abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221422248
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:41 schreef Ronald het volgende:

[..]
Heb je zelf wel eens iets gedaan met zo’n app? Dat meet5 lijkt mij zo’n commercieel gedrocht
Ik heb er echt pas net eergisteren van gehoord. Ik heb het geïnstalleerd en ff wat doorheen gesnuffeld.
Het abonnement is duur, maar je kunt er zo te zien ook gratis gebruik van maken, met uiteraard een aantal beperkingen.
De komende tijd heb ik sowieso geen tijd om er actief wat mee te gaan doen, maar het ziet er wel interessant uit. Je kunt je zo te zien ook voor activiteiten inschrijven als je de app gratis gebruikt.
Helaas zijn de meeste dingen wel een beetje ver van mij vandaan, maar voor zo af en toe een keer is het wel leuk.
pi_221422724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 18:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb er echt pas net eergisteren van gehoord. Ik heb het geïnstalleerd en ff wat doorheen gesnuffeld.
Het abonnement is duur, maar je kunt er zo te zien ook gratis gebruik van maken, met uiteraard een aantal beperkingen.
De komende tijd heb ik sowieso geen tijd om er actief wat mee te gaan doen, maar het ziet er wel interessant uit. Je kunt je zo te zien ook voor activiteiten inschrijven als je de app gratis gebruikt.
Helaas zijn de meeste dingen wel een beetje ver van mij vandaan, maar voor zo af en toe een keer is het wel leuk.
Effe rondgekeken maar allemaal 55/60+, toch bedankt voor de tip
٩๏̯͡๏)۶
pi_221422743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:11 schreef Ronald het volgende:

[..]
Effe rondgekeken maar allemaal 55/60+, toch bedankt voor de tip
Ik zag er ook een paar tussen die begin/midden 40 waren, maar mijn indruk is idd ook wel dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt.
pi_221422817
Is dit niet gewoon een midlifecrisis? Dat je weet dat je op de helft van je leven zit, de dood dichterbij komt en je steeds minder nieuwe dingen kan ervaren omdat je het meeste wat je wou al gedaan hebt. Dus het toekomstperspectief wordt steeds saaier en saaier. Zelf denk ik dat het wel kan helpen om nieuwe hobby's te vinden. Zou voor mij ook niet verkeerd zijn, maar doe al wel dingen anders dan bijvoorbeeld 2 jaar geleden, maar een echte hobby.. niet echt op dit moment. Het leven is nou eenmaal volgens mij voor de meeste mensen een sleur, slapen, werken, wat vrije tijd en herhalen. Ik probeer dat soms maar wat te relativeren met de mensen die in een oorlogssituatie zitten bijvoorbeeld, of in Noord-Korea wonen. Die zouden Godsblij zijn met mijn leven.

Het idee dat je wat depressief raakt als je 40 jaar lang nog ditzelfde leven zou hebben is zoals ik ernaar kijk dus eigenlijk het gevolg van een stukje luxe... We zitten niet in directe oorlog, niet in gevangenschap.. we kunnen enigszins doen wat we willen. Ik wandel veel, zwem weer meer, heb een behoorlijke to-do lijst per dag om mezelf bezig te houden.. De huisarts en bedrijfsarts stelden dat ik depressief was, ik heb niet het idee dat dat veranderd is maar ik vul mijn dagen wel wat in zodat het wat nut heeft, ik er wat plezier uit haal etc. Dat lijkt me voor jou ook wel mogelijk..
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:57:24 #105
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221423089
Omdat een mens ook niet gemaakt is om veel ouder dan 50 te worden.
In de middeleeuwen was op je die leeftijd echt wel op.

Dus ja als je dan al alles gedaan hebt, het leven in feite hebt uitgespeeld en je moet nog 40 jaar, succes!
Daarom doe ik juist heel weinig, zodat ik nog heel veel dingen heb in mijn leven waar ik naar uit kan kijken (en waarschijnlijk nooit ga bereiken), dat houdt het leven interessant.
pindazakje
pi_221424651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat een mens ook niet gemaakt is om veel ouder dan 50 te worden.
In de middeleeuwen was op je die leeftijd echt wel op.
Onzin is dat. Die vertekening komt vooral door de gigantische babysterfte.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221424688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 08:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Onzin is dat. Die vertekening komt vooral door de gigantische babysterfte.
Inderdaad. Als je de 50 eenmaal gehaald had dan kon 80+ ook gewoon. Maar de kans om de 50 te halen was gemiddeld een stuk lager.

Hoewel hier:

https://historianet.nl/ma(...)werden-middeleeuwers

Iets anders wordt beweerd dan weer.. Weet niet hoe betrouwbaar dat is.

Edit: ze beweren eigenlijk niets anders. Sorry. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')