'Racisme: achterstelling van mensen door hen in te delen aan de hand van aangeboren uiterlijke kenmerken of afstamming van een etnische groep'quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
En wat hebben die witte mannen dan wel fout gedaan (behalve de subsidie bij elkaar werken waarvan het hele progressieve circus wordt betaald) of is het blank zijn hetgene wat fout is want daar lijkt dit heel erg op?
Mwoah. Ik denk dat je best je vraagtekens kan zetten bij de juridische kant van dit verhaal. Als dit een rechtse artiest zou zijn geweest dan zou er echt een onderzoek hebben plaatsgevonden, daar ben ik van overtuigd. Wat mij betreft trekken ze wat lijnen en gaan we die handhaven. Dat je je uitspreekt is 1 ding, maar dat je praktiserend racistisch te werk gaat is too much naar mijn beleving.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
maar dan houdt het wel op, toch?
Ik moet hierbij ook steeds denken aan het "minder minder" debacle.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mwoah. Ik denk dat je best je vraagtekens kan zetten bij de juridische kant van dit verhaal. Als dit een rechtse artiest zou zijn geweest dan zou er echt een onderzoek hebben plaatsgevonden, daar ben ik van overtuigd. Wat mij betreft trekken ze wat lijnen en gaan we die handhaven. Dat je je uitspreekt is 1 ding, maar dat je praktiserend racistisch te werk gaat is too much naar mijn beleving.
Kan ik me in vinden. Ik bedoelde meer dat het van haar kant op zou moeten houden, ipv door blijven gaan waarom mensen ze zich niet achter haar scharen in iets waar zij voor staat. Laat mensen dat lekker zelf beslissen, dring je mening en wereldbeeld niet zo op aan anderen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mwoah. Ik denk dat je best je vraagtekens kan zetten bij de juridische kant van dit verhaal. Als dit een rechtse artiest zou zijn geweest dan zou er echt een onderzoek hebben plaatsgevonden, daar ben ik van overtuigd. Wat mij betreft trekken ze wat lijnen en gaan we die handhaven. Dat je je uitspreekt is 1 ding, maar dat je praktiserend racistisch te werk gaat is too much naar mijn beleving.
Wat ze 'fout' hebben gedaan? Voornamelijk komt het neer op historisch weinig ruimte geven aan anderen. De symboliek van Sophie Straat is om ruimte te geven aan minder dominante groepen. Al ze gezegd zou hebben 'vrouwen naar voren' of 'queers naar voren' had er geen haan naar gekraaid. Of 'wit' of 'man' belangrijker was voor haar weet ik niet. Ik vind wit of man niet 'fout' in essentie btw.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
En wat hebben die witte mannen dan wel fout gedaan (behalve de subsidie bij elkaar werken waarvan het hele progressieve circus wordt betaald) of is het blank zijn hetgene wat fout is want daar lijkt dit heel erg op?
De ruimte is van iedereen. Zij gebruikt haar podium, en de zaal waarvoor ze zich moet verantwoorden loopt inmiddels goed vol. Die mensen dragen indirect bij aan de grootte van het volgende podium.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kan ik me in vinden. Ik bedoelde meer dat het van haar kant op zou moeten houden, ipv door blijven gaan waarom mensen ze zich niet achter haar scharen in iets waar zij voor staat. Laat mensen dat lekker zelf beslissen, dring je mening en wereldbeeld niet zo op aan anderen.
Ik vermoed dat er weinig toorn is van degenen die zichzelf vereenzelvigen als witte man. Die hebben dat stapje naar achter gewoon gedaan.quote:
Oeps. De blanke man 😉quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er weinig toorn is van degenen die zichzelf vereenzelvigen als witte man. Die hebben dat stapje naar achter gewoon gedaan.
Lol. Dus nu zouden Blanke mannen van nu moeten boeten voor iets wat lang geleden is gebeurd?quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
historisch weinig ruimte geven aan anderen
Nee. De historische context begint al te lopen vanaf de vorige dag. En 'boeten' is dramatisch. As usual.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Lol. Dus nu zouden Blanke mannen van nu moeten boeten voor iets wat lang geleden is gebeurd?knettergek.
Het is niet onbeholpen, het is racistisch en ranzig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom zou je daar niet over mogen spreken? Of bevragen en confronteren? Die kenmerken zijn relevant gebleken in de historie voor de verdeling van macht, invloed, en in de positionering van mensen tov elkaar.
Sophie Straat doet het wat onbeholpen, ik ga in dit topic verder daarop in. Het is toch een forum? Kunnen we discussiėren. Zijn witte mannen gevrijwaard? Hebben ze een status aparte?
Vertel.quote:Op woensdag 22 juli 2026 11:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wat ze 'fout' hebben gedaan? Voornamelijk komt het neer op historisch weinig ruimte geven aan anderen.
Maar ze blijft de media opzoeken, waarin ze meldt dat ze meer solidariteit verwachtte, en dat een interview van haar niet is gepubliceerd. Prima als ze haar eigen platform gebruikt (haar sociale media kanalen, haar optredens) waarbij mensen kiezen naar haar te luisteren. Maar waarom blijven doorgaan dat anderen jou ook moeten steuen, en ook jouw boodschap moeten verspreiden?quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
De ruimte is van iedereen. Zij gebruikt haar podium, en de zaal waarvoor ze zich moet verantwoorden loopt inmiddels goed vol. Die mensen dragen indirect bij aan de grootte van het volgende podium.
Omdat ze in het oersaaie Nederland heeft besloten activisme als dopaminekick te gebruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar ze blijft de media opzoeken, waarin ze meldt dat ze meer solidariteit verwachtte, en dat een interview van haar niet is gepubliceerd. Prima als ze haar eigen platform gebruikt (haar sociale media kanalen, haar optredens) waarbij mensen kiezen naar haar te luisteren. Maar waarom blijven doorgaan dat anderen jou ook moeten steuen, en ook jouw boodschap moeten verspreiden?
Hoe wanhopig moet je zijn om de uitspraak van Akwasi er bij te halen om je zogenaamde 'gelijk' te kunnen bewijzen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Net zo druk als achteraf een oproep tot geweld bestempelen als 'woordkunst'.![]()
Daar waar Akwasi's uitspraken en tweets absoluut geen woordkunst waren maar het daadwerkelijk oproepen tot geweld en haatspraak betrof, is de oproep door Sophie Straat daadwerkelijke discriminatie en racisme. Niks geen "woordkunst" achteraf.
Maar bagatelliseer maar weer een end weg, mensen die tegen racisme, discriminatie, haatspraak en oproepen tot geweld zijn trappen er niet meer in.
Daar heb je een punt. Steun moet je verdienen met goede argumenten. Die geeft ze niet idd. Ik lees ook weinig support van columnisten. En dat snap ik ook wel weer.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar ze blijft de media opzoeken, waarin ze meldt dat ze meer solidariteit verwachtte, en dat een interview van haar niet is gepubliceerd. Prima als ze haar eigen platform gebruikt (haar sociale media kanalen, haar optredens) waarbij mensen kiezen naar haar te luisteren. Maar waarom blijven doorgaan dat anderen jou ook moeten steuen, en ook jouw boodschap moeten verspreiden?
Vrouwen, queers en mensen van kleur hebben hebben een andere ervaring tot dusverre. Verder eens met je post.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is niet onbeholpen, het is racistisch en ranzig.
Je kunt allerlei discussies hebben over de gedachte dat blanke mannen een maatschappelijk voordeel zouden hebben. Of dat kloppend is of niet. Daar kun je allerlei bomen over opzetten. Die discussie kan er gewoon zijn.
Je gaat niet mensen louter op biologische kenmerken in een nadelige positie brengen. Daar open je geen discussie mee. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd en ben je verkeerd bezig.
Ik ben zelf homo. Als ik daar was zou ik weggegaan zijn als ik dit zou zien gebeuren. Hier zit geen lerend effect in. Het is ranzig.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Vrouwen, queers en mensen van kleur hebben hebben een andere ervaring tot dusverre. Verder eens met je post.
Ranzig vind ik een beetje overtrokken in deze context. Het is even achteraan gaan staan bij een liedje. Is nog geen toeslagenaffaire, stemrechtbeperking of slavernij.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben zelf homo. Als ik daar was zou ik weggegaan zijn als ik dit zou zien gebeuren. Hier zit geen lerend effect in. Het is ranzig.
Je vindt jezelf dus ranzig. Zijn we het daar in elk geval over eens.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik vind mensen die discriminatie wegwuiven eerder wat ranzig
Ik geef vrouwen, queers en mensen van kleur niet de volle laag, mijn frisse PurifieR.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je vindt jezelf dus ranzig. Zijn we het daar in elk geval over eens.
Nee, dat vind ik niet prima.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:34 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Maar discriminatie en racisme tegenover Blanke mannen vind je helemaal prima. Ranzig figuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |