Ach, vlindertjequote:Op zondag 26 juli 2026 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Waar komt deze mafketel vandaan? Ook weer een boze uitgeprocedeerde asielzoeker?
En terecht, zo'n achterlijk haatzaaiend geloof moet hier geen ruimte krijgen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omgekeerd zien we dit toch ook? Bijv. hier op FOK! waar een topic begint als stormloop topic wanneer men denkt dat de dader moslim of immigrant is. En wanneer blijkt dat dit niet zo is, blijven de reacties opeens uit.
En zie je dergelijke selectiviteit niet ook bij bepaalde rechtse media. Die een onderwerp vooral aandacht geven wanneer dader immigrant/moslim lijkt te zijn?
Vervuiling van de zee. Gewoon eigen voertuig gebruiken en dan vol op hem inrijden, meerdere keren. Principe van oog-oog, tand om tand. Heel gangbaar in die culturen!quote:
Wie wijst hier naar moslims? En graag letterlijk quoten!quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Terwijl het anti-lhbtiq+ geluid in ons land toeneemt, vooral aan de uiterst rechtse flank, komt men hier niet verder dan alleen maar wijzen naar moslims. Hypocrieten met weinig zelfinzicht.
En dan nog durft men te beweren dat Fok! niet grappig kan zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Terwijl het anti-lhbtiq+ geluid in ons land toeneemt, vooral aan de uiterst rechtse flank, komt men hier niet verder dan alleen maar wijzen naar moslims. Hypocrieten met weinig zelfinzicht.
Dit zei ik ook al. Maar toen werden mensen heel emotioneel.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nog een "mazzel" eigenlijk dat veel van deze geradicaliseerden kiezen voor heel laagdrempelig verkrijgbare middelen zoals auto's en messen om hun daden te plegen, en kennelijk te debiel zijn of niet de ambitie hebben om aan de slag te gaan met potentieel veel dodelijker spul zoals explosieven enzo.
Niettemin, je kunt niet tienduizenden tijdbommetjes zonder al teveel toezicht in je maatschappij laten rondwandelen, dat jaarlijks laten groeien met nieuwkomers waarvan een gedeelte ook de potentie heeft op soortgelijke gevaarlijke denkbeelden en ook geen capaciteit hebben om daarop te controleren, regelmatig de dodelijke gevolgen ervaren, dat bedekken met wat afkeurende woorden van het bestuur en wat eufemismen van de media, zonder dat dit uiteindelijk een heel lelijk resultaat gaat hebben.
Heb je hier voorbeelden van dat het in ons land toeneemt?quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Zie hier, de moslim op zijn pikkie getraptquote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Wat heeft selectieve-media aandacht te maken met wat jij zegt?quote:Op zondag 26 juli 2026 10:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En terecht, zo'n achterlijk haatzaaiend geloof moet hier geen ruimte krijgen.
Er is helemaal geen homohaat aan de uiterst rechtse flank. Dat zijn lui die Pim Fortuin eren.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Het lijkt mij dat die wel 2 paspoorten heeft, zichzelf .....er noemt (waar hij vandaan komt) i.p.v. Duitser.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met deze gast zit maar als hij 2 of 3 derde generatie migrant is lijkt mij dat sowieso niet mogelijk he.
quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Gefeliciteerd, je bent de eerste vandaag !quote:Op zondag 26 juli 2026 09:51 schreef William_Papadin het volgende:
Heeft er al iemand opgeroepen te waken voor islamofobie omdat dat het “echte” gevaar zou zijn?
Dit punt is vaker genoemd en ook iedere keer besproken. Het eerste is onderdeel van een breder probleem (de énorme oververtegenwoordiging van mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond in de criminaliteit en terrorisme). Dat is ook makkelijker af te stoppen, namelijk door migratie af te remmen en remigratie te bevorderen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omgekeerd zien we dit toch ook? Bijv. hier op FOK! waar een topic begint als stormloop topic wanneer men denkt dat de dader moslim of immigrant is. En wanneer blijkt dat dit niet zo is, blijven de reacties opeens uit.
En zie je dergelijke selectiviteit niet ook bij bepaalde rechtse media. Die een onderwerp vooral aandacht geven wanneer dader immigrant/moslim lijkt te zijn?
Omdat als er een patroon valt te ontdekken we dit patroon moeten duiden.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat heeft selectieve-media aandacht te maken met wat jij zegt?
Waarom zou je identieke zaken meer of minder aandacht moeten geven op basis van afkomst dader?
Gewoon in zee dumpen, Videlastyle. De dood komt vanzelf.quote:
Omdat het 9 van de 10 keer islamisten zijn. Een geloof wat mijns inziens niets tot weinig positiefs bijdraagt hier in het westen en niet past.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je identieke zaken meer of minder aandacht moeten geven op basis van afkomst dader?
Op deze manier wordt het natuurlijk wel snel een soort semantisch spelletje. Maar over het algemeen classificeert men Pim Fortuin niet meer als 'uiterst rechts'. Dat zijn eerder volksnationalisten (en allerlei splinter ideologieën die daarbij komen kijken). De meeste daarvan zijn op zijn minst van mening dat je je homoseksualiteit thuis moet laten.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er is helemaal geen homohaat aan de uiterst rechtse flank. Dat zijn lui die Pim Fortuin eren.
Extreme islamieten hebben een hekel aan homos en vallen die mensen aan en doen aanslagen.
Zo simpel is het
Dit is toch wel weer een opmerkelijke claim.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Bezoek morgen even je huisarts volgens mij verkeer je in een psychose.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Ach het gaat goedschiks of kwaadachiks eens veranderen, dan kan het voor de meesten beter via partijen als het AFD verlopen dan via het alternatief.quote:
@JanKlaassen1 komt nooit met een antwoord. Komt alleen even zijn antiwesterse oneliners uitbraken.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer een opmerkelijke claim.
Hoe komt het dan dat LHBT-vluchtelingen niet veilig zijn in ACZs en hun identiteit moeten verbergen? En hoe komt het dat de landen waaruit moslims komen, homoseksualiteit vaak strafbaar is gesteld? En hoe komt het dat anti-homo geweld vaak van jonge mannen komt met een Islamitische achtergrond?
Zoals we weten is wordt er vanuit de (radicaal) linkse contreien al langer gekeken naar een mogelijk verbod op de AfD. Ik zie dat er wel komen als de partij echt op verkiezingswinst af zou gaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ach het gaat goedschiks of kwaadachiks eens veranderen, dan kan het voor de meesten beter via partijen als het AFD verlopen dan via het alternatief.
Het geweld komt vaak van jonge mannen met een islamitische achtergrond maar onderschat niet het effect van social media op ook jonge Nederlandse mannen/jongens. En dan niet enkel Andrew Tate maar je hebt allerlei Manfluencers en conservatieve kanalen die haat zaaien over LGBT.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer een opmerkelijke claim.
Hoe komt het dan dat LHBT-vluchtelingen niet veilig zijn in ACZs en hun identiteit moeten verbergen? En hoe komt het dat de landen waaruit moslims komen, homoseksualiteit vaak strafbaar is gesteld? En hoe komt het dat anti-homo geweld vaak van jonge mannen komt met een Islamitische achtergrond?
Radicale partijen brengen dan ook niets. Links niet, rechts niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is wordt er vanuit de (radicaal) linkse contreien al langer gekeken naar een mogelijk verbod op de AfD. Ik zie dat er wel komen als de partij echt op verkiezingswinst af zou gaan.
Misschien moet je met zoveel helderziende kennis op de kermis gaan staan.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals we weten is wordt er vanuit de (radicaal) linkse contreien al langer gekeken naar een mogelijk verbod op de AfD. Ik zie dat er wel komen als de partij echt op verkiezingswinst af zou gaan.
In Nederland brengt momenteel geen enkele partij iets.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Radicale partijen brengen dan ook niets. Links niet, rechts niet.
Dit patroon wordt duidelijk door iedere vergelijkbare situatie even veel andacht te geven.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Omdat als er een patroon valt te ontdekken we dit patroon moeten duiden.
Probeer mij eens niet in een bepaalde hoek te duwen op basis van je domme aannames.quote:Zullen we eens benoemen welk patroon we in de afgelopen 20 jaar hebben gezien in Europa? Of duik je liever die vraag op dit moment?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 26 juli 2026 10:47 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Omdat als er een patroon valt te ontdekken we dit patroon moeten duiden.
Er zal zeker een overlap zijn, iemand als Tate heeft zich ook niet voor niets bekeerd tot de Islam. Hetzelfde geldt voor een influencer als Sneako.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Het geweld komt vaak van jonge mannen met een islamitische achtergrond maar onderschat niet het effect van social media op ook jonge Nederlandse mannen/jongens. En dan niet enkel Andrew Tate maar je hebt allerlei Manfluencers en conservatieve kanalen die haat zaaien over LGBT.
Helaas brengt op dit vlak (migratie en aanpak Islam) geen enkele partij iets.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Radicale partijen brengen dan ook niets. Links niet, rechts niet.
Je kan alleen weten dat het 9 v/d 10 keer islamisten zijn wanneer je alle vergelijkbare zaken even veel aandacht geeft.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:48 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Omdat het 9 van de 10 keer islamisten zijn. Een geloof wat mijns inziens niets tot weinig positiefs bijdraagt hier in het westen en niet past.
Minder islam hier, zijn minder onschuldige doden.
Ga anders even een wetenschappelijk verantwoorde statistische weergave maken en kom dan maar terug.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit patroon wordt duidelijk door iedere vergelijkbare situatie even veel andacht te geven.
Wanneer ik wil weten of er meer witte zwanen zijn dan zwarte zwanen doe ik dit niet door alleen de witte OF zwarte zwanen te tellen.
[..]
Probeer mij eens niet in een bepaalde hoek te duwen op basis van je domme aannames.
Lieden die andere partijen willen verbieden zijn zeer gevaarlijk. Jammer dat er veel mensen zijn die niet inzien dat dit een totaal verkeerd pad is. Maar ook dit, het monddood willen maken van tegenstanders is niet typisch een links dingetje. In de VS zie je de Republikeinen het ook continu doen/proberen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt het idee dat er soortgelijke aanslagen in nabijgelegen landen zijn door niet moslims die minder aandacht krijgen? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je kan alleen weten dat het 9 v/d 10 keer islamisten zijn wanneer je alle vergelijkbare zaken even veel aandacht geeft.
Met selectieve media-aandacht voor een specifieke zijde (hetzij links, hetzij rechts georiënteerd), verteken je het beeld.
Wat ik ook aangaf in een andere reactie:
Wanneer ik wil weten of er meer witte zwanen zijn dan zwarte zwanen, dan doe ik dit niet door alleen zwanen van 1 kleur te tellen.
Ach dat was toch die flappo die roepte dat Joden LGBT hadden bedacht om de witte mens uit te roeien?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zal zeker een overlap zijn, iemand als Tate heeft zich ook niet voor niets bekeerd tot de Islam. Hetzelfde geldt voor een influencer als Sneako.
[..]
Moeten ze vooral doen, daarmee neem je het sentiment niet weg, maar wel de legale route. We hebben in de Vk een voorproefje gehad van wat je dan kan verwachten.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Las elders iemand zeggen “dit is waarom we Pride nodig hebben”. Pride was niet het probleem. Dit was een gerichte aanslag, gepleegd door iemand uit islamitisch-extremistische kringen, op mensen die een feestje aan het vieren waren. Het had net zo goed een kerstmarkt kunnen zijn. Noem het beestje bij de naam.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:36 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Je begrijpt me verkeerd. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet hard genoeg roep: "islam boehoehoee!!!" Mijn excuses.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij hebt het idee dat er soortgelijke aanslagen in nabijgelegen landen zijn door niet moslims die minder aandacht krijgen? Of begrijp ik je verkeerd?
Weet je wat de maatschappij ook goed zou doen? Minder fucking moslims die mensen kapot rijden!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:11 schreef KreKkeR het volgende:
Ik geef alleen aan dat een zo objectief mogelijk media, zonder extreme selectie vanuit links of rechts perspectief de maatschappij goed zou doen.
De media zal altijd links blijven. Kun je nagaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:11 schreef KreKkeR het volgende:
Ik geef alleen aan dat een zo objectief mogelijk media, zonder extreme selectie vanuit links of rechts perspectief de maatschappij goed zou doen.
Ah je bent niet op zoek naar een discussie maar je wil vooral even hard roepen en stampen als een klein kind, ga vooral je gang jongen, leef jezelf uit. Kan je morgen weer lekker rustig achter je bureau verschijnen.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet hard genoeg roep: "islam boehoehoee!!!" Mijn excuses.
Het is natuurlijk zeiken om het zeiken wat je nu doet, en alles om maar de focus van het echte probleem te halen. Het aantal rechts extremistischte aanslagen is simpelweg te verwaarlozen ten opzichte van het aantal islamitische aanslagen.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit patroon wordt duidelijk door iedere vergelijkbare situatie even veel andacht te geven.
Wanneer ik wil weten of er meer witte zwanen zijn dan zwarte zwanen doe ik dit niet door alleen de witte OF zwarte zwanen te tellen.
[..]
Probeer mij eens niet in een bepaalde hoek te duwen op basis van je domme aannames.
Als het maar opgeruimd wordt. Stuk schorem.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:47 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Gewoon in zee dumpen, Videlastyle. De dood komt vanzelf.
Ik doelde niet specifiek op dit soort aanslagen he.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, kom maar eens met voorbeelden van recente topics waarin de dader geen alluha akbar achtergrond heeft. Succes!
Vroeger werden zulke mensen in een gesticht gestopt.quote:
Dit soort types horen ook niet vrij buiten te lopen.quote:
Gebruiker @KreKkeR verliest zijn kalmte als het over zijn broeders gaat zo te zien.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar heb jij het over man. "Extreme selectie vanuit links of rechts"?
Jij wilt gewoon een causaal verband tussen extremistische islamieten en dit soort laffe daden wegmoffelen. Om zeer onduidelijke redenen.
Of maak concreet wat je bedoelt, of ga lekker ergens anders schijten in een topic.
Ook zin in kebab?quote:Op zondag 26 juli 2026 01:26 schreef TwenteFC het volgende:
Gelukkig krijgen we er ook een hoop voor terug.
Niet om de brei heen lullen - voorbeelden!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik doelde niet specifiek op dit soort aanslagen he.
Ik doel meer op topics over geweldpleging en dat soort zaken waar het vaak begint als stormloop topic wanneer men denkt dat de dader moslim/immigrant is, waarna het topic doodbloed wanneer dit niet zo blijkt te zijn.
Mbt dit soort aanslagen is het, in ieder geval van wat ik me kan herinneren, ook alweer enige tijd geleden dat de dader geen moslim was.
Die neusring en haarkleur zeggen al alles.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vroeger werden zulke mensen in een gesticht gestopt.
Maar misschien hebben wij het mis hoor, misschien is de oplossing wel echt dat witte mannen[sic] gewoon achteraan moeten staan.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit soort types horen ook niet vrij buiten te lopen.
Tjah, jammer want ik had graag een inhoudelijk punt gezien.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:21 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gebruiker @:krekker verliest zijn kalmte als het over zijn broeders gaat zo te zien.
Die laat zichzelf iets te veel meevoeren met zijn emoties ja, alleen dan niet de emoties rond de slachtoffers, dat geeft te denken.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:21 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gebruiker @:krekker verliest zijn kalmte als het over zijn broeders gaat zo te zien.
Hoe achterlijk ben je dan?quote:
<Knip>quote:Marcouch vol afschuw over 'laffe en brute' aanval Berlijn
ARNHEM (ANP) - Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft zijn afschuw uitgesproken over de "laffe en brute aanval op mensen die in Berlijn vreedzaam bijeenkwamen om vrijheid, gelijkwaardigheid en het leven te vieren".
"Mijn gedachten zijn bij de slachtoffers, hun naasten en de Berlijnse gemeenschap. Ik wens burgemeester Kai Wegner, de hulpdiensten en alle inwoners van Berlijn veel kracht en wijsheid", aldus Marcouch op LinkedIn.
"Deze aanslag raakt niet alleen de bezoekers van de Pride, maar is een aanval op onze democratische rechtsstaat en op het fundamentele recht om vrij, veilig en jezelf te mogen zijn", zegt hij verder. "Juist daarom zijn Pride en Roze Zaterdag, volgend jaar in Arnhem, zo belangrijk. Het zijn momenten waarop we zichtbaar uitdragen dat iedereen onvoorwaardelijk zichzelf moet kunnen zijn. Juist daarom zal de regenboogvlag in Arnhem fier blijven wapperen."
De Duitse politie denkt dat de aanslag wellicht gepleegd is door iemand uit een islamistisch milieu. Er viel een dode en zestien mensen raakten gewond.
bron
D66 FDP rechtersquote:Op zondag 26 juli 2026 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Echt WTF man?! Hoezo draaien ze er allemaal omheen?
Het is een moslim die bewust inrijdt op mensen en er daarna nog een aantal finaal overhoop steekt.
Dat is geen aanrijding. Dat zijn geen fases. Dat is godverdomme gewoon een terroristische aanslag, of toch op zijn aller allerminst een aanslag met terroristisch oogmerk..
Inderdaad, als wij witten gewoon nog even iets harder deugen met zijn allen stopt de islam wel met waar ze al 1400 jaar mee bezig zijn hoor.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar misschien hebben wij het mis hoor, misschien is de oplossing wel echt dat witte mannen[sic] gewoon achteraan moeten staan.
Maar ik leg de aandacht helemaal niet op rechtsextremistische aanslagenquote:Op zondag 26 juli 2026 11:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zeiken om het zeiken wat je nu doet, en alles om maar de focus van het echte probleem te halen. Het aantal rechts extremistischte aanslagen is simpelweg te verwaarlozen ten opzichte van het aantal islamitische aanslagen.
Daarom gaat er nu eenmaal meer aandacht uit naar dat laatste; er vallen nu eenmaal veel meer doden daarbij. Dus dan kan je wel roepen dat we OOK aandacht moeten besteden aan de andere (marginale) aanslagen, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
quote:Op zondag 26 juli 2026 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar oh jee als iemand iets negatiefs zegt over de Islam of moslims.
De realiteit is dat er helaas lang niet goed negatiefs wordt gezegd over deze religie en diens adepten. Er zou namelijk véél meer maatschappelijke druk moeten komen en harde veroordeling en stigmatisering bij elke misstap die men maakt.
Maar helaas, we weten hoe dit gaat, veel media zullen natuurlijk klaarstaan om de Islam en moslims te beschermen. Op menig redactie was gisteren wellicht nog de hoop dat de dader een soort Breivik was. Dan had men wekenlang uitvoerige artikelen kunnen schrijven over het vermeende gevaar van 'rechts'.
Mocht dit dus inderdaad een moslim betreffen is de tactiek nu om het voorval zo snel mogelijk van de voorpagina's te krijgen en over te gaan naar de orde van de dag. Immers ziet men nu als de allerbelangrijkste taak om stigmatisering van moslims en de Islam te voorkomen.
quote:Op zondag 26 juli 2026 10:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En terecht, zo'n achterlijk haatzaaiend geloof moet hier geen ruimte krijgen.
En mijn zorg is vooral het links vs rechts groepsdenken. Waarbij men steeds meer in eigen silos duikt met een eigen gekleurde berichtgeving.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Namens alle queers ben ik de mensen in dit topic enorm dankbaar voor hun support en medeleven.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die laat zichzelf iets te veel meevoeren met zijn emoties ja, alleen dan niet de emoties rond de slachtoffers, dat geeft te denken.
Ach, het blijft bijzonder dit soort 'progressieve' types, en uiteraard weer met gekleurd haar. Doodleuk de groep/religie waartoe de dader behoort beschermen, vervolgens blanke mannen en Christenen generaliseren. Hoe voorspelbaar weer.quote:
Wachten tot 1 van dr vrienden uit de freakclub wordt vermoord dan maar. Dan worden ze vaak wel wakker, al zit het diep bij dit figuur.quote:
Er zijn ook vrouwen die op seriemoordenaars vallen, foutje van de natuur.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, het blijft bijzonder dit soort 'progressieve' types, en uiteraard weer met gekleurd haar. Doodleuk de groep/religie waartoe de dader behoort beschermen, vervolgens blanke mannen en Christenen generaliseren. Hoe voorspelbaar weer.
Vooral hoe 1984:quote:Op zondag 26 juli 2026 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, het blijft bijzonder dit soort 'progressieve' types, en uiteraard weer met gekleurd haar. Doodleuk de groep/religie waartoe de dader behoort beschermen, vervolgens blanke mannen en Christenen generaliseren. Hoe voorspelbaar weer.
Ja, wat vind je van de dader?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:31 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Namens alle queers ben ik de mensen in dit topic enorm dankbaar voor hun support en medeleven.
Zullen we het nu dan eindelijk eens hebben over de dader? Ik blijf maar scrollen door al die steunbetuigingen.
Als het niet om een pride parade zou gaan zouden dit soort reacties van dit soort figuren uitblijven. Het lijkt eerder op de schone schijn ophouden. De fophef huer natuurlijk dat het een boeler parade betreft en men in een ideologische spagaat zit, enkele weken geleden knalde zo'n islamiet zijn busje nog door een groepje voetganger in Italië en dat was even gapen en weer verder...quote:
Een extreem islamitisch hatelijk stuk vreten dat eeuwig mag wegrotten in een kerker.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, wat vind je van de dader?
Persoonlijke vriend van je ? Te weinig kansen gehad? Te weinig hulp? In het hart een goeie jongen? Heb je 'm ooit gepijpt?
Zegt het maar....
Nee ik verlies mijn kalmte wanneer mensen mijn post totaal uit zn verband rukken en dan nog even komen met de dooddoener "wat een simpel gelul".quote:Op zondag 26 juli 2026 11:21 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die er. Maar zoals gezegd men is er blind voor.quote:
Je argumenten draaien om reacties van mensen hier maar je hebt een issue met het feit dat er geen objectieve media verslaggeving is over alle aanslagen?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar ik leg de aandacht helemaal niet op rechtsextremistische aanslagen![]()
Ik reageerde op deze post:
[..]
[..]
[..]
En mijn zorg is vooral het links vs rechts groepsdenken. Waarbij men steeds meer in eigen silos duikt met een eigen gekleurde berichtgeving.
Links en rechts zijn voor sommigen een synoniem geworden voor pro-immigrant of pro-islam en anti-immigrant/islam wat natuurlijk flauwekul is.
Men wijst continu blind naar de "andere kant" met een "hunnie doen dit boehoee!" zonder te beseffen dat de populisten aan hun eigen zijde exact hetzelfde doen.
Daarom is het m.i. zo belangrijk dat media geen zo objectief mogelijk blijven en niet meer en meer gaan framen voor eigen doelgroep omdat stemmingmakerij verkoopt.
Politici, zowel links als rechts, zijn al volledig de populistische one-liner kant opgeslagen en onze "waakhond" (media) doet hier gewoon keihard aan mee ipv de waakhond te zijn die ze eigenlijk zouden moeten zijn.
Hele bevolkingsgroepen (en dan doel ik niet specifiek op moslims) worden tegen elkaar opgezet onder de valse noemer links of rechts. Je ziet eenzelfde beweging in de VS waar liberalen en conservatieven elkaar soms tot op het bot beginnen te haten ipv te zeggen: "op sommige punten zijn we het niet eens, op sommigen wel, maar we proberen er in ieder geval samen het beste van te maken".
En in het geval van dit type aanslag: op basis van objectieve berichtgeving is het natuurlijk ook gewoon duidelijk dat dit meestal moslims zijn en dat we een serieus probleem hebben. Dus waarom zou je als persoon dan tegen zo objectief mogelijke berichtgeving door zowel links als rechtse media zijn?
Als je niet tegen bent ben je voor, kies een kant.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:40 schreef KreKkeR het volgende:
Jammer dat dit volledig uit zn verband wordt gerukt omdat ik niet elke post eindig met "moslims bad!"
Je weet niet wat er verijdeld wordt natuurlijk. Samenspanning of (grondstoffen voor) explosieven kopem valt wat meer op dan een lone wolf.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nog een "mazzel" eigenlijk dat veel van deze geradicaliseerden kiezen voor heel laagdrempelig verkrijgbare middelen zoals auto's en messen om hun daden te plegen, en kennelijk te debiel zijn of niet de ambitie hebben om aan de slag te gaan met potentieel veel dodelijker spul zoals explosieven enzo.
Ach heeft social media je vertelt dat je een kant moet kiezen? Wat de fok dat ook mag betekenen?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je niet tegen bent ben je voor, kies een kant.
quote:Op zondag 26 juli 2026 11:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar ik leg de aandacht helemaal niet op rechtsextremistische aanslagen![]()
Ik reageerde op deze post:
[..]
[..]
[..]
En mijn zorg is vooral het links vs rechts groepsdenken. Waarbij men steeds meer in eigen silos duikt met een eigen gekleurde berichtgeving.
Dus waarom zou je als persoon dan tegen zo objectief mogelijke berichtgeving door zowel links als rechtse media zijn?
Ja maar AndrEW TaTequote:Op zondag 26 juli 2026 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach heeft social media je vertelt dat je een kant moet kiezen? Wat de fok dat ook mag betekenen?
Nee, dat heeft de islam gedaan, al 1400 jaar lang.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach heeft social media je vertelt dat je een kant moet kiezen? Wat de fok dat ook mag betekenen?
Dat soort 'mensen' is niet meer te redden.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat een ontzettend dom meisje. Die heeft snel begeleiding nodig.
Laat hier eens post zien van users die zich in hun posts wel uitspreken mbt emoties rond de slachtoffers?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die laat zichzelf iets te veel meevoeren met zijn emoties ja, alleen dan niet de emoties rond de slachtoffers, dat geeft te denken.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daar gaan we weer..................
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 23:06 schreef alternatif het volgende:
hadden ze maar betonblokken moeten plaatsen
dit is massa immigratie
Vrouwenhaat? Heb je hier een paar voorbeelden van? Ik heb zulke posts nog niet voorbij zien komen.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:37 schreef Momo het volgende:
Ah leuk het is nu een vrouwenhaat topic geworden
Gaaaasaaaaaaa dat is pas eerrug!!!!!!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef Draxx het volgende:
Treuren om één slachtoffer en dat toeschrijven aan het geloof en de gehele gemeenschap, maar in andere discussies genocide goedpraten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |