Ik heb er echt pas net eergisteren van gehoord. Ik heb het geïnstalleerd en ff wat doorheen gesnuffeld.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:41 schreef Ronald het volgende:
[..]
Heb je zelf wel eens iets gedaan met zo’n app? Dat meet5 lijkt mij zo’n commercieel gedrocht
Effe rondgekeken maar allemaal 55/60+, toch bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb er echt pas net eergisteren van gehoord. Ik heb het geïnstalleerd en ff wat doorheen gesnuffeld.
Het abonnement is duur, maar je kunt er zo te zien ook gratis gebruik van maken, met uiteraard een aantal beperkingen.
De komende tijd heb ik sowieso geen tijd om er actief wat mee te gaan doen, maar het ziet er wel interessant uit. Je kunt je zo te zien ook voor activiteiten inschrijven als je de app gratis gebruikt.
Helaas zijn de meeste dingen wel een beetje ver van mij vandaan, maar voor zo af en toe een keer is het wel leuk.
Ik zag er ook een paar tussen die begin/midden 40 waren, maar mijn indruk is idd ook wel dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:11 schreef Ronald het volgende:
[..]
Effe rondgekeken maar allemaal 55/60+, toch bedankt voor de tip
Onzin is dat. Die vertekening komt vooral door de gigantische babysterfte.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat een mens ook niet gemaakt is om veel ouder dan 50 te worden.
In de middeleeuwen was op je die leeftijd echt wel op.
Inderdaad. Als je de 50 eenmaal gehaald had dan kon 80+ ook gewoon. Maar de kans om de 50 te halen was gemiddeld een stuk lager.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Onzin is dat. Die vertekening komt vooral door de gigantische babysterfte.
Volgens mij zou je eens uit je comfort zone moeten stappen, tijd werkeloos zijn en andere kant van het land gaan solliciteren, verhuizen en de zaken van de grond af veranderen. Je ideeën over (relaties met) vrouwen zijn in mijn perceptie, immoreel.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:14 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb wel (langere) relaties gehad en heb er nu toevallig geen, maar ik vind dat ook niet heel erg. Ik mis het op het moment ook niet. Ook omdat ik, zoals ik schrijf in de OP, wat dat betreft al genoeg ervaringen heb en er niet meer nieuwsgierig naar ben en niet meer denk dat het zaligmakend is. Ik blijf er wel bij dat je als man gewoon de dienst moet uitmaken in een relatie en het ook seksueel spannend moet houden door af en toe eens vreemd te gaan. Want zoals gezegd, als ik een relatie heb en niet af en toe eens met andere vrouwen bzig ben, dan ga ik me helemaal depressief voelen natuurlijk.
Krijg de indruk dat dat juist al geprobeerd is en de huidige sentiment heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan ook dingen doen die niet mogen als je alles al gedaan hebt.
dat is iets wat altijd aanwezig is, de rust, maar gek genoeg komen mensen er soms niet aan toe omdat ze allerlei wensen hebben en gewoontes die er juist voor zorgen dat je actief bent, de rust accepteren dat is ZEN oidquote:
Ik denk dat de juiste mensen om je heen hebben een groot deel van die leegte wel opvult ja, en dat is misschien ook waar TS, maar ook ik, tegenaan lopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:16 schreef aquawoman het volgende:
Daarnaast heb ik een lieve vriend en leuke vrienden en familie met wie ik leuke dingen doe zoals uit eten, naar de film, naar musea etc. Met hen heb ik eigenlijk meestal leuke gesprekken waar ik hoflol kan hebben of meer de verdieping in kan gaan. Daarnaast haal ik veel plezier uit zwemmen (met oortjes in om podcasts te luisteren) - ik voel me altijd gelijk beter met name als ik in het buitenzwembad zwem. En ik haal ook veel plezier uit reizen, er is altijd wel weer een nieuw plekje om te verkennen.
Je zegt dat je tevreden bent met je rustige leven maar je kijkt er tegelijkertijd tegenaan alsof het de komende dertig jaar een saaie herhaling van zetten wordt. Maar wie zegt dat het leven groots en meeslepend moet zijn om leuk te zijn? Soms zit de kwaliteit van de tweede helft van je leven juist in de kleine, ambachtelijke dingen. Niet meer reizen naar de andere kant van de wereld maar een verdieping vinden in iets heel normaals. Een ambacht leren, heel goed worden in een instrument, de natuur in, of simpelweg de kunst van het 'niks moeten' waarderen zonder dat je je daar schuldig over voelt. Je hoeft niet elke dag vermaakt te worden, soms mag het leven ook gewoon een fijne, stille achtergrond zijn waarin je geniet van een goede kop koffie, een stil huis en het ontbreken van stress.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:39 schreef TAmaru het volgende:
Waar moet ik nog op hopen op deze leeftijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pixelman op 13-08-2026 15:21:01 ]Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
Dan moet je wel een fijn leven hebben gehad. Ikzelf kijk daar niet zo op terug.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:20 schreef cinderloom het volgende:
Probeer terug te blikken op een mooi leven wat je al heb gehad en berust hier in. Ik heb zelf nog veel dromen maar kan ze door medische omstandigheden nooit meer uitvoeren. Dus het is mooi wat je al in the pocket hebt. En het is mooi dat je gezond bent: dat kan weer deuren openen voor een nieuwe toekomst
Het wordt pas kloterig als je lijf je in de steek laat en je daarom niet meer actief kunt zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 18:16 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Ouder worden is niet erg zolang je gewoon gezond blijft. En blijft bewegen wsnt veel mensen stoppen met sporten en worden lui en dik en dat is dan het moment dat er allemaal chronische aandoeningen de kop op steken
Misschien zou je eens therapie moeten overwegen (serieus). Als je zo omgaat met relaties denk ik dat het je ergens niet lukt om echt diepgang te vinden in sociaal contact en ja dan worden relaties of andere contacten al snel saai.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]Nee zo is het niet helemaal. Ik heb wel (langere) relaties gehad en heb er nu toevallig geen, maar ik vind dat ook niet heel erg. Ik mis het op het moment ook niet. Ook omdat ik, zoals ik schrijf in de OP, wat dat betreft al genoeg ervaringen heb en er niet meer nieuwsgierig naar ben en niet meer denk dat het zaligmakend is. Ik blijf er wel bij dat je als man gewoon de dienst moet uitmaken in een relatie en het ook seksueel spannend moet houden door af en toe eens vreemd te gaan. Want zoals gezegd, als ik een relatie heb en niet af en toe eens met andere vrouwen bzig ben, dan ga ik me helemaal depressief voelen natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |