Juist dat dus, prima verwoordquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je bagatelliseert anti-blank racisme maar je jankt hier wel regelmatig over racisme als het over kleurlingen gaat. Dit is precies het probleem.
Hoe zie jij het voor je dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Meen je dit nu? Ik vind het aandacht geven aan iets totaal onbelangrijks. Witte hetero mannen zijn vooralsnog aardig dominant in het bedrijfsleven en de politiek, ga daar eens een potje over ouwehoeren.
In een overwegend Blank land. The horror!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:34 schreef Firuze60 het volgende:
Witte hetero mannen zijn vooralsnog aardig dominant in het bedrijfsleven en de politiek
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je bagatelliseert anti-blank racisme maar je jankt hier wel regelmatig over racisme als het over kleurlingen gaat. Dit is precies het probleem.
En hoe draagt het achterstellen van mensen op basis van geslacht en huidskleur tijdens een concert hier aan bij?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, dat is opgebouwd in meerdere eeuwen. En dat is knap gedaan.. Niets mis mee. Maar ik lees dat je beseft dat het relatief is. Dat is mooi. En dat er achterstanden zijn bij andere groepen. Daar kunnen we dan collectief aan werken om dat te verbeteren.
Dat draagt bij omdat hiermee ruimte komt voor minder zichtbare groepen om naar voren te komen. Ik snap het wel. De koek herverdelen gaat voor witte mannen betekenen dat ze iets minder ruimte gaan krijgen. Ook qua tijd, geld en macht. Zo'n vraag stellen tijdens een concert is vooral symbolisch.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 19:49 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
En hoe draagt het achterstellen van mensen op basis van geslacht en huidskleur tijdens een concert hier aan bij?
Als je het zo stelt dan ben ik een trotse witte man en kijk ik inderdaad wat neer op jullie kleurlingen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat draagt bij omdat hiermee ruimte komt voor minder zichtbare groepen om naar voren te komen. Ik snap het wel. De koek herverdelen gaat voor witte mannen betekenen dat ze iets minder ruimte gaan krijgen. Ook qua tijd, geld en macht. Zo'n vraag stellen tijdens een concert is vooral symbolisch.
In mijn ogen wordt anti-wit racisme en anti-man seksisme terecht gebagatelliseerd. Het is bijna non-existent. En er is ook amper schade omdat deze groep al geëmancipeerd is. Er valt niets te winnen en er staat weinig op het spel.
Een beetje gejank dus. 'Auw, meisje is racist en seksist, meisje stom en fout, ikke ben een kleuren- en genderblinde lieverd'.
Lees de reacties van diezelfde lui vervolgens eens bij de topics over moslims, trans personen of mensen uit Afrika. Zum kotzen. En dan nu opeens de gekwetste ziel gaan uithangen met een zuiver geweten en hoge moraal.
Het punt is dat de enige witte mannen die zich aangesproken voelen door die troela nu juist bij het soort 'white trash' horen en die kun je als maatschappij ook missen als kiespijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als je het zo stelt dan ben ik een trotse witte man en kijk ik inderdaad wat neer op jullie kleurlingen.
Da fuck
Hier wordt een tikje gegeneraliseerd.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het punt is dat de enige witte mannen die zich aangesproken voelen door die troela nu juist bij het soort 'white trash' horen en die kun je als maatschappij ook missen als kiespijn.
Waarom zijn die groepen minder 'zichtbaar' denk je? En waarom moeten groepen überhaupt 'zichtbaar' zijn? Hoe meet je dit?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat draagt bij omdat hiermee ruimte komt voor minder zichtbare groepen om naar voren te komen. Ik snap het wel. De koek herverdelen gaat voor witte mannen betekenen dat ze iets minder ruimte gaan krijgen. Ook qua tijd, geld en macht. Zo'n vraag stellen tijdens een concert is vooral symbolisch.
Heb je hier ook een paar voorbeelden van? Moslims en de Islam worden eigenlijk altijd op gedrag en de inhoud bekritiseerd, bij mensen met genderdysforie wordt simpelweg gezegd dat hun denkbeelden over hun eigen geslacht onjuist zijn. Mensen uit Afrika weet ik niet wat je mee bedoelt, dat is nogal een grote groep namelijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lees de reacties van diezelfde lui vervolgens eens bij de topics over moslims, trans personen of mensen uit Afrika. Zum kotzen. En dan nu opeens de gekwetste ziel gaan uithangen met een zuiver geweten en hoge moraal.
Als het zo was dat in de wereld eerst ALLE witte mannen kwamen, en dan pas de rest: dan had ze misschien een punt.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
In mijn ogen wordt anti-wit racisme en anti-man seksisme terecht gebagatelliseerd. Het is bijna non-existent. En er is ook amper schade omdat deze groep al geëmancipeerd is. Er valt niets te winnen en er staat weinig op het spel.
Een beetje gejank dus. 'Auw, meisje is racist en seksist, meisje stom en fout, ikke ben een kleuren- en genderblinde lieverd'.
Bijzondere claim. Waar is hier het bewijs voor? Kunnen we ook zeggen dat de mensen dit soort uitspraken bagatelliseren tot radicaal progressief links behoren, een groep die de maatschappij kan missen als kiespijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het punt is dat de enige witte mannen die zich aangesproken voelen door die troela nu juist bij het soort 'white trash' horen en die kun je als maatschappij ook missen als kiespijn.
Oh? Nergens ontken ik dat die zangeres (of waar ze voor door wil gaan) niet tot radicaal progressief links behoort.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim. Waar is hier het bewijs voor? Kunnen we ook zeggen dat de mensen dit soort uitspraken bagatelliseren tot radicaal progressief links behoren, een groep die de maatschappij kan missen als kiespijn?
anders mis je ff het punt over jouw white trash claimquote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Nergens ontken ik dat die zangeres (of waar ze voor door wil gaan) niet tot radicaal progressief links behoort.
Het gaat helemaal niet om witte mannen die zich aangesproken voelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
anders mis je ff het punt over jouw white trash claim
ik kan dat prima. Maargoed geen verdere argumenten dus over jouw wat vreemde claim. Duidelijkquote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, dat?
Moet je dit even lezen (als je de concentratie op kunt brengen)..
https://www.socialevraags(...)ollectieve-fantasie/
De argumenten zijn duidelijk genoeg, degene die zich aangesproken voelen om tekeer te gaan over het feit dat een troela wat aandacht zoekt voor haar muziek om lekker flink te provoceren vind ik behoren tot de groep 'white trash'.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik kan dat prima. Maargoed geen verdere argumenten dus over jouw wat vreemde claim. Duidelijk
mag je vinden natuurlijk. Komt alleen niet heel snugger over.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De argumenten zijn duidelijk genoeg, degene die zich aangesproken voelen om tekeer te gaan over het feit dat een troela wat aandacht zoekt voor haar muziek om lekker flink te provoceren vind ik behoren tot de groep 'white trash'.
Firuze60 kijk eens dom. Ja, ho maar.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De argumenten zijn duidelijk genoeg, degene die zich aangesproken voelen om tekeer te gaan over het feit dat een troela wat aandacht zoekt voor haar muziek om lekker flink te provoceren vind ik behoren tot de groep 'white trash'.
Dat is nu pas echt een onderbouwd argument. En bevestigt gelijk de mijne.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 21:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Firuze60 kijk eens dom. Ja, ho maar.
Ik heb niet echt het idee dat in Nederland er een probleem is met het gebrek aan zichtbaarheid van minderheden. De media zit er vol mee, artiesten van alle geslachten en kleuren kunnen gewoon overal optreden, de helft van de tweede kamerleden is geen witte man, we hebben een homosexuele premier, vrouwlijke Turks-Nederlanse vice premier, 7 vrouwlijke ministers, 5 vrouwlijke staatssecretarissen, de rijkste Nederlander is een vrouw....quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:05 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat draagt bij omdat hiermee ruimte komt voor minder zichtbare groepen om naar voren te komen. Ik snap het wel. De koek herverdelen gaat voor witte mannen betekenen dat ze iets minder ruimte gaan krijgen. Ook qua tijd, geld en macht. Zo'n vraag stellen tijdens een concert is vooral symbolisch
Het is niet zo dat dit een wetmatigheid is idd. Het is ook een knappe prestatie om leidend te worden en te blijven. Maar het is wel een prestatie met een randje. Veel ruimte pakken en weinig ruimte laten. Nu willen andere mensen ruimte pakken en gaat het wringen als de ander even 2e viool moet spelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Als het zo was dat in de wereld eerst ALLE witte mannen kwamen, en dan pas de rest: dan had ze misschien een punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |