abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2026 @ 23:34:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221469217
quote:
Vroeg met pensioen naar de zon? Nederland betaalt ziektekosten niet meer

Het was zo'n mooi plan: op je 62ste stoppen, het huis in Amsterdam verkopen en de winter voortaan in de Algarve of aan het Gardameer doorbrengen. Vanaf dit najaar zit daar een flinke kink in de kabel. Wie na 1 november met alleen een vroegpensioen naar een ander EU-land verhuist, valt niet langer onder de Nederlandse zorgdekking. En dat is precies de leeftijd waarop een particuliere polis pijnlijk duur wordt.

Wat er verandert
De verandering zit in bijlage XI van Europese verordening 883/2004, de wet die regelt welk land de zorgkosten betaalt als iemand binnen Europa verhuist. Op die bijlage staat welke Nederlandse pensioenen en uitkeringen recht geven op een zorgverzekering via het Centraal Administratie Kantoor, het CAK. Nederland heeft de lijst laten opschonen. Wat overblijft is kort: AOW, Anw van de SVB, WAO, WIA en Wajong.

Alles wat geen wettelijke uitkering is, verdwijnt van de lijst. Dat raakt een bredere groep dan alleen de klassieke vroeggepensioneerde:
vroegpensioen, flexibel pensioen en keuzepensioen uit de tweede pijler
de overbruggingsuitkering OBR
een RVU-regeling, de vervroegde uittreding die de laatste jaren juist in cao's terrein won
militair invaliditeits- en nabestaandenpensioen
spoorwegpensioen en spoorwegnabestaandenpensioen
wachtgeld en WW+ voor militairen en ambtenaren

Het CAK verwacht dat de nieuwe regels op 1 november 2026 ingaan. Wie op of na die datum emigreert of met vroegpensioen gaat en nog geen CAK-klant is, moet zelf een verzekering regelen tot de AOW-leeftijd. Voor bestaande klanten verandert niets: hun rechten blijven staan.

Duur, en soms onmogelijk
Voor een zestiger is een particuliere polis geen formaliteit. Verzekeraars in het buitenland mogen keuren, en wie al iets heeft mankeren, kan geweigerd worden. Daar komt een tweede probleem bij dat vaak wordt onderschat: het Europese verblijfsrecht eist van economisch niet-actieve nieuwkomers een verzekering die de ziektekosten in het woonland volledig dekt. Geen polis kan dus betekenen: geen inschrijving.

De belangenvereniging voor Nederlandse gepensioneerden in het buitenland noemt het resultaat een jojo-situatie. Eerst verplicht verzekerd via Nederland, dan een gat van maanden tot jaren, en zodra de AOW binnenkomt weer verplicht verdragsgerechtigde bij het CAK, bijdrage inbegrepen. Het kabinet ziet het anders: er stond een onduidelijke passage in de bijlage die in de praktijk een keuzerecht opleverde, en dat is nu opgeruimd. Wie zich meldde bij het CAK kreeg zorg op kosten van Nederland, wie zich niet meldde niet. Grote problemen verwacht Den Haag niet, omdat de meeste mensen zich in het woonland kunnen aansluiten of via een partner meeverzekeren.

Wat u kwijtraakt in euro's
Onder de huidige regeling betaalt een verdragsgerechtigde een verdragsbijdrage aan het CAK: een vast bedrag plus inkomensafhankelijke bijdragen, vermenigvuldigd met de woonlandfactor van het nieuwe woonland. Die factor drukt de rekening flink in landen waar de zorg goedkoper is. Het vaste deel bedraagt in 2026 157 euro per maand vóór correctie.

Dat systeem verdwijnt niet, maar u komt er straks pas in als de AOW begint. In de tussenliggende jaren betaalt u de volle marktprijs in uw woonland, zonder Nederlandse korting op basis van kostenniveau.

Merkwaardig: buiten de EU zit je ruimer
De ironie van deze wijziging is dat de EU juist de lastigste bestemming wordt. De verordening geldt voor de EU, de EER en Zwitserland. Voor de landen waarmee Nederland een apart sociaalzekerheidsverdrag heeft, verandert de bijlage niets: met een vroegpensioen naar het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Marokko, Tunesië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Bosnië-Herzegovina of Kaapverdië houdt u volgens het CAK wel recht op een zorgverzekering via Nederland. Naar de Verenigde Staten of Thailand verhuizen was en blijft volledig voor eigen rekening.

Wat u nu kunt doen
Emigreert u binnenkort en gaat u met vroegpensioen? Reken uit of vertrek en aanmelding bij het CAK vóór 1 november haalbaar zijn. Uitstellen van de emigratiedatum tot na die dag kost u het recht.
Heeft uw partner al AOW en een CAK-verzekering? Vraag de zorgverzekeraar in het beoogde woonland of u meeverzekerd kunt worden. In sommige landen lukt dat alleen als u getrouwd bent.
Vraag vóór vertrek het formulier E104, ook wel S040, aan bij uw Nederlandse zorgverzekeraar. Dat bewijst hoe lang u in Nederland verzekerd was en voorkomt wachttijden in het nieuwe stelsel.
Onderzoek per land of u zich vrijwillig bij het publieke stelsel kunt aansluiten voordat u een particuliere polis afsluit. De verschillen tussen lidstaten zijn groot.
Houd rekening met een periode van dubbele onzekerheid: aansluiting bij een buitenlands stelsel kan lang duren.

Eén schrale troost: de klok tikt door. Vanaf de dag dat de AOW of een Anw-uitkering ingaat, bent u weer verdragsgerechtigde en kunt u zich opnieuw bij het CAK aanmelden. Tot die dag is het plan van de vroege zon een stuk duurder geworden.

https://www.welingelichte(...)ektekosten-niet-meer
----------------------------------

Je hebt centen genoeg maar gaat janken over een ziektekostenverzekering :') Boomers :')
  vrijdag 31 juli 2026 @ 00:57:43 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221469440
Ik zou liever zien dat Nederland de ziektekosten niet meer zou betalen voor een ander soort gelukzoeker.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221469452
Fijn dat eu toch.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221469453
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 00:57 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou liever zien dat Nederland de ziektekosten niet meer zou betalen voor een ander soort gelukzoeker.
Het lijkt mij dat iedereen die (vrijwillig) vertrekt ook het recht verspeeld. Eigenlijk moeten ze dat met iedere uitkering doen. Rot op zeg. Beetje onze centen verkwanselen.. :(
  vrijdag 31 juli 2026 @ 05:40:30 #5
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221469691
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2026 23:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je hebt centen genoeg maar gaat janken over een ziektekostenverzekering :') Boomers :')
is niet zo relevant
het gaat meer om dat er geen facturen binnekomen bij verzekeraars van allerlei rare medische instellingen uit Spanje of Italië , als je wat mankeer dan rij je maar ff terug naar Nederland ,daar gaat het om

en anders dan betaal je maar zelf \
als oudere zeg ik prima

Want zulke rekeningen dat is geen kattepies vaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221469836
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 01:03 schreef epicbeardman het volgende:
Fijn dat eu toch.
Nederland schoont de lijst zelf op EU bad? Snap je het bericht niet of heb je het niet gelezen?
  roze vrijdag 31 juli 2026 @ 08:17:06 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221469945
Hilarisch zeg. Gelukzoekers in de TT zetten zodat mensen iets anders denken.
Your beauty never ever scared me.
pi_221469956
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 01:06 schreef YoopY het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat iedereen die (vrijwillig) vertrekt ook het recht verspeeld. Eigenlijk moeten ze dat met iedere uitkering doen. Rot op zeg. Beetje onze centen verkwanselen.. :(
Eens, belachelijk hoeveel geld er aan uitkeringen naar Marokko gaat, mensen leven als god daar en wij maar lappen
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 08:23:02 #9
441859 crew  Lenny77
pi_221469963
Dus dan heb je je hele leven gewerkt, gespaard, belastingen betaald. En dan ga je eindelijk op vervroegd pensioen en wil je met je versleten, door artrose geteisterd lijf in de zon gaan wonen omdat je dan minder pijn hebt, en dan kan je de boom in.
Ondertussen kunnen die van de moslimlanden wel terug met behoud van hun ziekteverzekering en kan elke, nog nooit een cent bijgedraagde, gelukzoeker hier wel volledig profiteren van het systeem.

Lekker dan..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 31 juli 2026 @ 08:31:04 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221469979
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:17 schreef Ama het volgende:
Hilarisch zeg. Gelukzoekers in de TT zetten zodat mensen iets anders denken.
Bejaarden die naar Spanje verhuizen zoeken toch ook een beter leven en? Letterlijk zijn dat dus gelukszoekers.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 08:32:59 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221469984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:23 schreef Lenny77 het volgende:
Dus dan heb je je hele leven gewerkt, gespaard, belastingen betaald. En dan ga je eindelijk op vervroegd pensioen en wil je met je versleten, door artrose geteisterd lijf in de zon gaan wonen omdat je dan minder pijn hebt, en dan kan je de boom in.
Ondertussen kunnen die van de moslimlanden wel terug met behoud van hun ziekteverzekering en kan elke, nog nooit een cent bijgedraagde, gelukzoeker hier wel volledig profiteren van het systeem.

Lekker dan..
Volgens mij geldt dat dan ook voor hun.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 31 juli 2026 @ 08:38:14 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221470001
quote:

Lekker dan..
Dat vraag ik me dus af. Het lijkt me dat dit ook op hen slaat.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:14:53 #13
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221470524
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Marokko en Turkije staan uitdrukkelijk vermeldt als uitzonderingen. Net zoals dat die wel een uitzondering hebben op bijvoorbeeld een dubble paspoort...

Dus die kunnen wel met pensioen daar met Nederlandse dekking uiteraard...
The more debt, the better
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:20:28 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221470569
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:14 schreef flyguy het volgende:

[..]
Marokko en Turkije staan uitdrukkelijk vermeldt als uitzonderingen. Net zoals dat die wel een uitzondering hebben op bijvoorbeeld een dubble paspoort...

Je hebt gelijk, niet goed gelezen. Dat maakt dit wel erg raar dan.
pi_221470576
quote:

Lekker dan..
Nee het is heel simpel, als je naar het buitenland emigreert moet je gewoon een zorgverzekering in dat land nemen, dat lijkt me vrij normaal ook omdat je in dat land je belasting afdraagt en je daar weer andere lusten hebt.
Als je minder dan de helft van het jaar daar verblijft veranderd er ook helemaal niets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221470582
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:14 schreef flyguy het volgende:

[..]

Volgens mij is dat voor een deel ook zo omdat die vaak maar de helft van hun leven hier gewoont hebben en dus ook maar een halve AOW krijgen, als ze dan daar wonen hebben ze nog een redelijk goed inkomen, en het zorgt hier voor wat minder druk op andere zaken.
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 10:27:05 #17
441859 crew  Lenny77
pi_221470615
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, dat staat toch in het artikel?
'Voor de landen waarmee Nederland een apart sociaalzekerheidsverdrag heeft, verandert de bijlage niets: met een vroegpensioen naar het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Marokko, Tunesië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Bosnië-Herzegovina of Kaapverdië houdt u volgens het CAK wel recht op een zorgverzekering via Nederland.'
Ok, het zijn nog een paar landen, maar hoeveel volk trekt daar naartoe na het pensioen? Terwijl veel Turkse, Marokkaanse en Tunesische mensen wel gaan.

Edit: was al antwoord op gekomen :@
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:32:42 #18
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221470643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij is dat voor een deel ook zo omdat die vaak maar de helft van hun leven hier gewoont hebben en dus ook maar een halve AOW krijgen, als ze dan daar wonen hebben ze nog een redelijk goed inkomen, en het zorgt hier voor wat minder druk op andere zaken.
Wel een goed punt; de zorg zal een stuk goedkoper zijn in die landen, dus beter met Nederlandse dekking daar dan hier. Vanuit een puur kostenperspectief dan. Net zoals de meeste zorgverzekeringen ook een maximum hebben aan de dekking van kosten in de VS bijvoorbeeld.
The more debt, the better
pi_221470645
Niet het bericht wat ik dacht dat het zou zijn gebaseerd op de TT
"Pools are perfect for holding water"
pi_221470674
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef flyguy het volgende:

[..]
Wel een goed punt; de zorg zal een stuk goedkoper zijn in die landen, dus beter met Nederlandse dekking daar dan hier. Vanuit een puur kostenperspectief dan. Net zoals de meeste zorgverzekeringen ook een maximum hebben aan de dekking van kosten in de VS bijvoorbeeld.
Ja en zo iemand krijg zijn AOW ook tot bijstandsniveau aangevult, plus natuurlijk weer andere kortingen op huren en zorg.
  roze vrijdag 31 juli 2026 @ 11:17:15 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221470967
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef probeer het volgende:
Niet het bericht wat ik dacht dat het zou zijn gebaseerd op de TT
Dat heeft TS vast niet expres gedaan. :')
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:29:34 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221471041
Tendentieuze en suggestieve TT die de lading niet dekt. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 11:40:14 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221471112
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2026 23:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit gaat vooral over mensen die alleen maar een of andere vorm van pensioen hebben, en dat is voor de meeste niet echt bijzonder ruim, al helemaal niet voor mensen die niet de volle tijd gewerkt hebben. Dat zijn juist mensen die naar een ander EU-land verhuizen omdat ze met hun inkomen in Nederland niet meer kunnen rondkomen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221471283
quote:

Lekker dan..
Wen er maar aan, want er komt nog heel veel fuck de gewone man/vrouw regelgeving aan.
pi_221471291
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 11:40 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Dit gaat vooral over mensen die alleen maar een of andere vorm van pensioen hebben, en dat is voor de meeste niet echt bijzonder ruim, al helemaal niet voor mensen die niet de volle tijd gewerkt hebben. Dat zijn juist mensen die naar een ander EU-land verhuizen omdat ze met hun inkomen in Nederland niet meer kunnen rondkomen.
Nee dit zijn mensen die willen cherrypicken in lusten en lasten.
pi_221471323
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bejaarden die naar Spanje verhuizen zoeken toch ook een beter leven en? Letterlijk zijn dat dus gelukszoekers.
klopt. Alleen nemen die bejaarden hun eigen geld mee en zijn niet afhankelijk van uitkeringen.

Daarbij plegen ze doorgaans geen misdaden, stelen de lokale supermarkt niet leeg en randen de lokale tienermeisjes niet aan.

Maar goed, dat snap je zelf ook wel, je wilde je domme toneelstukje gewoon weer even opvoeren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 31-07-2026 12:41:18 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221471817
quote:

Lekker dan..
Wowowow, rustig aan Patrick.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 13:23:37 #28
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221471980
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 08:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Geldt ook voor verhuizingen binnen Nederland.
Dus iedereen is gelukszoeker .
pi_221471990
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wen er maar aan, want er komt nog heel veel fuck de gewone man/vrouw regelgeving aan.
Voor de gewone man en vrouw is Nederland toch al een ramp? Er is immers slechts op papier vrijheid van meningsuiting, want wie daadwerkelijk gebruikmaakt van dat recht wordt door de machthebbers behoorlijk afgestraft.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 13:25:33 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221471996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:24 schreef torentje het volgende:

Voor de gewone man en vrouw is Nederland toch al een ramp? Er is immers slechts op papier vrijheid van meningsuiting, want wie daadwerkelijk gebruikmaakt van dat recht wordt door de machthebbers behoorlijk afgestraft.
Kijk! Een wappie/complotdenker.
Al plannen om naar Peru te verhuizen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221473485
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:27:01 #32
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221473512
quote:
Niet allen ziektekosten maar vanaf nu BETALEN WE HELEMAAL NIETS MEER VOOR die uitvreters!!! Mooie doelstelling lijkt me.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:28:00 #33
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221473519
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Geef het even het nummer van de plaatselijke GGZ ^O^
"Hoka Hey!"
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:29:08 #34
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221473524
quote:
Dit!
De Nederlandse staat kan maar twee dingen, degenen die hard werken of gewerkt hebben keihard afstraffen en degene die de maatschappij verpesten aan alle kanten faciliteren en verwennen!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:42:23 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221473635
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:21 schreef torentje het volgende:

Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag?
Welke vraag?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:42:53 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221473640
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Dit!
De Nederlandse staat kan maar twee dingen, degenen die hard werken of gewerkt hebben keihard afstraffen en degene die de maatschappij verpesten aan alle kanten faciliteren en verwennen!
Ah, nog een complotdenker erbij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221473655
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Welke vraag?
Voordat je reageert kun jij beter eerst leren lezen.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:44:37 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221473660
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:43 schreef torentje het volgende:

Voordat je reageert kun jij beter eerst leren lezen.
Je poneert een complotstelling. Geen vraag.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:47:21 #39
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221473719
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Ah, nog een complotdenker erbij.
Ik heb schijt aan jouw soort.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:48:05 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221473741
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Ik heb schijt aan jouw soort.
Goed onderbouwd met argumenten ook. :+
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:53:17 #41
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221473893
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Goed onderbouwd met argumenten ook. :+
Kijk gewoon om je heen naar de alledaagse werkelijkheid. Argumentatie genoeg.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 15:54:29 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221473917
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:

Kijk gewoon om je heen naar de alledaagse werkelijkheid. Argumentatie genoeg.
Jij ziet blijkbaar een andere werkelijkheid. Ben je al onder behandeling daarvoor?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221473927
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:44 schreef golfer het volgende:

[..]
Je poneert een complotstelling. Geen vraag.
Jij behoort duidelijk niet tot de gewone mensen.
pi_221473942
quote:
Maar dat zou racistisch zijn!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 16:17:41 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 15:55 schreef torentje het volgende:

Jij behoort duidelijk niet tot de gewone mensen.
Of jij niet? Ik heb namelijk geen last van een complot-overheid/ machtshebbers?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221474237
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Of jij niet? Ik heb namelijk geen last van een complot-overheid/ machtshebbers?
Precies, jij mag zeggen en schrijven wat je wil, zonder te worden gecensureerd. Dan ben jij dus geen gewoon mens.
pi_221474250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, jij mag zeggen en schrijven wat je wil, zonder te worden gecensureerd. Dan ben jij dus geen gewoon mens.
Vind jij dat we gelukszoekers hier vrij toe moeten laten en een uitkering moeten geven? Ook als ze niet willen werken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 31 juli 2026 @ 17:20:02 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:44 schreef torentje het volgende:

Want?
quote:
Er is immers slechts op papier vrijheid van meningsuiting, want wie daadwerkelijk gebruikmaakt van dat recht wordt door de machthebbers behoorlijk afgestraft.
Nooit iets van gemerkt dat ik word afgestraft daarvoor.
Heb je daar voorbeelden van?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 17:21:25 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474520
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Vind jij dat we gelukszoekers hier vrij toe moeten laten en een uitkering moeten geven? Ook als ze niet willen werken?
Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 17:30:34 #50
441859 crew  Lenny77
pi_221474584
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Ontwijking
  Moderator vrijdag 31 juli 2026 @ 17:31:41 #51
441859 crew  Lenny77
pi_221474597
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:13 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Wowowow, rustig aan Patrick.
Het is Eric :{w

:P
pi_221474666
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:20 schreef golfer het volgende:

[..]
Want?
[..]
Nooit iets van gemerkt dat ik word afgestraft daarvoor.
Heb je daar voorbeelden van?
In tegenstelling tot gewone mensen, wordt jij toch niet gecensureerd als jij je mening geeft?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 17:46:42 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:44 schreef torentje het volgende:

In tegenstelling tot gewone mensen, wordt jij toch niet gecensureerd als jij je mening geeft?
Welke 'gewone' mensen dan wel? Heb je daar concrete voorbeelden van?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221474745
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:46 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij mag toch onbestraft mij voor wappie uitschelden?
pi_221474760
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:46 schreef golfer het volgende:

[..]
'De gewone mensen die geen sterke armen en benen hebben, geen ruime woningen met grote tuinen bezitten en geen gemotoriseerd vervoer hebben. Die gewone mensen die gedwongen moeten werken voor hun niet voedzame eten en drinken'

*torentje modus uit*
pi_221474782
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 16:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als de schappen van groentewinkels, bakkerijen en supermarkten e.d. helemaal leeg zijn dan moet ieder mens toch gaan werken?
pi_221474803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Als de schappen van groentewinkels, bakkerijen en supermarkten e.d. helemaal leeg zijn dan moet ieder mens toch gaan werken?
Ja, en het is de bedoeling dat we dat ruim voor dat moment al voor elkaar krijgen.

Maar vind jij nu dat gelukzoekers vrij toegang tot ons land moeten bieden en ze een uitkering moeten geven als ze niet willen werken?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:28:08 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474939
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Maar vind jij nu dat gelukzoekers vrij toegang tot ons land moeten bieden en ze een uitkering moeten geven als ze niet willen werken?
Heb je de OP wel gelezen?
Het gaat over bejaarden in het buitenland.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:29:27 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474945
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 17:58 schreef torentje het volgende:

Jij mag toch onbestraft mij voor wappie uitschelden?
Ja, en hoe word ik daarvoor door 'de machthebbers' afgestraft?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221474958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja, en hoe word ik daarvoor door 'de machthebbers' afgestraft?
Jij wordt voor dat uitschelden toch juist niet afgestraft?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:32:54 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474964
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:31 schreef torentje het volgende:

Jij wordt voor dat uitschelden toch juist niet afgestraft?
Jij wel?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221474971
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij wel?
Ja.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 18:35:32 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221474985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:33 schreef torentje het volgende:

Ja.
Vertel? Hoe ben jij wanneer door wie bestraft voor het geven van jouw mening?
Poef.....gone! ©golfer
pi_221475626
Nederlanders, de blanke variant, moeten zo snel mogelijk dood.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 19:55:05 #65
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221475651
Je gaat weg uit Nederland, je laat dus een huis achter, goed voor de woningnood dus. en dan wordt je afgestraft! :?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 20:30:40 #66
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221475925
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 19:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Je gaat weg uit Nederland, je laat dus een huis achter, :?
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 19:51 schreef Cockwhale het volgende:
Nederlanders, de blanke variant, moeten zo snel mogelijk dood.
wie emigreert moet zich aanpassen, niets verkeerd mee , dat geld voor alle gelukzoekers

de ingaande en de uitgaande
ze laten allebei eeen huis achter

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 01-08-2026 08:31:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221476226
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 01:03 schreef epicbeardman het volgende:
Fijn dat eu toch.
Het zal ze leren, ze wilden die EU immers allemaal toch zo graag?
  vrijdag 31 juli 2026 @ 21:11:07 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221476298
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:02 schreef n__n het volgende:

[..]
Het zal ze leren, ze wilden die EU immers allemaal toch zo graag?
Forum wil de EU juist afschaffen , Poetin ook

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-07-2026 21:32:38 ]
pi_221476386
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, en het is de bedoeling dat we dat ruim voor dat moment al voor elkaar krijgen.
Voor mijn gemoedsrust kunnen de schappen van groentewinkels, bakkerijen en supermarkten enzovoort niet snel genoeg helemaal leeg zijn, want dan zou er geen gemotoriseerde drukte meer zijn in mijn streek.
M.a.w. ik ben het niet met jou eens, dat die schappen steeds bijgevuld moeten worden.
  vrijdag 31 juli 2026 @ 21:49:16 #70
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221476517
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Voor mijn gemoedsrust kunnen de schappen van groentewinkels, bakkerijen en supermarkten enzovoort niet snel genoeg helemaal leeg zijn, want dan zou er geen gemotoriseerde drukte meer zijn in mijn streek.
M.a.w. ik ben het niet met jou eens, dat die schappen steeds bijgevuld moeten worden.
:?

Maar voedsel en andere nodige voorzieningen voor de samenleving dan?

Deze man! :') :') :')

:N
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 31 juli 2026 @ 23:02:15 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221476851
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 21:49 schreef Scjvb het volgende:

:?

Maar voedsel en andere nodige voorzieningen voor de samenleving dan?

Deze man! :') :') :')

:N
Psychiatrische patiënt. Of constant onder invloed. Hoe dan ook raaskalt hij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_221476879
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:02 schreef golfer het volgende:
Psychiatrische patiënt. Of constant onder invloed.
Zolang de schappen in het alcoholschap maar gevuld blijven:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
We willen ons iedere dag betaalbaar laveloos kunnen drinken, maar dat vinden de altijd nuchtere mensen niet goed..
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom terecht? het is toch veel menselijker en socialer als men alle mensen het geld zou gunnen om zich iedere dag laveloos te kunnen eten en drinken?
pi_221477165
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 23:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Psychiatrische patiënt. Of constant onder invloed. Hoe dan ook raaskalt hij.
Wat jij bent mag ik niet zeggen want dan krijg ik een ban.
pi_221477414
Niet heel onlogisch toch dat als je permanent ergens anders gaat wonen dat je dan ook daar belasting betaald en verzekeringen regelt?

Zeker met de luxe paarden weinig medelijden dat calculeer je er maar mee in.

Waar ik wel moeite mee heb dat het ook gaat gelden voor (gewonde) veteranen.

[ Bericht 39% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 01-08-2026 08:31:53 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221481727
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 08:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet heel onlogisch toch dat als je permanent ergens anders gaat wonen dat je dan ook daar belasting betaald en verzekeringen regelt?

Zeker met de luxe paarden weinig medelijden dat calculeer je er maar mee in.

Waar ik wel moeite mee heb dat het ook gaat gelden voor (gewonde) veteranen.
Die mogen dan lekker thuis blijven.
pi_221481836
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee, dat staat toch in het artikel?
'Voor de landen waarmee Nederland een apart sociaalzekerheidsverdrag heeft, verandert de bijlage niets: met een vroegpensioen naar het Verenigd Koninkrijk, Turkije, Marokko, Tunesië, Servië, Montenegro, Noord-Macedonië, Bosnië-Herzegovina of Kaapverdië houdt u volgens het CAK wel recht op een zorgverzekering via Nederland.'
Ok, het zijn nog een paar landen, maar hoeveel volk trekt daar naartoe na het pensioen? Terwijl veel Turkse, Marokkaanse en Tunesische mensen wel gaan.

Edit: was al antwoord op gekomen :@
Dit is toch van de zotte, de Nederlander die ouder is krijgt niet de lusten van zijn gewerkte leven.
En de migrant die terugkeert met zijn NLse paspoort behoud de lusten van de NLse zorgwet.
Klap in het gezicht alweer voor echte Nederlanders.
Vakman pur sang
pi_221482317
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is toch van de zotte, de Nederlander die ouder is krijgt niet de lusten van zijn gewerkte leven.
En de migrant die terugkeert met zijn NLse paspoort behoud de lusten van de NLse zorgwet.
Klap in het gezicht alweer voor echte Nederlanders.
Nee en terecht. Vervroegd met pensioen kunnen gaan is al een luxe, even naar een goedkoop buitenland emigreren en dan profiteren van ons sociaal zorgstelsel is niet nodig.
pi_221482347
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 20:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee en terecht. Vervroegd met pensioen kunnen gaan is al een luxe, even naar een goedkoop buitenland emigreren en dan profiteren van ons sociaal zorgstelsel is niet nodig.
Nou vind ik ook.
Maar Tunesiërs, Turken en Marokkanen kunnen dat dus nu wel en straks ook nog.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 21:53:07 #79
441859 crew  Lenny77
pi_221482776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 20:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heel je leven uitkering krijgen en dan terug naar je thuisland emigreren en alles behouden is inderdaad wel nodig voor ons stelsel :Y
pi_221482874
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou vind ik ook.
Maar Tunesiërs, Turken en Marokkanen kunnen dat dus nu wel en straks ook nog.
Dat vraag ik mij af of dat zo is dan moeten ze al een lang arbeidsverleden met pensioenopbouw hebben gehad.
pi_221482889
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Heel je leven uitkering krijgen en dan terug naar je thuisland emigreren en alles behouden is inderdaad wel nodig voor ons stelsel :Y
Kennelijk weet jij ook niet het verschil tussen een AOW en een pensioen. Oh wacht, je bent een Belg toch?
pi_221483128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af of dat zo is dan moeten ze al een lang arbeidsverleden met pensioenopbouw hebben gehad.
Zorg krijg je standaard via zorgtoeslag en Nederlandse verplichte zorgverzekering
Maar alleen nog in die landen
Vakman pur sang
pi_221483368
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zorg krijg je standaard via zorgtoeslag en Nederlandse verplichte zorgverzekering
Maar alleen nog in die landen
Onzin, voor hen telt dan hetzelfde als de vroegpensioeners. Beter lezen.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:20:30 #84
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221483440
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 10:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, niet goed gelezen. Dat maakt dit wel erg raar dan.
Nee gewoon logisch.
We willen geen moslim hatende racisten zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:25:12 #85
22592 crew  Ole
pi_221483468
quote:

Lekker dan..
En daarbij is de zorg waarschijnlijk goedkoper
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:28:25 #86
441859 crew  Lenny77
pi_221483486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Onzin, voor hen telt dan hetzelfde als de vroegpensioeners. Beter lezen.
Nee er staat toch echt iets anders
pi_221483585
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee er staat toch echt iets anders
Leg uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: