abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221510041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik snap echt het probleem van minder kinderen niet. Technologie gaat de problematiek wat betreft werk opvangen, er blijven altijd kinderen geboren worden dus soort uitsterving angst slaat nergens op.

Meer ruimte, meer natuur. Is toch heerlijk man.
Oke.. we waren in de laatste paar honderdduizend jaren bijna uitgevaagd.. Groepen in Ethiopie waren de redding de laatste keer.. Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat technologie de redding gaat zijn terwijl we zo vaak bij het uitsterven zijn geweest..
pi_221510148
quote:
En misschien zijn er ook wel vrouwen te ver doorgeslagen, maar het meerendeel wil gewoon een leuke relatie met een leuke man waarin ze gelijkwaardig zijn, samen beslissingen nemen, zij ook kan werken, carrière maken, iets met haar omleiding doen, en samen voor de kinderen en het huishouden zorgen
Ik ken zelf geen man die hier anders over denkt. Maar misschien bevind ik mij in een ander milieu.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 23:50:28 #253
5428 crew  miss_sly
pi_221510180
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 23:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik ken zelf geen man die hier anders over denkt. Maar misschien bevind ik mij in een ander milieu.
Heb je dit topic gelezen? En ook elders op FOK! wat dat betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221510200
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Androcur. Chemisch castraat. TBS klinieken zijn der dol op. Remt hyperseksualiteit. Maar kan mij slecht voorstellen dat je zo'n slaaf bent van je driften. Er zijn toch ook genoeg mannen met beheersing?
Omdat acties meestal gevolgen hebben toch zijn er zat die puur hun lul achterna lopen, daar geef ik Lenny wel gelijk in.
blablablabla
pi_221510221
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:15 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Hypotheekrenteaftrek zorgt ook voor hogere prijzen. En waarom moet de maatschappij opdraaien voor andermans privébezit? Ben soberso geen voorstander van allerhande subsidies en dat hele toeslagencircus. Gooi dat op de schop en verlaag de belasting met het geld dat dat uitspaart.
[..]
Oh geen idee. Zie dat soort lui altijd de aankoop hun lompe SUV's verdedigen als een noodzakelijkheid met zo'n samengesteld gezin. Om er vervolgens dagelijks in z'n uppie mee in de file te staan :')
Zou hem nog wat breder willen trekken jouw vraag.

Waarom moeten mensen überhaupt woningen bezitten, vroeger was het gebruikelijk dat je huurde en was woningbezit iets voor de upper class. Een dak boven je hoofd is een grondrecht daar zou helemaal geen vulgair verdienmodel aan gekoppeld moeten zijn maar door de staat gereguleerd moeten worden.

Er zijn zat voorbeelden in de geschiedenis te vinden wat er ons uiteindelijk te wachten staat als je woningbouw volledig aan de markt over laat.
blablablabla
pi_221510245
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jawel, ik ben oprecht benieuwd want er zal idd heel veel ingrijpend moeten veranderen.
Maar stel: je hebt carte blanche: pitch je voorstel
Ik zal er morgen wat dieper op in proberen te gaan, al is dit subforum niet de plek voor een persoonlijk politiek manifest. Er zouden componenten van het Deense model (waar het geboortecijfer zowaar stijgt) in zitten waarbij mensen veel recht hebben op volledig door de werkgever betaald kindverlof, meer druk middels wet en regelgeving bij werkgevers om werknemers ook als ze een periode druk zijn met kinderen zich daarna door te kunnen ontwikkelen en een betere werk en prive balans.
Volledige hervorming van de woningmarkt waarbij mensen niet langer standaard maar huizen bezitten maar 90% sociale huur zou worden.

Punt is dat je dan over zou moeten gaan tot onteigening en dat is natuurlijk niet wenselijk. Maar ik ben absoluut tegen marktwerking als het gaat om een basisrecht als wonen. Als mensen niet steeds meer moeten werken om maar aan hun hypothecaire verplichtingen te kunnen blijven voldoen of grotere huizen kopen zal dat druk wegnemen bij werknemers en krijgen we hopelijk een gezondere arbeidsmarkt met minder werkdruk en gelukkigere werknemers. En tevens wat componenten van meer christelijke conservatieve partijen zoals SGP waar de verschillende kwaliteiten en kenmerken van mannen en vrouwen benadrukt mogen en kunnen worden in plaats van de krankzinnige neiging om alles en iedereen maar als identiek te willen behandelen.
blablablabla
pi_221510266
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:15 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Hypotheekrenteaftrek zorgt ook voor hogere prijzen. En waarom moet de maatschappij opdraaien voor andermans privébezit? Ben soberso geen voorstander van allerhande subsidies en dat hele toeslagencircus. Gooi dat op de schop en verlaag de belasting met het geld dat dat uitspaart.
[..]
Oh geen idee. Zie dat soort lui altijd de aankoop hun lompe SUV's verdedigen als een noodzakelijkheid met zo'n samengesteld gezin. Om er vervolgens dagelijks in z'n uppie mee in de file te staan :')
quote:
De kans op een scheiding in een samengesteld gezin is aanzienlijk hoger dan bij een eerste gezin. Uit cijfers blijkt dat ongeveer 60% tot 66% van de samengestelde gezinnen binnen vijf jaar weer uit elkaar gaat. Dit komt door complexe, unieke drukfactoren binnen de gezinssituatie.
De kans dat je alleen blijft als je eenmaal een paar kinderen hebt is dus aanzienlijk. Als je überhaupt al iemand weet te vinden .

Of ze moeten de deur al uit zijn maar dan ben je tegenwoordig ook zowat pensioengerechtigd.
blablablabla
  donderdag 6 augustus 2026 @ 07:24:59 #258
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221510442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 23:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat acties meestal gevolgen hebben toch zijn er zat die puur hun lul achterna lopen, daar geef ik Lenny wel gelijk in.
Maar de hamvraag blijft. Waarom zoek jij de oplossing in het inperken van vrouwenrechten? Waarom geen pleidooi voor beheersing? Of berusting?

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 06-08-2026 07:30:02 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221510798
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je dit topic gelezen? En ook elders op FOK! wat dat betreft.
Klopt. Maar je hebt onder de vrouwen ook figuren als Lulu/Ansa en die zijn er ook in grote aantallen. Rare vogels hou je toch. Denk dat mannen over het algemeen net zoveel veranderd zijn als vrouwen sinds de jaren 50'. De online wereld is vooral een wereld van excessen. Daarom gewoon niet op dating apps gaan.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat veel mannen het ook niet erg vinden als vrouwen wel de traditionele rol willen oppakken als dat financieel mogelijk is. Beide is oké.
pi_221510868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoezo heb ik een keuze als ik niets meer mag, heb en kan? Nu hebben we de keuze en dat is duidelijk niet hetgeen gewenst is, dus dan moet die keuze afgenomen worden. En dan heb je nog steeds dezelfde lapzwansen rondlopen die nu niet van straat geraken en moeten er dus vrouwen met hun in zee gaan.
Ik ben benieuwd hoe jij dat dan voor je ziet? Ik lees al: moedig het krijgen van kinderen meer aan (dit zie ik als haalbaar). Maar hoe zie je het uitgaansleven beperken uit? Enkel mannen? Maar tot 12u? En wat zijn dan nog opties om ons uit onze rechten te halen en terug in de huizen?

Wat ook vreemd is: je zegt dat mannen willen committeren? Mannen willen liefst zoveel mogelijk rondneuken, als je ze laat doen zelfs tijdens hun huwelijk. Natuuuuuurrr !! Het zijn toch echt de mannen die lelijke dikkertjes voor een keer neuken, alles voor hun zak leeg te krijgen. En dan klagen dat zelfs de lelijke vrouwen seks krijgen. Ja duh, door een geile man zonder een greintje kritisch te zijn.. en dan krijgt zelfs de lelijke man geen lelijk dikkertje meer.. Ja stop daar dan mee! Stop met overal je lul in te steken zodat vrouwen zichzelf niet meer HET van HET voelen en dat iedereen terug in de eigen vijver gaat vissen.
Je wil alle vrouwen terug aan de haard, onder het juk van een man, maar je beseft niet dat die 20% van de mannen die zogezegd alle vrouwen pakken een evengroot, zo niet groter probleem zijn? Waarom niet achter je eigen soort gaan om dit recht te trekken maar wel een andere soort kortwieken om wel aan je trekken te komen?
Spuugde bijna m'n koffie uit bij het lezen van deze post, fantastisch _O-
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:10:57 #261
382129 crew  Donna
pi_221510879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 00:21 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
De kans dat je alleen blijft als je eenmaal een paar kinderen hebt is dus aanzienlijk. Als je überhaupt al iemand weet te vinden .

Of ze moeten de deur al uit zijn maar dan ben je tegenwoordig ook zowat pensioengerechtigd.
Met complexe, unieke drukfactoren bedoelen ze de vrouwelijke ex (heks) die dwarsligt. :P
pi_221510888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:10 schreef Donna het volgende:

[..]
Met complexe, unieke drukfactoren bedoelen ze de vrouwelijke ex (heks) die dwarsligt. :P
Dat heb je andersom ook, met de mannelijke ex komt dat evenveel voor dus er is geen verschil.
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:15:40 #263
382129 crew  Donna
pi_221510897
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:14 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat heb je andersom ook, met de mannelijke ex komt dat evenveel voor dus er is geen verschil.
Denk je echt dat mannelijke exen net zo dwars liggen als vrouwelijke exen?
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 augustus 2026 @ 09:17:18 #264
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221510907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou, je hebt van die figuren :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221510927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Als er kinderen in het spel zijn en er komt een andere lover van ma ff opdraven die de plek van pa inneemt?
You bett your ass they will!
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:20:51 #266
382129 crew  Donna
pi_221510932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, je hebt van die figuren :+
Oh dat ontken ik ook zeker niet, maar als ik soms de ex vrouwen tekeer hoor gaan over hun ex man en dan bijv. de berichtjes van die vrouwen aan die mannen lees dan denk ik; goh, je doet het ook echt zelf. Wat mijn vriendinnen soms aan hun ex partners sturen, daar trek ik echt een wenkbrauw bij omhoog. Vind je het gek dat je dan 'altijd' gezeik hebt.
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:22:33 #267
382129 crew  Donna
pi_221510940
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Als er kinderen in het spel zijn en er komt een andere lover van ma ff opdraven die de plek van pa inneemt?
You bett your ass they will!
Grappig, ik vind mannen daar juist vaak veel chiller mee om gaan. Maar dan is mijn beeld vast gekleurd.
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 augustus 2026 @ 09:23:46 #268
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221510946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:20 schreef Donna het volgende:

[..]
Oh dat ontken ik ook zeker niet, maar als ik soms de ex vrouwen tekeer hoor gaan over hun ex man en dan bijv. de berichtjes van die vrouwen aan die mannen lees dan denk ik; goh, je doet het ook echt zelf. Wat mijn vriendinnen soms aan hun ex partners sturen, daar trek ik echt een wenkbrauw bij omhoog. Vind je het gek dat je dan 'altijd' gezeik hebt.
"MAAR HET IS ZIJN SCHULD!!!"

:')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_221510952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:20 schreef Donna het volgende:

[..]
Andersom ook kan ik je uit ervaring vertellen. Dat is dan ook de op één na grootste reden dat ik met een grote boog om vrouwen met kinderen heen loop.

De grootste reden is dat ik geestelijk, lichamelijk, en economisch geen zin heb om andermans kinderen op te voeden. Maar dat terzijde.
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:27:02 #270
382129 crew  Donna
pi_221510963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
"MAAR HET IS ZIJN SCHULD!!!"

:')
Ja, dat. Voorbeeld.
Ex man gaat altijd met de kinderen naar de kapper. Kinderen zien er altijd piekfijn uit.
Ex man zegt; ik ga woensdag met ze naar de kapper.
Ex vrouw zegt; ze moeten donderdag op de schoolfoto, dus wel netjes he?
Ex man zegt geïrriteerd; nee ik laat ze kaal scheren
Ex vrouw boos

Waarom zou je in hemelsnaam tegen die man zeggen dat het 'wel een beetje netjes moet'. Het is geen kleuter meer. Actie, reactie hoor.
pi_221510967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Grappig, ik vind mannen daar juist vaak veel chiller mee om gaan. Maar dan is mijn beeld vast gekleurd.
Dat is het zeker.
ik denk dat dat ook komt omdat jij als vrouw de ene kant van het verhaal makkelijker mee krijgt dan het andere.
En ik als man idem dito.
  Moderator / Colorchick donderdag 6 augustus 2026 @ 09:29:41 #272
382129 crew  Donna
pi_221510976
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat is het zeker.
ik denk dat het ook komt omdat jij als vrouw de ene kant van het verhaal makkelijker mee krijgt dan het andere.
En ik als man idem dito.
Wel grappig eigenlijk dat we dan beide over 'onze kant' zeggen dat ze erg moeilijk kunnen doen. De meeste vrouwen staan achter andere vrouwen en vinden de ex man altijd moeilijk doen. Terwijl ik dus juist zoiets heb; kijk eerst eens naar jezelf.
pi_221510982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar het hele idee was nu juist al sinds mensenheugenis dat dikke Brenda dan prima kan met kale Henk en iedereen happily ever after.

Niet dat dikke Brenda op Tinder zichzelf prostitueert en dat kale Henk vervolgens gefrustreerd alleen achter blijft.
Ik denk dat er voor iedere dikke Brenda die zich op Tinder prostitueert er 99 dikke Brenda’s zijn die gewoon samen met Kale Henk op de bank naar B&B nogwat zitten te kijken.
pi_221510985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Wel grappig eigenlijk dat we dan beide over 'onze kant' zeggen dat ze erg moeilijk kunnen doen. De meeste vrouwen staan achter andere vrouwen en vinden de ex man altijd moeilijk doen. Terwijl ik dus juist zoiets heb; kijk eerst eens naar jezelf.
Om helemaal heel eerlijk te zijn sta ik achter helemaal niemand. Wat er achter andermans voordeur gebeurt ben ik niet bij geweest en dat er aan beide kanten rotte appels zijn hoef je mij allang niet meer te vertellen.
pi_221510998
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:10 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[..]
[..]
Man hier, helemaal mee eens dames ^O^
Ik verwacht dat de bijval voor de idealisering van de jaren 50 hoe dan ook ernstig beperkt zal zijn. Ook van mannen…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')