abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2026 @ 15:10:53 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221445547
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd wachtte ik even de 'dat krijg je er nou van' reacties af, waarvan ik dacht dat die in dit subforum wel snel zouden volgen.

Maar he, als iedereen het er netjes mee eens is dat dit schandalig is, dan zijn we inderdaad snel klaar.
Het slaat toch ook nergens op? Het lost het probleem niet op. Als mensen willen dat hier geen mensen komen moet de wetgeving worden veranderd, niet lokaal een paar baksteentjes door de ruit worden gegooid.
pi_221446140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 13:42 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)beurde-in-2024-niets

Als je geen aangiften meer in behandeling neemt is er ook geen criminaliteit meer, checkmate extreemrechtse haters _O-
Dat gaat over 2024. Ik had het over 2012-2023.

:)
pi_221446204
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 15:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het slaat toch ook nergens op? Het lost het probleem niet op. Als mensen willen dat hier geen mensen komen moet de wetgeving worden veranderd, niet lokaal een paar baksteentjes door de ruit worden gegooid.
Precies. Kansloos dit.
pi_221446209
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

_O-
  maandag 27 juli 2026 @ 18:14:53 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221446319
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:06 schreef thedeedster het volgende:
Tja, net zoiets als het bekladden van het Monument op de Dam.

Afwachten of het weer two tier gaat worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is toch helemaal niet net zoiets?

Graffiti met ik noem maar wat "kutasielzoekers" op de muur van een voetgangerstunnel, is toch ook totaal niet te vergelijken met huizen van personen onderkladden?

Het 1 is duidelijke persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont". Dat is toch niet te vergelijken met graffiti op openbare plekken?

Dat maakt de graffiti op openbare plekken niet opeens oke btw. Maar het is wel heel wat anders: het is vandalisme in combinatie met zeer persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont, met je kut mening".

De graffiti op het monument is vandalisme in combinatie met een historisch monument en een historische situatie misbruiken in een poging de eigen standpunten kracht bij te zetten.

En het fictieve voorbeeld dat ik erbij bedacht is vandalisme in combinatie met het uitschelden van een groep.

Alle 3 graffiti maar met een totaal andere insteek en impact.
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2026 @ 18:26:00 #81
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221446367
Misschien woont er wel echt een kankerhoer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 27 juli 2026 @ 18:29:45 #82
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221446384
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 18:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit is toch helemaal niet net zoiets?

Graffiti met ik noem maar wat "kutasielzoekers" op de muur van een voetgangerstunnel, is toch ook totaal niet te vergelijken met huizen van personen onderkladden?

Het 1 is duidelijke persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont". Dat is toch niet te vergelijken met graffiti op openbare plekken?

Dat maakt de graffiti op openbare plekken niet opeens oke btw. Maar het is wel heel wat anders: het is vandalisme in combinatie met zeer persoonlijke intimidatie als in "ik weet waar je woont, met je kut mening".

De graffiti op het monument is vandalisme in combinatie met een historisch monument en een historische situatie misbruiken in een poging de eigen standpunten kracht bij te zetten.

En het fictieve voorbeeld dat ik erbij bedacht is vandalisme in combinatie met het uitschelden van een groep.

Alle 3 graffiti maar met een totaal andere insteek en impact.
Tja, daarover kunnen we een boompje over opzetten.

Maar het punt dat ik probeer te maken is; fout is fout, ongeacht de politieke focus. En dient dus als zodanig allemaal aangepakt te worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 27 juli 2026 @ 20:02:45 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221447038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 18:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, daarover kunnen we een boompje over opzetten.

Maar het punt dat ik probeer te maken is; fout is fout, ongeacht de politieke focus. En dient dus als zodanig allemaal aangepakt te worden.
Absoluut. Maar voor verschillende "typen" criminaliteit heb je verschillende strafmaten.

Voor vandalisme EN intimidatie kunnen wellicht andere straffen worden gehanteerd dan voor andere typen vandalisme.
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2026 @ 20:06:47 #84
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221447058
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 20:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Absoluut. Maar voor verschillende "typen" criminaliteit heb je verschillende strafmaten.

Voor vandalisme EN intimidatie kunnen wellicht andere straffen worden gehanteerd dan voor andere typen vandalisme.
Eens. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221447388
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik heb een hekel aan al die anti AZC demonstraties. Maar vernieling is ook wel niet de juiste term. Graffiti zou eigenlijk moeten kunnen als protest.

Natuurlijk was een bord beter geweest. Of een sticker.
Ik heb een hekel aan mensen met spandoeken
Die zeggen welkome.
Die leven in een totaal andere wereld deel van Nederland.
Namelijk fantasie land .
Tot dat deze personen zelf op eens asielzoekers centrum krijgen .
Vinden ze dat deze maar ergens anders moet staan.
  maandag 27 juli 2026 @ 21:54:27 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221447825
quote:
PVV en FvD tekenen statement over bekladdingen Engelen niet: 'Jammer'
Elf van de dertien partijen in de gemeenteraad van Den Bosch veroordelen in een gezamenlijk statement de bekladdingen die dit weekend in Engelen en Bokhoven zijn aangebracht. PVV en Forum voor Democratie (FvD) zijn de enige fracties die niet meetekenen. Waarom ze dat niet doen, willen beide partijen niet toelichten. "Jammer", reageert Bram Roovers van de SP.

"Wij veroordelen het vandalisme dat afgelopen nacht in Engelen heeft plaatsgevonden. Het intimideren van inwoners heeft geen plaats in onze democratische samenleving", schreven PRO, D66, VVD, Leefbaar 's-Hertogenbosch, Rosmalens Belang, De Bossche Groenen, CDA, SP, Gewoon ge-DREVEN, 50PLUS en de Partij voor de Dieren zondag.

Wat er dit weekend gebeurde
In de nacht van zaterdag op zondag werden meerdere huizen en auto's van inwoners in Engelen en Bokhoven beklad met teksten als 'AMV nee', 'hoer' en 'slet'. AMV staat voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen. Het gaat om bewoners die zelf niet per se tegen een opvanglocatie voor asielzoekers zijn.

Volgens de elf partijen is ook aan PVV en FvD gevraagd het statement te ondertekenen, maar dat weigerden zij. Maandag wilden beide fracties dat besluit niet toelichten aan Omroep Brabant. Ook op de bekladdingen zelf reageerden ze niet.

Reacties uit de raad
SP-fractievoorzitter Bram Roovers ondertekende het statement wel en vindt het jammer dat de twee partijen niet meedoen. "Het is belangrijk dat we als samenleving een grens trekken bij intimidatie. Dat signaal moeten we afgeven. Ik vind het daarbij ook belangrijk dat partijen van links en rechts meedoen, ongeacht hun standpunt over asielopvang."

Ook Steven Elders van D66 zette zijn handtekening onder de boodschap. "Ik vond het nodig om dit statement te ondertekenen, om zo te laten zien dat dit niet kan. Maar als zij (PVV en FvD, red.) dat niet willen, is dat hun keuze", zegt hij.

Statement na contact met inwoners
De partijen zijn nog in ongeloof over wat er dit weekend is gebeurd. "Het is ronduit onacceptabel", vindt Elders. "Je mag voor of tegen een azc zijn, maar gebruik van geweld of intimidatie is ontoelaatbaar."

Het statement is volgens hem ontstaan na contact met de slachtoffers van de bekladdingen. "Zij zeiden tegen ons: spreek je uit en laat zien dat we niet alleen staan. Zeg dat je dit niet vindt kunnen. Dat hebben we nu gedaan."

Oproep tot strafrechtelijk onderzoek
"Dit heeft niks met een debat te maken, maar met polarisatie", stelt Roovers van de SP. "Het zegt iets over hoe ver mensen gaan om hun mening door te drukken. Dat is gevaarlijk. Er moet een strafrechtelijk onderzoek komen. De daders moeten worden opgespoord en heel hard worden aangepakt."

Commissaris van de Koning Ina Adema is met reces en kan niet op de bekladdingen reageren. Een woordvoerder zegt dat de provincie zich 'van harte aansluit' bij de woorden van burgemeester Mikkers, zoals hij die onder meer bij Omroep Brabant heeft uitgesproken." Mikkers noemde de acties 'onacceptabel' en 'verwerpelijk'.
https://www.omroepbrabant(...)-engelen-niet-jammer

Goh, wat verrassend dat deze zo gezagsgetrouwe en zo voor de wet zijnde partijen hier niet aan mee willen doen.
</s>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 27 juli 2026 @ 21:57:27 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_221447845
quote:
Auto van Ietje beklad terwijl ze niet voor azc is: 'Poster hangt bij buren'
Een van de auto's die dit weekend werden beklad is die van Ietje uit Bokhoven. Maar ze is helemaal niet voor de asielopvang in Engelen. De buren wel, die hebben een poster voor het raam hangen van die strekking. "Stomverbaasd was ik."

Inmiddels glimt haar donkerblauwe Fiat 500 weer. Maar zondag was dat wel anders. Toen werd de auto van Ietje beklad, als onderdeel van een actie waarbij meerdere huizen, schuttingen en auto's van voorstanders van een asielopvang in Engelen werden bespoten. Er stonden scheldwoorden en teksten tegen de voorgenomen opvang van vijftig minderjarige asielzoekers in het pand aan De Beverspijken.

Stomverbaasd was ze toen Ietje merkte dat haar auto ook onder handen was genomen. "Apart, een heel rare confrontatie", zegt ze om haar gevoel van dat moment te beschrijven. "Te meer omdat ik geen poster aan het raam heb hangen en mijn buurman wel."

"Dit is gewoon niet goed te praten."
Inmiddels is de auto dus weer schoon, maar wat resteert bij de Bokhovense is een 'onprettig, unheimisch gevoel'. Ze is op zich niet tegen het affiche dat haar buurman heeft opgehangen. "Ik spreek me niet op die manier uit, maar ik vind het prima dat hij het heeft hangen." Toch zou ze inmiddels liever zien dat hij het ding (tekst: gastvrij Engelen, iedereen welkom) weghaalt.

"Ik weiger om mezelf te laten intimideren."
Dat doet haar buurman Erik van der Heijden echter niet, ook al deelt hij de inschatting van Ietje dat de bekladding tegen hem was gericht. Hij is boos. "Heel boos." Maar de poster blijft hangen, hoe vervelend hij de situatie voor zijn buurvrouw ook vindt.

"Ik leef wel mee met de buurvrouw, natuurlijk. Maar ik ben hier niet voor verantwoordelijk. En ik weiger om mezelf te laten intimideren. Ik hoop dat de politiek ook niet zwicht."
https://www.omroepbrabant(...)ster-hangt-bij-buren

Collateral damage, neem ik aan? Moet ze maar niet naast zo'n vieze AZC-fan blijven wonen, zeker?
  maandag 27 juli 2026 @ 22:16:25 #88
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221447920
quote:
18s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Collateral damage, neem ik aan? Moet ze maar niet naast zo'n vieze AZC-fan blijven wonen, zeker?
Lekker hoor. Aan de poets voor buurmans deugpunten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221448007
quote:
18s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goh, wat verrassend dat deze zo gezagsgetrouwe en zo voor de wet zijnde partijen hier niet aan mee willen doen.
</s>
Inderdaad merkwaardig en verrassend dat juist deze 2 partijen niet meetekenen.
Zij weten immers als geen ander hoe het is als je mening en politieke voorkeur niet gepruimd wordt door de meute. Als je actief bent (geweest) voor pvv of fvd dan is doorgaans je maatschappelijke carriere, en die van je kinderen, volledig naar de knoppen.
-
  maandag 27 juli 2026 @ 22:56:05 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221448081
Lijkt me goed de daders deze teksten er met een oude tandenborstel te laten afkrabben terwijl omstanders ze mogen uitschelden.
  maandag 27 juli 2026 @ 22:57:44 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221448088
Ik heb het niet helemaal gevolgd dit topic, maar hebben de witte racisten deze huizen inmiddels al platgebrand?
  maandag 27 juli 2026 @ 23:02:53 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221448101
quote:
18s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar is het afwasbare verf dus er is niks aan de hand
pi_221448498
is niet te geloven, is erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221448541
Extra AZC erbij in Engelen. Dus twee stuks. Dat zal ze leren.
U MAD?
pi_221449729
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 20:55 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ik heb een hekel aan mensen met spandoeken
Die zeggen welkome.
Die leven in een totaal andere wereld deel van Nederland.
Namelijk fantasie land .
Tot dat deze personen zelf op eens asielzoekers centrum krijgen .
Vinden ze dat deze maar ergens anders moet staan.
Wat staat hier in jezusnaam, ben jij 4?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221449737
quote:
18s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

</s>
quote:
Commissaris van de Koning Ina Adema is met reces en kan niet op de bekladdingen reageren.
Nederland ten voeten uit, tenzij ze zonder enig internet ofzo op de noordpool zit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 28 juli 2026 @ 10:55:43 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_221449761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 10:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
[..]
Nederland ten voeten uit, tenzij ze zonder enig internet ofzo op de noordpool zit
Een gezagsdrager op reces heeft geen toegang tot zijn/haar informatiebronnen, zoals de Veiligheidsregio en kan dus niet geacht worden een gebalanceerd en objectief oordeel te vellen over een bepaalde gebeurtenis. Dit is gewoon vastgelegd in het protocol.
pi_221449772
Ik zag net op Reddit een heel terecht punt, namelijk dat vrouwen bang zijn voor hun veiligheid met de komst van asielzoekers. Er worden zelfs complete optochten gehouden. En dan heb je deze personen uit de OP die met de meest respectloze benamingen vrouwen bedreigen.

Denk dat vrouwen zich hier ook weleens druk om mogen maken.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 10:59:48 #99
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221449792
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net op Reddit een heel terecht punt, namelijk dat vrouwen bang zijn voor hun veiligheid met de komst van asielzoekers. Er worden zelfs complete optochten gehouden. En dan heb je deze personen uit de OP die met de meest respectloze benamingen vrouwen bedreigen.

Denk dat vrouwen zich hier ook weleens druk om mogen maken.
Als je aan de ‘goede’ kant staat, mag alles blijkbaar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221449798
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een gezagsdrager op reces heeft geen toegang tot zijn/haar informatiebronnen, zoals de Veiligheidsregio en kan dus niet geacht worden een gebalanceerd en objectief oordeel te vellen over een bepaalde gebeurtenis. Dit is gewoon vastgelegd in het protocol.
De informatie is gewoon open en bloot beschikbaar, tis niet alsof ze haar oordeel moet geven over een 8-maanden durende undercoveroperatie.

Objectief is vastgesteld dat huizen beklad zijn van mensen die asielzoekers welkom of dergelijke stickers/pamfletten voor hun raam hebben hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')