Zijn voorganger ook.quote:
Ik denk (maar dit is niet op bronnen gebaseerd oid) dat binnen de UEFA dezelfde dynamiek speelt als binnen de FIFA. De belangen van wat kleinere voetballanden zijn totaal anders dan die van de grotere voetballanden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:13 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb mij ook tot nu toe wel verbaasd waarom Europa zich überhaupt altijd zo dociel heeft opgesteld t.o.v. de FIFA.
Een WK zonder Europese deelnemers zou helemaal niks voorstellen. Dan valt een groot deel van de inkomsten gewoon weg. Waarom gebruik je die macht niet om de corruptie binnen de FIFA aan te pakken?
En nog erger, ze gaan bepalen wie er wintquote:Op donderdag 30 juli 2026 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
Infantino wil Eigenaar worden van het WK, dan krijgt Trump ook aandelen
dan gaan ze ook bepalen wie niet mee mag doen , want er zal fors gedokt moeten worden door de deelnemende landen
Interessant, want de volgende WK is met Spanje, Portugal en het Afrikaanse Marokko. Alles in Marokko dan?quote:
Bitchboy Infantino gaat gedwongen worden te buigen en op te stappen. Een WK zonder UEFA heeft geen kijkers en levert geen geld op.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Interessant, want de volgende WK is met Spanje, Portugal en het Afrikaanse Marokko. Alles in Marokko dan?
Precies. Infantino gaat terug in zijn mand.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bitchboy Infantino gaat gedwongen worden te buigen en op te stappen. Een WK zonder UEFA heeft geen kijkers en levert geen geld op.
Laten we hem in Den Haag vestigen. Kunnen we meteen de voorzitter berechten als hij te ver gaat.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:43 schreef Schanulleke het volgende:
Lekker een nieuwe wereldvoetbalbond oprichten. Brazilië zal zeker volgen en ik gok Egypte ook wel na het afgelopen WK. Dan zijn er echt wel genoeg schapen over de dam.
Kan je eindelijk echt gaan besturen.
Tribunalen!quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laten we hem in Den Haag vestigen. Kunnen we meteen de voorzitter berechten als hij te ver gaat.
Ik had niet verwacht dat de UEFA zo zou reageren, maar ik geniet er wel van. De manier waarop die rode kaart voor de VS teruggedraaid is was natuurlijk al een flinke eerste stap.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:45 schreef Solotovski het volgende:
Ik vind dit wel echt een geweldige soap
Maar beter laat dan nooit.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:13 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb mij ook tot nu toe wel verbaasd waarom Europa zich überhaupt altijd zo dociel heeft opgesteld t.o.v. de FIFA.
Een WK zonder Europese deelnemers zou helemaal niks voorstellen. Dan valt een groot deel van de inkomsten gewoon weg. Waarom gebruik je die macht niet om de corruptie binnen de FIFA aan te pakken?
Die unanimiteit is inderdaad een zeer aangename verrassing.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Unaniem ook echt, best een statement van de UEFA.
Blatter was "productief" corrupt en held het vooral bij hemzelf. Het volk merkte er niet al te veel van.Alhoewel hij wel de deur naar Infantino heeft opengezet. En ook al met vreemde toewijzingen bezig was, al waren de kaartjes nog wel te betalen (en fixed price).quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:02 schreef DobbyDobby het volgende:
Deze man wordt met de week gekker he?
Blatter was er maar een lieve man bij.
Het was volgens mij onder Johansson en later zijn vertrouweling Platini dat de UEFA ook de verkeerde kant op ging. Fifa moet veel geld verdienen om daarmee dan het voetbal in allerlei shitholes te stimuleren, en dat komt dan met een enorme strijkstok waardoor die shitholes voor Blatter/Infantino stemmen, want hun stem telt net zo zwaar. Dat is lastig voor de UEFA om iets aan te doen zonder het one member one vote principe aan te vallen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:13 schreef Breekfast het volgende:
Heel ander FIFA-geluid klinkt er vanuit Afrikaquote:Op donderdag 30 juli 2026 18:43 schreef Schanulleke het volgende:
Lekker een nieuwe wereldvoetbalbond oprichten. Brazilië zal zeker volgen en ik gok Egypte ook wel na het afgelopen WK. Dan zijn er echt wel genoeg schapen over de dam.
Kan je eindelijk echt gaan besturen.
Ik had niet verwacht dat jij tegen corruptie zou zijn. Ik dacht dat je voor Trump was. Blijkbaar niet!quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was volgens mij onder Johansson en later zijn vertrouweling Platini dat de UEFA ook de verkeerde kant op ging. Fifa moet veel geld verdienen om daarmee dan het voetbal in allerlei shitholes te stimuleren, en dat komt dan met een enorme strijkstok waardoor die shitholes voor Blatter/Infantino stemmen, want hun stem telt net zo zwaar. Dat is lastig voor de UEFA om iets aan te doen zonder het one member one vote principe aan te vallen.
Laat het maar escaleren, het WK was toch al niks meer waard met deze schaamteloos corrupte FIFA.
Ja, tot de Uefa en andere bonden eruit stappen, want dan moeten ze ineens zelf gelden genereren ipv het handje ophouden bij Infantino. Dan wordt het echt wel een ander verhaal.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Heel ander FIFA-geluid klinkt er vanuit Afrika
Argentinië?quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Zuid Amerikaanse landen hierover denken.
Argentinië snapt niet waarom Infantino wordt bekritiseerd...quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
En Midden-Amerika en Canada. En ik ben ook wel benieuwd naar wat Australië en Nieuw-Zeeland ervan vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
Infantino zal het toch moeten hebben van de corrupte landen zoals de VS, Argentinië en de Afrikaanse landen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:12 schreef livelink het volgende:
[..]
En Midden-Amerika en Canada. En ik ben ook wel benieuwd naar wat Australië en Nieuw-Zeeland ervan vinden.
Dat hangt ervan af. Als het rechtse leiders zijn, zoals bijvoorbeeld in Argentinië, zullen ze hun ideologische bondgenoot die officieel in Zürich zetelt, door dik en dun steunen. Als het linkse leiders zijn, ligt dat natuurlijk anders. Zuid-Amerika beweegt politiek gezien om de paar jaar sterk heen en weer tussen rechts en links.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
Wikipediaquote:Op donderdag 30 juli 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
CONCACAF gaat denk ik ook wel lastig worden met de macht van de VS en dat Trump en Infantino BFFs zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wikipedia
De FIFA heeft zes continentale bonden als lid:
Azië: Asian Football Confederation (AFC)
Afrika: Confédération Africaine de Football (CAF)
Zuid-Amerika: Confederación Sudamericana de Fútbol (CONMEBOL)
Noord-Amerika: Confederation of North and Central American and Caribbean Association Football (CONCACAF)
Oceanië: Oceania Football Confederation (OFC)
Europa: Union of European Football Associations (UEFA)
Uit het soccernews artikel:
Vanuit Afrika kijkt men met een andere blik op de omstreden WK-plannen van de FIFA. Waar de UEFA, CONCACAF en de AFC zich uiterst kritisch hebben uitgelaten over het voorstel van FIFA-voorzitter Gianni Infantino, ziet de Afrikaanse voetbalbond CAF dat anders.
Azie, Europa en Noord/Centraal Amerika dus tegen c.q. kritisch
Afrika positief
Bliven dus over Oceanie en Zuid Amerika
Zie net beelden dat duizenden Marokkanen Spanje binnen vallen, dus land straks leeg.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Interessant, want de volgende WK is met Spanje, Portugal en het Afrikaanse Marokko. Alles in Marokko dan?
Gelukkig is het een enclave. Ze zijn niet doorgestoten naar het Europese vasteland.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:50 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zie net beelden dat duizenden Marokkanen Spanje binnen vallen, dus land straks leeg.
Algerije en Egypte gewoon in laten springen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 18:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:48 schreef hondonspain het volgende:
Truuk van Fifa om Argentinie weer wereldkampioen te maken
Doordat de UEFA aangegeven heeft niet deel te nemen aan toekomstige WK’s zijn UEFA leden met ingang van 2026 gediskwalificeerd. Dit heeft tot gevolg dat Argentinië wereldkampioen is en de VS de FIFA Fair Play award wint.quote:
Die prijs is dan toch niets meer waard, net als de toekomstige FIFA prijzen trouwensquote:Op donderdag 30 juli 2026 20:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Doordat de UEFA aangegeven heeft niet deel te nemen aan toekomstige WK’s zijn UEFA leden met ingang van 2026 gediskwalificeerd. Dit heeft tot gevolg dat Argentinië wereldkampioen is en de VS de FIFA Fair Play award wint.
Waar staat dehquote:Op donderdag 30 juli 2026 20:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Doordat de UEFA aangegeven heeft niet deel te nemen aan toekomstige WK’s zijn UEFA leden met ingang van 2026 gediskwalificeerd. Dit heeft tot gevolg dat Argentinië wereldkampioen is en de VS de FIFA Fair Play award wint.
Als ze daar zitten en hebben banden binnen Spanje met andere Marokkanen krijgen ze vrij makkelijk een verblijfsvergunning blijkbaar. Is de grootste groep emigranten in Spanje.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gelukkig is het een enclave. Ze zijn niet doorgestoten naar het Europese vasteland.
Laten we hopen dat de FIFA omver geworpen wordt en dat het begin is van het omverwerpen van andere corrupte instituties zoals de regering van de VS.quote:
en dat omkopen dat gaat vast wel lukken als je een1% aandeel krijgt in de WK BVquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |