quote:Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Kottnauer het volgende:
Het Algemeen Kiesrecht leidt logischerwijs altijd tot links beleid. Hier is waarom:
- Algemeen Kiesrecht betekent dat iedereen mag stemmen (>18 jaar), ook mensen die geen enkele financiële bijdrage leveren aan de samenleving.
- Die laatste groep is dus afhankelijk van de staat voor een uitkering, huursubsidie, zorgsubsidie, etc.
- Deze mensen stemmen logischerwijs op linkse partijen die dat hele pakket van de “verzorgingsstaat” zo ruim en zo ruimhartig mogelijk willen houden.
- Die linkse partijen zelf hebben er ook belang bij dat er zoveel mogelijk mensen op hen stemmen, want dat vergroot hun status, hun macht en hun financiële basis.
- Om die reden zijn linkse partijen voortdurend bezig om (a) “cadeautjes” uit de delen aan hun achterban in de vorm voor kortingen, toeslagen, uitkeringen, subsidies, etc. en (b) hun achterban uit te breiden door het binnenhalen van kansarme immigranten.
Ja tenzij ze dit niet doen, heel concreet en open voorbeeld is de voorrangsregeling sociale huur in relatie tot asielzoekers.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
Ambtenaren en instituties voeren beleid uit dat wordt uitgezet en bepalen zelf geen beleid. Dus ik vind het nogal onzinnig klinken, maar dat vind ik van meer dat uit de mond van Jan Roos komt.
quote:De gemeente Amsterdam wil statushouders toch voorrang geven op een sociale huurwoning. Wethouder Zita Pels van Volkshuisvesting laat uitzoeken op welke manier dat zou kunnen. De gemeente gaat daarmee in tegen het voorstel van het kabinet-Schoof om mensen die recht hebben op verblijf in Nederland simpelweg jarenlang te laten wachten op een betaalbare huurwoning.
Haha post je prompt ook even danquote:Op zondag 26 juli 2026 12:54 schreef Kottnauer het volgende:
Het Algemeen Kiesrecht leidt logischerwijs altijd tot links beleid. Hier is waarom:
- Algemeen Kiesrecht betekent dat iedereen mag stemmen (>18 jaar), ook mensen die geen enkele financiële bijdrage leveren aan de samenleving.
- Die laatste groep is dus afhankelijk van de staat voor een uitkering, huursubsidie, zorgsubsidie, etc.
- Deze mensen stemmen logischerwijs op linkse partijen die dat hele pakket van de “verzorgingsstaat” zo ruim en zo ruimhartig mogelijk willen houden.
- Die linkse partijen zelf hebben er ook belang bij dat er zoveel mogelijk mensen op hen stemmen, want dat vergroot hun status, hun macht en hun financiële basis.
- Om die reden zijn linkse partijen voortdurend bezig om (a) “cadeautjes” uit de delen aan hun achterban in de vorm voor kortingen, toeslagen, uitkeringen, subsidies, etc. en (b) hun achterban uit te breiden door het binnenhalen van kansarme immigranten.
ChatGPT is veel te woke om dit zomaar uit het niets te zeggenquote:hun achterban uit te breiden door het binnenhalen van kansarme immigranten.
Waar denk jij aan bij links liberaal beleid dan?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
De tig jaar van VVD beleid bestempelen als links liberaal is wel een leuke grap zo voor op de zondag.
De VVD en hun beleid kan ik niet als links zien. D66 zit meer aan die kant, al kun je je daar per onderwerp ook afvragen hoe links ze daadwerkelijk zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar denk jij aan bij links liberaal beleid dan?
Tja, het ligt er helemaal aan hoe je dit bekijkt.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De VVD en hun beleid kan ik niet als links zien. D66 zit meer aan die kant, al kun je je daar per onderwerp ook afvragen hoe links ze daadwerkelijk zijn.
VVD is inderdaad niet conservatief, maar dat maakt ze niet opeen links liberaal.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het ligt er helemaal aan hoe je dit bekijkt.
Als je de nadruk legt op de horizontale as van het political spectrum (economie/welvaart dus) dan is de VVD inderdaad alles behalve links. Mbt de verticale as (sociaal-cultureel) vind ik de VVD toch niet uitgesproken conservatief, D66 al helemaal niet, die zijn juist uitgesproken progressief.
Broederstryderquote:Op zondag 26 juli 2026 13:51 schreef spapaars het volgende:
Het wordt hoog tijd voor een nieuwe CPN.
Mensen die nauwelijks hun eigen reet kunnen krabben, stemmen extreemrechts.
Dit dus.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
De tig jaar van VVD beleid bestempelen als links liberaal is wel een leuke grap zo voor op de zondag.
Laat ik deze vraag terugkaatsen .. denk jij bij sociaalliberalisme aan een regeringsakkoord vol plannen om de WW te halveren, de WIA versoberen, gehandicaptenzorg verschralen, bezuinigen op huishoudelijke hulp, en de loondoorbetaling bij ziekte te verkorten?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar denk jij aan bij links liberaal beleid dan?
Gezever van populisten heeft ook niets met POL te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:35 schreef Piles het volgende:
Mag dit topic naar POL?
Ik heb NWS en POL niet voor niks weggefiltereld, om dit soort drek met bijbehorende drek-discussie te ontlopen.
Ik zou de VVD omschrijven als economisch rechts, sociaal-cultureel gematigd progressief liberaal.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
VVD is inderdaad niet conservatief, maar dat maakt ze niet opeen links liberaal.
Dat geef ik in post #36 al aan. Dit zijn economische aspecten die natuurlijk niet links zijn, maar rechts. Echter kent het politieke spectrum in tegenstelling tot vroeger twee dimensies, niet slechts een.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Laat ik deze vraag terugkaatsen .. denk jij bij sociaalliberalisme aan een regeringsakkoord vol plannen om de WW te halveren, de WIA versoberen, gehandicaptenzorg verschralen, bezuinigen op huishoudelijke hulp, en de loondoorbetaling bij ziekte te verkorten?
Charlie Kirkquote:Op zondag 26 juli 2026 10:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot links populistische faalhazen die vinden dat alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts fascistisch nazisme is en die juichen als mensen als Charlie Kirk vermoord worden?
Misschien kunnen die "rechtsconservatieve" partijen van je eens met capabele politici kome die een kabinet langer dan 1,5 jaar vol weten te houden. In plaats van de schuld altijd weer aan een ander te geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Absoluut. Tenzij er een absolute eerste en tweedekamermeerderheid is voor rechtsconservatieve partijen zul je altijd op links-liberaal uitkomen. Is het niet in het kabinet zelf dan is het wel in de oppositie waar alles dat niet links-liberaal is simpelweg wordt weggestemd.
En als het 'te dichtbij' komt dan is het een kwestie van verbieden (Janmaat) of demoniseren (Fortuyn) en dan is er altijd wel een mafklapper die 'helpt' waar je dan heel verontwaardigd over kunt doen.
En dit is een normale post om een discussie te voeren, ongelooflijk zeg, nu snap ik waarom de rechtse drek hier toegelaten wordquote:Op zondag 26 juli 2026 10:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot links populistische faalhazen die vinden dat alles waar ze het niet mee eens zijn extreemrechts fascistisch nazisme is en die juichen als mensen als Charlie Kirk vermoord worden?
D66 vind ik economisch rechts, op klimaat zijn ze weer links bijvoorbeeldquote:Op zondag 26 juli 2026 14:32 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De VVD en hun beleid kan ik niet als links zien. D66 zit meer aan die kant, al kun je je daar per onderwerp ook afvragen hoe links ze daadwerkelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |