven, niet wat er wordt onderwezen. Dat zou dan de enige vorm van verschil tussen scholen moeten zijn. Wat er wordt k der wezen moet op alle scholen hetzelfde zijn.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:51 schreef Swango het volgende:
[..]
Er zit toch weer een dwarsligger tussen ( zie eerste kind van links ).
Die kinderen misschien nog wel meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:46 schreef Koortsdroom het volgende:
[ afbeelding ]
Het risico dat de hele samenleving geindoctrineerd wordt verkleint dan wel weer aangezien andere kinderen ook weer een bron van kennis en begrip zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet.
Ouders bepalen wat kinderen thuis horen. Als ouders dan óók bepalen wat ze op school horen, krijg je indoctrinatie. Op school kunnen kinderen nog een ander geluid horen.
Als kinderen op school geïndoctrineerd worden, hebben de ouders thuis nog de kans daar iets aan te doen. Als kinderen thuis geïndoctrineerd worden, heeft de school nog de kans daar iets aan te doen. De macht van de ouder om kinderen óók op school te hersenspoelen, haalt die risicobeperking juist onderuit.
Er zijn ook verschillende inzichten tav die waarden en dat is vooral waarom er zoveel weerstand tegen FvD scholen is. Het burgerschapsonderwijs waarin de minderheidsregering, de veiligheidsdiensten en de EU de democratie vertegenwoordigen en we ons allemaal aan de grondwet moeten houden terwijl die de staat niet bindt en rechters over de goddelijke wijsheid beschikken om nieuwe mensenrechten uit hun kont te blijven trekken voor buitenlanders is niet gedeeld door iedereen die het onderwerp ook heel belangrijk vindt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Op de basisschool nooit iets over de EU gehoord.
Maar denk ook dat je onderwijs nooit waardenvrij kunt maken. En dat je dat ook niet moet willen.
Wel zou je een discussie kunnen hebben over welke waarden er dan overgebracht moeten worden.
Voorzetje:
Burgerschap
Democratische waarden
Gelijkheid man/vrouw
Zaken die wij belangrijk vinden in onze samenleving.
Maar andere groepen mensen vinden andere waarden weer belangrijk.
Ben je geen 20 denk ikquote:Op zondag 2 augustus 2026 13:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zat nog op een 'lagere' school. Ook katholiek. Maar niet conservatief. Kregen ook les over andere religies.
Er werd wel bij dagopening en -sluiting gebeden.
En we lazen bijbelverhalen. Plus voorbereiding op 1e communie en vormsel.
En 3 keer per schooljaar kwam de kapelaan op bezoek. Die adviseerde ons om onze monden om te spoelen met zeep, als we voluit 'gvd' hadden gezegd. Verder wel een aardige man. Hield z'n handen thuis.
Ben zelf ook nog misdienaar en acoliet geweest. Met een Jezuspij aan. Had je tenminste wat te doen tijdens de H. Mis. (Plus af en toe een slok wijn.) Geen last van opdringerige priesters gehad. Ik was dan ook uitermate onaantrekkelijk. (Nog.)
Daar is heel veel mis mee. Als je de islam nog steeds als 'gewoon de zoveelste religie' ziet, kan ik me voorstellen dat je er weinig problemen in ziet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:48 schreef miss_sly het volgende:
Wat is er mis mee om ook eens in de moskee te kijken?
Objectief is dat volgens mij best prima vast te leggen. Rekenen, lezen, schrijven, aardrijkskunde, geschiedenis, topografie, beetje de basis van creatieve vakken (plakken, knippen, tekenen, muziek). Allemaal vakken die feitelijk gegeven kunnen worden. Daarnaast nog wat over staatsinrichting, burgerschap, en natuurlijk bewegen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:51 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Met diezelfde filosofie in het achterhoofd hadden we ooit gescheiden scholen en soms een uniform aan. Wie bepaalt objectief wat jouw of mijn kind (verplicht) nodig heeft? En wat is het einddoel? Waar ligt de lat concreet.
Dat zijn wij niet, want jij en ik posten op dit forum.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:54 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Daar is heel veel mis mee. Als je de islam nog steeds als 'gewoon de zoveelste religie' ziet, kan ik me voorstellen dat je er weinig problemen in ziet.
Ik vraag me af hoeveel bloederige aanslagen er nog plaats moeten vinden voordat we eindelijk de islam zien voor wat het is;
Een terreurorganisatie.
Echt. Vergeten mensen zo snel? Charlie Hebdo, Bataclan, Samuel Paty, Theo van Gogh. Dat zijn Westerlingen die daar dood op de grond liggen. Dat zijn wij.
Onderwijs is altijd gekleurd, daar ga je niet aan ontkomen. Neem nu het hele idee van burgerschap en het overbrengen van democratische waarden. Dat zijn kerndoelen. En zijn per definitie zeer politiek gekleurd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust. Maar ik ben ook van mening dat school moet zorgen dat de cognitieve basisvaardigheden moeten worden onderwezen op scholen, en daarnaast de maatschappelijke basiskennis gelegd moet worden. Alles wat dus objectief kan worden overgebracht . Zaken als religie of politieke overtuigingen horen daar niet bij thuis, want die zijn altijd subjectief.
De pastoor liet zich bij ons niet zien. Heel verstandig.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:54 schreef Ole het volgende:
[..]
Ben je geen 20 denk ik![]()
Bij ons lagere school kwam de pastoor elke week in zesde klas (daarna groep 8) wat een drama!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |