abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221404417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:35 schreef Solispolar het volgende:
dat snap jij ook best wel.
Ik betwijfel het.

Dit is gewoon een extreemlinks trolletje, een wappie.
pi_221404423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
En wat hebben die witte mannen dan wel fout gedaan (behalve de subsidie bij elkaar werken waarvan het hele progressieve circus wordt betaald) of is het blank zijn hetgene wat fout is want daar lijkt dit heel erg op?
'Racisme: achterstelling van mensen door hen in te delen aan de hand van aangeboren uiterlijke kenmerken of afstamming van een etnische groep'

Wat Sophie Straat doet is textbook racisme en ze zou er oprecht vervolgd voor moeten worden. Kan je je de chaos voorstellen als een blanke artiest donkere mensen zou vragen of ze aub even achterin plaats willen nemen? Echt waar, de wereld zou te klein zijn. Arie Boomsma zou de sponsoren bellen, Tim Hoffman ontwikkelt een spontane beroerte en je zit diezelfde avond nog bij Eva Jinek om je te verantwoorden t.a.v. een links vuurpeleton.

Maar nu? Lekker laten gaan joh. Het gaat om erom dat je een 'discussie' op gang brengt. Dat dit over de ruggen van onschuldige blanke mensen gaat is schijnbaar ok, dat is alleen erg als het over donkere mensen gaat.
pi_221404428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
maar dan houdt het wel op, toch?
Mwoah. Ik denk dat je best je vraagtekens kan zetten bij de juridische kant van dit verhaal. Als dit een rechtse artiest zou zijn geweest dan zou er echt een onderzoek hebben plaatsgevonden, daar ben ik van overtuigd. Wat mij betreft trekken ze wat lijnen en gaan we die handhaven. Dat je je uitspreekt is 1 ding, maar dat je praktiserend racistisch te werk gaat is too much naar mijn beleving.
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:44:01 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221404441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:39 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Mwoah. Ik denk dat je best je vraagtekens kan zetten bij de juridische kant van dit verhaal. Als dit een rechtse artiest zou zijn geweest dan zou er echt een onderzoek hebben plaatsgevonden, daar ben ik van overtuigd. Wat mij betreft trekken ze wat lijnen en gaan we die handhaven. Dat je je uitspreekt is 1 ding, maar dat je praktiserend racistisch te werk gaat is too much naar mijn beleving.
Ik moet hierbij ook steeds denken aan het "minder minder" debacle.
pi_221404453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:39 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Kan ik me in vinden. Ik bedoelde meer dat het van haar kant op zou moeten houden, ipv door blijven gaan waarom mensen ze zich niet achter haar scharen in iets waar zij voor staat. Laat mensen dat lekker zelf beslissen, dring je mening en wereldbeeld niet zo op aan anderen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:56:39 #106
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221404499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
En wat hebben die witte mannen dan wel fout gedaan (behalve de subsidie bij elkaar werken waarvan het hele progressieve circus wordt betaald) of is het blank zijn hetgene wat fout is want daar lijkt dit heel erg op?
Wat ze 'fout' hebben gedaan? Voornamelijk komt het neer op historisch weinig ruimte geven aan anderen. De symboliek van Sophie Straat is om ruimte te geven aan minder dominante groepen. Al ze gezegd zou hebben 'vrouwen naar voren' of 'queers naar voren' had er geen haan naar gekraaid. Of 'wit' of 'man' belangrijker was voor haar weet ik niet. Ik vind wit of man niet 'fout' in essentie btw.

Haar vervolgen voor discriminatie gaan we misschien ook nog meemaken. Leuke casus om te volgen. De toorn van de witte man!
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:04:40 #107
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221404540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kan ik me in vinden. Ik bedoelde meer dat het van haar kant op zou moeten houden, ipv door blijven gaan waarom mensen ze zich niet achter haar scharen in iets waar zij voor staat. Laat mensen dat lekker zelf beslissen, dring je mening en wereldbeeld niet zo op aan anderen.
De ruimte is van iedereen. Zij gebruikt haar podium, en de zaal waarvoor ze zich moet verantwoorden loopt inmiddels goed vol. Die mensen dragen indirect bij aan de grootte van het volgende podium.
pi_221404548
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
De toorn van de witte man!
Ik vermoed dat er weinig toorn is van degenen die zichzelf vereenzelvigen als witte man. Die hebben dat stapje naar achter gewoon gedaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:07:37 #109
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221404553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er weinig toorn is van degenen die zichzelf vereenzelvigen als witte man. Die hebben dat stapje naar achter gewoon gedaan.
Oeps. De blanke man 😉
pi_221404560
quote:
historisch weinig ruimte geven aan anderen
Lol. Dus nu zouden Blanke mannen van nu moeten boeten voor iets wat lang geleden is gebeurd? :') knettergek.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:11:12 #111
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221404567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Lol. Dus nu zouden Blanke mannen van nu moeten boeten voor iets wat lang geleden is gebeurd? :') knettergek.
Nee. De historische context begint al te lopen vanaf de vorige dag. En 'boeten' is dramatisch. As usual.
pi_221404691
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:18 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Waarom zou je daar niet over mogen spreken? Of bevragen en confronteren? Die kenmerken zijn relevant gebleken in de historie voor de verdeling van macht, invloed, en in de positionering van mensen tov elkaar.

Sophie Straat doet het wat onbeholpen, ik ga in dit topic verder daarop in. Het is toch een forum? Kunnen we discussiėren. Zijn witte mannen gevrijwaard? Hebben ze een status aparte?
Het is niet onbeholpen, het is racistisch en ranzig.

Je kunt allerlei discussies hebben over de gedachte dat blanke mannen een maatschappelijk voordeel zouden hebben. Of dat kloppend is of niet. Daar kun je allerlei bomen over opzetten. Die discussie kan er gewoon zijn.

Je gaat niet mensen louter op biologische kenmerken in een nadelige positie brengen. Daar open je geen discussie mee. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd en ben je verkeerd bezig.
pi_221404753
quote:

Wat ze 'fout' hebben gedaan? Voornamelijk komt het neer op historisch weinig ruimte geven aan anderen.
Vertel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221405126
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
De ruimte is van iedereen. Zij gebruikt haar podium, en de zaal waarvoor ze zich moet verantwoorden loopt inmiddels goed vol. Die mensen dragen indirect bij aan de grootte van het volgende podium.
Maar ze blijft de media opzoeken, waarin ze meldt dat ze meer solidariteit verwachtte, en dat een interview van haar niet is gepubliceerd. Prima als ze haar eigen platform gebruikt (haar sociale media kanalen, haar optredens) waarbij mensen kiezen naar haar te luisteren. Maar waarom blijven doorgaan dat anderen jou ook moeten steuen, en ook jouw boodschap moeten verspreiden?
pi_221405167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar ze blijft de media opzoeken, waarin ze meldt dat ze meer solidariteit verwachtte, en dat een interview van haar niet is gepubliceerd. Prima als ze haar eigen platform gebruikt (haar sociale media kanalen, haar optredens) waarbij mensen kiezen naar haar te luisteren. Maar waarom blijven doorgaan dat anderen jou ook moeten steuen, en ook jouw boodschap moeten verspreiden?
Omdat ze in het oersaaie Nederland heeft besloten activisme als dopaminekick te gebruiken.

Neem dat haar niet kwalijk. Als je het veel te goed hebt, gaat en ieder opzoek naar een manier om wat reuring in zijn/haar leven te krijgen, je nuttig/levend te voelen. Sommige gaan bergen beklimmen zonder zekering, zij gaat Gaza bevrijden.
pi_221405541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Net zo druk als achteraf een oproep tot geweld bestempelen als 'woordkunst'. :')

Daar waar Akwasi's uitspraken en tweets absoluut geen woordkunst waren maar het daadwerkelijk oproepen tot geweld en haatspraak betrof, is de oproep door Sophie Straat daadwerkelijke discriminatie en racisme. Niks geen "woordkunst" achteraf.

Maar bagatelliseer maar weer een end weg, mensen die tegen racisme, discriminatie, haatspraak en oproepen tot geweld zijn trappen er niet meer in.
Hoe wanhopig moet je zijn om de uitspraak van Akwasi er bij te halen om je zogenaamde 'gelijk' te kunnen bewijzen.

En als dit echt zo belangrijk is voor jullie, klaag haar aan. Laat haar deze uitspraak voor de rechter verantwoorden.
Ik denk dat zij, net als Wilders destijds, zal worden veroordeeld voor groepsbelediging maar wordt vrijgesproken van haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:08:21 #117
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221405545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Steun moet je verdienen met goede argumenten. Die geeft ze niet idd. Ik lees ook weinig support van columnisten. En dat snap ik ook wel weer.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:12:53 #118
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221405564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het is niet onbeholpen, het is racistisch en ranzig.

Je kunt allerlei discussies hebben over de gedachte dat blanke mannen een maatschappelijk voordeel zouden hebben. Of dat kloppend is of niet. Daar kun je allerlei bomen over opzetten. Die discussie kan er gewoon zijn.

Je gaat niet mensen louter op biologische kenmerken in een nadelige positie brengen. Daar open je geen discussie mee. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd en ben je verkeerd bezig.
Vrouwen, queers en mensen van kleur hebben hebben een andere ervaring tot dusverre. Verder eens met je post.
pi_221405591
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Vrouwen, queers en mensen van kleur hebben hebben een andere ervaring tot dusverre. Verder eens met je post.
Ik ben zelf homo. Als ik daar was zou ik weggegaan zijn als ik dit zou zien gebeuren. Hier zit geen lerend effect in. Het is ranzig.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:27:25 #120
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221405712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:19 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik ben zelf homo. Als ik daar was zou ik weggegaan zijn als ik dit zou zien gebeuren. Hier zit geen lerend effect in. Het is ranzig.
Ranzig vind ik een beetje overtrokken in deze context. Het is even achteraan gaan staan bij een liedje. Is nog geen toeslagenaffaire, stemrechtbeperking of slavernij.

Het lerende effect moet komen uit de discussies die erop volgen. Ik vind mensen die discriminatie wegwuiven eerder wat ranzig. Vooral als je ze in de andere topics vrouwen, queers en mensen van kleur de volle laag ziet geven. Maar dat is mijn mening.
pi_221405734
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik vind mensen die discriminatie wegwuiven eerder wat ranzig
Je vindt jezelf dus ranzig. Zijn we het daar in elk geval over eens.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:31:34 #122
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221405750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Je vindt jezelf dus ranzig. Zijn we het daar in elk geval over eens.
Ik geef vrouwen, queers en mensen van kleur niet de volle laag, mijn frisse PurifieR.
pi_221405758
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:31 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik
Maar discriminatie en racisme tegenover Blanke mannen vind je helemaal prima. Ranzig figuur.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:38:05 #124
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221405784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:34 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Maar discriminatie en racisme tegenover Blanke mannen vind je helemaal prima. Ranzig figuur.
Nee, dat vind ik niet prima.
pi_221405789
Ik ben eigenlijk wel blij met Sophie.

Ze verschuift het Overton Window beter dan dat Geert en Thierry dat kunnen.

Laat het maar goed zien, de regelrechte haat tegen blanken. Zelfs de meest doorgewinterde D66/Pro wegkijker zal er niet omheen kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')