Die wereld is er nooit geweest. Want deze rechtvaardigheid kan enkel in stand worden gehouden door de grootste spierballen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zelfde discussie. Een wereldorde waar rechtvaardigheid telt, en niet wie de grootste spierballen heeft.
het is nogal een flashpoint tussen de verschillende culturenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel opvallend dat er over zulke conflicten of mensenrechtenschendingen veel minder ophef is. Er zijn geen oproepen voor boycot van China, Chinezen, laat staan dat mensen het bestaansrecht van China in twijfel trekken.
Dit zien we bij Israël allemaal wel. Hoe komt dat denk je?
In jouw wereld misschien, niet in de mijne. Wellicht moet je je iets minder monomaan bezighouden met het verdedigen van de standpunten van de regering Netanyahu en iets meer met andere brandhaarden op de wereld als je dat werkelijk zo ziet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel opvallend dat er over zulke conflicten of mensenrechtenschendingen veel minder ophef is.
Daar heb je het wederom over 'rechtvaardigheid'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zelfde discussie. Een wereldorde waar rechtvaardigheid telt, en niet wie de grootste spierballen heeft.
Welk orgaan heb je het over? Het ICJ? Want dat is natuurlijk niet waar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heb je het wederom over 'rechtvaardigheid'.
Maar ik vind een globaal orgaan waarin een aanzienlijk deel van de wereld vanuit ideologische en religieuze overtuigingen per definitie al tegen Israël is, niet bepaald een basis vormen voor een rechtvaardig en objectief oordeel over zo een conflict.
Dat betreft niet slechts 'mijn wereld', tenzij ik enig realiteitsbesef heb en jij niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:30 schreef Chillegast het volgende:
[..]
In jouw wereld misschien, niet in de mijne. Wellicht moet je je iets minder monomaan bezighouden met het verdedigen van de standpunten van de regering Netanyahu en iers meer met andere brandhaarden op de wereld als je dat werkelijk zo ziet.
De VN.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:33 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Welk orgaan heb je het over? Het ICJ? Want dat is natuurlijk niet waar.
Mag allemaal van het progressieve gemeentebestuur.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:47 schreef Montagui het volgende:
Als vervolg op de eerder posts met tweets over Utrecht:
"Long live the 7th of October".
Terrorisme verheerlijking van heb ik jou daar.
Tijd voor aangifte.
[ x ]
wat logisch isquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
Dat betreft niet slechts 'mijn wereld', tenzij ik enig realiteitsbesef heb en jij niet.
Je kunt toch niet met droge oren beweren dat we ooit voor de Oeigoeren soortgelijke activisme hebben gezien in het Westen? Dat is er nooit geweest. Kortom, over de situatie daar is aanmerkelijk minder ophef.
Je spreekt mij er op aan he. Nou dan zit je dus hardstikke mis.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft niet slechts 'mijn wereld', tenzij ik enig realiteitsbesef heb en jij niet.
Je kunt toch niet met droge oren beweren dat we ooit voor de Oeigoeren soortgelijke activisme hebben gezien in het Westen? Dat is er nooit geweest. Kortom, over de situatie daar is aanmerkelijk minder ophef.
[..]
Oh nou, die 3 resoluties die ik noemde hebben teksten he. Als je ueberhaupt de behoefte hebt om op de inhoud in te gaan.quote:De VN.
Nee, niet jou als individu. Ik geef een schets van bredere maatschappelijke sentimenten in het Westen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:36 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Je spreekt mij er op aan he. Nou dan zit je dus hardstikke mis.
Daar wordt geen onderbouwing gegeven waarom de Westelijke Jordaanoever gebied zou zijn dat 'Palestijns' zou zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:36 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Oh nou, die 3 resoluties die ik noemde hebben teksten he. Als je ueberhaupt de behoefte hebt om op de inhoud in te gaan.
Waarom zou men het bestaansrecht van China in twijfel trekken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel opvallend dat er over zulke conflicten of mensenrechtenschendingen veel minder ophef is. Er zijn geen oproepen voor boycot van China, Chinezen, laat staan dat mensen het bestaansrecht van China in twijfel trekken.
Dit zien we bij Israël allemaal wel. Hoe komt dat denk je?
Ja ammehoela. Zo kan ik ook discussie voeren. Ik krijg zolangzamerhand een Ground Hog Day gevoel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, niet jou als individu. Ik geef een schets van bredere maatschappelijke sentimenten in het Westen.
[..]
Daar wordt geen onderbouwing gegeven waarom de Westelijke Jordaanoever gebied zou zijn dat 'Palestijns' zou zijn.
Sterker nog, in resolutie 242 wordt niet eens over de Palestijnen gesproken. In resolutie 446 spreekt men ineens wél over de 'Palestinian territories'. Idem met resolutie 2334. Maar dit is dus een verwijzing naar een land dat nooit heeft bestaan.
Ah.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom zou men het bestaansrecht van China in twijfel trekken.
China bestaat al 4 a 5000 jaar.
Israel is een kolonie.
quote:Een kolonie (meervoud: koloniën, kolonies) is een territorium onder bestuur van een soevereine staat, maar vallend buiten het eigenlijke grondgebied van dat moederland.
Bron
Het lijkt er vooral op dat het je op de inhoud niet lukt. Zelfs als ik kom met concrete punten over de documenten waar jij eerder naar refereerde, wuif je dat op deze manier weg. Dat haalt elk fundament voor een discussie weg.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:14 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ja ammehoela. Zo kan ik ook discussie voeren. Ik krijg zolangzamerhand een Ground Hog Day gevoel.
Onzin. Ik kom met de Veiligheidsraad en het ICJ en dat wuif je weg als irrelevant. Als ik een antwoord geef ga je daar eigenlijk nooit op in. Je stelt wel een volgende vraag. Ad infinitum. Tussendoor beweer je met een zekere stelligheid van alles zonder daar een onderbouwing bij te leveren. En als het gaatbover resoluties roep je gewoon dat die gaan over iets dat nooit heeft bestaan. De hele trukendoos gaat open. En dan ben ik degene die niet op de inhoud in gaat? Bekijk het maar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah.
Een kolonie van wie precies? Zie ook:
[..]
[..]
Het lijkt er vooral op dat het je op de inhoud niet lukt. Zelfs als ik kom met concrete punten over de documenten waar jij eerder naar refereerde, wuif je dat op deze manier weg. Dat haalt elk fundament voor een discussie weg.
De VN en het ICJ heb ik inderdaad mijn vraagtekens bij geplaatst en ook aangegeven waarom ik dat doe. Daarnaast heb ik gewoon op al jouw posts gereageerd dus het tweede klopt niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Onzin. Ik kom met de Veiligheidsraad en het ICJ en dat wuif je weg als irrelevant. Als ik een antwoord geef ga je daar eigenlijk nooit op in. Je stelt wel een volgende vraag. Ad infinitum. Tussendoor beweer je met een zekere stelligheid van alles zonder daar een onderbouwing bij te leveren. En als het gaatbover resoluties roep je gewoon dat die gaan over iets dat nooit heeft bestaan. De hele trukendoos gaat open. En dan ben ik degene die niet op de inhoud in gaat? Bekijk het maar.
Of Israel lapt de internationale rechtsorde inderdaad aan zijn laars.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:11 schreef Montagui het volgende:
Wanneer jaar in jaar uit meer dan 80% van de VN resoluties anti Israël zijn dan IS er sprake van bias, en mag je de VN als onafhankelijk orgaan t.o.v. Israël zeker 'im frage' stellen.
Onzin. Slechts een klein deel van de VN-resoluties gaat over Israël.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:11 schreef Montagui het volgende:
Wanneer jaar in jaar uit meer dan 80% van de VN resoluties anti Israël zijn dan IS er sprake van bias, en mag je de VN als onafhankelijk orgaan t.o.v. Israël zeker 'im frage' stellen.
Waarom wordt de 'internationale rechtsorde' binnen dit conflict eenzijdig toegepast op Israël? We horen immers nooit berichten over hoe de Palestijnen of bijvoorbeeld Hezbollah deze rechtsorde zouden schenden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:53 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Of Israel lapt de internationale rechtsorde inderdaad aan zijn laars.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We horen immers nooit berichten over hoe de Palestijnen of bijvoorbeeld Hezbollah deze rechtsorde zouden schenden.
Het gaat met name over Israël, amper over de Palestijnen Hezbollah. Neem bijvoorbeeld de Palestijnse terreurbeweging Hamas als voorbeeld:quote:
Dit onderstreept ook de al door mij eerder gezette vraagtekens bij een orgaan als de VN.quote:The United Nations has never adopted a formal resolution that specifically condemns or penalizes Hamas.
Attempted Resolutions and Votes
While individual member states have introduced motions or amendments to explicitly condemn Hamas, none have successfully achieved the required votes to pass:
• December 2018: The United Nations General Assembly voted on a US-sponsored resolution condemning Hamas for rocket fire and incitement. Though it won a simple majority (87 in favor, 58 against, 32 abstentions), it failed to pass because a procedural vote had set a two-thirds majority requirement.
• October 2023: During an emergency special session following the October 7 attacks, Canada introduced an amendment to a broader humanitarian resolution that explicitly condemned Hamas and demanded hostage releases. It secured a majority of votes, but also failed to reach the necessary two-thirds majority.
• Security Council Drafts: Multiple draft resolutions in the UN Security Council intended to address or condemn Hamas actions have faced vetoes or failed to achieve consensus due to geopolitical divisions among permanent members.
Bron: Google Gemini
Bij de VN werken dan ook de geitenwollensokkentypes van deze wereld, logisch op zich wel maar die zijn al 20 jaar totaal de weg kwijt wat moraal en goed/slecht betreft.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat met name over Israël, amper over de Palestijnen Hezbollah. Neem bijvoorbeeld de Palestijnse terreurbeweging Hamas als voorbeeld:
[..]
Dit onderstreept ook de al door mij eerder gezette vraagtekens bij een orgaan als de VN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |